کد خبر: ۳۱۷۸۲
تاریخ انتشار: ۱۲:۱۹ - ۳۰ مرداد ۱۳۹۳ - 2014August 21
شفا آنلاین- اگر شما هم جزو آن دسته از افرادی هستید که علاقه زیادی به عکاسی دارند و کیفیت دوربین گوشی تلفن‌همراه برایتان مهم است از خواندن اطلاعاتی درباره کیفیت دوربین گوشی‌های مختلف استقبال خواهید کرد. در این مطلب پرچمداران برندهای بزرگ گوشی تلفن‌همراه گزینش شده‌اند و کیفیت دوربین‌های آنها مورد ارزیابی و مقایسه قرار گرفته است.
 

Xperia Z1
این گوشی داعیه‌دار دوربینی با کیفیت ٢٠,٧ پیکسل است. بالا‌بردن پیکسل دوربین درواقع یک ترفند تبلیغاتی است. بیشتر کاربران نمی‌دانند که پیکسل‌های بالاتر تنها در چاپ تصاویر خود را نشان می‌دهند. بنابراین اگر شما هم مانند بیشتر افراد تصمیم ندارید تصاویر ضبط شده توسط گوشی‌تان را چاپ کنید این بالاتر رفتن میزان پیکسل‌ها امتیاز خاصی برایتان ایجاد نمی‌کند و دوربینی با رزولوشن حدودا ٤ تا ٥ مگاپیکسل برایتان مناسب و رضایتبخش خواهد بود. سونی برای این گوشی لنزی با دهانه بازتر از سایر گوشی‌های رقیب در نظر گرفته است. این ویژگی مناسب عکاسی با نور بسیار کم است و نشان‌دهنده قدرت دوربین این گوشی برای جذب بیشتر پرتوهای نوری محیط است. نکته دیگری که درباره دوربین گوشی Xperia Z٢ می‌توان گفت عدد ایزو بالاتر است که باعث حساسیت بیشتر به نور می‌شود در نتیجه تصاویر تهیه شده با این گوشی رنگ‌های موجود در تصویر را گرمتر نشان می‌دهد. برخلاف وسواس‌هایی که سونی درباره دوربین اول گوشی انجام داده است دوربین دوم که برای مکالمات تصویری است کیفیت چندان خوبی نسبت به سایر رقبا ندارد و تصاویر آن دارای دانه‌های برفکی و نویز است.  
LG G٣
این گوشی هم مانند سایر رقبایش به ٢ دوربین مجهز است.  دوربین اصلی کیفیتی معادل ١٣مگاپیکسل دارد که این میزان نسبت به سایر همتایان LG G٣ در برندهای دیگر، دوربینی با کیفیت متوسط به شمار می‌آید. گفتنی است اپلیکیشن طراحی شده برای دوربین این گوشی چندان مورد پسند کاربرانش قرار نگرفته است و آنها این اپلیکیشن را ناقص توصیف کرده‌اند. در مقابل ضعف‌ها و ایرادهای وارد شده به دوربین اول این گوشی، دوربین دوم در جایگاه بهتری قرار می‌گیرد. برای این دوربین کیفیت ١/٢ مگاپیکسل در نظر گرفته شده است که در مقایسه با دوربین گوشی‌هایی مانند Xperia Z٢ و Galaxy S٥ یک سر و گردن بالاتر به نظر می‌رسد.  
hTC M٨
می‌توان گفت این گوشی از نظر نرم‌افزاری یکی از کامل‌ترین گوشی‌ها برای ثبت و پردازش تصاویر به شمار می‌آید. پشت این گوشی ٢ دوربین وجود دارد که ممکن است فروشنده به شما بگوید کاربرد آن تهیه تصاویر به صورت ٣ بعدی است اما این واقعیت ندارد. دوربین اول برای ثبت تصاویر اصلی به کار می‌رود و دوربین دوم وظیفه پردازش تصاویر محیطی را انجام می‌دهد. نرم‌افزار موجود در این گوشی با ترکیب تصاویر ضبط شده ٢ دوربین، قابلیت‌های متفاوتی در اختیار کاربرانش قرار می‌دهد.  به‌عنوان مثال می‌توان با انتخاب نقطه فوکوس، تصاویر محیطی را مات کرد. وضوح دوربین‌های پشت دستگاه ٤ مگاپیکسل است.  علاوه‌بر ٢ دوربین پشت این گوشی یک دوربین دیگر هم در جلو دارد که وضوح ٥مگاپیکسل برای آن در نظر گرفته شده است.
Galaxy S٥
این گوشی هم ٢ دوربینه است. وضوح دوربین اصلی که پشت دستگاه قرار دارد ١٣ مگاپیکسل است و دوربین دوم که در جلو و بالای صفحه نمایش تعبیه شده است وضوحی معادل ١/٢  مگاپیکسل دارد که کیفیت آن برای مکالمه‌های تصویری مناسب به نظر می‌رسد. سامسونگ در این گوشی همچون
Note ٣امکان فیلمبرداریk٤ را برای کاربرانش فراهم می‌کند که کیفیتی ٤ برابر فول‌اچ‌دی دارد. البته این کیفیت را زمانی می‌توان احساس کرد که دستگاه پخش‌کننده تصویر هم از این تکنولوژی بهره ببرد. درحال حاضر تلویزیون‌هایk٤ بسیار گرانقیمت هستند و مشتریان کمی دار. این گوشی یک قابلیت منحصربه‌فرد نیز دارد و آن دوربین بسیار کوچکی است که زیر دوربین اصلی کار گذاشته شده است و میزان سلامت افراد را با لمس انگشت روی این دوربین تعیین می‌کند. s٥ از این طریق تعداد ضربان قلب، نبض، دمای بدن و... را نمایش می‌دهد و این اطلاعات را با شاخص‌های طبیعی مقایسه و نتیجه را به کاربران اعلام می‌کند.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: