کد خبر: ۳۵۸۳۲
تاریخ انتشار: ۲۱:۴۹ - ۰۷ مهر ۱۳۹۳ - 2014September 29
شفا آنلاين-معاون درمان وزارت بهداشت گفت: سازمان غذا و دارو ۵ هزار قلم وسیله پزشکی استاندارد را از بهترین برندهای دنیا در سایت خود تأیید کرده است. اکنون نگرانی ما این است که بیمارستان‌های دولتی بیش از اندازه از گران‌ترین برندها استفاده کنند و برندهای درجه ۲ و ۳ استاندارد را خریداری نکنند.
به گزارش شفا آنلاين،محمدآقاجانی در پاسخ به این پرسش که به نظر می‌رسد به علت افزایش بار مراجعه بیماران به بیماستانهای دولتی و محدودیت منابع در مواردی بیمارستانها تجهیزات پزشکی معتبر را خریداری نمی‌کنند و از وسایل ارزانتر برای بیماران خریداری می‌کنند تا بتوانند هزینه‌ها را مدیریت کنند، وزارت بهداشت چه اقدامی انجام داده است، توضیح داد: نگرانی ما کاملاً بر عکس است.

معاون درمان وزیر بهداشت گفت: بعد از اجرای طرح تحول سلامت سازمان غذا و دارو فهرستی از بهترین برندهای تجهیزات پزشکی دنیا را تأیید و به بیمارستانهای دولتی اعلام کرد و قرار شد بیمارستانها فقط از این لیست مورد تأیید وزارت بهداشت خرید کنند.

وی ادامه داد:‌ این فهرست شامل تجهیزات مورد نیاز بیماران در همه رشته‌های پزشکی اعم از چشم، قلب، ارتوپدی، جراحی اعصاب و سایر رشته‌هاست و اکنون ما نگران این هستیم که در برخی شهرستانها بیمارستاها دیگر تجهیزات درجه 2 و 3 استاندارد و مورد تأیید این لیست را خریداری نکنند و همگی با اعتبار دولتی گرانترین تجهیزات تأیید شده را برای بیماران خریداری کنند که این روش به مصلحت کشور نیست.

وی گفت: درست است که اکنون دولت هزینه خرید این تجهیزات را از محل اعتبار طرح تحول سلامت برای بیماران پرداخت می‌کند اما درست نیست که در همه موارد گرانترین وسیله خریداری شود بلکه باید سبدی از تجهیزات گران و درجه 2 و 3 که آنها هم مورد تأیید وزارت بهداشت و سازمان غذا و دارو هستند، خریداری شود.

آقاجانی ادامه داد: بیمارستانها باید ترکیبی از تجهیزات درجه یک گران و تجهیزات درجه 2 و 3 تأیید شده را برای بیماران خریداری کنند، چون همه این اقلام استاندارد و مورد تأیید هستند و فقط قیمت آنها تفاوت دارد البته خرید خارج از فهرست تأیید شده سازمان غذا و دارو تخلف است و به هیچ وجه نباید صورت بگیرد.





فارس



نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: