کد خبر: ۳۲۴۴۶
تاریخ انتشار: ۱۱:۱۰ - ۰۵ شهريور ۱۳۹۳ - 2014August 27
شفاآنلاین-مدیر کل دفتر بهبود تغذیه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: طرح توزیع مکمل مگادوز ویتامین D برای اولین بار در مدارس کشور همزمان با آغاز سال تحصیلی برای مقابله با سوء تغذیه در مناطق محروم توزیع می شود.
به گزارش شفاآنلاین، زهرا عبداللهی روز چهارشنبه در نشست کمیته سلامت و امنیت غذایی یاسوج افزود: این طرح با هدف پیشگیری از سوء تغذیه و تامین ویتامین مورد نیاز دانش آموزان مقاطع دبیرستان در استان های کمتر برخوردار مانند کهگیلویه وبویراحمد، سیستان و بلوچستان و هرمزگان اجرا می شود.

وی اظهارکرد: اگر بخواهیم استان ها را به لحاظ امنیت غذایی رتبه بندی کنیم بر اساس مطالعه وزارت بهداشت استان ها به استان های بسیار امن و بسیار ناامن غذایی طبقه بندی می شوند.

عبداللهی تصریح کرد: بعضی از استان ها در مناطق محروم کشور در رتبه ناامن غذایی قرار دارند که استان کهگیلویه وبویراحمد کودکان زیر پنج سال آن دو برابر متوسط کشوری مشکل سوء تغذیه دارند.

وی اجرای برنامه شیر مدرسه را یکی دیگر از برنامه های وزارت بهداشت برای پیشگیری از سوء تغذیه در مدارس خواند و ابراز داشت: این طرح با همکاری آموزش و پرورش در مدارس اجرا می شود.
ایرنا
برچسب ها: مکمل ، ویتامین D ، توزیع
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: