کد خبر: ۳۲۴۹۳
تاریخ انتشار: ۱۵:۴۴ - ۰۵ شهريور ۱۳۹۳ - 2014August 27
شفاآنلاین-محققان آمریکایی امیدوارند با تزریق پلاسمای خون افراد جوان به مبتلایان به آلزایمر، صدمات ناشی از این بیماری را معکوس کنند.
به گزارش شفا آنلاین،از هلث، محققان از دهه 1950 به این نتیجه رسیدند که تزریق خون افراد جوان منجر به ارتقاء سلامت اندام مختلف بدن از جمله مغز سالمندان می شود.

آزمایش بالینی این روش بر روی خون موش ها با نتایج چشمگیری همراه بوده است.

به گفته محققان، خون تازه از توانایی جوان سازی سلول های بنیادی اسکلتی و کبد در موش های سالمند برخوردار بوده و می تواند روند مشکلات قلبی را معکوس کند.

محققان دانشگاه «هاروارد» در آمریکا در سال 2012 متوجه شدند: پروتیینی در پلاسمای خون به نام «فاکتور تمایز رشد 11» یا (GDF11) با اثر جوانسازی در موش های سالمند مبتلا به هیپرتروفی قلب ارتباط دارد است.

تولید این پروتئین در موش و انسان با افزایش سن، کاهش پیدا می کند.

مطالعات بعدی نیز حاکی از نقش پروتیین GDF11 در افزایش عروق خونی و سلول های بنیادی در مغز و ارتقاء عملکرد شناختی موش های سالمند بود.

اکنون پس از سال ها آزمایش بالینی بر روی حیوانات، محققان دانشکده پزشکی دانشگاه «استنفورد» در آمریکا قصد دارند آزمایش بالینی این روش بر روی انسان را آغاز و توانایی پروتئین GDF11 در جوان سازی مغز انسان و معکوس کردن آلزایمر را مورد ارزیابی قرار دهند.

آزمایش بالینی این روش بر روی انسان از ماه اکتبر (مهر ماه) با تزریق پلاسمای خون افراد زیر 30 سال به بدن مبتلایان به آلزایمر خفیف آغاز خواهد شد.
ایرنا
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: