کد خبر: ۳۲۷۶۷
تاریخ انتشار: ۱۳:۳۳ - ۰۸ شهريور ۱۳۹۳ - 2014August 30
رییس مرکز مدیریت بیماری های واگیر وزارت بهداشت:
شفاآنلاین-رییس مرکز مدیریت بیماری های واگیر وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی گفت : بیماری ابولا هر چند از طریق خون و ترشحات بدن بیمار قابل انتقال است اما از راه تنفس منتقل نمی شود.
به گزارش شفا آنلاین،« محمد مهدی گویا » با بیان اینکه این بیماری وارد کشور عربستان نشده است گفت: یک مورد مشکوک به این بیماری در عربستان گزارش شد اما آزمایش ها بر روی این بیمار منفی بود و در نتیجه بیمار یاد شده به ابولا مبتلا نشده بود .

وی افزود : در زمان حاضر وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی با هماهنگی وزارت خارجه آن دسته از افرادی که از آفریقا وارد کشور می شوند را تحت کنترل قرار دارد و در فرودگاه به آنها در خصوص بیماری ابولا و علایم آن اطلاع رسانی می کند.

ابولا (Ebola) یک بیماری ویروسی است که از سوی ویروس ابولا ایجاد می شود. این ویروس از خانواده فیلوویروس ها است که پس از وارد شدن به بدن ، نوعی بیماری تب دار و خونریزی دهنده ایجاد می کند که در 50تا 90درصد بیماران علامت دار به مرگ منجر خواهد شد.البته از 4 گونه ویروسی ابولا یک گونه تنها به یک ابتلای بدون علامت منجر می شود و به مرگ نیز منتهی نخواهد شد.



**موارد ابتلا به کورونا ویروس درجهان به حداقل رسیده است

گویا در خصوص کورونا ویروس نیز اظهارداشت: در زمان حاضر موارد ابتلا به این بیماری در جهان به حداقل رسیده است اما هنوز موضوع حج و حضور بیش از سه میلیون در مراسم جدی است زیرا ممکن است دوباره کورونا ویروس در اجتماع سه میلیونی حج بروز کند.

رییس مرکز مدیریت بیماری های واگیر وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی افزود : در این خصوص نشستی در کشور عربستان با همکاری سازمان بهداشت جهانی (WHO) طی چند روز آینده برگزار می شود که در این نشست درباره موسم حج تصمیم گیری های نهایی گرفته شود.

گویا اظهارداشت : از جمهوری اسلامی ایران نیز نمایندگان وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی در این نشست حضور خواهند داشت.

کورونا ویروس برای نخستین بار در عربستان شناخته شد. تب بالای 38 درجه سانتیگراد، سرفه، اسهال و تنگی نفس از علایم این بیماری به شمار می آید.

وزارت بهداشت ، درمان وآموزش پزشکی شمار مبتلایان ثبت شده به کورونا ویروس در ایران را پنج نفر اعلام کرد که دو تن از این مبتلایان جان خود را از دست دادند.
ایرنا
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: