کد خبر: ۳۳۷۰۵
تاریخ انتشار: ۱۲:۱۹ - ۱۷ شهريور ۱۳۹۳ - 2014September 08
شفاآنلاین-رئیس مجمع واردات تصمیمی از تسهیل ترخیص محموله‌های غذایی، آشامیدنی، آرایشی و بهداشتی خبر داد و گفت:‌ حُسن این بخشنامه آن است که با انتقال کالا از انبار گمرکات به انبار شرکت‌ها، شاهد کاهش هزینه‌های واردکننده خواهیم بود.
به گزارش شفا آنلاین،محمد حسین برخوردار رئیس مجمع واردات با اشاره به ضرورت تسریع در امور ترخیص محموله‌های وارداتی از گمرکات و به منظور حفظ سلامت محوله‌های خوراکی، آشامیدنی، آرایشی و بهداشتی اظهار داشت: با هماهنگی وزارت بهداشت مقرر شده است در صورتیکه اجناس وارداتی دارای مجوز سازمان غذا و دارو و تایید آزمایشگاه‌ها باشند، ولی مدارک ارائه شده جهت ترخیص دارای نواقصی از قبیل گواهی بهداشت غیر منطبق با ضابطه اداره کل نظارت بر مواد غذایی سازمان غذا و دارو باشد، کالا به دلیل نقص مدرک در گمرک باقی نماند بلکه تخیص کالا از گمرک با اخذ تعهد محضری عدم مصرف، انجام شود و کالا به انبار شرکت وارد کننده انتقال پیدا کند.

برخوردار ادامه داد: حُسن این بخشنامه آن است که با انتقال کالا از انبار گمرکات به انبار شرکت علاوه بر اینکه شاهد کاهش هزینه‌های واردکننده خواهیم بود، این موضوع می‌تواند به ایمنی کالا در انبارها نیز کمک شایانی کند. ضمن آنکه از اتلاف وقت و انرژی نیز جلوگیری می‌شود.

رئیس مجمع واردات تصریح کرد: البته بدیهی است که تا زمان تکمیل مدارک، کالا اجازه توزیع و مصرف نخواهد داشت.

وی در پایان خاطرنشان کرد: یقیناً حمایت از واردات قانونی و کاهش هزینه تمام شده کالا می‌تواند نقش موثری در کاهش پدیده شوم قاچاق و تجارت زیر زمینی داشته باشد و در همین راستا ضرورت دارد مراتب قدردانی و سپاس خود و واردکنندگان کالاهای سلامت محور را از حسن تعامل سازمان غذا و دارو اعلام دارم.
تسنیم
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: