کد خبر: ۳۴۸۰۵۰
تاریخ انتشار: ۱۶:۱۵ - ۱۷ مرداد ۱۴۰۳ - 2024August 07
رئیس‌کل سازمان نظام پرستاری با اشاره به تاثیر تغییرات اقلیمی بر سلامت گفت: تغییرات اقلیم الگوی بیماری ها را تغییر داده است.
شفاآنلاین:سلامت>احمد نجاتیان رئیس سازمان نظام پرستاری در نشست خبری خود که صبح امروز برگزار شد، گفت: حوزه خدمات‌رسانی به مردم هیچگاه تعطیل‌شدنی نیست و تعطیل‌نشدنی بودن خدمات‌رسانی سبب می‌شود به مسائل بیشتر توجه کنیم.

به گزارش شفا آنلاین:وی با بیان اینکه با تغییرات اقلیمی مواجه هستیم، اظهار کرد: تمام دنیا با تغییرات اقلیمی مواجه است و این تغییرات توانسته تمام دنیا را تحت تاثیر قرار دهد. تاثیر تغییرات اقلیمی بر سلامت ثابت‌شده و مسائلی مانند خشکسالی، سیل و افزایش دما سبب تغییر الگوی بیماری‌ها شده است.

رئیس‌کل سازمان نظام‌ پرستاری ادامه داد: نظام سلامت به واسطه تغییر الگوهای بیماری‌ها باید آماده شود؛ چرا که این روند طی سال‌های آتی تشدید می‌شود و از این رو به یک عزم جدی برای کاهش عوامل موثر بر تغییر اقلیم نیاز داریم. طور مثال، کاهش تولید کربن و استفاده از سوخت‌های فسیلی باید در دستور کار قرار گیرد و نظام سلامت نیز باید خود را نسبت به این تغییرات تاب آور کرده و هماهنگ با این تغییرات باشد.

نجاتیان گفت: در چند سال گذشته فضای معیشت و مطالبات معیشتی که به حق هم هست زیاد بوده است که نقش سازمان در حوزه های دیگر دیده نشده است.

وی ادامه داد: البته تلاش‌هایی در برخی از حوزه ها مانند استانداردسازی خدمات انجام شده اما هنوز راه زیادی داریم و انشالله در این دوره تلاش می کنیم یک تعادلی بین این وظایف مختلف ایجاد کنیم. اما تا زمانی که نتوانیم شرایط کاری مناسب و حداقل معیشت را برای همکاران فراهم کنیم این تعامل خیلی ایجاد نخواهد سد اما مردم نیازمند دریافت خدمات با کیفیت هستند و ما تلاش می کنیم به این حوزه هم توجه کنیم.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: