کد خبر: ۳۴۹۴۴
تاریخ انتشار: ۰۲:۰۰ - ۳۱ شهريور ۱۳۹۳ - 2014September 22
شفاآنلاين-نخستین کنگره ملی زخم و ترمیم بافت از دوم تا چهارم مهرماه سال جاری به همت جهاد دانشگاهی و با همکاری مرکز تحقیقات پوست و سلول های بنیادی دانشگاه علوم پزشکی تهران در بیمارستان میلاد برگزار می شود.

به گزارش شفاآنلاين  از جهاد دانشگاهی، هدف از برگزاری این کنگره ارایه یافته های نوین علمی پژوهشی در زمینه درمان زخم و ترمیم بافت عنوان شده است.

دبیر علمی این کنگره اظهار کرد: از آنجا که میزان مرگ و میر و عوارض ناشی از زخم ها در دنیا قابل توجه است، بحث در زمینه زخم در ارگان های مختلف بدن و راهکارهای نوین درمانی با حداقل صدمات از اهمیت بسزایی برخوردار است.

دکتر پروین منصوری در مورد محورهای این کنگره گفت: زخم پای دیابتیک، زخم فشاری، سوختگی ها، صدمات اسکلتی عضلانی، روش های نوین جراحی، لیزر و روش های فیزیکی شیمیایی مؤثر در ترمیم زخم، پانسمان های نوین، رویکرد های نوین در کنترل عفونت زخم، مراقبت های خانگی، دیدگاه روانپزشکی در ترمیم زخم، جایگاه اخلاق حرفه ای و پزشکی قانونی در این کنگره مورد بحث و بررسی قرار می گیرد.

وی در ادامه از امتیاز بازآموزی این کنگره برای متخصصان رشته های مختلف خبر داد و افزود: کنگره زخم و ترمیم بافت دارای 13 امتیاز بازآموزی برای شرکت کنندگان در رشته های تخصصی پوست، جراحی های ترمیمی و پلاستیک، سوختگی، استخوان و مفاصل، عمومی، کلیه و مجاری ادراری، گوش و حلق و بینی و سر و گردن، طب فیزیکی و توانبخشی، پزشکی ورزشی، جراحی فک و صورت و دهان، پزشکی عمومی و متخصصان بیماری های دهان است.

منصوری گفت: این کنگره برای متخصصان جراحی اطفال، دندانپزشکان دارای دکترای حرفه ای، کارشناسان و دکترای رشته پرستاری و فیزیک پزشکی 9 امتیاز بازآموزی دارد و فیزیوتراپ های دارای مدرک کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری نیز می توانند با شرکت در این کنگره از 6.5 امتیاز بازآموزی بهره مند شوند.

وی خاطرنشان کرد: تاکنون 50 مقاله به دبیرخانه کنگره ارسال شده است که از بین آنها 15 مقاله برای ارایه به صورت سخنرانی و بقیه به صورت پوستر پذیرفته شده است.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: