کد خبر: ۳۳۸۱۴
تاریخ انتشار: ۱۶:۰۰ - ۱۸ شهريور ۱۳۹۳ - 2014September 09
شفاآنلاین-دبیر انجمن دارو سازان استان زنجان گفت: متاسفانه یکی از معضلات رایج درمیان عموم مردم مصرف قرص بدون آب کافی است که این موضوع به نوبه خود مشکلاتی را به دنبال دارد. مصرف قرص بدون آب کافی به عدم جذب کامل آن در بدن منجر می‌شود.
به گزارش شفا آنلاین،مصطفی سروش نسب نیا افزود: برخی از بیماران و مراجعه کنندگان پس ارائه نسخه پزشکی و دریافت داروهای مورد نیاز خود به بلع فوری قرص در‌‌ همان مکان اقدام می‌کنند که این اقدام بسیار نادرست است.

وی با تاکید بر اینکه بیماران باید قرص را با یک لیوان آب کامل مصرف کنند اضافه کرد: با رعایت این نکته مهم علاوه به حل کامل قرص در معده، به جذب بهتر آن در بدن کمک فراوانی می‌کند.

این دارو ساز با بیان اینکه پایش‌های انجام شده بیانگر آن است که مشاوره‌های شفاهی دارویی در کشور کاربرد بیشتری دارد تصریح کرد: بیماران بیشتر به دستورهای شفاهی ارائه شده از سوی داروساز توجه کرده و کمتر به موارد درج شده در بسته یا راهنمای مصرف دارو‌ها توجه می‌کنند. در حالی که چگونگی، زمان مصرف، و تداخلات دارویی از جمله موارد مهمی است که بیمار پس از دریافت داروهای تجویز شده خود، باید به آنها توجه جدی داشته باشد.

سروش نسب نیا خاطرنشان کرد: ارتباط کلامی بین دارو ساز و بیمار اهمیت زیادی دارد اما این موضوع مهم چندان در داروخانه‌های کشور مورد توجه قرار نمی‌گیرد.
ایرنا
برچسب ها: قرص ، دارو ، معضلات
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: