کد خبر: ۲۹۹۴۹۵
تاریخ انتشار: ۱۴:۱۴ - ۰۲ اسفند ۱۴۰۰ - 2022February 21
«چسبندگی لابیاها» یک مشکل نسبتا شایع و می توان گفت شایع ترین اختلال فضای بین لابیاهای واژن است که معمولا در دختران یک تا2ساله دیده وتشخیص داده میشود.
شفاآنلاین>سلامت جنسی>گاهی پیش می آید که مادر هنگام پوشک کردن متوجه می شود که دهانه خروجی واژن کودکش بسته به نظر می رسد، شاید هم متخصص کلیه و مجاری ادراری موقع معاینه متوجه این نقص بشود.

به گزارش شفاآنلاین: «چسبندگی لابیاها» یک مشکل نسبتا شایع و می توان گفت شایع ترین اختلال فضای بین لابیاهای واژن است که معمولا در دختران یک تا2ساله دیده وتشخیص داده میشود.

مطالعات انجام شده روی بیش از۱۹۰۰کودک دختر در یک کلینیک مربوط به امراض کودکان نشان میدهد که ۱/۸درصد آنها دچار چسبندگی لابیاهای واژن هستند

دلیل اینکه چرا برخی از دختر بچه ها گرفتار چسبندگی لابیا می شوند هنوز کاملا مشخص نیست.

تصور می شود سطح پایین هورمون استروژن (که در اغلب دخترها در دوران کودکی دیده می شود) و تحریک یا التهاب ناحیه فرج ممکن است باعث چسبندگی لابیاها به همدیگر شود. البته این حالت مي تواند ثانویه به التهاب ناحیه وولو در اثر عواملي مانند وولویت و وولوواژینیت نیز ایجاد شود

مشابه این وضعیت در دخترانی که به سن بلوغ رسیده اند نیز دیده میشوددرواقع با بالا رفتن سطح استروژن در دخترانی که پریودشان آغاز شده احتمال ابتلای آنها به چسبندگی لابیاهانیزکمترمیشود.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: