کد خبر: ۳۲۰۵۷
تاریخ انتشار: ۱۱:۵۵ - ۰۲ شهريور ۱۳۹۳ - 2014August 24
شفاآنلاین-تقويت نظارت تخصصي و فني، توسعه آموزش و تربيت كارشناسان خبره بيمه اي و تهيه و تدوين مقررات و آيين نامه هاي كارآمد از مهمترين دستاوردهاي بيمه مركزي در دولت تدبير و اميد به شمار مي رود.
به گزارش شفاآنلاین،به نقل از  اداره كل روابط عمومي بيمه مركزي جمهوري اسلامي ايران، محمد ابراهيم امين در جمع خبرنگاران با اعلام اين مطلب افزود: ما اعتقاد داريم كه صنعت بيمه بايد با تفكر بنگاه هاي اقتصادي به فعاليت بپردازد و مسائلي نظير خروج از استانداردها و ضوابط بيمه اي و كم توجهي به اصل مشتري مداري از آسيب هاي جدي اين صنعت به حساب مي آيد.
رييس كل بيمه مركزي با تاكيد بر ضرورت شفاف سازي در صنعت بيمه، گفت: ايفاي حقوق بيمه گذاران، اولويت نهاد نظارتي بيمه مركزي است و مسائل و مشكلات مرتبط با يك شركت بيمه خاص كه در زمينه مديريت و ارزيابي ريسك، داراي اشكالاتي است با دخالت بيمه مركزي  و اراده سهامداران خواهد شد.
امين خاطر نشان كرد: صورت هاي مالي از حيث ذخاير، درآمدها و هزينه ها بايد به صورت كامل و شفاف توسط شركت بيمه تدوين و ارائه شود و در غير اين صورت بيمه مركزي خود را موظف مي داند كه به اين حوزه ورود كند.
وي تصريح كرد: ريسك پذيري بيش از توانگري مالي شركت ها با اصول بيمه گري در تضاد است و بيمه مركزي با رصد دائمي صورت مالي شركت ها عمليات بيمه گري شركت ها را كنترل مي كند.
امين در بخش ديگري از سخنان خود به اهميت نقش صنعت بيمه در بهبود و گسترش فضاي كسب و كار، بر تاكيد وزير اقتصاد در اين خصوص اشاره كرد و گفت: موضوع بهبود فضاي كسب و كار منطبق با اصول بيمه دنبال مي شود و ما اين مساله را با تكيه بر توان تخصصي بدنه صنعت بيمه و توانگري مالي شركت ها دنبال خواهيم كرد.
شايان ذكر است نشست خبري ويژه هفته دولت با حضور خبرنگاران رسانه هاي گروهي در محل وزارت اقتصاد برگزار شد.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: