کد خبر: ۲۹۸۳۳
تاریخ انتشار: ۱۵:۲۱ - ۱۱ مرداد ۱۳۹۳ - 2014August 02
شفاآنلاین-دبیر کنگره ملی دانش اعتیاد گفت: اعتیاد یکی از معضلات بشری و سلامت جامعه است که جامعه را تهدید می کند، بنابراین بررسی اعتیاد از جنبه ژنتیک و روانپزشکی بسیار مهم است.
به گزارش شفاآنلاین، از دبیرخانه کنگره ملی دانش اعتیاد، «محمدرضا زرین دست» از اعتیاد به عنوان یک معضل بشری که سلامت جامعه را تهدید می کند یاد کرد و افزود: مساله اعتیاد باید از جنبه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی مورد بررسی و مطالعه قرار گیرد.

وی خاطرنشان کرد: بررسی اعتیاد از جنبه ژنتیک و روانپزشکی نیز بسیار مهم است و باید این معضل مورد مطالعه قرار گیرد اما متاسفانه تحقیقات در این زمینه در کشور بطور کلی انجام نشده است.

دبیر کنگره ملی دانش اعتیاد با بیان اینکه مشکل دیگر در اعتیاد تغییر دائم و وجود محصولات جدید است، ادامه داد: همین امر موجب شده تا در رسیدن به یک نقطه اجماع برای حل این مشکل با محدودیت روبرو شویم.

زرین دست تصریح کرد: درمان اعتیاد بودجه می خواهد که متاسفانه در این زمینه بودجه خاصی داده نشده است.

وی با اشاره به برگزاری کنگره ملی دانش اعتیاد در شهریور ماه گفت: برگزاری چنین کنگره هایی موجب می شود تا نکات مهم و اثربخشی در بحث این معضل اجتماعی بررسی شود و همه مسوولان، پژوهشگران و درمانگران این حوزه در یک موعد مشخص گرد هم آیند.

در کنگره ملی دانش اعتیاد ضمن پذیرش مقاله از پژوهشگران فعال در این حوزه از برترین دانشمندان عرصه اعتیاد در ایران و جهان نیز به عنوان سخنران دعوت می شود.

هشتمین کنگره بین المللی دانش اعتیاد، از 19 تا 21 شهریور ماه به مدت سه روز طبق روال هر ساله در سالن همایش های رازی دانشگاه علوم پزشکی ایران برگزار می شود.
ایرنا


نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: