کد خبر: ۳۲۳۱۳
تاریخ انتشار: ۱۰:۴۷ - ۰۴ شهريور ۱۳۹۳ - 2014August 26
شفاآنلاین-کنفرانس علمی «سلامت جنسی زوج‌ها» از سوی پژوهشگاه فن‌آوری‌های نوین علوم زیستی جهاددانشگاهی – ابن سینا، برگزار می‌شود.

به گزارش شفاآنلاین، کنفرانس «سلامت جنسی زوج‌ها» هشتم شهریور ماه جاری در مرکز فوق تخصصی درمان ناباروری و سقط مکرر ابن سینا برگزار می‌شود.

در این کنفرانس، سلامت خانواده و سلامت جنسی زوج‌ها از جنبه‌های مختلف همچون اهمیت مهارت‌های ا رتباطی در روابط زناشویی و پیشگیری از مشکلات جنسی، عوامل موثر در بروز مشکلات و اختلالات جنسی زوج‌ها، بررسی اجمالی نقش مصرف مواد در اختلالات جنسی و نقش مشاوره مبتنی بر راه‌حل در برخورد با مشکلات زناشویی و جنسی مورد بحث و بررسی قرار می‌گیرد.

دکتر سیدعلی آذین، متخصص پزشکی اجتماعی و دبیر علمی این برنامه معتقد است که اختلالات جنسی می‌توانند تاثیرات منفی زیادی بر روابط زوجین در خانواده داشته باشند و حتی می‌توانند آنها را تا مرز جدایی و طلاق بکشانند. اگرچه آنها ممکن است در مواجهه با مشکلات زناشویی، اختلالات جنسی خود را پنهان کنند یا حتی به آن فکر هم نکنند.

دبیر علمی این برنامه با تاکید بر این موضوع که بروز مشکلات فراوان یا اختلالات مربوط به سلامت جنسی در بسیاری از موارد به دلیل عدم برخورداری از اطلاعات کافی و صحیح است، ادامه داد: پژوهش‌ها نشان داده که گرایش به مصرف مواد مخدر در برخی موارد مرتبط با مشکلات جنسی بوده است. وابستگی به مواد روان‌گردان نیز خود سبب بروز برخی اختلالات جنسی می‌شود.

وی با اشاره به اهمیت و حساسیت این موضوع خاطر نشان کرد: هدف از این کنفرانس ارتقای دانش و توانمندی کارشناسان حوزه سلامت و خانواده در ارزیابی سلامت جنسی زوج‌ها و کمک به آن‌ها است.

گفتنی است؛ این برنامه از شش امتیاز آموزش مداوم پزشکی برخوردار است و گروه‌های هدف آن عمدتا شامل متخصصان زنان و زایمان، پزشکی اجتماعی، روانپزشکی، روانشناسی، مامایی، مشاوره، سلامت روان و پزشکان عمومی هستند.

علاقمندان جهت ثبت نام و کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند با شماره 22402110 تماس گرفته یا به سایت پژوهشگاه به آدرس www.avieenna.ac.ir‌مراجعه کنند.

ایسنا

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: