کد خبر: ۳۴۹۴۱۲
تاریخ انتشار: ۱۴:۱۴ - ۱۶ شهريور ۱۴۰۳ - 2024September 06
براساس شنیده ها اعضای قرارگاه سازمان غذا و دارو در دوره سعید نمکی این روزها در پشت صحنه خواب بر چشم نداشته و فعالیت های در خور توجهی را برای به ثمر و به کرسی نشاندن کاندیدای مورد نظر خود برای به دست گیری پست ریاست سازمان غذا و دارو در سرلوحه ماموریت خود قرار داده اند.
 شفاآنلاین: سلامت >پس از گلایه‌مندی علی جعفریان از لابی‌گری‌ها و تخریب‌های صورت گرفته در انتخاب معاونت ها و مدیریت های وزارت بهداشت و روسای دانشگاه ها ظاهرا اقدامات پشت پرده طیفی خاص برای یکی از معاونت های پر سروصدا و حاشیه دار وزارت بهداشت یعنی سازمان غذا و دارو داستان و حکایت های خاص خود را دارد.

فعالیت هر طیف فکری برای لابی‌گری، معرفی و بر مسند نشاندن کاندیدای خود با هر پیشینه مدیریتی و دسته گل‌های ماندگاری که از خود در عرصه مدیریتی در حوزه تامین و صنعت دارو، به نظر امری اجتناب ناپذیر به نظر برسد اما اینکه داعیه داران مبارزه با تعارض منافع برای به دست گیری قدرت  در سازمان غذا و دارو طی چند روز اخیر تمامی چارچوب های اخلاقی و حرفه‌ای خود را زیر پا گذاشته و از آن عبور کرده‌اند، کمی جای نگرانی دارد.

براساس شنیده ها اعضای قرارگاه سازمان غذا و دارو در دوره سعید نمکی این روزها در پشت صحنه خواب بر چشم نداشته و فعالیت های در خور توجهی را برای به ثمر و به کرسی نشاندن کاندیدای مورد نظر خود برای به دست گیری پست ریاست سازمان غذا و دارو در سرلوحه ماموریت خود قرار داده اند.

صاحبان و مدیران این طیف فکری در دوره وزارت سعید نمکی نامی مقبول و شایسته ای را در حوزه تامین دارو و رشد و پویایی صنایع دارویی کشور از خود به جای نگذاشتند به همین دلیل یافتن فرد یا نامی که به نمایندگی از خود برای سازمان غذا و دارو بر مسند ریاست بنشانند ظاهرا آنان را مجبور به انتخاب یکی از چهره هایی کرده است که در قد و قواره ی سازمانی عریض و طویل و پرحاشیه ای مانند سازمان غذا و دارو نمی گنجد.

براساس شنیده ها با لابی گری گروه خاص یاد شده یکی از مدیران سابق انجمن داروسازی و نه مدیری در گود سیاست گذاری، تصمیم سازی و مدیریتی در عرصه صنعت داروی کشور نامش در مرحله استعلام های لازم برای به دست گیری پست ریاست سازمان غذا و دارو مطرح و شنیده می شود.

این درحالیست که کاندیدای جدید و مطرح طی دو سال اخیر در حال دست و پنجه نرم کردن با بیماری خود بوده و این مساله بیماری و توان جسمانی نیز برای اعضای قرارگاه و تیم حامی او ظاهرا هیچ منعی برای به دست گیری تامین داروی بیماران کشور نبوده و حاضرند برای رسیدن به منویات خود حتی وضعیت اسف بار بیماران کشور و صنعت دارویی کشور را در این راه به بازی بگیرند.

و نتیجه! برخی چهره های شاخص تیم قرارگاه سازمان غذا و دارو در زمان وزارت سعید نمکی همراه با هم تیمی ها و شرکای خود همچنان مشغول به کارند اما نکته اینجاست که از محمدرضا ظفرقندی وزیر بهداشت دولت پرشکیان انتظار می رود که در زمین این افراد که بیشترین گل ها را در سیاست گذاری هایی که بیشترین آسیب را به صنایع داروسازی کشور و عدم دسترسی مردم به داروی مورد نیاز خود زدند بازی نکند./سالم خبر
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: