کد خبر: ۳۱۶۶۶
تاریخ انتشار: ۱۰:۱۴ - ۲۹ مرداد ۱۳۹۳ - 2014August 20
شفاآنلاین-پزشکان انگلیسی موفق شدند با استفاده از دنده های یک پسربچه که به طور مادرزادی بدون گوش به دنیا آمده بود، گوش بسازند.
به گزارش شفاآنلاین، از روزنامه گاردین، کایرن سورکین پسربچه 9 ساله ای است که به علت یک نارسایی نادر، اندام گوش اش به طور کامل رشد نکرده بود و به جای گوش دو لاله کوچک در دو طرف سر وی قرار داشت.

پزشکان هدف از این جراحی را که هفته پیش انجام شد، بیشتر زیبایی دانسته اند اما می گویند به کمک چند عمل جراحی اولیه و یک سمعک، کایرن رفته رفته شنوایی خود را به دست آورده است.

‎کایرن پیش از انجام جراحی گفته بود، همیشه می خواستم گوش های بزرگی داشته باشم و حالا دیگر قرار است به آرزویم برسم.

کایرن با نوعی نارسایی به دنیا آمد که در نتیجه آن گوش بیرونی به طور ناقص رشد می کند و از هر صد هزار نوزاد یکی به آن دچار می شود.

اعضای تیم پزشکی که بر روی کایرن عمل جراحی را انجام دادند بعد از شش ساعت موفق شدند با کِشت غضروف دنده های دو طرف قفسه سینه این کودک و تغییر شکل آن به صورت دو گوش، اندام نهایی را در جای خود پیوند بزنند.

پزشکان برای طراحی گوش های جدید کایرن از شکل گوش های مادر او استفاده کردند تا مدلی هرچه نزدیکتر به گوش هایی را داشته باشند که وی می توانست به هنگام تولد داشته باشد.

متخصصان، گوش های آماده را زیر پوست سر کایرن کارگذاشته و سپس با استفاده از نوعی مَکِش پوست را به شکل برجستگی های گوش در آوردند.

دکتر نیل بولسترود، سرپرست تیم جراحان گفت: عمل بازسازی دوجانبه بعضی مواقع به شکل دو مرحله ای انجام می شود. دراین جراحی ماهر دو گوش را جداگانه بازسازی می کنیم، اما برای کایرن هردو گوش جدید را در یک زمان ساختیم. این تصمیم به ما کمک کرد که هر دو گوش را به طور یکسان آماده کنیم و بهترین نتیجه ممکن را به دست آوریم.
ایرنا
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: