کد خبر: ۳۱۳۳۵۳
تاریخ انتشار: ۲۲:۴۵ - ۲۰ مهر ۱۴۰۱ - 2022October 12
باستان شناسان گورستانی را در نزدیکی هوانچاکو در پرو کشف کردند که محل دفن قربانیانی است که قلبشان بیرون کشیده شده است.

شفاآنلاین>سلامت>باستان شناسان در Pampa La Cruz در نزدیکی Huanchaco، پرو بقایای کودکانی را کشف کردند که به احتمال زیاد قربانی بودند. گابریل پریتو (استیار انسان شناسی در دانشگاه فلوریدا و رئیس کاوش در پامپا لا کروز) درباره یافته های این کاوش گفت: اسکلت ها شواهدی را نشان می دهد که قلب کودکان برداشته شده است. همه ۷۶ اسکلت دارای یک برش عرضی در سرتاسر جنا بودند که نشان می‌دهد احتمالاً قفسه سینه را باز کرده و سپس قلب را خارج کرده‌اند.

پریتو با اشاره به وسعت این قبرستان گفت: اگرچه انتظار نداشتیم چنین دفینه هایی را در این منطقه پیدا کنیم، اما یافته های ما ما را به چیز دیگری سوق داد. دفن ها به گونه ای انجام می شود که پاها به سمت مشرق باشد و قلب کودکان از سینه خارج شود. چندین سال است که حفاری در پامپا لا کروز ادامه دارد. تاکنون ۳۲۳ کودک قربانی در این مکان پیدا شده اند و ۱۳۷ کودک قربانی و سه قربانی بزرگسال دیگر نیز در نزدیکی این مکان در محلی به نام لاس لاماس پیدا شده اند. این بقایا هم نشان می دهد که دل بچه ها کنده شده است. وی گفت: بر اساس یافته های باستان شناسی احتمالا تعداد زیادی کودک قربانی در نزدیکی هوانچاکو کشف خواهند شد. تعداد این قربانیان حتی ممکن است به بیش از ۱۰۰۰ قربانی برسد.

این باستان شناس گفت که قرار است تاریخ گذاری رادیوکربن بر روی ۷۶ اسکلت تازه کشف شده انجام شود، اما قربانیانی که قبلا در پامپا لا کروز پیدا شده بودند، بین سال های ۱۱۰۰ تا ۱۲۰۰ پس از میلاد هستند. در حدود این زمان، مردم چیمو، که به دلیل فلزکاری خوب و شهر چان چان معروف بودند، در این منطقه ساکن شدند. البته ما هنوز نمی دانیم چرا این افراد این همه فداکاری کردند. ما می دانیم که چیموها یک سیستم آبیاری مصنوعی و مزارع کشاورزی جدید در آن نزدیکی ساخته اند و ممکن است برخی فداکاری ها برای تقدیس این زمین ها انجام شده باشد. البته ریچارد ساتر (استاد مردم شناسی در دانشگاه پردو فورت وین) معتقد است: افرادی که در هزاره اول پس از مسیح در هوانچاکو زندگی می کردند، انسان ها را قربانی اهداف خود کردند. احتمالا مردم چیمو سالهاست که انسانها را برای خدایان خود قربانی می کنند. برخی از محققان بر این باورند که قربانی شدن کودکان ممکن است به دلیل تغییرات آب و هوایی باشد. زیرا تغییرات اقلیمی کشاورزی این منطقه را مختل کرده بود و کودکان قربانی بهبود این شرایط شدند.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: