کد خبر: ۳۴۷۲۹۹
تاریخ انتشار: ۱۴:۴۵ - ۰۱ مرداد ۱۴۰۳ - 2024July 22
مصرف گیاهانی که در دوران بارداری اعمال طبیعی بدن را تحت تاثیر قرار می دهد، مگر در صورت نیاز مبرم به آنها ممنوع است.
شفاآنلاین:سلامت>کارشناس نظارت بر فرآورده‌های طبیعی، سنتی و مکمل دانشگاه علوم پزشکی قزوین گفت: مصرف خودسرانه گیاهان دارویی عوارض جبران ناپذیری در دوران بارداری به همراه دارد و بهتر است مادران این گونه گیاهان را تنها با تجویز پزشک متخصص طب سنتی مصرف کنند.پ

به گزارش شفا آنلاین:رامش مهرآیین اظهار کرد: مصرف برخی از گیاهان ضد عفونی کننده به منظور ضدعفونی مجاری ادرار می تواند باعث تحریکات رحمی شود که برای مادران باردار بسیار خطرآفرین است.

وی ادامه داد: برخی از گیاهان نیز سیستم ژنتیک جنین را تحت تاثیر قرار می دهند و مانع رشد طبیعی آن می‌شوند و گیاهانی که مانع سم جنینی باشند، زندگی جنین تحت رشد را تهدید کرده و ممکن است به تولد ناقص کودک منجر شود.

مهرآیین به چند نمونه از گیاهانی که در صورت مصرف بیش از حد عوارض جانبی را به همراه دارد پرداخت و گفت: گیاهانی همانند ریحان، تخم شربتی، گلپر، میوه رازیانه، قهوه، بابونه، و دانه هل نباید بدون تجویز پزشک متخصص توسط مادران باردار مصرف شود.

به گفته این مسوول، مصرف گیاهانی که در دوران بارداری اعمال طبیعی بدن را تحت تاثیر قرار می دهد، مگر در صورت نیاز مبرم به آنها ممنوع است.

کارشناس نظارت بر فرآورده‌های طبیعی، سنتی و مکمل دانشگاه علوم پزشکی قزوین بیان کرد: همچنین بیماران دیابتی نیز در مصرف گیاهان دارویی باید دقت لازم را داشته باشند و برای پایین آوردن قند خون خود باید با نظر پزشک متخصص طب سنتی گیاهان دارویی را مصرف و نباید به صورت خودسر داروهای شیمیایی خود را قطع کنند.

وی افزود: گیاهان دارویی تنها به صورت مکمل می توانند در بهبود وضعیت بیماران دیابتی اثر بگذارند که حتما باید با نظر متخصص طب سنتی مصرف شوند.

مهرآیین گفت: بیماران دیابتی وابسته به انسولین نوع اول نیز باید به دقت قند خود را مورد ارزیابی قرار دهند چرا که اثر ترکیبی این گیاهان با انسولین، ممکن است باعث کاهش بیش از حد قند خون بیماران و بروز شوک انسولین شود.

کارشناس نظارت بر فرآورده های طبیعی، سنتی و مکمل دانشگاه علوم پزشکی قزوین خاطرنشان کرد: بیمارانی که وارفارین (داروی ضدانعقاد خون) نیز مصرف می کنند باید از مصرف هم زمان آن با گیاهانی همچون زردچوبه، زنجبیل، سیر، شمبلیله، شیرین بیان، فلفل، کرفس، آنانانس، پیاز و چای‌های گیاهای خودداری کنند، چرا که باعث افزایش خون ریزی و افزایش فعالت ضد انعقادی می‌شود
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: