کد خبر: ۳۳۵۳۵۸
تاریخ انتشار: ۱۱:۲۰ - ۲۶ آبان ۱۴۰۲ - 2023November 17
یک عکاس در سفر یک ماهه خود به ویتنام، مناظر، مشاغل و زندگی روزمره مردم این کشور را در قالب تصاویر زیبایی به نمایش گذاشته است.

شفا آنلاین>دیما گیلیتوکا (Dima Gilitukha)،  عکاس اوکراینی و علاقه‌مند به سفر است که سفرهای طولانی به کشورهای عجیب و غریب را در کارنامه خود دارد. او بیش از ۲۰۰ روز را در مناطقی از آسیا گذرانده و از مناظر و مردم نواحی مختلف این قاره عکس‌برداری کرده است. اقامت یک ماهه این هنرمند در ویتنام و ماجراجویی‌های وی، منجر به ثبت تصاویر زیبایی از مناظر و زندگی روزمره مردم ویتنام شده است. 

به گزارش شفا آنلاین:دیما ابتدا به‌صورت تصادفی و آماتور، عکاسی را با یک دوربین آنالوگ شروع کرد و اکنون، به عکاس مشهوری تبدیل شده است که عکس‌هایش را به فروش می‌رساند و با خرید تجهیزات بهتر، سعی در پیشرفت روزافزون دارد. او درباره رویکرد هنری خود چنین می‌گوید:

من برای آماده‌سازی محیط اطراف خود، به‌طور طبیعی و مستند عمل می‌کنم و این امر، به ثبت لحظات صمیمانه اعم از پرتره، عکاسی معماری یا مناظر کمک بسیاری می‌کند. 

دیما می‌خواست در سفر بزرگ خود به آسیا، حتما از ویتنام دیدن کند و پس از یک ماه گشت‌وگذار از جنوب تا شمال این کشور و دیدار از قبایل مختلف، شهرها و روستاهای متفاوت، غارها، مزارع برنج و چای و... عاشق این کشور شد و به گفته خود، از قهوه مخصوص ویتنام (Ca Phe Sua Da) نیز بسیار لذت برد. دیما می‌گوید که از فرهنگ محلی بعضی از روستاها، زندگی روی آب در برخی از نواحی، غذاهای ارزان خیابانی و اقامت آسان در مناطقی از ویتنام شگفت‌زده شده است. 

او عکس‌های دلتای مکونگ (Mekong Delta) در ویتنام را جزو عکس‌های موردعلاقه خود می‌داند و درباره آن‌ها می‌گوید:

فقط به این بچه‌ها نگاه کنید؛ آن‌ها در یکی از زیباترین مکان‌های جهان بزرگ شده‌اند؛ اما بسیاری از آن‌ها، هرگز در خشکی نبودند. هرروز در آب سرد حمام می‌کنند و از زندگی لذت می‌برند. همچنین، من مجذوب تعهد آن‌ها به سنت‌های قبیله‌ای هستم؛ چیزی که هنگام برقراری ارتباط با مردم محلی متوجه آن شدم.

دیما گیلیتوکا بر اساس تجربه خود، ماه ژوئن (خرداد و تیر) را برای سفر به ویتنام پیشنهاد می‌کند؛ زمانی که روزهای آفتابی زیادی وجود دارد و مزارع برنج، در بهترین حالت خود قرار دارند. به توصیه او، هر کشور را باید از طریق مردم شگفت‌انگیزی شناخت که در آنجا زندگی می‌کنند.

پیرزنی با کلاه در ویتنام

زنی در حال پاک کردن سبزی در ویتنام

زن سبزی فروش در ویتنام

قایق‌ها در ویتنام

ساختمان‌های روی آب در ویتنام

مرد قایقران ویتنامی

دو قایق در رودخانه‌ای در ویتنام

غاری در ویتنام

خانه‌ای کنار آب در ویتنام

کودکان ویتنامی در حال بازی کنار رودخانه

زن و دختر ویتنامی در حال پخت غذا

زنان و کودکان ویتنامی در بازار

پخت غذا در ویتنام

خانواده ویتنامی

دختر ویتنامی در بازار

مردی در حال خرید از بازار محلی ویتنام

منظره‌ای از مزرعه چای در ویتنام

دختر نوجوان ویتنامی

زنان ویتامی در حال چیدن برگ چای

زن ویتنامی در حال چیدن چای از مزرعه

مرد ویتنامی همراه با خروسش

منظره‌ای از ویتنام در غروب

مرد ویتنامی در قایق

فردی در حال عبور از مزارع چای ویتنام

زن و مرد ویتنامی

دختر دانش آموز ویتنامی

مرد هنرمند ویتنامی

پیرزن خندان ویتنامی

قهوه ویتنامی


نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: