کد خبر: ۳۱۴۷۲
تاریخ انتشار: ۱۴:۳۷ - ۲۷ مرداد ۱۳۹۳ - 2014August 18
شفاآنلاین-هشتمین کنگره بیماری های پانکراس و مجاری صفراوی در روزهای 16 تا 18مهر ماه درمرکز پزشکی آیت الله طالقانی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی برگزار می شود .
به گزارش شفاآنلاین ،دکتر امیرهوشنگ محمدعلیزاده دبیر علمی هشتمین کنگره بیماری های پانکراس و مجاری صفراوی با اعلام این خبر گفت: برگزاری این کنگره در ایران و کشورهای منطقه می تواند پایه مهمی را برای آینده آندوسکوپی تهاجمی فراهم کند.

به گفته وی این هدف مهم باهم اندیشی متخصصان ایرانی علوم گاستروانترولوژیست ها، جراحان، رادیولوژیست ها، انکولوژیست ها و رادیوتراپیست ها امکان پذیر خواهد بود.

علیزاده با اشاره به محورهای مورد بحث در این کنگره اظهار کرد :نقش سیتوپاتولوژی در تشخیص کانسر پانکراس ،نقش EUS-FNAدر تشخیص و درمان بیماری های خوش خیم و بدخیم پانکراس ،نقش EUS-FNSدر تشخیص و درمان بیماری های مجاری صفراوی ،نقش ERCPدر تشخیص و درمان بیماری های مجاری صفراوی و پانکراس از جمله موضوعات مورد بحث در این کنگره است.

وی نقش Cholangioscopy در تشخیص تنگی های صفراوی و خارج نمودن سنگ های صفراوی، نقش MRCPدر تشخیص سنگ ها و تنگی های مجاری صفراوی و پانکراس ،نقش PTCدر تخلیه صفراوی از طریق پوست ،پانکراتیت های حاد و مزمن ،سنگ های مجاری صفراوی، روش های تشخیصی و مقایسه روش های متداول و نقش جراحی و کموتراپی در تومورهای نورواندوکرین پانکراس را از دیگر محورهای این کنگره ذکر کرد .

به گفته دبیر علمی هشتمین کنگره بیماری های پانکراس و مجاری صفراوی آخرین مهلت ارسال مقالات 10 شهریور است و علاقه مندان می توانند مقالات خود را از طریق پست الکترونیک به نشانی Congress@sbmu.ac.irارسال کنند و بمنظور کسب اطلاعات بیشتر با تلفن 22432526 تماس حاصل کنند یا به سایت http://gldrc.sbmu.ac.irمراجعه کنند.
ایرنا
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: