کد خبر: ۳۳۲۱۲۳
تاریخ انتشار: ۱۳:۰۰ - ۲۳ شهريور ۱۴۰۲ - 2023September 14
انفجار‌های در مقیاس کوچک در منطقه پوشیده از گل و لای در گروبوگان اندونزی که آتشفشان گلی نیز نامیده می‌شود، توجه گردشگرانی که به این منطقه می‌آیند را نیز به خود جلب می‌کند.
شفا آنلاین>گزارش تصویری >از فوران‌های آتشفشان گلی اندونزی برای تولید نمک استفاده می‌شود. انفجار‌های در مقیاس کوچک در منطقه پوشیده از گل و لای در گروبوگان اندونزی که آتشفشان گلی نیز نامیده می‌شود، توجه گردشگرانی که به این منطقه می‌آیند را نیز به خود جلب می‌کند. از این فوران و انفجار‌ها مردم محلی برای تولید نمک با استفاده از روش‌های سنتی استفاده می‌شود. 

به گزارش شفا آنلاین:فوران‌های گل‌فشانی که سرشار از مواد معدنی و به‌ویژه محتوای نمک بالایی هستند و در هر دو دقیقه به ارتفاع ۲ متر می‌رسند، توسط مردم محلی پردازش و در تولید نمک مورد استفاده قرار می‌گیرند. گل‌فشان یکی از عوارض ژئومورفولوژی و زمین‌شناسی است که از یک یا چند دهانه آتشفشانی تشکیل شده و به‌طور مداوم گل سردی از آن به خارج پرتاب و روان شده و با انباشته شدن رویهم، کم‌کم مخروط‌های کوچک و بزرگی را تشکیل می‌دهد. برخی معتقدند گل‌فشان پدیده‌ای مرتبط با فعالیت‌های آتشفشانی است، اما اغلب دانشمندان معتقدند این پدیده خاستگاه غیر آتشفشانی دارند.


نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: