کد خبر: ۲۹۸۹۰
تاریخ انتشار: ۰۸:۳۰ - ۱۲ مرداد ۱۳۹۳ - 2014August 03
شفاآنلاین-پزشکان می‌گویند: مصرف مسکن‌هایی همچون ایبوپروفن از شدت دردهای عاطفی و احساسی در زنان می‌کاهد.

به گزارش شفاآنلاین،‌ متخصصان علوم پزشکی دانشگاه تگزاس در این مطالعه دریافتند قرص ایبوپروفن می‌تواند در درمان و تسکین احساسات آسیب‌دیده در زنان موثر باشد اما این تاثیر در مردان مشاهده نشده است.

به گفته متخصصان دانشگاه تگزاس، ایده تاثیر داروهای مسکن در کاهش دردهای عاطفی موضوع جدیدی نیست اما در این بررسی تاثیر متفاوت این داروها بر زنان و مردان مورد مطالعه قرار گرفت.

«آنیتا ال. وانجلیستی» از دانشگاه تگزاس گفت: افراد ممکن است به لحاظ عاطفی و احساسی نیز دچار آسیب‌دیدگی شوند بنابراین یادگیری نحوه تفکر و صحبت کردن در مورد تجربیات منفی اجتماعی حائز اهمیت است. درک تفاوت‌ها در روش‌هایی که زنان و مردان با احساسات جریحه‌دار شده خود برخورد می‌کنند می‌تواند به زوج‌ها و افرادی که این قبیل احساسات آزاردهنده را تجربه می‌کنند، کمک کند.

ایبوپروفن در تسکین درد و تب مورد استفاده قرار می‌گیرد. این دارو به گروهی از داروها با نام داروهای ضدالتهابی غیراستروئیدی تعلق دارد و با کاهش سطح ترکیب ایجاد کننده درد و التهاب تاثیر درمانی خود را اعمال می‌کند.

در این بررسی 138 دانشجو که 76 نفر آنان زن بودند حضور داشتند و از آنان سوالاتی پرسیده شد. سپس به نیمی از آنان 400 میلی‌گرم داروی ایبوپروفن و به مابقی دارونما داده شد. همچنین این افراد تحت شرایط و موقعیت‌های اجتماعی مختلف قرار گرفته و احساسات آنان درجه بندی شد. در آزمایش دیگری از این افراد درخواست شد تا گزارشی از وضعیت خود پس از تحمل یک درد جسمی ارائه دهند و مجدد میزان احساسات آنان مورد بررسی قرار گرفت.

به نقل از سایت ورلد ریپورت، متخصصان در این مطالعه دریافتند که به دلیل تفاوت‌ بین ارتباطات ذهنی، جسمی و ادراکی در زنان و مردان، این گروه از داروها در کاهش دردهای عاطفی در زنان موثرند اما این رابطه در مردان شرکت‌کننده در مطالعه مشاهده نشده است.


نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: