کد خبر: ۳۳۱۱۳۳
تاریخ انتشار: ۱۱:۱۵ - ۰۴ شهريور ۱۴۰۲ - 2023August 26
نظرسنجی مشاوران املاک بین‌المللی نایت فرانک نشان می‌دهد که قیمت‌های املاک برتر، مانند ورلی، ششمین رشد سریع سالانه در سطح جهان در سه ماهه اول سال جاری را تجربه کرده است، درست پس از مرکز مالی جهانی سنگاپور و بالاتر از شانگهای چین.
شفا آنلاین>در میان برج‌های لوکس و ویلا‌های وسیع با کد پستی منحصر به فرد بمبئی، یک بلوک آپارتمانی در حال فروپاشی وجود دارد که برخی از کارمندان طبقه متوسط در آن زندگی می‌کنند.

به گزارش شفا آنلاین:حدود ۶۰۰ نفر، عمدتاً کارمندان دولتی طبقه متوسط و خانواده هایشان، در بلوک ویران شده متعلق به دولت زندگی می‌کنند، واقع در آن سوی دریای عرب در همان محله ورلی که دختر ثروتمندترین مرد هند، موکش امبانی در آن زندگی می‌کند.

کودکان در بیرون از واحد‌های خود در امتداد راهرو‌هایی با نرده‌های زنگ‌زده و شکسته که با پارچه‌هایی کنار هم قرار گرفته‌اند بازی می‌کنند و میله‌های فولادی که سازه را تقویت می‌کنند از جایی که سیمان از کف و سقف افتاده است، قابل مشاهده است.

آنیل آیواله، یک کارمند دولتی که در پنج سال گذشته با خانواده خود در این بلوک زندگی می‌کند، گفت: هر چیزی ممکن است در اینجا بیفتد، به خصوص در زمان باران‌های موسمی. فقدان گزینه‌های زندگی مقرون به صرفه باعث می‌شود مردم به زندگی در ساختار‌های پرخطر ادامه دهند.

براساس آمار Anarock Research، بمبئی، مرکز ایالت ماهاراشترا، پرجمعیت‌ترین شهر هند و گران‌ترین مکان این کشور برای خرید ملک مسکونی است.

نظرسنجی مشاوران املاک بین‌المللی نایت فرانک نشان می‌دهد که قیمت‌های املاک برتر، مانند ورلی، ششمین رشد سریع سالانه در سطح جهان در سه ماهه اول سال جاری را تجربه کرده است، درست پس از مرکز مالی جهانی سنگاپور و بالاتر از شانگهای چین.

برخی از خانواده‌های ساکن در بلوک ورلی، که به ویژه در برابر باران‌های موسمی که هر ساله بمبئی را از ژوئن تا سپتامبر می‌بارد، آسیب‌پذیر است، می‌گویند که این آمار عزم آن‌ها را برای ماندن علیرغم خطرات، تقویت می‌کند.

از آنجایی که بلوک رو به دریا است، دیوار‌ها و درب بسیاری از واحد‌ها پوسیده شده است. ساکن راهول مکوانا، که به یک طبقه پایین نقل مکان کرد، گفت که کل طبقه چهارم به دلیل مشکلات ساختاری تخریب می‌شود.

سامیت شینده، یکی از ساکنان بلوک گفت: این خطرناک است، به خصوص برای والدین و فرزندان. اما خرید خانه جدید در بمبئی برای من یا هیچ خانواده طبقه متوسط امکان پذیر نیست. خیلی گران است.

بسته به اندازه واحد خود، ساکنان ماهانه بین ۸۰۰۰ تا ۱۳۰۰۰ روپیه (۹۷-۱۵۸ دلار) به عنوان اجاره به دولت ایالتی پرداخت می‌کنند. دولت از ساکنان خواسته است که آن را ترک کنند. این اجاره خانه‌ای را در حاشیه شهر پوشش می‌دهد، اما نه چیزی بیش از یک واحد در محله‌ای فقیرنشین در نزدیکی ورلی.

یکی از مقامات دولتی ایالتی که به دلیل نداشتن اختیار صحبت با رسانه‌ها از ذکر نام خود خودداری کرد، گفت که به ساکنان بلوک اخطار تخلیه داده نشده است، اما ایالت به آن‌ها مسکن جایگزین در حومه شهر پیشنهاد داده است.

با این حال، چندین نفر از ساکنان گفتند که هزینه حمل و نقل به دفاترشان در ورلی بسیار زیاد است و خیلی طول می‌کشد.

یکی از آن‌ها گفت: موقعیت این ساختمان عالی است، برای من بسیار راحت است که به سر کار بروم. یافتن مسکن مقرون به صرفه در شهری مانند بمبئی غیرممکن است.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: