کد خبر: ۳۱۱۴۴
تاریخ انتشار: ۱۲:۳۵ - ۲۴ مرداد ۱۳۹۳ - 2014August 15
شفا آنلاين-پژوهشگران فنلاندی دریافته‌اند مصرف خوراکی ملاتونین پیش از عمل جراحی در کودکان می‌تواند به وضوح اضطراب و امکان بروز تغییرات شدید رفتاری هنگام به هوش آمدن را در آنها کاهش دهد.

به گزارش شفا آنلاين،وجود استرس در کودکان پیش از عمل جراحی، می‌تواند به اضطراب پس از به هوش آمدن منجر شود و کودک رفتارهای شدیدی از خود نشان دهد.

در این حالت کودک به شدت گریه می‌کند و دست و پا می‌زند و باید او را مهار کرد. این حالات می‌تواند به بروز کابوس‌های شبانه، شب ادراری و اضطراب جدایی هم منجر شود.

به گفته محققان 20 درصد از کودکانی که تحت عمل جراحی قرار می‌گیرند، به این حالت دچار می‌شوند. در این پژوهش اثر داروی آرام بخش میدازولام هم در کاهش این استرس بررسی شد.

ملاتونین هورمونی است که ترشح آن خواب، خلق و خو و سیکل‌های تناسلی را تنظیم می‌کند. در این پژوهش 148 کودک دو تا هشت ساله که تحت بیهوشی عمومی قرار گرفته بودند بررسی شدند.

پیش از جراحی به طور تصادفی به آنها میدازولام و ملاتونین داده شد و مشاهده رفتار آنها پس از به هوش آمدن نشان داد که ملاتونین به طور موثر سطوح اضطراب آنها را کاهش نداده بود ولی از میزان بروز اضطراب پس از به هوش آمدن کاسته بود و میزان وقوع آن به دوز تجویزی ملاتونین بستگی داشت.

محققان می گویند: در حال حاضر، میدازولام، داروی پیشنهادی برای کاهش استرس کودکانی است که قرار است جراحی شوند.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: