کد خبر: ۳۲۴۶۵
تاریخ انتشار: ۱۲:۳۵ - ۰۵ شهريور ۱۳۹۳ - 2014August 27
شفاآنلاين -حركت به سمت بيمه عمر بدون كارمزد در سنگاپور سبب افزايش اين نوع محصولات براي مصرف ‌كنندگاني شده است كه از اقشار كم درآمد و متوسط جامعه هستند.
به گزارش شفا آنلاين ،اقشار کم درآمد و طبقه متوسط سنگاپور از طرح بيمه عمر بدون کارمزد استقبال گسترده اي کرده اند.

به نقل از ايشا اينشورنس ريويو، موسسه رتبه بندي "فيچ" گزارش داد که حركت به سمت بيمه عمر بدون كارمزد در سنگاپور سبب افزايش اين نوع محصولات براي مصرف ‌كنندگاني شده است كه از اقشار كم درآمد و متوسط جامعه هستند.

طبق اين گزارش، اين طرح به طور كلي نرخ نفوذ بخش بيمه عمر را در سنگاپور افزايش مي دهد و اين همان مسيري است که كشورهاي آسيايي داراي اقتصاد پيشرفته پيش از اين، پيموده اند.

در اين گزارش با اشاره دقيق به آمارهاي منتشر شده، آمده است كه در سنگاپور، حق بيمه عمر به عنوان درصدي از توليد ناخالص ملي تنها 4.4 درصد در سال 2013 بوده است، اين در حالي است که اين رقم در تايوان، هنگ کنگ، ژاپن و کره جنوبي به ترتيب 14.5، 11.7، 8.8 و 7.5 درصد گزارش شده است.

دولت سنگاپور در هفته هاي گذشته طرح خريد مستقيم بيمه عمر را براي اولين بار اعلام کرد. در اين طرح، نمايندگي بيمه از بخش خريد حذف مي شود؛ بنابراين از ژانويه سال آينده و بر اساس اين طرح، بيمه گران عمر در سنگاپور بايد بيمه عمر را با تخمين كلي 400 هزار دلار سنگاپور به فروش برسانند.

در اين طرح بيمه عمر زماني و بيمه تمام عمر ارائه شده است كه هر دو، داراي پوشش كامل از كارافتادگي هستند و تمامي بيمه گران سنگاپور بايد محصولات بدون كارمزد بفروشند.

فيچ در گزارش خود مي نويسد که كانال فروش مستقيم و بدون كارمزد بيمه عمر در سنگاپور سبب شده است تا شركت ها، روش ‌ها و كانال هاي توزيع خود را بازبيني کند. همچنين اين طرح رقابت براي محصولات بدون كارمزد را تشديد مي کند و همانطور كه گفته شد بهره ‌وري مرتبط با كاهش نرخ حق بيمه را به همراه خواهد داشت.



نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: