کد خبر: ۳۴۸۵۳۱
تاریخ انتشار: ۱۹:۳۰ - ۲۷ مرداد ۱۴۰۳ - 2024August 17
مدیرکل مدیریت بحران استان تهران به پایتخت‌نشینان توصیه کرد: شنبه ۲۷ مرداد و یک‌شنبه ۲۸ مرداد به ارتفاعات شمالی تهران نروند.
شفاآنلاین:عمومی>مدیرکل مدیریت بحران استان تهران گفت: طبق پیش‌بینی سازمان هواشناسی امروز شنبه ۲۷ مرداد و فردا یک‌شنبه ۲۸ مرداد در نیمه شمالی و مناطق غربی استان تهران به‌علت امواج بارشی و ناپایداری‌های همرفتی، احتمال جاری شدن سیلاب، لغزندگی معابر و اختلال موقت در تردد به‌ویژه در نواحی کوهستانی وجود دارد.

به گزارش شفا آنلاین:حامد یزدی‌مهر درخصوص خطر صاعقه و بارش تگرگ و سقوط سنگ در ارتفاعات، وزش باد شدید تا خیلی شدید لحظه‌ای، امکان آب‌گرفتگی و جاری شدن روان‌آب هشدار داد و گفت: پایتخت‌نشینان امروز و فردا به ارتفاعات شمالی تهران نروند.

مدیرکل مدیریت بحران استان تهران افزود: در این مدت احتمال واردشدن خسارت به محصولات کشاورزی، بالا آمدن سطح آب رودخانه‌ها و سیلابی شدن مسیل‌ها، وقوع مه و محدودیت دید در گردنه‌های کوهستانی در نیمه جنوبی و مناطق غربی گاهی وزش باد شدید تا خیلی شدید با گردوخاک و کاهش کیفیت هوا امکان سقوط اجسام از ارتفاع و خسارت به سازه‌های موقت مانند داربست‌ها و تابلو‌های تبلیغاتی و تجهیزات موجود در نقاط مرتفع مانند برج‌ها و دکل‌ها خطر شکستن درختان کهنسال و نهال‌ها وجود دارد.

حامد یزدی‌مهر توصیه کرد: شهروندان تهرانی در این مدت از سفر به نواحی کوهستانی و گردنه‌ها و صعود به ارتفاعات و اتراق در حاشیه و بستر رودخانه‌ها و مسیل‌ها خودداری کنند.

مدیرکل مدیریت بحران استان تهران در خصوص احتیاط در طبیعت‌گردی هشدار داد و اضافه کرد: ضروری است افراد از چرای دام و تردد عشایر در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها و نواحی مرتفع خودداری کنند و تمهیدات لازم برای جلوگیری از واردشدن خسارت به بخش کشاورزی اندیشیده شود.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: