کد خبر: ۳۴۶۱۰
تاریخ انتشار: ۱۴:۲۳ - ۲۶ شهريور ۱۳۹۳ - 2014September 17
شفاآنلاین-درد مزمن لگنی با تاثیر و فشار زیاد بر زندگی روزانه زنان است که در صورت تشدید علایم این بیماری و ایجاد اختلال در زندگی روزمره باید جهت برای درمان اقدام کرد.در واقع اندومتریوز و بیماری های التهابی لگن (PID) دو مورد از مهمترین علل دردهای لگنی هستند.
به گزارش شفا آنلاین،از پژوهشگاه فن آوری های نوین علوم زیستی جهاد دانشگاهی، دکتر شاهین خزعلی جراح متخصص زنان و لاپاروسکوپی و مسوول کلینیک اندمتریوز، ضمن تشریح بیماری التهابی لگن (PID) گفت: این بیماری عفونت لوله های فالوپ و اعضای تناسلی زنان است و علائم شناخته شده این بیماری شامل تب، درد در ناحیه اطراف استخوان لگن، ترشح واژینال، خونریزی قاعدگی غیر طبیعی، درد در حین ادرار کردن است.

مسوول کلینیک اندومتریوز مرکز درمان ناباروری ابن سینا افزود: ممکن است در برخی از زنان، این علائم تا حدی خفیف باشد که تشخیص داده نشود و اگر بیماری التهابی لگن درمان نشده باقی بماند، احتمال اینکه بیمار در معرض خطر ناباروری، بارداری خارج رحمی، زخم شدن و درد مزمن لگن قرار بگیرد بسیار بالا است.

دکتر خزعلی با اشاره به اینکه این بیماری با انواع مختلفی از باکتری ها ایجاد می شود تاکید کرد: شایع ترین علل بیماری التهاب لگن (PID)، ارگانیسم هایی هستند که عفونت های سوزاک یا قارچ کلامیدیا را ایجاد می کنند.

وی خاطرنشان کرد: این بیماری را می توان با تجویز آنتی بیوتیک ها و در موارد شدید از طریق جراحی درمان نمود.

خزعلی با اشاره به اهمیت درمان این بیماری گفت: از دردهای لگنی نباید به سادگی گذشت و علل دردی که بر روی زندگی اجتماعی، شغلی و روزانه فرد تاثیر گذاشته و ایجاد اختلال می نماید، باید توسط پزشک بررسی شود تا امکان تشخیص نهایی فراهم شود. چرا که علل متعددی می تواند سبب ایجاد درد مزمن لگنی باشد.

ایشان بیان این موضوع که به نظر می رسد ناباروری در اندومتریوز ناشی از دست اندازی ضایعات بیماری به تخمدان، لوله ها و ایجاد التهاب مزمن در لگن است تصریح کرد: دردهای لگنی قاعدگی و ناباوری ، مهمترین عارضه های همراه با اندومتریوز هستند.

مسوول کلینیک اندومتریوز مرکز درمان ناباروری ابن سینا با بیان اینکه جراحی از طریق لاپاراسکوپی از جمله راه های مهم و درمان بیماری اندومتریوز است افزود: تشخیص زودهنگام بیماری می تواند زمان مناسب تری را برای درمان ناباروری این افراد، اعم از درمان های طبی و جراحی در اختیار تیم پزشکی قرار دهد.

برای آشنایی زوجین با بیماری اندومتریوز و دردهای مزمن لگنی هر هفته شنبه ها ساعت 19 برنامه ای با عنوان «پایان ناباروری» با همکاری مرکز فوق تخصصی درمان ناباروری و سقط مکرر ابن سینا، از شبکه چهار سیما پخش می شود.
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۸
نجمه کاهه
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۵۸ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۲
0
0
مطالب مفید ومختصر بود با تشکر
لیلی حیدری فرید
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۳۳ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۶
0
0
مطالب جامع بود ممنون از دکتر خزعلی
لیلی حیدری فرید
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۳۹ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۶
0
0
مطالب جامع بود ممنون از دکتر خزعلی.بنده کیست آندومتریوز 7 سانت داشتم ممنونم از پزشک معالج دکتر خزعلی و دکتر شادجو.که به روش للاپاراسکوپی انجام دادید
نسرین
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۲۱ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۲
0
0
سلام من درحدود پنج سالەکە فهمیدم اندومترویوز دارم من توسطدکتر صاحب کشاف لاپراسکوپی شدم اما دوبارە درد دارم امکان دارە عود کردە باشە
مدیر پایگاه دکتر شهره بهروزی متخصص زنان و زایمان و درمان ناباروری

به دنبال جراحی آندومتریوز باید تحت درمان دارویی
قرار بگیرید چون امکان عود مجدد وجود دارد
زهره
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۵۵ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۹
0
0
باسلام من حدود یک سال ونیم هست که اندومتریوز دارم هفت سانتی قرصhdمصرف کردم تقریبا شده5سانت میخاستم بدونم اگر جراحی نکنم عوارضش چی هست وخطرناک
مدیر پایگاه دکتر
شهره بهروزی متخصص زنان ،زایمان و درمان ناباروری


اگر با
مصرف قرص سایز آندومتر کوچیک شده نیازی به جراحی احساس نمیشود ولی از لحاظ بدخیمی
تخمدان آزمایش انجام شود




آرزو
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۴۳ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۲
0
0
سلام من اندومتریوزداشتم عمل کردم دوباره عودکرده ودردهای شدیدی درلگن طرف چپ حالت تهوع دردهنگام ادرارمدفوع کلاازپادرم اوردچیکاربایدبکنم باتشکر
محدثه
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۳۴ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۵
0
0
عالی بود ممنون
بهار
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۵۳ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۲
0
0
باسلام وخسته نباشیدوممنون از شما
کیست اندومتریوز 1/5سانتی دارم میشه راهنمایی کنید پیش کدوم پزشک برم شدیدا حالت تهوع ودلدرد
لطفاراهنمایی بفرمایید پزشکی که مربوط به بیماری اندومتریوز باشه
سپاسگزارم
مدیر پایگاه
باسلام
باید به متخصص زنان مراجعه نمایید
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: