کد خبر: ۳۵۰۵۶۹
تاریخ انتشار: ۱۷:۱۵ - ۰۹ مهر ۱۴۰۳ - 2024September 30
متخصصان یک شرکت دانش بنیان موفق شدند، طرح نرم افزار تلفن همراه با قابلیت تشخیص سرطان پروستات را با استفاده از هوش مصنوعی تهیه کنند.
شفاآنلاین:سلامت>برنامه تشخیص سرطان پروستات بر اساس ام‌آرآی مولتی پارامتریک و فاکتورهای بالینی و پاتولوژیک با استفاده از یادگیری عمیق» عنوان طرح پژوهشی علی‌اصغر صفائی است که با حمایت بنیاد ملی علم ایران به پایان رسانده است.

به گزارش شفا آنلاین:صفایی، دانش آموخته دکتری تخصصی مهندسی کامپیوتر، سامانه های نرم‌افزاری از دانشگاه علم و صنعت ایران درباره این طرح توضیح داد: سرطان پروستات سالانه با بیش از یک میلیون مبتلا یکی از شایع‌ترین بیماری‌ها و مهم‌ترین عوامل مرگ در بین مردان است.

وی افزود: تشخیص به‌هنگام این بیماری و درمان آن می‌تواند باعث کاهش تعداد مرگ‌ومیر بیماران شود.

کمک به تشخیص به‌هنگام سرطان پروستات، انتخاب روش درمان صحیح و جلوگیری از درمان‌های بی‌مورد و تشخیص درجه بیماری بر اساس الگوهای حاکم بر داده‌های بومی با استفاده از دانش به‌روز یادگیری عمیق از جمله اهداف انجام این طرح بود.

برنامک تهیه شده از این شیوه تشخیص سرطان پروستات به‌وسیله هوش مصنوعی می‌تواند در قالب برنامه تلفن همراه یا ارایه خدمت برخط تحت وب در اختیار شهروندان قرار گیرد و به‌عنوان غربالگری به سلامت مردان در کشور کمک کند.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: