کد خبر: ۳۴۶۰۰
تاریخ انتشار: ۱۳:۴۸ - ۲۶ شهريور ۱۳۹۳ - 2014September 17
شفاآنلاین- رئیس مرکز طبی کودکان از برپایی بیست و ششمین همایش بین المللی بیماری های کودکان طی روزهای 24 تا 28 مهرماه امسال در مرکز طبی کودکان خبر داد و گفت: این همایش بزرگ ترین همایش کودکان است که در آن دستاوردهای جدیدی در زمینه های اطفال، غدد، ایموتولوژی، گوارش و قلب ارایه خواهد شد.
به گزارش شفا آنلاین،دکتر علی ربانی با اشاره به این که هدف اصلی این همایش، ارتقای سطح علمی گروه های مختلف پزشکی است، افزود: در این همایش چالش های بیماری های متابولیک کودکان و مشکلات و اطلاعات تغذیه ای در ایران مطرح می شود.

وی با اشاره به این که جدیدترین دستاوردها در زمینه مقابله با ویروس ابولا در این همایش پنج روزه ارایه می شود، خاطرنشان کرد: بررسی تغییرات برنامه کشوری واکسیناسیون و چالش های غربالگری و درمان بیماری فنیل کتونولیا نیز به بحث و بررسی گذاشته خواهد شد.

رئیس بیست و ششمین همایش بین المللی بیماری های کودکان گفت: در این همایش همچنین رشد پیشرفت طرح کوهورت که جزو طرح های پیشنهادی معاونت پژوهشی وزارت بهداشت است و قصد دارد وضعیت کودکان را با هدف به دست آوردن کلیه اطلاعات سلامت و بیماری از بدو تولد تا 35 سالگی رصد کند، ارایه می شود.

وی با اشاره به این که مرکزی طبی کودکان به عنوان قطب علمی اطفال ایران در کنار مرکز تحقیقات رشد و تکامل کودکان دانشگاه علوم پزشکی تهران نسبت به برپایی این همایش اقدام خواهند اظهار داشت: حدود 20 میهمان خارجی در همایش فوق از کشورهای آمریکا، کانادا، آلمان، سوئیس، فرانسه، هلند، اسپانیا، آفریقای جنوبی و قطر حضور دارند که قرار است مباحثی همچون تغذیه، ICU، بیماری های متابولیک، گوارش، جراحی اطفال و رادیولوژی ارائه کنند.

وی گفت: دانشگاه علوم پزشکی تهران به عنوان قدیمی ترین مرکز آموزش طب کودکان در میان دانشگاه های کشور افتخار دارد هر ساله میزبان تخصصان بیماری های کودکان، رشته های فوق تخصصی آن و همچنین سایر رشته های وابسته از جمله جراحی کودکان، رادیولوژی کودکان، پزشکی اجتماعی و... باشد.

دکتر ربانی با تاکید بر این که این گروه تاکنون برگزاری بیست و پنج دوره همایش را برعهده داشته و توانسته سهم به سزایی در ارتقای علمی کشور ایفا کند، اضافه کرد: پس از موفقیت در ارتقای سلامت کودکان در سطح کشور با کاهش مرگ و میر کودکان و کنترل بیماری های اسهالی و تنفسی در چند سال اخیر، محور موضوعات اصلی همایش برگزار شده از سوی این مرکز شامل پیشگیری از بیماری های غیر واگیر با تاکید بر غربالگری بیماری ها به ویژه از ابتدای تولد بوده است.

وی تصریح کرد: این همایش طی 15 سال گذشته در دو بخش پزشکی و پرستاری برگزار شده است تا پرستاران نیز فرصت بازآموزی دانش در زمینه طب کودکان و فرصت تبادل تجربیات علمی را یکدیگر و با پزشکان را داشته باشند.

دکتر میرلاشاری دبیر علمی کنگره پرستاری نیز در این زمینه گفت: انتقال نوزاد و کودک بدحال ، مراقبت های معنوی و تسکینی، نقش خانواده از مراقبت از کودک، مراقبت خانواده محور، تضمین ایمنی کودک و... از جمله موضوعات پنل های بخش پرستاری این همایش را تشکیل می دهد.

لازم به ذکر است، همزمان با برپایی این همایش، نمایشگاه تجهیزات پزشکی و دارویی به ارایه آخرین محصولات خود خواهند پرداخت.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: