کد خبر: ۳۳۱۳۶
تاریخ انتشار: ۱۴:۳۳ - ۱۱ شهريور ۱۳۹۳ - 2014September 02
شفاآنلاین-کنفرانس ماهانه اورژانس های زنان و مامایی با هدف کاهش مرگ و میر مادر و نوزاد روز 13 شهریورماه در سالن سعدی برج میلاد برگزار می شود.
به گزارش شفاآنلاین ، دکتر اعظم السادات موسوی رئیس انجمن متخصصین زنان و مامایی ایران با اعلام این خبر اظهارکرد: یکی از اهداف انجمن متخصصین زنان و مامایی ایران توجه به کاهش میزان مرگ و میر مادر و نوزاد است،در این راستا در اواخر سال 92 تفاهم نامه ای بین انجمن متخصصین زنان و مامایی ایران با دفتر سلامت جمعیت،خانواده و مدارس وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشور منعقد شد.

وی ادامه داد:دراین تفاهم نامه بهبود شاخص های سلامت مادر و نوزاد (به ویژه توسعه زایمان ایمن)، فراهم نمودن زمینه ارتقاء سطح علمی و عملی ارائه دهندگان خدمت و همچنین ارتقاء کیفیت ارائه خدمات تخصصی تلاش شود.

موسوی یاد اور شد :بدین منظور انجمن متخصصین زنان و مامایی ایران با همکاری اداره سلامت مادران وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کنفرانس های ماهانه ای را با موضوع اورژانس های زنان و مامایی و پیامدها ، طراحی و اجرا نموده است.

وی افزود : این کنفرانس ها به صورت منظم در دومین پنجشنبه هر ماه برگزار می شود و دارای روزانه 6 امتیاز بازآموزی است .

وی افزود :طراحی این کنفرانس ها، به گونه ای است که مورد استفاده متخصصین زنان و مامایی بوده و در هر کنفرانس در مورد یکی از موارد اورژانس های زنان و مامایی بحث و گفتگو می شود.

وی همچنین گفت : سازمان پزشکی قانونی کشور و سازمان نظام پزشکی ایران نیز در اکثر این کنفرانس ها همکاری داشته و با بیان مسائل قانونی مطرحه در پرونده ها انتظارات این سازمانها از متخصصین زنان را به اطلاع آنها می رسانند.

موسوی گفت :طبق بخشنامه شماره 210/504/د مورخ 13/4/91 وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و با توجه به اهمیت کاهش مرگ و میر مادری، کنفرانس اورژانس های زنان و مامایی اولویت ملی طبقه بندی شده و تمامی متخصصین زنان و مامایی می بایست جهت تمدید پروانه مطب حداقل 10 درصد امتیازات خود را از طریق شرکت در کنفرانس های فوق به دست آورند.
ایرنا
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: