کد خبر: ۳۱۲۵۹
تاریخ انتشار: ۱۳:۲۰ - ۲۵ مرداد ۱۳۹۳ - 2014August 16
شفاآنلاین-به منظور انتخاب آشپزهای بر‌تر کشور، جشنواره آش‌های سنتی جمعه ۱۴ شهریور با حضور میهمانانی از مناطق مختلف کشور در منطقه گردشگری بولاغلار شهرستان نیر برگزار می‌شود.
به گزارش شفا آنلاین،فرماندار شهرستان نیر با اعلام خبر برگزاری جشنواره آش‌های سنتی در این شهرستان، افزود: این جشنواره بهترین برنامه برای شناساندن ظرفیت‌ها و قابلیت‌های گردشگری منطقه است که می‌تواند حضور بانوان در کارگاه‌های جمعی را تقویت کرده و زمینه مشارکت آن‌ها در فعالیت‌های اجتماعی را نیز افزایش دهد.

اکبر صمدی گفت: در این جشنواره که از سال‌های گذشته همواره با استقبال بی‌نظیر مسافران و گردشگران روبرو شده بیش از ۵۰ نوع آش‌های سنتی و محلی پخته می‌شود و آشپزان متبحر و بانوان مبتکر در رقابتی تنگاتنگ به هنرنمایی پرداخته و با پخت آش‌هایی خوشمزه علاقمندان را به منطقه می‌کشانند.

وی گفت: در پایان این رقابت آش‌های پخته شده توسط داوران مورد ارزیابی قرار گرفته و بهترین آش از نظر کیفیت، طعم و همچنین مقبولیت عموم هموطنان انتخاب شده و آشپز آش مورد تجلیل قرار می‌گیرد. همچنین برگزاری مسابقات مختلف فرهنگی، ورزشی، بازی‌های بومی و محلی، برنامه‌های آوازخوانی و ترانه خوانی از دیگر بخشهای این جشنواره خواهد بود.

صمدی از علاقمندان به شرکت در بخش مسابقه آش و عرصه سوغات محلی و مصنوعات و صنایع دستی خواست به میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان نیر مراجعه کرده، یا با شماره تلفن ۳۲۲۸۴۳۴۸ (۰۴۵) تماس بگیرند.

شهرستان نیر با داشتن هفت منطقه گردشگری نظیر بولاغلار، قلعه بوینی یوغون، غارهای صخره‌ای اباذر و گلستان، کاروانسراهای شاه عباسی، قلعه کورائیم و آبهای گرم بوشلو، سقزچی و قره شیران از زیبا‌ترین مناطق استان برای گذران ایام فراغت و تابستان است.

منطقه گردشگری بولاغلار در شهر نیر به عنوان یک جاذبه طبیعی دارای پوشش گیاهی جنگلی و مرتعی و از مناطق مختلف گردشگری است که در چند سال اخیر در این منطقه سکونت‌گاه‌ها و مناطقی برای حضور گردشگران و مسافران تدارک دیده شده و بیش از میلیون‌ها ریال سرمایه گذاری شده است.

جام جم

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: