کد خبر: ۳۳۰۹۹
تاریخ انتشار: ۱۰:۴۷ - ۱۱ شهريور ۱۳۹۳ - 2014September 02
شفاآنلاین-مدیرکل آموزش ارتقای سلامت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: بخشی از جمعیت بیماران مزمن، شناسایی شده و تحت پوشش برنامه های جامع آموزش بیمار قرار می گیرند.
به گزارش شفا آنلاین،شهرام رفیعی فر افزود: این برنامه ها از طریق بسته های آموزشی بیماری های شایع و نیز از طریق پرتال ملی خودمراقبتی در فضای مجازی به بیماران مزمن ارائه می شود.



**همه کارکنان دولت و کارگران تحت آموزش خود مراقبتی قرار می گیرند

مدیرکل آموزش ارتقای سلامت وزارت بهداشت، گفت: تمام کارکنان دولت و کارگران تحت آموزش برنامه های خود مراقبتی قرار می گیرند تا هم بهره وری آنان افزایش یابد و هم سلامت آنان حفظ شود.



** کمپین ملی سبک زندگی سالم

رفیعی فر از اجرای کمپین ملی سبک زندگی سالم در کشور با همکاری رسانه ها خبر داد و افزود: می خواهیم برنامه های خودمراقبتی را در موضوعات همه عوامل خطر سلامت ، اجرایی کنیم.

وی گفت: برنامه هایی با موضوعاتی مانند اصلاح الگوی تغذیه ، کاهش مصرف نمک و روغن، زندگی عاری از خشونت، مبارزه با دخانیات و کاهش اعتیاد در قالب کمپین های آموزش ملی با کمک صدا و سیما و رسانه ها اجرایی خواهد شد.



**آموزش سبک زندگی سالم به دانشجویان

مدیرکل آموزش ارتقای سلامت وزارت بهداشت، گفت: دانشجویان تحت آموزش های سبک زندگی سالم قرار می گیرند.

رفیعی فر خاطرنشان کرد: می خواهیم خانواده ها و دانشجویان ، ˈبه موقعˈ و ˈبه اندازه کافیˈ از نظام آموزش همگانی سلامت، بهره مند شوند.

وی گفت: پیش از این ، برنامه های وزارت بهداشت بیشتر به سمت مداخلات درمانی بوده ولی از این پس می خواهیم با اجرای برنامه های پیشگیرانه و خودمراقبتی ، ضمن رعایت حق سلامت مردم در جهت کاهش هزینه ها و ارتقای کیفیت زندگی حرکت کنیم.

مدیرکل آموزش ارتقای سلامت وزارت بهداشت با اشاره به ابلاغ سیاست های کلی سلامت از سوی مقام معظم رهبری و حرکت به سوی انسان سالم، یادآور شد: امیدواریم برنامه های خودمراقبتی از مهرماه امسال در قالب نظام جامع سلامت مرحله به مرحله ، آغاز کنیم که شامل مراحلی مانند تولید بسته ها و آموزش مردم خواهد بود اما اجرای آن منوط به تامین منابع مالی است.
ایرنا
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: