کد خبر: ۳۰۲۰۹
تاریخ انتشار: ۰۸:۱۶ - ۱۵ مرداد ۱۳۹۳ - 2014August 06
شفاآنلاین-یک متخصص تغذیه گفت: آگاهی مادران در رابطه با نکات تغذیه ای پیشگیری کننده از فقر آهن در کودکان رضایت بخش نیست و مهم ترین منبع آموزشی از لحاظ تأثیرگذاری بر آگاهی، کتب، روزنامه، مجلات بوده و ارتقاء کیفیت برنامه‌های آموزشی امری ضروری است.
به گزارش شفا آنلاین،سید مرتضی صفوی درباره تعیین ارتباط آگاهی و نوع منبع آموزشی مادران مراجعه کننده به مراکز بهداشتی - درمانی در خصوص نکات تغذیه ای پیشگیری از کمبود آهن و آهن یاری در کودکان اظهار داشت: کمبود آهن و کم خونی ناشی از آن، یکی از مشکلات عمده بهداشت عمومی در دنیا است.

به گفته وی از علل اصلی ایجاد فقر آهن در کودکان، نبودن آگاهی‌های تغذیه ای است و از آن جا که نوع منبع آموزشی به کار رفته در مادران اهمیت به سزایی در تعیین آگاهی آنان دارد، لذا در این مطالعه به ارزیابی نوع منبع آموزشی و تأثیر آن بر آگاهی مادران از نکات تغذیه ای پیشگیری کننده از فقر آهن پرداخته شد.

دانشیار تغذیه دانشگاه علوم پزشکی اصفهان افزود: این مطالعه توصیفی - تحلیلی بر روی 200 مادر مراجعه کننده به مراکز بهداشتی - درمانی شهر تبریز که به صورت تصادفی ساده انتخاب شده بودند و حداقل یک فرزند زیر 6 سال داشتند، انجام گرفت.

صفوی بیان داشت: بر اساس یافته‌ها؛ بالغ بر 26,5 درصد از مادران آگاه، 25,5 درصد تا حدودی آگاه و 21 درصد از مادران آگاهی کم داشتند. بیشترین منبع کسب اطلاعات مادران مورد مطالعه در رابطه با آهن، مراکز بهداشت -درمانی (51 درصد) و کمترین آن حدود 2,5 درصد برای متخصصان زنان بود.

وی خاطرنشان کرد: نتایج نشان می‌دهد میزان آگاهی مادران در رابطه با نکات تغذیه ای پیشگیری کننده از فقر آهن در کودکان رضایت بخش نیست و از آن جا که مهم ترین منبع آموزشی از لحاظ تأثیر گذاری بر آگاهی، کتب، روزنامه، مجلات است، لذا ارتقاء کیفیت برنامه‌های آموزشی امری ضروری به نظر می‌رسد.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: