کد خبر: ۳۴۷۳۶۶
تاریخ انتشار: ۱۸:۴۵ - ۰۲ مرداد ۱۴۰۳ - 2024July 23
چرخه قاعدگی بیشتر با تغییرات هورمونی در بدن تنظیم می شود و رابطه جنسی نمی تواند بر این تغییرات تأثیر بگذارد.
شفاآنلاین:سلامت>وقتی از نظر جنسی فعال هستید، طبیعی است که سؤالاتی در مورد تأثیر آن بر بدن شما داشته باشید. یک سوال رایج که بسیاری از زنان در ذهن دارند این است که "آیا رابطه جنسی می تواند پریود را به تاخیر بیندازد؟”

رابطه جنسی تنها در صورت بارداری باعث تاخیر در پریود می شود و این به این دلیل است که در دوران بارداری پریود نمی شوید. با این حال، تغییرات در دوره شما از ماه به ماه رایج است و عوامل مختلفی ممکن است در این تاخیر نقش داشته باشند. برخی از ماه ها ممکن است پریود نشوید، یا ممکن است در دوره های غیرقابل پیش بینی یا نامنظم پریود شوید که ممکن است به دلایل مختلف اتفاق بیفتد.

به گزارش شفا آنلاین:زمان یا ریتم چرخه قاعدگی یک زن به طور مستقیم تحت تاثیر فعالیت جنسی نیست. چرخه قاعدگی بیشتر با تغییرات هورمونی در بدن تنظیم می شود و رابطه جنسی نمی تواند بر این تغییرات تأثیر بگذارد.

البته شایان ذکر است که رابطه جنسی در دوران قاعدگی می تواند باعث وقفه کوتاهی در خونریزی شود و این به این دلیل است که انقباضات رحم در حین ارگاسم می تواند به ترشح خون قاعدگی به طور موثرتری کمک کند. توجه به این نکته ضروری است که این وقفه موقت در خونریزی تأثیری بر چرخه قاعدگی ندارد و شروع دوره بعدی را به تعویق نمی اندازد.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: