کد خبر: ۳۴۹۰۲۷
تاریخ انتشار: ۱۴:۰۰ - ۰۷ شهريور ۱۴۰۳ - 2024August 28
هادی احمدی اعلام کرد:افزایش میزان چک‌های برگشتی داروخانه‌ها، بیانگر این است که سازمان تامین اجتماعی نسبت به پرداخت مطالبات داروخانه‌ها اقدام نمی‌کند.

شفاآنلاین:سلامت>عضو هیئت‌مدیره انجمن داروسازان ایران با بیان اینکه داروخانه‌ها با بدعهدی سازمان‌های بیمه‌گر به‌ویژه تامین اجتماعی مواجه‌اند، گفته است که نه‌تنها سازمان‌های بیمه‌گر بلکه دخالت افراد غیرمرتبط، سبب بروز مشکلات متعدد برای حوزه دارو شده است.

به گزارش شفا آنلاین:هادی احمدی ادامه داد: «مجموع چک‌های برگشتی داروخانه‌ها در سال ۱۴۰۲ معادل ۱/۵ همت بود که این میزان در ۴ ماه نخست سال‌جاری بیش از ۳ همت است. افزایش میزان چک‌های برگشتی داروخانه‌ها، بیانگر این است که سازمان تامین اجتماعی نسبت به پرداخت مطالبات داروخانه‌ها اقدام نمی‌کند. از طرفی هم سازمان‌های «هدفمندی یارانه» و «برنامه و بودجه» که مسئولیت تامین اعتبار طرح دارویار را برعهده دارند، هنگامی که این سازمان‌ها نسبت به پرداخت اعتبار اقدام می‌کنند و آن را به حساب تامین اجتماعی واریز می‌کنند؛ ظاهراً سازمان تامین اجتماعی، اعتبار دریافتی را صرف امور دیگر مانند پرداخت حقوق مستمری‌بگیران و... می‌کند. اعتبار پرداختی سازمان‌های «هدفمندی یارانه» و «برنامه و بودجه» در حوزه دارو باید نشان‌دار شود.»

او با بیان اینکه مطالبات داروخانه‌ها از سه بخش تشکیل می‌شود، توضیح داد: «شیرخشک، سهم ارز و سهم سازمان‌های پایه، مطالبات داروخانه‌ها را تشکیل می‌دهند که مجموع این سه بخش برای تمام داروخانه‌ها معادل ۶/۵ همت در هر ماه است. باتوجه به اینکه سازمان‌های بیمه‌گر «طرف حساب» داروخانه‌ها هستند، داروخانه‌ها اسناد و مدارک خود را در اختیار آنها قرار می‌دهند.»

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: