کد خبر: ۳۳۲۲۵
تاریخ انتشار: ۱۰:۳۵ - ۱۲ شهريور ۱۳۹۳ - 2014September 03
شفاآنلاین-بانکداری اسلامی با توجه به ایجاد فضای مشارکتی در فعالیت‌های مختلف اقتصادی همواره مورد اعتماد عمومی است و به همین خاطر ظرفیت‌های بیشتری برای جذب منابع و هدایت آن به سمت اقتصاد کشور دارد.
به گزارش شفا آنلاین،علی نعمتی عضو هیات مدیره پست بانک ایران در گفتگوئی به‌مناسبت هفته بانکداری اسلامی ضمن بیان این مطلب گفت: بانکداری اسلامی تلاش می‌کند با تثبیت و تقویت اقتصاد جامعه از ایجاد هرگونه تورم و بی‌عدالتی اقتصادی جلوگیری کرده و شرایط را برای گسترش عدالت و برخورداری یکسان عموم جامعه بویژه بخش‌های مختلف تولید مهیا می‌سازد.
وی اظهارداشت: ثبات اقتصادی موجب توزیع عادلانه منابع، گسترش عدالت اجتماعی و کاهش تورم شده و همچنین انگیزه‌های سرمایه‌گذاری، تولید و اشتغال را در جامعه بالا می برد که تجلی این مهم در بستر بانکداری اسلامی قطعاً عملی خواهد بود.
نعمتی افزود: مدیریت و گردش صحیح منابع در همه سطوح جامعه از اصول مهم بانکداری اسلامی است چون از انحصار منابع در دست عده کم جلوگیری نموده و آن را دراختیار عموم تولیدکنندگان قرار می‌دهد تا با توسعه عدالت اقتصادی، توسعه عدالت و رفاه اجتماعی همه جامعه فراهم شود.
عضو هیات مدیره پست بانک ایران تصریح کرد: بنیان بانکداری اسلامی و فعالیت‌های آن براساس مقررات و شریعت مقدس اسلامی و درمسیر منافع عمومی است که براین اساس از بروز هرگونه مبادلات ربوی، سرمایه‌گذاری‌های مشروط و فعالیت‌های تجاری پنهانی جلوگیری می‌کند.
وی درپایان عنوان کرد: پست بانک ایران نیز با هدف خدمت‌رسانی به آحاد جامعه، همواره در مسیر بانکداری اسلامی و توسعه عدالت اجتماعی و کاهش فقر حرکت می‌کند و در این راستا امیدواریم با استفاده از ظرفیت‌های دفاترخدمات بانکی روستائی(ICT) در مسیر کسب و کارهای کوچک و رفع نیازهای ضروری مردم در اقصی نقاط کشور نقش سازنده و مهم را ایفاء نمائیم.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: