کد خبر: ۳۱۲۳۵
تاریخ انتشار: ۱۰:۱۳ - ۲۵ مرداد ۱۳۹۳ - 2014August 16
شفاآنلاین-مسئول بیماری‌های واگیر دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با اشاره به مقاوم شدن میکروب وبا در برابر گروهی از آنتی‌بیوتیک‌ها گفت: منشأ ابتلا‌ به بیماری وبا، بیماری‌های منتقله از آب ‌و ‌غذا است که در فصول گرم توجه به این موارد اهمیت دارد.

به گزارش شفا آنلاین،حسین بیگلری اظهار کرد: امروزه منشأ ابتلا ‌به بیماری وبا، بیماری‌های منتقله آب ‌و ‌غذا است که در فصول گرم به‌ویژه در اثر عدم رعایت بهداشت فردی و عمومی می‌تواند طغیان‌هایی در مناطق مختلف دنیا ایجاد کند.

مسئول بیماری‌های واگیردار دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه افزود:مشخصه اصلی بیماری وبا، وجود اسهال حاد آبکی بدون تب و درد بارز شکمی است که این موارد وبا از سایر بیماری‌های عفونی متمایز می‌کند.

بیگلری بیان کرد: بیماری وبا به‌سرعت موجب از دست رفتن آب و مواد معدنی بدن می‌شود و در گروه‌هایی شامل سالمندان، کودکان و زنان باردار محرکی جدی برای سلامت آنان است که نکته ضروری در رابطه با پیشگیری از ابتلا به بیماری ‌وبا، پرهیز از مصرف خود‌سرانه داروهای ضد اسهال است زیرا اسهال موجب از دست رفتن سریع آب بدن می‌شود.

‌وی جبران آب‌ و‌ الکترود‌های از دست رفته بدن را از طریق مصرف پودر‌های خوراکی یا در صورت صلاحدید پزشک معالج، سرم‌های غذایی رینگر‌لاکتات را پیشنهاد کرد و افزود: امروزه میکروب وبا به گروهی از آنتی‌بیوتیک‌ها مقاومت نشان داده در نتیجه توجه در انتخاب آنتی‌بیوتیک مناسب توسط پزشک معالج برای درمان وبا الزامی است.

مسئول بیماری‌های واگیردار دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: در مکان‌های تجمع افراد و مکان‌های عمومی نظیر خوابگاه‌ها، اردو‌گاه‌ها، پناه‌گاه‌ها، مهد‌کودک‌ها، مراسم تفریحی و زیارتی و غیره پیشگیری از موارد احتمالی ابتلا به بیماری وبا اهمیتی دو‌چندان می‌یابد.

بیگلری بیان کرد: شست‌و‌شوی مکرر با آب ‌و صابون از اصلی‌ترین اقدامات پیشگیری از ابتلا به بیماری وبا است و رعایت بهداشت مواد غذایی شامل استفاده از مواد غذایی دارای مجوز و تاریخ انقضای مصرف، ضد‌عفونی‌کردن و انگل‌زدایی و شست‌و‌شوی مرتب میوه‌ها قبل از مصرف توصیه می‌شود.

وی مصرف بلافاصله غذا‌های طبخ شده را الزامی دانست یا در غیر ‌این ‌صورت، مواد غذایی باید در یخچال نگهداری شود و افزود: در فصل گرم سال استفاده از آبلیموی تازه به‌عنوان ماده‌‌ای طبیعی که قادر به افزایش دفاع اسید معده در مقابل میکروب‌ها است سفارش می‌شود.

تسنیم

برچسب ها: وبا ، بیماری ، میکروب ، گرما
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: