کد خبر: ۳۲۴۶۶
تاریخ انتشار: ۱۲:۳۸ - ۰۵ شهريور ۱۳۹۳ - 2014August 27
شفاآنلاين:ميزان حق بيمه در کل اتحاديه اروپا طي سال هاي 2003 تا 2012 ميلادي رشد خوبي را تجربه کرده است؛ اين در حالي است که اين اتحاديه در اين بازه زماني با بحران مالي جدي رو به رو بوده است.
به گزارش شفاآنلاين ميزان حق بيمه در کل اتحاديه اروپا طي سال هاي 2003 تا 2012 ميلادي رشد خوبي را تجربه کرده است؛ اين در حالي است که اين اتحاديه در اين بازه زماني با بحران مالي جدي رو به رو بوده است.


طبق گزارش هاي منتشر شده بحران مالي اخير ضربه شديدي به صنعت بانکداري و بيمه اروپا وارد کرده است. ميزان ضرر و زيان سيستم بانکي و شرکت هاي بيمه اروپا به بالا‌ترين حد خود از زمان ورشکستگي موسسه "لمن برادرز" در سپتامبر رسيده است. همچنين گسترش بحران بدهي و کسري بودجه دولت هاي اروپايي موجب نگراني شديد سرمايه گذاران بين المللي شده است.


تحقيقات منتشر شده از سوي گروه ها آمده است که حق بيمه در بخش هاي غيرعمر در اين مدت زماني حدود 30 درصد افزايش داشته است؛ ‌اين رشد بسيار سريع تر از ميزان حق بيمه عمر در اين قاره است. طبق گزارش ها بيمه عمر در اين مدت در سراسر قاره اروپا 22 درصد افزايش داشته است.


از سوي ديگر،‌ بيمه گران در اين قاره دريافته اند که فاصله بين بيمه عمر و غيرعمر در سراسر اروپا همچنان گسترده است و اين روند داستاني ادامه دار به شمار مي آيد. اين در حالي است که طبق آمار فدارسيون بيمه و بيمه اتکايي اروپا، صنعت بيمه در قاره سبز در حال حفظ رشد و ثبات خود است و اين مسير حتي در طول بحران ها نيز طي شده است.


در اين آمار که از بين 32 سازمان و موسسه وابسته به صنعت بيمه جمع آوري شده است، به جنبه هاي مختلف صنعت بيمه طي سال هاي 2003 تا 2012 نگاهي کلي انداخته شده است. در اين تحقيق همچنين آمده است که بيمه گران اروپايي چگونه توانسته اند صنعت بيمه را شکوفا کنند و اقتصاد در اين قاره را باثبات نگه دارند.


کارشناسان اقتصادي در اروپا معتقدند که آزادي مالي به معناي رقابت بيشتر است و بيمه گران بايد سخت تر از پيش و نه تنها با يکديگر بلکه با تازه واردين به اين عرصه مبارزه کنند.


اين در حالي است که اکثر شهروندان قاره سبز بر اين باورند که بيمه مي ‌تواند برخي از نگراني‌ هاي آنان را کاهش دهد و امنيت را به آنان بازگرداند. از همين رو تقاضا براي دريافت بيمه‌ هاي درماني، عمر و اتومبيل افزايش يافته است.


با اين وجود، استفاده‌ گسترده از مشتقات بيمه در اروپا هنوز رونق نيافته است. اکثر بيمه ‌گران محافظه ‌کار هستند و بسياري از آن‌ ها به طور کامل ارزش بيمه‌ هاي گوناگون را درک نمي‌ کنند و به استثناي کشورهايي همچون فرانسه و اسپانيا، بيمه‌ بانکي -فروش خدمات بيمه توسط بانک ‌ها- هنوز رونق نيافته است.




نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: