کد خبر: ۳۳۴۹۷
تاریخ انتشار: ۱۰:۳۷ - ۱۵ شهريور ۱۳۹۳ - 2014September 06
شفاآنلاین-رئیس شانزدهمین کنگره سراسری تازه‌های قلب و عروق مهم ترین روش تشخیص بیماری‌های قلبی در نوزادان را تشریح کرد.
به گزارش شفا آنلاین،مسعود قاسمی رئیس شانزدهمین کنگره سراسری تازه‌های قلب و عروق اظهار داشت: معاینه اطفال نخستین و مهم‌ترین روش تشخیص بیماری‌های قلبی در نوزادان است که باید توسط پزشک متخصص اطفال صورت پذیرد؛ روش‌های درمانی دیابت که در ماهواره تبلیغ می‌شود هیچ گونه تأیید علمی ندارد و بیمار را بیشتر دچار آسیب می‌کند.

قاسمی با بیان اینکه تغییر سبک زندگی به شدت بر افزایش بیماری‌ها به خصوص بیماری‌های قلبی و عروقی تأثیر گذاشته است، اظهار داشت: متأسفانه جهان نیز درگیر این مسئله شده است. اگر به 5 دهه گذشته بنگریم، افزاد فعال تر، دارای خواب منظم و تغذیه طبیعی بودند و کم تر به بیماری‌های قلبی و عروقی مبتلا می‌شدند؛ امروزه با اختلال زمان خواب و بیداری و عادات غذایی نامناسب؛ سلامتی افراد به خطر افتاده است که این مسئله ناشی از ماشینی شدن سیستم زندگی است.

رئیس انجمن آترواسکلروز ایران با بیان اینکه برگشت به سنت‌ها تا حدود زیادی از شیوع بیماری‌ها می‌کاهد، بیان داشت: خوشبختانه امروز در بحث تجهیزات پزشکی و اقدامات درمانی بیماری‌های قلبی موفقیت‌های چشمگیری داشتیم؛ اگر سنت‌ها را عمل کنیم، در کنار آن با تکنولوژی و تجهیزات می‌توانیم در درمان و پیشگیری از بیماری‌ها به خصوص بیماری‌های قلبی موفق تر باشیم.

احتمال بیماری‌های مادرزادی قلبی در نوزادان حدود 2 درصد است

قاسمی با بیان اینکه احتمال بیماری‌های قلبی مادرزادی در نوزادان حدود 2 درصد است، بیان کرد: خوشبختانه وراثت و ژنتیک در بروز بیماری‌های قلبی مادرزادی خیلی کم است.

رئیس شانزدهمین کنگره قلب و عروق عنوان کرد: معاینه اطفال نخستین و مهم ترین روش تشخیص بیماری‌های قلب در نوزادان است که باید توسط پزشک متخصص اطفال صورت پذیرد، اگر پزشک در معاینه مشکوک به عارضه ای شود طفل را به متخصص قلب کودکان ارجاع خواهد داد که والدین باید به طور جد پیگیر باشند تا طفل در بزرگسالی دچار مشکل حادی نشود.

قاسمی با بیان اینکه تبلیغات نا به جا داروهای ماهواره ای صدمات جبران ناپذیری را به سلامتی افراد وارد کرده است، بیان داشت: تولید یک دارو مراحل سخت و پیچیده آزمایشی را می‌گذرانند و بسیاری از داروها در مراحل آخر آزمایشی حذف می‌شوند.

رئیس شانزدهمین کنگره قلب و عروق در ادامه این مطلب افزود: اخیراً درمان قطعی دیابت در ماهواره تبلیغ می‌شود که بسیار خطرناک است، روش‌های درمانی دیابت که در ماهواره تبلیغ می‌شود هیچ گونه تأیید علمی ندارد و بیمار را بیشتر دچار آسیب می‌کند.

شانزدهمین کنگره سراسری تازه‌های قلب و عروق 25 تا 28 شهریور در سالن همایش‌های رازی برگزار می‌شود، علاقمندان برای کسب اطلاعات بیشتر به سایت www.iranathero.ir مراجعه و یا به شماره تلفن 88073052 تماس حاصل کنند.

تسنیم

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: