کد خبر: ۳۲۳۵۴۹
تاریخ انتشار: ۲۱:۰۰ - ۲۸ فروردين ۱۴۰۲ - 2023April 17
گوسفند دماغ سیاه والیس جزو عجیب‌ترین نژادهای گوسفند در سرتاسر جهان می‌باشد، که جذابیت ظاهریشان باعث شده است که محبوبیت بالایی داشته باشند.

شفا آنلاین>سلامت>گوسفند دماغ سیاه، گوسفندی محبوب در سوئیس است.


به گزارش شفا آنلاین:گوسفند دماغ سیاه والیس جزو عجیب‌ترین نژادهای گوسفند در سرتاسر جهان می‌باشد، که جذابیت ظاهریشان باعث شده است که محبوبیت بالایی داشته باشند.

خواستگاه اصلی این دام کشور سوئیس بوده و نام آنها برگرفته از محل زندگی‌شان یعنی کوه‌های کانتون والیس در جنوب غربی سوئیس است، پیشینه این نژاد به قرن پانزدهم میلادی برمی‌گردد و یکی از نژاد های نادر گوسفند به‌حساب می‌آیند که به‌عنوان یکی از نژادهای میراث جهانی شمرده می‌شود.

در حال حاضر تنها ۱۳۰۰۰ راس از این دام موجود است، از همین‌رو جزو نژاد های درحال انقراض محسوب می‌گردد. گوسفندان سیاه و سفید والیس سازگاری بالایی برای زندگی در اقلیم سرد مناطق کوهستانی و چرا در مناطق شیب‌دار و مرتفع کوهستانی را دارد.

شکل ظاهری این نژاد عجیب، جالب و منحصر به‌فرد می‌باشد که باعث شده محبوبیت بالایی در سراسر جهان پیدا کنند. جزو گوسفندان بزرگ جثه محسوب شده و گردنی کوتاه و عضلانی دارد. بدن این دام دارای پشمی سفید یک‌دست است و در ناحیه صورت، چشم، گوش و زانوها پشم‌ها به‌رنگ مشکی است.

قابل مشاهده در دسکتاپ


قابل مشاهده در موبایل


نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: