کد خبر: ۲۹۷۷۴
تاریخ انتشار: ۰۴:۲۳ - ۱۱ مرداد ۱۳۹۳ - 2014August 02
شفاآنلاین -رییس اتحادیه مشاوران املاک تهران اعلام کرد: در صورت دریافت کمسیون اضافه از سوی بنگاه‌های املاک و مطرح شدن شکایت از سوی مردم، میزان مبلغ اضافی اخذ و به شخص مربوطه باز می گردد.

به گزارش شفاآنلاین ،حسام عقبایی درباره تخلفاتی که در زمینه میزان کمسیون بنگاه‌های املاک صورت می‌گیرد، اظهار کرد: براساس قانون نظام امور صنفی و مصوبه هیات عالی نظارت، کمیسیون‌هایی که در اتحادیه صنف مشاوران املاک کشور مشخص شده از مشتریان دریافت می‌شود.

وی افزود: براساس قانون، کلیه مشاوران املاک کشور توسط اتحادیه‌هایشان مکلف هستند که به شکایات در زمینه کمیسیون‌های گرفته شده رسیدگی کنند.

رییس اتحادیه مشاوران املاک تهران افزود: بر همین اساس چنانچه مشاور املاکی در هر نقطه کشور نسبت به دریافت حق الزحمه، بیش از مبلغ قانونی اقدام کرد، شخصی که کمیسیون اضافه پرداخت کرده با مراجعه به اتحادیه مربوطه، مشاور املاک مورد نظر را احضار می کند و آن مشاور املاک مکلف است که براساس قانون مبلغ اضافه گرفته شده را به شخص بازگرداند.

عقبایی تاکید کرد: همچنین براساس ماده 28 قانون امور صنفی اتحادیه صنف مشاوران املاک می‌تواند نسبت به پلمپ آن بنگاه اقدام کند.

وی خاطرنشان کرد: در شهر تهران شماره تلفن 7334 پاسخگوی شکایات مردم در این زمینه است.

رییس اتحادیه مشاوران املاک تهران گفت: هموطنان در شهرستان‌ها هم اگر شکایاتی در رابطه با این موضوعات دارند به کمیسیون تخصصی املاک کشور واقع در خیابان شریعتی پایین‌تر از خیابان طالقانی،‌ خیابان آمل مراجعه کنند یا تماس بگیرند تا موضوع را از طریق اتحادیه املاک شهرستان مورد نظر پیگیری کنیم.

غیر قابل انتشار: ۳۱
در انتظار بررسی: ۶۸
انتشار یافته: ۳۶۱
مجيد جمشيدي
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۵۷ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۴
1
7
جناب آقاي مهندس عقبائي
رئيس محترم اتحاديه مشاورين املاك تهران
با سلام
احتراماً به استحضار مي رساند اينجانب در تاريخ 23/11/93 در املاك .... داراي شناسه مشاور املاك به شماره .... مستقر در ميدان ونك به مديريت آقاي .... اقدام به تنظيم مبايعه نامه به شماره رهگيري 1071009531260 جهت خريد يكدستگاه آپارتمان 70 متري واقع در خيابان جلفا به ارزش تقريبي 3.000.000.000 ريال نموده ام كه دفتر املاك فوق ، مبلغ 30.000.000 ريال از هر يك از طرفين قرارداد به عنوان كميسيون اخذ نموده كه عليرغم اعتراض شفاهي ، ابراز داشتند كه بايد از هر يك از طرفين قرارداد يك درصد اخذ گردد كه البته با توجه به تحت فشار بودن ، بنده به ناچار مبلغ فوق را طي يك فقره چك عهده بانك سپه به شماره 694987/011 در وجه املاك .... بابت حق الزحمه پرداخت نموده ام .
پس از كنكاش و پيگيري و مذاكره با واحد حقوقي اتحاديه مشاورين املاك و همچنين كسب اطلاعات از مشاورين املاك منطقه در خصوص ميزان كميسيون اخذ شده مشخص گرديد مبلغ اخذ شده تقريباً دو برابر مبلغ تعرفه اتحاديه مي باشد كه در تاريخ 12/12/93 موضوع به صورت تلفني با اقاي ب.... مشاور حقوقي املاك مذكور مطرح و متاسفانه نامبرده با الفاظ ركيك و نامناسب كه شايسته شان و شخصيت ايشان مي باشد ، بنده را مورد لطف خويش قرار دادند كه حضور چنين افرادي به نظر مي رسد ، صلاحيت حضور در جمع مشاورين املاك را ندارند و اعتبار و شايستگي اتحاديه را خدشه دار مي سازند . شايان ذكر مي باشد موضوع اضافه دريافتي كميسيون در تاريخ فوق به صورت تلفني با آقاي ارجمند مطرح و ايشان نيز در اين خصوص ترتيب اثري ندادند . ( در صورت نياز همكاران بنده بعنوان شاهد ماجرا آماده حضور در اتحاديه و يا هر مرجع ذيصلاح مي باشند )
علي ايحال ، خواهشمند است دستور فرماييد موضوع مورد بررسي واقع و در خصوص جلوگيري از تضييع حق اينجانب ، نسبت به استرداد مازاد دريافتي توسط املاك ... اقدام لازم صورت پذيرد .
در پايان ضمن تشكر از زحمات جنابعالي ، با توجه به توهين انجام شده توسط مشاور حقوقي املاك مذكور ، دستور رسيدگي در اين زمينه نيز مورد استدعاست .
با سپاس – مجيد جمشيدي
تلفن تماس : 09191398215
علي عطاردي
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۲۱ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۹
0
14
رياست محترم اتحاديه مشاورين املاك تهران
با سلام
احتراما مزيد استحضار ميرساند اينجانب در تاريخ ٩٣/١١/٢٣ جهت تسويه حساب قرارداد كه در املاك بزرگ ..... واقع در خيابان اشرفي اصفهاني نوشته شده بود مراجعه كردم و پس از تحويل منزل به صاحبخانه مبلغ ١٠٠٠٠٠ تومان بعنوان امانت جهت قبوض ( با اينكه تمام قبوض تا روز آخر پرداخت شده بود و ارائه گرديد) نزد آژانس قرار دادم ، و تا كنون هر وقت بعد از مدت يكسال براي دريافت مبلغ به آژانس تماس ميگيرم مدير آنجا صحبت نميكند و در مراجعه حضوري با الفاظ ركيك ايشان مواجه شدم خواهشمندم پيگيري بفرماييد. ٠٩١٢٢٤٩٣٢٦٩ عطاردي مورخ ٩٤/٠١/٢٨
کاظمی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۱۶ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۹
0
15
سلام ضمن عرض خسته نباشید به استحضار می رساند اینجانب مدتی است در قسمت غرب تهران به دنبال خرید یک واحد اپارتمان هستم. در این میان یک واحد در محدوده بلوار فردوس از طریق نیازمندی های همشهری پیدا نمودم. فردی که منزل را بعنوان املاک به ما معرفی نمود پس از اینکه از ایشان درخواست قراره ملاقات با صاحب ملک را گذاشتیم و قرار شد در محل بنگاهشان که ما تاکنون رویت نکرده بودیم صحبت کنیم. آدرس بنگاه را به ما دادن ستارخان نرسیده به بازار ..... وقتی به محل رسیدیم یک ساختمان اداری به تعدادی واحد که یک واحد مربوط به این بنگاه می شد که هیچ گونه تابلو یا نام ونشانی ازبنگاه در آنجا وجود نداشت . با کمی شک وارد واحد شدیم یک خانم منشی و دو نفر آقای دیگر به همراه شخصی که معرف ملک بود بسیارشدید از ما پذیرایی نمودند و استقبال گرمی داشتند با اینکه گفته بودند صاحب ملک می آید با هم صحبت کنید و با این ترفند ما رو آوردند در دفتر خود و گفتند ببخشید صاحب ملک فردا میاد مشکل پیش آمده ما سر قیمت صحبت کنیم فردا تمومش می کنیم به هر حال شروع به چانه سرقیمت ملک زدیم و به ما گفتند نگران نباشید با ما باشید فردا تخفیف میگیریم .فقط دسته چک رو بیار ونحوه پرداخت رو بگو. وقتی پرسیدیم که سیر مراحل قانونی مشکل ندارد گفتند خیال شما راحت. حال ما چگونه بفهمیم این آقایان که مدعی هستند 20 روزه نقل مکان کردند و هنوز تابلو و یا مواردی را که نشان دهند بنگاه هستند را ندارند اعتماد کنیم. که ما املاک س.... هستیم و با این مهر قولنامه میکنیم و کد رهگیری میدهیم. چون اصلا شبیه یک بنگاه و رفت آمد و یا حتی فابل نداشتند. اگر کلاهبردار هستند نگذارید بدبخت کنن مردم بیچاره رو
عطیه میر
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۲۲ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۸
0
0
آیا در هنگام اجاره منزل ارائه شناسنامه توسط مستاجر و بررسی آن توسط مشاور املاک الزامی می باشد؟
مدیر پایگاه سلام بله همینطوراست
عطیه میر
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۴۰ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۹
0
1
متاسفانه در دو شب گذشته برای اجاره دادن یک منزل به یک زوج اقدام کردیم که شناسنامه همراه نداشتند و در مقابل مشاور املاک قول دادند که فردا حتما شناسنامه را آورده و به قول خود وفا کنند. ما نیز کلید منزل را به ایشان دادیم و پول را دریافت کردیم. حال که از مستاجر خواستیم بر طبق قول خود شناسنامه خود و همسرش را به ما ارائه کند تا ما متوجه شویم واقعا زن و شوهر هستند، از ارائه شناسنامه خودداری کرده و می گویند شما حق چنین درخواستی از ما ندارید و درخواست شما قانونی نیست. آیا ما میتوانیم بر علیه ایشان و یا مشاور املاک که قبل از رویت شناسنامه های مستاجر اقدام به عقد قرارداد نموده اند شکایتی انجام دهیم؟ آیا قانونی در این خصوص وجود دارد؟
مدیر پایگاه باسلام
شمامی توانید درساعات اداری هفته با اتحادیه مشاوراملاک تهران تماس بگیریدتاراهنمایی لازم صورت گیرد.
باسپاس
علی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۵۵ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۸
0
2
رياست محترم اتحاديه مشاورين املاك تهران
با سلام اینجاب در تاریخ 28/10/1393 یک آپارتمان در بنگاهی در خیابان قزوین قولنامه کرد و 10میلیون پیش 80میلیون چک 2روزبعد را دادم و بقیه را می خواستم در محضر پرداخت کنم اما به دلایل ازجمله غیر واقعی بودن تاریخ ساخت فردای آن روز قولنامه بهم خورد مبلغ ملک120میلیون بود بنگاه یک میلیون دویست هزارتومان هزینه بنگاه ازمن گرفت 10میلیون پولم را رسید 6 ماه داد که هنوز موفقت به دریافت نشدم و کد رهگیری ورسید قولنامه نداده بود من شهرستانی این پول را طی سالیان با پس اندارز جمع کرده بوده و رسید بنگاه و فروشنده و رسید پرداخت هزینه بنگاه روهم دارم وزندگیم هم بخاطر همین مسئله متلاطم شده است خواهشمندم مرا راهنمایی نمایید .با تشکر
مدیر پایگاه باسلام شمامی توانید برای پیگیری موضوع به اتحادیه مشاوران املاک تهران مراجعه نمایید

نشانی: خیابان شریعنی، پایین تر از سه راه طالقانی، خیابان شهید طاهریان (آمل) ، پلاک 40


شماره تماس: 77639912 الی 20


امیری
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۵۰ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۹
0
0
بنگاه املاک واقع در کوی فردوس غرب با نام ....!!! با تبانی با صاحب ملکی که خود بنگاه نیز در آن قرار دارد اقدام به اجاره یک آپارتمان مسکونی نوساز با امکانات کامل رفاهی(آب،برق،گار،درب ریموت پارکینگ،آسانسور) نموده که بعد از گذشت پانزده روز از تحویل و وعده وعیدهای دروغ؛هنوز گاز ساختمان وصل نمی باشد و آسانیور نیز به دلیل اختلافات مالی سازنده و مالک راه اندازی نشده و حتی کنترل درب ریموت پارکینگ نیز به ما داده نشده و خود آپارتمان هم مشکلات برق و آب عدیده ای دارد. تکلیف چیست؟ به کجا میشود شکایت کرد و از چه کسی؟ مالک یا بنگاه؟
مدیر پایگاه باسلام شما می توانید برای پیگیری موضوع بااتحادیه مشاوران املاک تهران تماس بگیرید

نشانی: خیابان شریعنی، پایین تر از سه راه طالقانی، خیابان شهید طاهریان (آمل) ، پلاک 40


شماره تماس: 77639912 الی 20


عباس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۴۸ - ۱۳۹۴/۰۴/۳۰
0
1
سلام آقای دکتر
ببخشید مزاحم میشوم. بنده در اوایل تیرماه آپارتمانم را به خانمی (۱نفر)اجاره دادم. بعدا در بنگاه متوجه شدم که بنگاه هوای این خانم را میگیرد و طوری شد که متوجه شدم، چونکه آن خانم تنها است به نوعی رفتاری خارج از بنگاه و ارباب رجوع است.
در ابتدا برای اجاره دادن قراردادی در کاغذ بنگاه (کاغذهای دستی) قرارداد را نوشتیم(۵ملیون نقدا پرداخت شد و ۱۰ میلیون چک دادند) تا بعدا قرارداد اصلی که دارای کدرهگیری دار است را بنگاه به ما بدهد و من هم کلید خانه را تحویلش دادم.
متوجه شدم که بنگاه در همان مغازه خودش نمیتواند کد رهگیری بگیرد و میگفت باید ببریم ذر جایی دیگر کدرهگیری بگیریم.
بعداز حدود۱هفته از عقد قرارداد، مستاجر(آن خانم) گفت که مبلغ ودیعه و اجاره را تغغییر بدهیم چونکه ممکنه آن چک نقد نشود. و در کاغذ اولیه مبلغ ودیعه رهن از ۱۵ ملیون به ۱۰ ملیون تغییر کرد.
الان کاغذ قرارداد خیلی خط خطی شده و در پشتش موارد تغییرات دست نویس نوشته است.
الانکه به بنگاه میگویم قرارداد کدرهگیری دار را چه موقغ میدهی؟ بمن میگوید آن خانم باید مدرک(شناسنامه) را بیاورد تا اطلاعات(شماره سریال شناسنامه) را در قرارداد وارد کنیم. بعدش به بنگاه گفتم که شما مقصر هستید که همان اول همانطور که مدارک من(سندخانه و کارت ملی و شناسنامه) را چک کردید باید برای ایشان را هم میگرفتید.
بعداز ۲ روز بنگاه گفتند که آن خانم مدارک را آورده و قرارداد کدرهگیری دار آماده است. به آنها گفتم مستاجر امضا کرده؟ گفتند نیامده امضا بکنه و به ما ربطی نداره که نمیاد.
شماره کد رهگیری را در سیستم استعلام کدرهگیری چک کردم و اصلا چنین شماره ای وجود خارجی نداره و ثبت نشده. حتی موقع کد رهگیری گرفتن هم برایم هیچ sms نیامد. و الان بنگاه میگه خب برو از ان خانم شکایت کن. آقای دکتر، الان من از بنگاه باید شکایت کنم یا مستاجر؟
مطمنم که یکی از افرادی که در بنگاه کار میکنه با آن خانم ارتباطات دیگه ای دارد(و صاحب بنگاه گفت که خانم، دوست.... آن آقا بنگاهی است). و انگار بنگاه داره یادش میدهد. الان باید چکار کنم؟ حتی طوری هست که مستاجر جواب تماسهایم را اصلا نمیدهد ولی جواب تماس بنگاه را میدهد یا در داخل مغازه بنگاه چندین بار آنها رویت کرده ام.
به نظرتان باید به اتحادیه املاک از بنگاه شکایت کنم؟ یا از مستاجر؟ چکار باید بکنم؟ لطفا راهنمایی ام کنید. چون هنوز قرارداد کدرهگیری دار را نگرفته ام
مدیر پایگاه باسلام
شمامی توانید برای پیگیری موضوع بااتحادیه مشاوران املاک تهران تماس بگیرید

نشانی: خیابان شریعنی، پایین تر از سه راه طالقانی، خیابان شهید طاهریان (آمل) ، پلاک 40


شماره تماس: 77639912 الی 20


شماره فکس: 77639909


مظلوم
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۲۱ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۱
1
0
ببخشید این آدرس وشماره تلفن که میدهید خودمان بلدیم وراضی نیستیم شما به زحمت بیافتید ،ما نیاز به نظریه داریم که آیا حق با ما است و بعد پیگیری کنیم تا حق و حقو ق مان ضایع نگردد باتشگر از الطاف شما
مدیر پایگاه باسلام
اظهارنظردرباره این موضوع نیازمند بررسی های کارشناسی اتحادیه املاک می باشد
علی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۳۷ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۰
0
0
با سلام
من بعد کلی این در و اون در زدن یه واحد پیدا کردم که با بودجه من جور درمیاد اما نمیدانم چرا مشاور املاک علاقه ای به بازدید دادن و یا اجاره واحد نداشته و بنده را دست به سر میکند!
آیا میتوانم از طرقی پیگیری کنم که موفق به اجاره واحد شوم؟ مثلا مستقیما با مدیریت آن آژانس یا اتحادیه صحبت کنم؟
سجاد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۵۸ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۸
0
0
با سلام لطفا ادرس اتحادیه بنگاهیهای فرحزاد خیابان امام زاده داوود را بگویید در ادرسی که شما مطرح کردید من شکایت نامه تنظیم کردم که بعد 2 روز خبر دادید مربوط به شما نیست و شاید جزع تهران نباشد الان دو میلیونو ششصد هزار تومان من دست بنگاهیست که نمیدهد کجا باید پیگیر باشم لطفا ادرس دهید
مصطفی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۲۴ - ۱۳۹۴/۰۵/۳۰
0
1
سلام مغاذهای۹۳/۰۴/۲۳ اجاره کردم که مالکین دوشریک وصاحب اژانس املاک هستن مغاذه نوساز وبدون شیشه واب وبرق وگاز..بود وقرارشد مبلغی بدهم تا تکمیل کنند واب وگاز مشترک وتلفن وبرق مستقل به مغاذه بدهنداز بی سوادی وحماقت بنده گفتم ایشان ادم معتمدی باید باشن با ده ها ملک ،اما در قرارداد تقلب کرده وهمه چیز را مشا زده وبرق راتا۴ماه از یکی از خانه ها گرفته گاز هم ۶ماه بعد وبرق یک کنتور تجاری برای ۴باب مغاذه دیگر ،الان هم نمدانم شکایت کردنم کاری پیش میبرد یانه
مدیر پایگاه باسلام
شما می توانید با دردست داشتن قرارداد به اتحادیه مشاوران املاک تهران مراجعه کنید تاپس ازمطالعه دقیق دراین باره راهنمایی لازم صورت گیرد.نشانی: خیابان شریعنی، پایین تر از سه راه طالقانی، خیابان شهید طاهریان (آمل) ، پلاک 40

شماره تماس: 77639912 الی 20


شماره فکس: 77639909


شماره پیامک: 30008692

.
 
مصطفی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۵۱ - ۱۳۹۴/۰۵/۳۱
0
0
جوابی ندادید آقای دکتر ممنون
مریم
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۱۹ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۵
0
0
با سلام و خسته نباشید ما حدود 2 سال است که ملکی را اجاره کردهایم و اخیرا یک ماه و نیم است که اجاره آن را تمدید نمودیم. متاسفانه صاحبخانه با خرج تراشی های بیمورد و عدم رعایت نظافت و فرهنگ اپارتمان نشینی بگونه ای رفتار کردند که امکان استفاده از ان ملک برای ما پردردسر و ازاردهنده شد لزا تصمیم به تخلیه وفسخ قرارداد گرفتیم با توجه به یکی از بندهای قرارداد اگر هریک ز طرفین مالک یا مستجر قبل از اتمام قرارداد تصمیم به فسخ بگیرند می بایست یک ماه قبل اطلاع داده و کرایه یک ماه بصورت ضرر و زیان پرداخت گردد. لذا با تماس با مالک گفتیم که این ملک مناسب مانیست و ما تخلیه میکنیم و مالک نیز گفتند مشکل نداره و شما می بایست کرایه ماه بعد را بعنوان ضررو زیان بپردازید وپول رهن ملک را نیز نداشته و بعد از کرایه رفتن ملک به ماخواهند داد. سپس بلافاصله ملک دیگری را رهن کرده و انجا را تخلیه نمودیم. حال بعد از گذشت 10 روز ملک قبلی به اجاره نرفته و جز یک نفر کس دیگری برای بازدید ملک مراجعه نکردهاند با مراجعه به بنگاه خواشستار تایید این نکته شدیم که ملک تخلیه است ولی بنگاه از این کار احتناب کرد و صاحبخانه نیز متذکر شد که من یکسال قرارداد دارم و ملک در تصرف شماست و چک کرایه ماهای بعد را نیز به اجرا خواهد گذاشت. متاسفانه مشاور حقوقی شرکت نسبت خانوادگی با مالک دارند و بجای مصالحه تنها طرف مالک را میگیرند و ما دستمان از همه جا کوتاه است . لطف بفرمایید که ایا می توانیم از مشاور املاک بدلیل صورت جلسه نکردن اعلام تخلیه توسط ما شکایت کنیم وایا انها حق دارند با توجه به بند صریح قارداد مبنی بر حق فسخ برای طرفین ان را منکر شوند. ضمناچک کرایه این ماه نیز به خاطر ضرر و زیان با توافق اولیه از طرف مالک دریافت شده است لطفا راهنمایی کنید
مدیر پایگاه باسلام
باتوجه به توضیحات ارایه شده به نطرمی رسد که حق باشماست اماتوصیه مااینستکه به اتحادیه مشاوران املاک تهران مراجعه نمایید تاسریعتر به نتیجه برسید
مریم
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۴۵ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۹
0
0
با سلام و احترام

با توجه به توضیحات شما در تاریخ 94/6/9 به اتحادیه مشاوران املاک قسمت ارجاع مراجعه نمودیم متاسفانه انها اظهار کردند که این مورد به مشاور املاک ربطی ندارد خواشمند است راهنمایی بفرمایید که مطابق امر شما ما به چه شخصی مراجعه کنیکم لطفا راهنمایی بفرمایید متشکرم
مدیر پایگاه باسلام پیشنهاد مااینستکه به سازمان تعزیرات حکومتی درخیابان ملک نیزمراجعه نمایید.باسپاس
رسام مشیری مهر
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۳۰ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۹
0
0
باسلام اینجانب ساکن کرج کیانمهر هستم و منزل اینجانب استیجاری است بنگاه مشتری اورده وبرایه گفتن خرابی سیستم گرمایشی با من دست به یغه شده وبعداز داد و فریاد از خانه به سرعت خارج شده ازشما مقام مسعول راهنمایی میخواهم09192636702
مدیر پایگاه باسلام شما درابتدا می توانید به اتحادیه مشاوران املاک کرج مراجغه نمایید تاآنها پیگیری لازم رابعمل آورند
مریم
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۲۴ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۷
0
0
با سلام و احترام
طبق توصیه شما به سازمان تعزیرات حکومتی نیز مراجعه شد گفتند به ما مربوط نمی شود. حال ما چه کار کنیم آیا واقعا اتحادیه مشاورین املاک نسبت به این موضوع بدون مسئولیت است .
مدیر پایگاه باسلام
بدون شک اتحادیه مشاوران املاک باید دراینباره پاسخگووپیگیرباشند اما شما درعین حال می توانید ازطریق دادگستری محل اقدام نمایید.
نریمان جمشیدی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۲۸ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۶
0
0
با سلام
اینجانب بعد از مراجعه به بنگاه و اجاره ملک برای مادرم اقدام کردم و ملکی رو اجاره کردم برای امضای قرارداد مادرم را همراه بردم بعد از امضای قرارداد به روش سنتی فاقد کد رهگیری مادر در بازدید از ملک احساس رضایت نکردن و فردای ان روز به بنگاه مراجعه کردم و کلید و تحویل بنگاه دادم و اعلام کردم قرارداد فسخ در این شرایط چگونه میتوان پول پیشم رو پس گرفت و پروسه قانونیش چگونه است
مهندس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۳۱ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۷
0
3
با سلام و احترام
بنده در تاریخ 94/06/27 در املاک .... واقع در خیابان بهبودی قرارداد اجاره بشماره 234972 منعقد گردید.معادل اجاره یکماه مبلغ 17.500.000 ریال می شد که 25% آن برای هر طرف معادل 4.375.000 می شد که بدلیل اینکه کد رهگیری می خاستم طبق قانون باید 9% مالیات ارزش افزوده نیز به آن تعلق می گرفت که مجموعا میشود 4.768.750 ریال
اما ایشان اصرار داشت که کمیسیون ایشان 6.500.000 می باشد!!!! عرض کردم مگر 1/4 نیست ایشان میگفتند 1/3 باید باشد.گفتم مگر شما اتحادیه ندارید قانون ندارید؟ میگفت من خودم بازرس اتحادیه هستم...اگر درست گفته باشد که وای بحال اتحادیه با بازرسانی که ....
ایشان عنوان داشتند که چون کد رهگیری در سیستم ثبت می شود برای ایشان مالیات بسته خواهد شد.یعنی روی اجاره نامه معمولی میشود لایی کشید و مالیات نداد اما روی درآمدهایی که کد رهگیری داند دوستان اداره مالیات حتما مالیات مطالبه می کنند!!!
هرچه گفتیم خب مالیات شماست بمن چه ارتباطی دارد قبول نکردند در آخر با دعوا و مرافع و بدلیل اینکه بنده واقعا در مضیقه بودم برای مسکن مبلغ 5700.000 پرداخت شد.
اما واقعا نه راضی بودم و انشالله خیر پول رو نبیبنند.الانم فقط دنبال احقاق حق هستم و 100 ت اضافه پرداختی رو میخام بدونم چرا باید تو روز روشن از جیب من بزنن؟؟؟؟
مدارک هم موجوده اجاره نامه و کارتی که من اونجا کشیدم.
باتشکر
حسین
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۲۹ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۷
0
1
سلام. من قصد اجاره یک مغازه رو داشتم.(30 م 2500) چون خودمان به بنگاه رفتیم بنگاه از هر نفر 250 درخواست کرد که ما قبول کردیم. معامله بهم خورد. ولی بنگاه 1 ملیون بیعانه منو بر نمیگردونه.
مدیر پایگاه باسلام درصورت تمایل می توانید ازطریق اتحادیه املاک تهران موضوع را پیگیری نمایید
فلاح
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۵۵ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۳
0
0
یا سلام در تاریخ 1391/12/1قرارداد مشارکت در ساخت منزل پدر اینجانب در بنگاه بسته شد که سازنده صاحب همان بنگاه میباشد وتااین تاریخ به عناوین مختلف از ما پول گرفته اند و مدام تهدید پشت تهدید که ملک را نمیسازیم تحویل نمیدهیم در نهایت در تاریخ 93/10/29ملک را تحویل دادند ولی از ارائه سند خوداری می کنند و تقاضای وجه کلانی را دارند لطفا راهنمایی کنید
مدیر پایگاه باسلام
توصیه مااینستکه به بازرسی اتحادیه مشاوراملاک شهرمحل زندگی تان مراجعه نمایید

ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۴۶ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۸
0
0
طبق نظر شما به بازرسی اتحادیه مشاور املاک مراجعه شد ولیکن گفتند به این اتحادیه ربطی نداره - میدونید وقتی اتحادیه اینو میگه یعنی هی چی بنگاه ها هر کاری میتونند انجام بدند و کسی هم جلو کارشان را نمیگیره
مدیر پایگاه باسلام
شما می توانید به دادسرای محل نیزمراجعه نمایید
ضمن اینکه سازمان تعزیرات حکومتی نیزبه برخی ازاین مسایل رسیدگی می نماید
همسایه های خیابان ولیعصر واقع در حسین آباد مهرشهر کرج
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۲۱ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۷
0
0
باسلام موردی که باید به آن پرداخته شود یک مهدکودک در خیابان ولیعصر اختر آباد مهرشهر کرج به نام مهد کودک فانوس است که در آنجا بچه های سالم و را با کودکان روانی در شرایط بدی زندانی و نگهداری میکنند خانه کلنگی و بدرد نخور است و مدیر مهد کودک حالت های روانی و رفت و آمدهای مشکوکی دارد گاهی صدا ها از آشپز خانه مهد کودک به گوش می رسد لطفا بگویید چه کسی به این شخص اجازه ی رهن این مکان را برای مهد کودک داده اگر ملک بی صاحب است رسیدگی نمایید که اصلا به درد مهد کودک نمی خورد سر و صدا همسایه ها و شهروندان را اذیت میکند بچه ها از پنجره به بیرون فریاد می زنند و در این هفته اخیر بیشتر شده است لطفا صاحب ملک مشخص شود و ما هم نفس راحتی بکشیم این بچه ها دارند زیر دست این آدم در این خانه کلنگی زجر می کشند.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۴۳ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۳
0
0
جناب آقای دکتر
ضمن عرض سلام و احترام

به استحضار حضرتعالی می‌رساند که در تاریخ 26/7/94 در یکی از بنگاه مشاوران املاک واقع در شرق تهران، اجاره‌نامه‌ای منعقد گردید و مستاجر بخشی از ودیعه را بصورت چک به امانت در اختیار بنگاه دار گذاشت تا به مالک بدهد. اما به رغم به روز بودن چک، بنگاهدار این چک را در وجه خود واریز نمود و در تاریخ عقد اجاره نامه که می‌بایست تمام پول به مالک داده شود و سپس کلید منزل به مستاجر داده شود، به لحاظ اینکه کلید در اختیار بنگاهدار بود، کلید به مستاجر داده شد بودون آنکه چکی که به امانت داده شده بود به مالک داده شود. با اعتراض مالک، بنگاهدار در عوض چک امانتی، چک خود را داد و سفارش که در تاریخ چک، حتما بعدازظهر به بانک مراجعه شود. ضمنا ناگفته نماند که به بنگاهدار گفته شده بود که اگر چک بی محل باشد برگشت خواهد خورد. متاسفانه با مراجعه بعداز ظهر به بانک، حساب بنگاهدار به اندازه کافی پول نداشت و به رغم تماس و اطلاع به وی، با اتلاف وقت سعی در کتمان موضوع داشت. اما با توجه به اینکه خود بنگاهدار ادعا کرده بود که اگر چک بی محل باشد، حتما برگشت زده شود، اینکار صورت گرفت. با توجه به اطلاع از برگشت، برادر بنگاهدار با واسطه و قول و تعهدات، بخشی از مبلغ چک را واریز کرده ولی بقیه را به توصیه بنگاهدار واریز نکرد. . با مراجعه به محل بنگاه، بنگاهدار علی رغم توصیه مامور قانون (پلیس 110) حاضر به مصالحه نشد و اعتراف کرده که حاضر نیست بقیه پول را بدهد ضمن اینکه اجاره نامه را نیز نزد خودش نگه داشته است.
لطفا راهنمایی فرمایید.
با تشکر
مدیر پایگاه باسلام
توصیه ما دروهله نخست اینستکه با کدخدامنشی وریش سفیدی موضوع راحل وفصل نمایید اما اگرازاین طریق به نتیجه نرسیدید به اتحادیه مشاوران املاک مراجعه نمایید و بازهم اگرنتیجه نگرفتید به دادسرای محل مراجعه نمایید
متین
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۵۶ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۳
1
0
سلام. عوارض فاضلاب به عهده مالک است یامستاجر.حدودابرای یک واحد 42متریخیابان آذربایجان چقدراست ؟ مالک من 150تومن نگه داشته والان بعداز. 3ماه از تخلیه میگه خودت برو شهرداری دنبال قبضهاش
آیا باید قید 150 تومن رابز نم ؟ چون هرروز تا شب سرکارم. ترخدا جواب به
مدیر پایگاه باسلام
این نوع عوارض به طورمعمول برعهده مالک است
بابك حاجيان
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۰۶ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۳
0
0
با سلام
اين جانب در تاريخ 94/8/10 ملك خود را در بنگاه معاملات ملكي ..... در سعادت اباد علامه شمالي اجاره دادم و مبلغي بابت وديعه دريافت نمودم . پس از چند روز مستاجر ( كه از اشنايان املاك بود ) تصميم به فسخ قرارداد گرفت كه با مراجعه به املاك مورد نظر موارد انجام شد . با توجه به بند قرارداد مبني بر خسارت فسخ ، آزانس املاك با عنوان اينكه مدت انعقاد چند روز بوده اظهار نموده بايد فسخ بدون هيچ خسارتي انجام شود و فقط پول ازانس بدون كم و كسر پرداخت گردد . حتي هيچگونه فرصتي به اين جانب براي تامين مجدد وديعه داده نشد و اين جانب با توجه به عدم آگاهي كافي مجبور به قرض و باز پرداخت سريع وديعه و متحمل ضرر وزيان گرديدم .
سوال اينجاست اولا در اينگونه موارد آيا بند ضرر و زيان منتفي است البته لازم بذكر است اين جانب به هيچ عنوان دنبال دريافت ضرر و زيان از مستاجر نبوده ولي مي خواهم تخلف املاك را بررسي كنم و ثانيا در صورت پرداخت نبايد فرصتي به اين جانب به من جهت پرداخت داده مي شد و ثالثا رقم بنگاه كه مازاد بر تعرفه هاي مجاز نيز گرفته شده است ( در حدود 10 روز بجاي يك چهارم ) آيا بايد بصورت كامل پرداخت گردد

با تشكر
مدیر پایگاه باسلام
اگردرقرارداد موضوع ضررو زیان وپرداخت خسارت قید شده باشد واین موضوع ازنظرزمانی با مفاد قرارداد تطابق داشته باشد بنابراین شما مشمول دریافت خسارت مربوطه هستید.دوم اینکه توصیه می شود شما می توانید موضوع تخلف بنگاه املاک را به واحد بازرسی ونظارت اتحادیه املاک تهران اعلام نمایید.
سوم اینکه دریافت هرنوع کمیسیون خارج ازتعرفه ها تخلف صددردصد وقابل پیگیری است.باسپاس 
روح اله ابویی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۰۰ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۶
0
0
رياست محترم اتحاديه مشاورين املاك تهران
با سلام
احتراما مزيد استحضار ميرساند اينجانب در تاریخ 1393/5/15یک واحد آپارتمان در بنگاه املاک ... در استان یزد به کارمند... به مبلغ دویست و نود میلیون تومان فروختم و چهار فقره چک به من داد دو فقره برگه شد چک برگشتی اول را با زبان بازی از من گرفت و بعد اظهار نامه داد که چک آخر به مبلغ نود میلیون تومان بابت سند است که در مبایعه نامه بنگاه نوشته بود قبل از وصول چک آخر یک فقره چک بابت انتقال سند من بدهم من چک را قبل از تاریخ چک آخر بنگاه بردم خریدار حضور داشت چک را قبول نکرد و من تحویل بنگاه دادم حالا پس از گذشت 15 ماه که در دادگاه دنبال کار پرونده ام برای فسخ معامله بودم و بنگاه هم میگفت حق با من است دو روز پیش وکیل خریدار متنی را زیرکانه و کاملا دروغی درست کرده و بنگاهی و برادرش هم زیرش را امضا کرده اند و شهادت دروغ داده اند و من فقط یک شاهد دارم و حالا با این کار بنگاه چون آپارتمان صفر بوده سندش چند سال طول میکشد زندگی من را نابود کرده و اجاره نشینم کردن و خسارت غیر قابل جبرانی به من زده اند و نود و پنج میلیون تومان پول من الان 15 ماه است و شاید تا سه سال دیگر نتوانم وصول کنم و تا الا ن حدود 40 میلیون تومان خسارت دیده ام من یک بچه یتیم هستم خواهشن راهنماییم کنید
فاطمه
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۱۰ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۷
1
2
با سلام من سرپرست خوانوار هستم سه سال پیش با بدبختی یه واحد سی متری از بنگاه خریدیم که واحد مال خود بنگاهی است بعدا فهمیدم که ساختمان 50 میلیون بدهکار بانکه و 20 میلیون بدهکار شهرداری الانم بعد از سه سال سند نمیزنه آیا میتوانم از بنگاه شکایت کنم که سرم کلاه گذاشته تا مجبور بشه سند بزنه چون پولی هم ندارم که وکیل بگیرم نمیدونم چیکار کنم میشه لطفا راهنماییم کنید
مدیر پایگاه باسلام
بله می توانید به دادسرای محل مراجعه نمایید.ضمن اینکه می توانید به اتحادیه املاک نیزمراجعه نمایید
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۰۲ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۱
0
0
باسلام
لطفا راهنمایی بفرمایید که اگر مستاجر با اتمام قرارداد ملک مسکونی را تخلیه نمایید و کلید را تحویل دهد و موجر از استرداد مبلغ ودیعه به بهانه ندارم امتناع ورزد ایا از پیگیری مبلغ از وظایف املاک مسکن که قرارداد را انعقاد گرده می باشد یا خیر فقط کمیسیونش را می گیرند؟
باتشکر.
مدیر پایگاه باسلام
مشاور املاک هم باید دراین زمینه همکاری لازم راداشته باشد.ضمنا شما می توانید مشکل را بااتحادیه املاک درمیان بگذارید
حسین
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۱۴ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۷
0
0
با سلام
من ملکی را در پردیس در ارديبهشت سال 1393 به صورت پیش خرید خریداری کردم كه قرار بود تا شهريور 1393 تكميل و تحويل شود. در محل سه تا بلوک در کنار هم قرار داشت و مشاوره املاک و صاحب ملک آپارتمانی در بلوک اول را به من نشان دادند. امسال با تاخیر یک ساله بلوک اول آماده شد ولی بلوک 2 و3 حداقل یک سال دیگر نیاز آماده سازی دارند. موقع تحویل به من گفتند آپارتمان شما دربلوک اول نیست و در بلوک دیگری است وشما باید تا آماده شدن بلوک بعدی صبر کنید. در مبایعه نامه اسامی بلوک ها با حروف B1 تا B3 نامگذاری شده در حالی که الان نام بلوک ها با نام "سرو 1"، "سرو2" و "سرو 3" تغییر یافته. مشکلی که الان وجود دارد این است که در مبایعه نامه که تنظیم شده به هیچ عنوان محدوده بلوک مشخص نشده و فقط اسم بلوک مشخص شده است، آیا این وظیفه مشاوره املاک نیست که حدود آّپارتمان را کامل مشخص کند که با یک تغییر اسم بلوک چنین مشکلی بوجود نيآید. مورد بعدی مشاور املاک کد رهگیری برای مبایعه نامه تخصیص نداده است. مورد آخر مشاور املاك هیچگونه خسارتی را برای دیرکرد تعیین نکرده است که با توجه به لایحه پیش فروش ساختمان مشاور املاک می بایست همه این موارد را در مبایعه نامه مشخص می کرده. متاسفانه به نظر میرسدکه فروشنده و مشاور املاک از عدم آگاهی اینجانب سواستفاده کرده اند و این موارد را رعایت نکرده اند. من برای این منظور نزد اتحادیه مشاورین املاک پردیس رفتم، تنها کاری که این اتحادیه انجام داد ملزم کردن مشاور املاک به تخصیص کد رهگیری و نوشتن دوباره ي مبايعه نامه (بدليل مخدوش بودن و قلم خوردگي هاي متعدد) بود و هیچگونه تخلفی برای مشاوره املاک در نظر گرفته نشد. با توجه به محدود بودن منطقه پردیس و آشنا و همکار بودن اتحادیه پردیس، مشاور املاک و مالک (سازنده خیلی از واحدهای منطقه) به نظر نمی رسد شکایت من از مشاور در اتحادیه به جایی برسد. سوالی که داشتم اینکه آیا مشاوره املاک تخلفی انجام داده است؟ آیا امکان بررسی این موضوع در تهران وجود دارد یا خیر؟
مدیر پایگاه باسلام
شما می توانید به اتحادیه کشوری املاک مراجعه نمایید
تامارا مهربان
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۱۹ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۰
0
1
افتضاح ترین مشاوران املاک ...هستند با اون شعار مسخره...!!!

1.5 درصد کمیسیون از فروش ملک
ادعاشون چی هست ما داریم خدمات مازاد ارایه میکنیم!!
چه خدماتی ارایه میکنید مثلا با ماشین میاین دم در خونه دنبالمون و ما رو باد میزنید؟؟
وقتی اعتراض میکنیم به مبلغ کمیسیون میگن اصلا حقتون بود نرخ ملک و بالاتر می گرفتیم!!
هر چی .... هست ریخته تو این گروه املاک !!
این چه رسمی هست که در اومده
این چه شیوه تیغ زدنی هست
کار کردی اوکی حقت و بگیر و برو چرا دیگه اضافه بر سازمان ؟؟

حق کمیسیون ایشون میشد 1470 ولی از ما طلب 4.550 کردن
تازه یه برگه هم میزارن جلوت میگن امضا کن که این کمیسیون و راضی هستی که پرداخت کردی!!

خیلی جالبه بابا دزدی میکنن ازت ولی یه برگه رضایت هم ازت میگیرن

که ممنونیم از ما دزدی کردین
حمید
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۳۰ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۷
0
1
ریاست محترم اتحادیه این جانب در بنگاه تهران ملکی را معمله کردم که سند قرار داد من در سامانه هم ثبت شده است ولی بنگاه بخاطر تبانی با فروشنده که به تعهداتش عمل نکرده تبانی کرده و سند مبایعه نامه اینجتنب را تحویل ندادند تا من برگه عدم حضور را بگیرم و موجب خسارات زیادی بهاینجانب شده اند
روزبه
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۵۸ - ۱۳۹۴/۱۰/۳۰
0
0
سلام.لطفا از آقای عقبایی خواهش میکنم جلوی مسکنهای بدون جواز را بگیرن.مسکنی به نام ....واقع در پونک اشرفی خ شهید ... بدون جواز مشغول فعالیت میباشد که جالبه کد رهگیری رو توسط فردی که سیار کار میکند و با توکن اسلامشهر کد میگیره اقدام به اخذ کد میکنه.ظاهرا در حال گرفتن جواز با نام مسکن .... به نام مجید ... میباشد ولیفعلا به صورت غیر قانونی داره کار میکنه .آیا واقعا این مدل کد گرفتن و فعالیت درسته؟این واقعا نظارت بر مشاورین املاک و کد رهگیریه؟حتی با سند جایی دیگه کد واسه ملکی دیگه میگیرن.یه کم تحقیق کنین خودتون متوجه میشین.واسه نمونه میگم.بازرس خودتون به نام آقای علاالدین اونجا واحد اجاره کرده از ایشون بپرسین یا پیرینت اجاره نامشو چک کنید.یا مبایعه نامه آقای ... و خانوم ....که اصلا سند نداشت و رو هوا کد گرفتن و خیلی موارد دیگه.لطفا پیگیری کنید.با تشکر
سلحشور
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۰۵ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۱
0
0
تمام شكايت ها به نفع بنگاهاي متخلف تمام مي شود.اگر راست مگوييد سري به دادگاه حقوقي كرج بزن تا قيامت بياد جلو چشمت .بنگاهدار تخلف كرده ميره ....ميشينه از راهاي فرار قانون حرف ميزنه بدبخت مردم بي خبر.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۵۳ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۵
0
0
ریاست محترم اتحادیه مشاورین املاک با سلام
اینجانب دی ماه مسکنی را اجاره کردم و ضمن عقد قرارداد هزینه کمیسیون و 9% ارزش افزوده بابت دریافت کد رهگیری را تمام و کمال به بنگاه دار پرداخت نمودم ولی با گذشت حدود 2 ماه هنوز هیچ کد رهگیری به بنده ارائه ندادند بنده باید چه کار کنم ؟ با این که چندید بار مراجعه کردم و به عناوین مختلف انجام این موضوع را به آینده موکول کردند .
مدیر پایگاه باسلام
شما به اتحادیه مشاورین املاک مراجعه نمایید.ضمن اینکه به تعزیرات هم می توانید شکایت کنید
ذاکری
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۲۰ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۷
0
0
بایلام و خسته نباشید
دو شب پیش ما رفتیم باملاکی در شهرری برای قولنامه اجاره به مبلغ 14 میلیون پیش و اجاره ماهیانه 400 هزار تومان که املاک مذکور از هر طرف ما نفری 230 هزار تومان دریافت کرده ما الان باید به کجا مراجعه کنیم ؟
مدیر پایگاه باسلام درصورتی که شکایت داریدی می توانید به اتحادیه املاک یا تعزیرات مراجعه نمایید
احیا محمد رمضانپور
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۴۰ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۱
0
0
با سلام. حدود شش ماه قبل واحدی را در رودهن خیابان جانبازان به مبلغ بیست پیش و صد اجاره .. کردیم اما متاسفانه بعد از بستن قرار داد متوجه شدیم این ساختمان نه برق و نه اب دارد چون غیر قانونی ساخته شده ایست تمام موارد ذکر شده در قرداد مانند اسانسور و ایفون نصب نشده است. صاحبخانه هم نمیخواهد پول را بدهد تا برویم . خواهشا راهنمایی بفرمایید با ایت همه مشکلات چه باید کرد . فقط برای صاحب خانه ارزوی دردی نا علاج را دارم . امین
mohamad
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۵۹ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۳
0
0
با سلام,بنده چند وقت پیش منزلی رو رهن کردم اما بعد پشیمون شدم و شخص دیگری ان خونرو رهن کرد مالک پول رهن رو به بنگاه داده ولی بنگاه پول رو بمن نمیده ,به نظر شما اتحادیه میتونه کاری بکنه,ممنون میشم راهنمایی کنید
با تشکر
مدیر پایگاه باسلام حتما به اتحادیه مراجعه نمایید
محمدرضا مصطفوی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۰۰ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۱
0
0
با سلام . در 27 بهمن سال 93 واحدی را در یکی از املاک بصورت رهن و اجاره قولنامه کرده ام حال پس از گذشت بالغ بر 13 ماه یک املاک دیگر بواسطه یکبار نشان دادن همان واحد درخواست حق کمیسیون می نماید حتی به منزل مراجعه و تهدید می نماید خواهشمندم راهنمایی فرمایید با تشکر
مدیر پایگاه باسلام با اتحادیه املاک محل سکونت خود تماس بگیرید
محمدرضا آصفی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۳۸ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۳
0
0
بسمه تعالی
باسلام و احترام
به استحضار می رساند اینجانب حدود 3 ماه پیش ملکی فروخته ام و تمام کارهای محضری آن انجام شده است.
متاسفانه مشاور املاک مبلغ 60 میلیون ریال به اینجانب بدهکار می باشد وبیش از 3 ماهه تسویه نکرده و به بهانه هایی پرداخت آن را به روز های بعد موکول کرده
خواهشمندم اینجانب را در خصوص چگونگی وصول طلب خود راهنمایی و در صورت امکان مساعت لازم را مبذول فرمایید.
با تشکر
09196444704
مدیر پایگاه باسلام
شما درصورت داشتن مدارک معتبر و یا شهود ابتدا به اتحادیه مشاوران املاک مراجعه نمایید و درصورت عدم حصول نتیجه به تعزیرات ودادگستری
habib
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۲۵ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۸
0
0
با سلام
اینجانب با راهنمایی غلط مشاور املاک یک مکان را با اسم موقیعیت اداری رهن کامل نمودم و نشد که کار کنم.
و از تاریخ 18 تیرماه 94 تا حال تخلیه مانده است و وعلی رغم اینکه به مالک مطابق بند قرارداد ( حق فسخ با اعلام یک ماه جلوتر ) اوجو دارد علام کردم که می خواهم فسخ کنم و کلید را هم به ایشان داده ام ولی مالک پول رهن مرا به بهانه که نمی تواند اجاره دهد پس نمی دهد از آبان تا حال ایشان رهن مرا مسترد نمی کند در حالی که مکان تخلیه است.
در قرارداد اعلام شده است اگر مالک در پرداخت رهن تاخیر کند 1000000 ریال باید بدهد.
من چیکارکنم که زودتر مالک وادار شود رهن مرا بدهد.( پایان قرارداد 18 تیر 95 است).
مدیر پایگاه شما باید به اتحادیه مشاوران املاک یا دادسرامراجعه نمایید
نادر
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۵۴ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۱
0
1
سلام
فرهاد رجبی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۴۳ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۵
0
1
سوال :
حدود ۶ ماه قبل روبروی مغازه اینجانب شخصی دفتراملاک دایرنمودو تااین لحظه نیز فاقدجوازکسب میباشد. بدون جواز سردراملاک تلوزیون شهری بزرگ نصب نموده وبدون جواز مبادرت به تنظیم قرارداد واخذ کد رهگیری بادفاتردیگرمینماید. یکباربه جهت نداشتن جوازپلمپ شدامامالک ان مدعی ست که باپول مشکل را رفع نموده است و مجددا فعالیت خودرااغاز داشت . باتوجه به اینکه عملکردکسبی نامبرده فاقداصول قانونی ست جهت شکایت ازنامبرده به کجاباید مراجعه کرد.
مدیر پایگاه باسلام
شما باید به اتحادیه صنف مذکوریا پلیس اماکن مراجعه نمایید
داود علی پور
|
United States
|
۱۹:۴۷ - ۱۳۹۵/۰۱/۰۷
0
1
سلام بنده در تاریخ 94/6/15 بالای ده تا شکایت از املاک ... واقع در جنت اباد مرکزی خ .... فرستادم و شاید بیست بار هم تلفنی زنگ زدم هیچ ترتیب اثری نکرد حتی هیچ کس نگفت خرت به چند من....دو میلیون حق من و املاک .... اقای .... خورد...واقعا متاسفم برای اتحادیه ی....
آرش دوروزی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۴۷ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۲
0
0
با سلام و احترام :

به استحضار می رساند وجوهی که بابت معامله پشیمانی در مبایعه نامه های دستی لحاظ و دریافت می شود به خریدار قابل استرداد می باشد یا خیر ؟

با تجدید احترام
مدیر پایگاه باسلام
اگردرقرارداد این موضوع ذکر شده باشدو قرارداد معتبر باشد بله قابل استرداد است
محمدی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۴۸ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۷
0
0
باسلام آپارتمانی در فولادشهر اصفهان داشتم که توسط یک بنگاه اجاره دادم البته بنده نه قول نامه را دریافت کردم ونه وجه رهن ونه مستاجر را میشناسم فقط طبق امضایی که بنگاه دار از شوهر بنده گرفتن وسابقه اجاره ای که از ایشان میشناختیم منزل به اجاره رفت حال شایعه شده بنگاهی ورشکست شده وپول مارا هم نداده است اکنون که هیچ مدرکی من ندارم نه قول نامه نه چک نه رسید پول چگونه میتوانم پیگیری کنم آیا میتوانم مستلجر را بیرون کنم چرا که او پول را به بنگاهی داده وبه دست من نرسانده است....باتشکر
مدیر پایگاه باسلام
آیا مستاجر درحال حاضر درخانه شما ساکن است؟
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۰۰ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۹
0
1
باسلام
رياست محترم اتحاديه اينجانب ملكي رادر تهرانپارس معامله كردم فروشند بابنگاهيه تباني كردنند 73متر آپارتمان را 88متر در مبايعه نامه هم قيدشده به من فروختند من آمدم اتحاديه شكايت كرم هشت ماه پيش قراربود بنگاه پلمپ بشود چون بنگاه جواز نداشت ولي بعد از هشت ماه پلمپ نشد ميخواستم دليلش رابدانم شماره پرونده 13214 ش
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۱۴ - ۱۳۹۵/۰۱/۳۰
0
1
باسلام
تمام شكايت ها به نفع بنگاه هاي متخلف تمام ميشودمخصوصا ان بنگاههاي كه جواز ندارد .آقاي سلحشور هم توضيح دادند.واقعيت دارد كه خوداتحاديه باعث اين همه مصيبت براي مردم ...
محمدی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۵۷ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۱
1
1
با تحقیقی که انجام شد مستاجر ساکن ماهشهر است وهنوز به منزل جدید نیامده یعنی در حال حاضر آپارتمان خالی است
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۰۱ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۰
0
0
سلام مآ در شهرستان جم،استان بوشهر زندگی میکنیم الان توی یه ساختمان یه خوابه زندگی مسکنیم که ماهی 550 تومان اجاره میدیم و برا تمدید قرداد عم ماهی 700 میخاد!!!!!! به کجا و چطوری باید شکایت کنیم.
احمدي
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۵۹ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۲
0
0
باسلام واحترام
خواهش ميكنم اجازه ندهيد بنگاههاي بدون مجوز فعاليت كند.واقعا اين ها كلاه برداري ميكنند.اگر خواستيدآدرس بدم.
مجید قالیباف
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۵۱ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۵
0
0
با سلام
بنده مستاجرم و تا مورخ 95/06/01 جهت سکونت قرارداد دارم . با توجه به مشکلات شخصی و درخواست خودم و هماهنگی مالک جهت برخواستن از ملک به توافق رسیدیم که یک نفر پیدا شود و خانه را اجاره و پول بنده را بدهد. یک نفر پیدا شد و مبلغ یک میلیون به عنوان ودیعه نزد بنگاه سپرد و بنگاه مبلغ ودیعه را همان شب به حساب اینجانب واریز کرد .حال با توجه به رفع مشکل بنده و باتوجه به اینکه هنوز هیچ قراردادی نوشته نشده و هیچ امضایی بین مالک و مستجر جدید نوشته نشده .بنده به مالک خود صحبت کرده و ایشان نیز خواستار نشستن بنده در ان ساختمان هستند ولی بنگاه جهت ضرر و زیان به خودش مبلغ 700هزار تومان را خواست که بنده با این مبلغ کنار امده و حاضر به پرداخت شده ولی روز بعد این مبلغ را نیز قبول نکرده واعلام کرده که باید از انجا بلند شوم در صورتی که مالک هم از این کار ناراحت می باشد. ایا این کار قانونی است لطفا راهنمایی فرمایید .
مدیر پایگاه باسلام
اولا با این شرایط شما می توانید با توافق مالک همچنان درملک بمانید.ضمن اینکه بهتر است بابنگاه املاک نیز توافقی موضوع راحل کنید.درغیراینصورت باید به اتحادیه املاک مراجعه کنید
رسولی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۳۹ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۸
0
0
با سلام و احترام
بنده ملکی را جهت اجاره به ارزش 44 میلیون رهن کامل گرفته ام. اما بدلیل آماده نبودم تمام پول با صاحبخانه توافق شد که مقداری از پول پرداخت شود. بنابراین بنده مبلغ 20 میلیون تومان را آماده و جهت بستن قرارداد به بنگاه معاملات ملکی در خیابان شریعتی، خیابان پلیس، مراجعت کردیم. بدلیل پاره ای از مشکلات در انتقال وجه به حساب صاحبخانه در همان موقع، صاحبخانه تقاضا نمود که مبلغ 20 میلیون تومان را در دستگاه pos املاکی کشیده و سپس املاکی روز بعد آن را به حساب صاحبخانه واریز کند.
فردای آن روز املاکی به جای مبلغ 20 میلیون تومان، 19 میلیون 500 هزار تومان را به حساب صاحبخانه واریز نمود. پس از جویا شدن این موضوع از بنگاه، عنوان نمودند که 500 تومان بعنوان کمیسیون از شما کم شده است و باید 500 تومان دیگر نیز پرداخت کنید. این درحالیست که قرارداد به صورت کامل منعقد نشده بود و پول رهن به طور کامل با صاحبخانه تسویه نشده است.
2 سوال داشتم:
1- آیا برای اجاره بهای 44 میلیون رهن کامل، 1 میلیون کمیسیون باید پرداخت نمود؟
2- آیا می توانم به عنوان "خیانت در امانت" از بنگاه معاملات ملکی شکایت نمود؟
در واقع هر دو طرف معامله طبق تعرفه کمسیون را پرداخت می کردیم اما ایشان بدون اجازه و اطلاع طرفین معامله، از وجهی که نزد ایشان به امانت گذاشته شده بود، کسر نموده است.
خواهشمند است راهنمایی فرمائید.
با تشکر
مدیر پایگاه باسلام
شما باید با بخش حقوقی یا بازرسی اتحادیه املاک تهران تماس بگیریداما سعی کنید مشکل را با کدخدامنشی حل وفصل نمایید چراکه مبلغ خاصی درمیان نیست.
عسلی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۵۳ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۸
0
0
باسلام واحترام.ماملکی روقول نامه کردیم.املاک همان روزقول نامه راتحویل نداده.فردای آن روزهم صاحب املاک فوت شده.درصورتی که هزینه انجام کارراگرفته.اکنون مااقدام به قول نامه کردیم.اما وراث حاضربه تحویل آن نیستند. ومانیازفوری به قول نامه داریم.لطفاماروراهنمایی کنید.تشکر
مدیر پایگاه باسلام
شما به اتحادیه املاک مراجعه نمایید و قطعا ازکمک آنها بهره مند خواهید شد.
ali
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۴۶ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۸
0
0
با سلام من یک واحد اپارتمان خریده ام که اسانسور و برق ان وصل نشده اما بنگاه و فروشنده گفتند که نصب میشود اما با گذشت دو سال هنوز نصب نشده در هنگام خرید مبلغ بیست میلیون باید با رهن واحد توسط مستاجر به فروشنده پرداخت میشد که به دلیل نبود برق مستاجر هنوز نیومده به همین دلیل املاکی مبایعه نامه پیش خودش نگه داشته وبه من نمیده ولی من مبایعه نامه را میخوام آیا میتونم ازش بگیرم؟ممنون
مدیر پایگاه باسلام
توصیه ما اینستکه ازطریق واحد بازرسی اتحادیه املاک موضوع را حل و فصل کنید
اكبر
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۴۸ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۹
0
0
باسلام واحترام
شما ما راتوصيه كرديدبه اتحاديه مراجعه وشكايت كنيم ماهم انجام داديم ومبلغي به حساب اتحاديه واريز وچندروز هم وقت گذاشته ايم . وبنگاه دار هم محكوم به جلب رضايت ما .ودرغير اينصوت بنگاه بعد از 20روز پلمپ شود.بعداز چندين ماه هيچ اتفاقي نافتاده شماره پرونده 13214ش
شماره تلفن 23023225
لطفاپاسخ دهيد
رضا
|
United States
|
۱۳:۰۴ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۱
0
0
باسلام چند سال پش از شخصی زمینی خریداری کردم که صاحب زمین همان صاحب املاک میباشد بعد چند سال متوجه شدم زمین مذکور به شخص دیگری فروخته شده. هر چ ب اصناف و تعریرات مراجعه کردم گفتن خارج از مسولیت انها جهت برخورد میباشد.
و نمیتوانند مشاور املاک مذکور را پلمپ کنن.
راهنمایی بفرمایید.
ممنونم
مدیر پایگاه باسلام
شما حتما با یک وکلی مشاوره کنید و سپس به دادسرای محل قرارگرفتن ملک مراجعه وشکایت کنید.
اكبر
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۵۲ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۵
0
0
جوابي نداشتيد؟
مدیر پایگاه باسلام سوال شما چیست؟
اكبر
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۳۴ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۵
0
0
جواب نداشتيد؟
مدیر پایگاه باسلام سوال شما چیست؟
علیرضا
|
United States
|
۲۱:۰۲ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۵
0
0
چرا با اشخاص سود جو که بدون مجوز اتحادیه املاک مبادرت به معاملات غیر قانونی و با ادعای اینکه خودشان از مدیران اتحادیه و جز بازرسان صنف مذکور میباشند.برخورد نمیشود. من مدت یک ماه است درگیر یکی از این دفاتر غیر قانونی به آدرس جنت آباد جنوبی. لاله شرقی، کوچه یاسمن کوی اقاقیا پلاک 5املاک .... به لحاظ عدم امکان ثبت قرار داد مشکل استرداد وجه پرداختی را دارم ، اگر واقعا ایشان از مدیران یا کارکنان صنف میباشند پس چه انتظاری از دیگر املاک غیر قانونی میتوان داشت
اكبر
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۵۴ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۶
0
0
باسلام واحترام .سوال من
شما ما راتوصيه كرديدبه اتحاديه مراجعه وشكايت كنيم ماهم انجام داديم ومبلغي به حساب اتحاديه واريز وچندروز هم وقت گذاشته ايم . وبنگاه دار هم محكوم به جلب رضايت ما .ودرغير اينصوت بنگاه بعد از 20روز پلمپ شود.بعداز چندين ماه هيچ اتفاقي نافتاده شماره پرونده 13214ش
شماره تلفن 23023225
لطفاپاسخ دهيد
مدیر پایگاه باسلام
شما باید با اتحادیه تماس بگیرید وموضوع را پیگیری نمایید
پاسخ ها
اكبر
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۴۲ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۹
بااتحاديه تماس ميگيرم .ده ها بار حضورا مراجعه كردم . خانم .... مسئولش است
جواب نمي دهد .
میثم
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۵۶ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۶
0
0
جناب آقاي مهندس عقبائي
رئيس محترم اتحاديه مشاورين املاك تهران
با سلام
احتراماً به استحضار مي رساند اينجانب در تاريخ 24/2/93 در املاك... مستقر در شهرک خلیج فارس(شماره 2) به شاره تلفن 0912707... و 66259.... به مديريت آقاي... اقدام به تنظيم اجاره نامه جهت اجاره يكدستگاه مغازه 18 متري واقع در خيابان حیدری به ارزش 2 ملیون تومان ودیعه و 340 هزار تومان کرایه نموده ام كه با پرداخت 1 ملیون توان کلید مغازه ارائه شد تا با ارائه قولنامه 1میلیون مابقی پرداخت شود. بعد از تحویل کلید و استقرار در مغازه متوجه شدم زیر مغازه شوفاژخانه (بدون رعایت استاندارد) قراردارد (که ایشان ادعا کرده بود فقط انبار است) و سوراخی در انتهای مغازه وجود دارد که در صورت بسته بودن درب، دود و گرمای زیادی در داخل مغازه ایجاد میگردد و اطلاع دادم. و تقاضای فسخ قرارداد را دادم که پولی را که به حساب بنگاه واریز کردم را پس بگیرم اما با طفره رفتن از پرداخت آن خود داری میکنند.
اینجانب فقط قرارداد را امضائ کردم و کلید گرفتم و برگه قرارداد را هنوز تحویل نگرفت
مشاور املاك مذكور با پیشنهاد مغازه های دیگر سعی در گذشتنتاریخ قرارداد را دارد. و با درخواست اینجانب جهت دریافت وجه واریز شده متاسفانه نامبرده با الفاظ ركيك و نامناسب ، بنده را مورد لطف خويش قرار دادند .
خواهشمند است دستور فرماييد موضوع مورد بررسي واقع و در خصوص جلوگيري از تضييع حق اينجانب ، نسبت به استرداد دريافتي توسط املاك .... اقدام لازم صورت پذيرد .
با تشكر از زحمات جنابعالي ، با توجه به توهين انجام شده توسط مشاور املاك مذكور ، دستور رسيدگي در اين زمينه نيز مورد استدعاست .
با سپاس – م.محمودی
تلفن تماس : 09398205632
اكبر
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۵۷ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۷
0
0
باسلام واحترام .سوال من
شما ما راتوصيه كرديدبه اتحاديه مراجعه وشكايت كنيم ماهم انجام داديم ومبلغي به حساب اتحاديه واريز وچندروز هم وقت گذاشته ايم . وبنگاه دار هم محكوم به جلب رضايت ما .ودرغير اينصوت بنگاه بعد از 20روز پلمپ شود.بعداز چندين ماه هيچ اتفاقي نافتاده شماره پرونده 13214ش
شماره تلفن 23023225
لطفاپاسخ دهيد
باسلام
شما باید با اتحادیه تماس بگیرید وموضوع را پیگیری نمایید
اكبر
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۰۵ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۸
0
0
باسلام
شما باید با اتحادیه تماس بگیرید وموضوع را پیگیری نمایید
باسلام. چند ماه است.پيگيرهستم .خانم مختاري مي گويد.چندين ماه هم بايد صبركنيد.
يعني اين بنظرشمامعقول است.
باتشكر- اكبر
پاسخ ها
اكبر
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۳۸ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۴
چي شد.جواب نداشتي ؟
مدیر پایگاه باسلام
شما باید برای پیگیری موضوع به شورای حل اختلاف یا دادسرامراجعه نمایید
ناشناس
|
United States
|
۲۱:۲۷ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۲
0
0
سلام درسعادت اباد املاکی هست که صاحب جواز به اسم ... اصلا حظور ندارد پنج شش نفر معتاد بعنوان مشاور دورهم جمع شده اند وجالب اینجاست که ابدارچی بعنوان مدیر قرارداد وثبت قرارداد هم فعالیت میکند.کمیسیونهای کلان و...متاسفم برای مردم ومسولین
مهرداد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۴۸ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۳
0
0
من در سراساب ملارد مغازه ای دارم که انرا اجاره دادم وحالا با این که از مهلت اجاره نامه گذشته بنگا مربوطه برای فسخ اجاره پول میخواهد به اتحادیه مرا جعه میکنم اصلا حاض به همکاری نیست
مدیر پایگاه باسلام
شما می توانید به شورای حل اختلاف مراجعه کنید
كاظمي
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۵۴ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۳
0
0
با سلام
بنده هم تمام سرمايه زندگي كارمندي رو براي خريد واحدي بصورت پيشفروش در اختيار بنگاه املاك قرار دادم خلف وعده كرده بعد از يك سال امروز و فردا كردن به اتحاديه مراجعه كردم حكم پلمپ مغازه رو دادن هنوز هيچ اقدامي صورت نگرفته با توجه به اين مطلب كه مستاجر هستم خواهشمندم رسيدگي كنيد
شماره پرونده ٥٢٢٨
شماره تماس ٠٩٣٥٢٥٩١٦٩٥-
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۴۵ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۴
آقاي كاضمي عزيز
شكايت ... رابه ...می کنید؟
اكبر
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۳۹ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۵
0
0
باسلام.لطفا متن بالا رابخوانيد خودشما فرموديد.
باسلام
شما به اتحادیه املاک مراجعه نمایید .
ماهم آمديم وقت گذاشتيم .الان ميگويدبه شوراي حل اختلاف مراجعه كنيد.بعداز يك سال.اين همه هزينه اتلاف وقت.متاسفام
براي شما
مدیر پایگاه باسلام
دوست عزیزاگر مسولان مربوطه به وظایف شان به خوبی عمل نمی کنند رسانه پاسخگو نیست
اما امیدواریم مشکل تان هرچه سریعتر حل شود
احمد نوریزاده
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۵۷ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۹
0
0
باعرض سلام وخسته نباشید به شما عزیزان من اوخر سال ۹۴ تویه دفترمشاوراملاک یه قطعه زمین معامله کردم وزمینم رویت کردم بهم کدرهگیری بدون برچسب وهولوگرام دادن وچندروز بعد مبعاینامه روازم گرفتن وبردن دهیار محمود اباد مهر کرده من مشکوک شدم دفتر حتی حاضر نشد مجوز فعالیتشو به من نشون بده لطفا راهنمایی کنید چیکارکنم درضمن نمیدونم مهر دهیاری اصل یاجعل شده وزمین تفکیک شده بنده اصلا سند نداره وحتی سند اصلی رم به من نشون نمیدن خیلی از شما عزیزان ممنونم شماره تماسم 09334242482 نوریزاده
مدیر پایگاه باسلام
شما ابتدا به اتحادیه املاک محل مورد نظر مراجعه نمایید و بررسی های لازم را انجام دهید
اكبر
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۲۵ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۹
0
0
باسلام واحترام . آيا ممكن بفرماييد. مسولان مربوطه كي ها هستند ماخودمان پيگيري كنيم.خبررا مطبوووو
مدیر پایگاه باسلام
شما باید به اتحادیه املاک یا شورای حل اختلاف و درصورت عدم حصول نتیجه می توانید به دادگستری مراجعه نمایید
اكبر
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۳۴ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۱
0
0
شما باید به اتحادیه املاک یا شورای حل اختلاف و درصورت عدم حصول نتیجه می توانید به دادگستری مراجعه نمایید.
خوداتحاديه بنگاهي رامحكوم كرد .چراعدم حصول نتيجه ؟اگراتحاديه توانايي لازم رانداشته است چرا اين همه وقت كشي..
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۵۵ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۱
0
0
سلام لطف يك سري به مشاورين املاك وبنگاه معاملاتي شهرستان پارسيان بزنيذ ببينيذ چطوري پول ميگيرن من يك خونه اجاره دادم ماهي دويست هفتاد هزارتومان بنگاه ... صدو پنجاه هزارتومان ازمن وصدوپنجاه از مستاجر گرفت يعني سي صد هزار تومان ايا درست است اين مبلغ گرفته شده لطفا راهنمايي بفرماييد ممنونم حال اشنا بود اينقدر گرفت غريبه بودم بيشتر ميگرفت در املاك ... ممنونم
هوشنگ محمودی و خانم قاسمی نژاد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۰۷ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۷
0
0
رئیس محترم اتحادیه مشاورین املاک احترامآ،اینجانبان در تاریخ۹۲/۷/۴دو حق امتیاز تعاونی مسکن کارگران شهرداری منطقه۵ (پروژه دریاچه چیتگر)را از دفتر خدمات مسکن و ساختمان نیکان به آدرس تهران-بلوار آیت ا...کاشانی،نبش جنت آباد،مجتمع تجاری مریم،طبقه دوم شماره ۱۰۳،طبق رسید بنگاه بمبلغ سی ملیون تومان خریداری باضافه ششصد و هفتاد هزارتومان حق بنگاهداری که درفاکتور رسید بنگاهدار فامیلش را (باقری) قید و امضا نمود و اعلام داشت ثبت و بنام زدن درتعاونی را بعهده می گیرد و فقط قسطی مبلغ شصت ملیون تومان می بایست بحساب تعاونی واریز کنیم.با پیگیری از تعاونی، مبلغ مورد نظر واریز که متاسفانه تعاونی بعدا اعلام داشت چهل ملیو ن دیگر هم بایستی واریز کنیم که ضمن دو شکایت از بنگاهدار و تعاونی و احضار نماینده تعاونی و بنگاهدار به دادگاه در مجتمع قضایی شهید مفتح در شعبه ۲۱۰ در حضور قاضی بنگاهداراعلام داشت که فامیل من .... نیست و من......هستم در صورتیکه ایشان خلاف نوشته و امضا خودش دست انداز دیگری جلویمان گذاشت که تحت عنوان تغییر نام و کلاهبرداری شکوائیه ای تنظیم و جاری نمودیم که متاسفانه ایشان با کلاهبرداری های دیگری که کرده بود آدرس بنگاه را تغییر داده و به محل دیگری نقل مکان کرده و شاید خارج از تهران که ما بی اطلاع هستیم. لذا از آن مقام محترم تقاضای رسیدگی دارم که آدرس نامبرده جهت پیگیری های بعدی در اختیاز مال باختگان قرار گیرد.و کسانی که دانسته و با آگاهی کامل با گریز های قانو نی کلاهبرداری میکنند جلوی آنها از طرف صنف مربوطه گرفته شود.
با سپاس هوشنگ محمودی همراه ۳۹۷۲-۳۱۱-۰۹۱۶
اكبر
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۱۶ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۷
0
1
باسلام واحترام
لطفاكنيد اين بساط را جمع كنيد
اتحاديه =يعني همان بنگاهي ها
هركارو... انجام ميدهند
يعني =
اكبر
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۴۶ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۸
0
1
باسلام .املاك متخلف بايد پلمپ بشود. من هزينه كردم وقت گذاشتم. خود اتحاديه هم بايد پيگيري كند چون خود اتحاديه مقصر است يكباربه خاطر كلاهبرداري پلمپ شده بودبراي چي اجازه داديدتا به ...
نزديك يك سال ماراسركارگذاشتيدامروز فرداميگوييد
علی یار
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۱۴ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۸
0
0
بسمه تعالی
به:اتحادیه کشوری محترم صنف مشاوران املاک
موضوع:قصور در تنظیم مبایعه نامه توسط مشاور املاک
با سلام

احتراما اینجانب ----------- در تاریخ 14/1/91 طی یک معامله آپارتمانی از اقای ---------- خریداری نموده ام این معامله در مشاور املاک ----- به شماره 66101946 ثبت گردیده است و دارای کد رهگیری 1071004999928 وهلوگرام طبق مدارک پیوست میباشد. ودر همان تاریخ تا صدور سند با فروشنده قراداد رهن و اجاره منعقد نمودم تا با حضور ایشان در همان آپارتمان امور تسویه حساب ها و سند بسرعت انجام گیرد.
متاسفانه در آن تاریخ فروشنده حدود 4 ماه برای تنظیم سند را لازم دانست ولی مشاور املاک در مبایعه نامه تاریخ تنظیم سند را قید ننموده است و ضمنا جریمه عدم اجرای تعهد در اجرا ی کامل قرار داد را قید ننموده است هم اکنون مدت 3.5 سال است که اینجانب مکررا به فروشنده برای تعیین تاریخ صدور سند وتسویه حساب کامل تذکر حضوری/شفاهی/کتبی داده ام طبق اظهار فروشنده تا اکنون اقدامات وی بخاطر وجود معارض بی نتیجه مانده است وهمچنان مجبور شده ام قرار داد رهن خود را با ایشان بر خلاف میل خود ادامه دهم .این در حالی است در همان زمان عقد قرار داد اینجانب قدر به تسویه حساب کامل بوده ام.
متاسفانه اخیرا حسب اظهار فروشنده معلوم شده اساسا مجتمع مسکونی مورد نظر بعلت عدم احداث راه پله اضطراری دارای معارضاست وشهر داری پایان کار برای این آپارتمان صادر نمیکند. و همچنین بعلت اختلاف فروشنده با مالک اول این آپارتمان بر سر تسویه حساب ها کارصدور سند را غیر ممکن نموده است و با اهمال مشاور املاک در تنضیم مبایعه نامه کل ضرر وزیان ها به اینجانب منتقل گردیده است.
از طرفی مالکیت فروشنده توسط مشاو املاک فوق الذکر بر اساس مدارک غیر رسمی احراز شده است یعنی صاحب اول این آپارتمان که ------------ بوده اند توسط یک برگ کاغذ غیر رسمی آپارتمان را به اقای میرزایی فروخته است و این خانم به تعهدات خود در معامله اقدامی نمیکند
با توجه به توضیحات فوق مشاور املاک بر اثر عدم انجام وظایف قانونی خود به شرح زیر مرتکب اهمال گردیده است
*عدم درج تاریخ حضور در دفترخانه شماره 188 تهران برای صدور سند .
* ذکرنکردن جریمه عدم اجرای تعهد برای فروشنده طبق بند 5-6 و1-4 وتذکر به حرام بودن این قبیل پول ها
*در هیچ جای قرار داد تاریخ روشنی (جز تاریخ انعقاد قرار داد) قید نشده است وراه فروشنده را بر عدم اجرای قرار داد باز نگه داشته است .
*صدور مبایعه نامه بر اساس مدارک غیر رسمی ونامعتبر که مالکیت فروشنده را ثابت نمیکند (عدم احراز اهلیت فروشنده)
*اگاهی نداشتن مشاور املاک از مشکلات این برج با توجه حضور در همسایگی آن

با توجه به کلیه موارد فوق تقاضای راهنمایی بفرمایید.
عليرضا نظري
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۲۹ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۳
0
0
با سلام و احترام
اينجانب در مورخ 20/03/95 اقدام به خريد يك دستگاه آپارتمان نمودم .مشاور املاك مربوطه در جلسه با حضور فروشنده و پس از روئيت كليه اسناد و مدارك مورد نياز اقدام به تنظيم مبايعه نامه نمود و اينجانب پس از پرداخت يك سوم مبلغ معامله به فروشنده نسبت به امضاي قرارداد اقدام نموديم. حال پس از گذشت 3 روز مشاور املاك محترم از دادن كد رهگيري به اينجانب طفره رفته و ادعا مي كند كه چون انتقال دهنده سند ملك مورد نظر به انتقال گيرنده نسبت پدر به فرزند داشته و ملك را صلح نموده است لذا كارهاي دارائي آن انجام نشده و بايد ابتدا مشكلات دارائي اين ملك برطرف شود تا بتوانيم كد رهگيري بگيريم . خواستم صحت و سقم ادعاي اين مشاور املاك را برايم روشن نمائيد .
با تشكر و احترام
كاظمي
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۲:۱۴ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۶
0
0
خدا قوت
وقتي تمام سرمايه من باوجود مدرك عليه بنگاه رو خواست وخودم هم مستاجر و كارمند حكم پلمپ شما كه تازه بايد تو نوبت هم باشه چه فايده اي داره بنگاهي مغازش رو گذاشته براي فروش تكليف من مالباخته چي ميشه اخه اين انصافه كلي وقت وهزينه صرف كريم هيچي به هيچي
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۳۹ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۹
0
0
باسلام .مطلب آقاي كاظمي را خوانديم .حال من از اين اتحاديه و ازين مسولين اتحاديه ..... لطفا اين سايت راببنديدتا مردم را الكي اميدوار نكنيدتابعداز دوسال بگوييد در نوبت است پلمپ مي شود
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۲۴ - ۱۳۹۵/۰۳/۳۱
0
0
باسلم.ديروزمطلبي ازرييس محترم اتحاديه مشاوران املاك چاپ شده بود. ركودمسكن باعث تعطيلي تعدادي ازبنگاههاي املاك شده است.آيا به نظر شماواقعيت اين بوده است.؟جواب قطعانه.اگراين همه شكايت مردم وحمايت شماازاين بنگاه هاي ...نبود.شاهداين ركودطولاني نبوديم .قبل از تعطيلي اينهااتحاديه بايد اينهارا تعطيل ميكردتااعتمادمردم كمي جلب وباخيال راحت خريد فروش مي شد.تاالا
همتی
|
United Arab Emirates
|
۱۳:۴۰ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۶
0
0
این اتحادیه تا چه ساعتی کار می کنند؟ چرا جواب تلفن نمی دهند؟ یکساعت پشت خط می مانیم و جز ماشین هیچ کس جوابگو نیست. چون دوست دشمن است شکایت کجا بریم؟ در املاک .. در خیابان یزدی خیابان .. آپارتمان فروختیم اما مبایع نامه را به ما نمی دهد و همه مدارک را گرفته و حتی کلیدرا. می گوید زمان انتقال قطعی مبایعه نامه را تحویل می دهد. آیا درست است؟
سعید داوری
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۱۲ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۶
0
0
باسلام و خسته نباشید،بنده در منطقه 2خ حبیب الله در تاریخ 95/4/5 آپارتمانی رو در املاک .. به مدیریت آقای ... از سازنده خریداری کردم ،،ساختمون مشارکتی بوده ،،و با توجه به این که بین ما قول نامه دستی نوشته شده،بنده امروز بهه خاطر دلایل خاص و مناسب نبودن محلیت امروز در مورخ 95/4/6 با توجه به این که تماس داشتم با مدیریت املاک ایشون گفتند که بنده به خاطر فسخ معامله باید کمیسیون هر دو طرف رو پرداخت کنم مبلغ معامله 317میلیون بوده است.آیا از لحاظ قانونی درسته ،ممنون پیگیری کنید.
مدیر پایگاه باسلام
بخشی ازاظهارات ایشان طبق قوانین صحیح است اما بهتر است شما با ایشان توافق نمایید و موضوع راحل وفصل کنید
امیر بی خوش
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۲۴ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۸
1
0
باسلام خدمت ریاست محترم این جانت سه سال پیش در شمال کشور منطقه استانه اشرفیه یک دسگاه ویلا خریداری نمودم که بنگاه صاحب خانه دست به یکی کردن پولو ازمن گرفتن اما هنوز سند نزدن سند در گرو بان است به علت این که صاحب خانه وام با سود بالا برداشته بود وهنوز بانکو تصویه نکرده اند به بنگاه مراجعه کریم گفتن به ما مربوط نمیشه اقای رایس الان سه ساله بدبختم کردن اواره شدم اصلا هم برای دو طرف مهم نیست توروقران یه کاری برای من انجام دهید
علیرضا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۵۰ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۹
0
0
با سلام خدمت ریاست محترم اتحادیه
سوالی داشتم خواستم بپرسم مشاور املاک میتواند پولی که خریدار پیش او امانت میگذارند تا به
به فروشنده تحویل بدهد مبلغ کمیسیون خود را بردارد مابقی را به حساب فروشنده واریز کند.این خیانت در امانت محسوب نمیشود
با تشکر
آرمانپور
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۳۰ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۰
0
0
سلام
اینجانب در بنگاه ملکی که مالک آن خود عضو اتحادیه املاک شهرمان است مغازه اجاره کردم صاحب بنگاه به بهانه امور اداری و کد رهگیری از دادن اجاره نامه خودداری کردند و بعد از مراجعت پیدرپی من اجاره نامه را تحویل ندادند اکنون که مغازه را تحویل دادم در دریافت پول پیشم با مالک به مشکلاتی خوردم و سندی در دست ندارم خواهشمندهستم راهنمایی فرمائید
مدیر پایگاه باسلام
درهرصورت شما باید به اتحادیه یا درنهایت به شورای حل اختلاف مراجعه نمایید
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۱۲ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۲
0
0
جواب به آقاي آرمانپور
باسلام
درهرصورت شما باید به اتحادیه یا درنهایت به شورای حل اختلاف مراجعه نمایید
سوال :به اتحاديه ... مراجعه كرد چه اتفاقي مي افتاد.
يك كلمه جواب بدهيد .به شوراي حل اختلاف مراجعه كنيد.به همه شاكيان همين جواب رابدهيد
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۰۷ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۳
0
0
هرمطلبي نوشتم سانسوركرديد اين هنر نيست به جاي اين. بنگاه خاطي راكه محكوم به پلمپ شده پلمپ كنيداين بنگاه خاطي دست پرورده شماست كلاه برداري كرده با حمايت اتحاديه در نتيجه ميتوانيم بنويسيم اتحاديه ... .اين راهم ثابت ميكنم
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۵۴ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۴
0
0
باسلام .
چرا نقطه چين گذاشتيد. نوشته اتحاديه ... به نظر شما دروغ گفته بود
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۳۴ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۵
بازهم نقطه چين
شهرام
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۵۲ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۶
0
0
با عرض سلام و خسته نباشيد چندروز پیش به بنگاه واقع در کرمانشاه مراجعه کردم وخانه ای را بصورت رهن کامل گرفتم از بنگاهی خواستم صاحب خانه بیاورد که قولنامه را تنظیم کند و لی بنگاهی از آوردن صاحب خانه امتناع می کرد ومبلغ هفت میلیون تومان ازم گرفت و بهم رسید داده والان متوجه شدم سال قبل خانه را به مستاجر قبلی 28میلیون اجاره ولی21میلبون به صاحب خانه دادهحال من ابن وسط گیر کردم تکلیف من چیه؟ درضمنمن پول رابه مستاجر فعلی داده ام
مدیر پایگاه باسلام
شما به اتحادیه املاک و دادسراشکایت کنید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۸:۲۰ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۹
چرا نگفتيد از دست ...به .... شكايت كنيد؟
احمد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۲۳ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۶
0
0
با سلام
سه روز پیش برای اجاره یک واحد آپارتمان بیعانه پرداخت کردم. با گذشت سه روز صاحب خانه به دلیل مشغله برای معامله حاضر نشدند. حال برای برگشت بیعانه به املاک مراجعه کردم ولی ایشان مبلغی را بابت خسارت کسر کرده اند. با توجه به اینکه معامله ای صورت نگرفته است آیا املاک میتواند خسارت دریافت کند؟ متشکرم
مدیر پایگاه باسلام
باتوجه به شرایطی که شما اشاره کردید ایشان نمی تواند پولی ازشما بگیرد
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۱۵ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۶
0
0
باسلام
خوب كاري كرديد.نگذاشتيد مردم مطلب ماراببينند.
براي مسئولين خيلي بد است.چون فقط بلدنند.جواب دهند به اتحاديه شكايت كننيد.تامردم مبلغي هم به حساب شما بريزد.شما هم زيركولرراحت بشينيد صفا
كنيد.چون مادرتون شما رامديرمفتخور زاييده.بس
احمدی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۲:۱۲ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۵
0
0
حدود یک ماه پیش ما ملکی رو از طرف یک بنگاه املاک بازدید کردیم، بعد فروشنده جهت فروش گفت که معامله باید در بنگاهی دیگری انجام شود. بعد از نوشتن مبایعه نامه متوجه شدیم خانه 2سال ساخت رو به جای نوساز به ما انداختن و پارکینگ هم با پارکینگی که ما نشون داده بودن یکی نیس وکلیه مفاد و هزینه ها در مبایعه نامه به نفع فروشنده ذکر شده...ایا راهی برای شکایت از بنگاه که با تبانی با فروشنده ملک رو گرونتر از قیمت واقعی به من فرختن،وجود دارد؟
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۳۱ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۵
0
0
بنده ملکی رو از کسی خریدم رفتیم املاک مبایعه نامه نوشتیم که رهگیری نمیده میگه برین دفتر خانه بنام بزنین کد نمیخواد حالا باید چیکار کنم چون وام داره باید وکالت بده آیا واقعاً کد نمیخواد اگر میخواد چیکار کنم
محمدرضا عبدالوند
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۳۵ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۷
0
0
با سلام و احترام
اینجانب آپارتمانی را در منطقه تهرانپارس در بنگاهی معامله نمودم و قولنامه نوشته شده است ولی قرارداد که شامل کد رهگیری است امضا نشده است و بصورت توافقی معامله فسخ شده است حال بنگاه که کمیسیون خود را از طرفین گرفته است بازپرداخت نمی کند.لطفا ارائه طریق فرمایید.با تشکر
مدیر پایگاه باسلام
درگام اول به اتحادیه املاک گزارش کنید وکمک بخواهید انشالله مشکل برطرف شود
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۱۶ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۸
سلام .خواهش ميكنم مردم را به دردسر ناندازيد .اتحاديه.... نمي تواند بكند .من اشتباه كرد به حرف شما گوش كردم بعد يكسال هيچ اتفاقي نافتاد .فقط پول هزينه كردم .شماره پرونده ام .ش13214
ملیکا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۳۵ - ۱۳۹۵/۰۵/۳۰
0
0
با سلام.آقا من از مشاور املاکی های محله مان بخوام شکایت کنم چه کار باید بکنم؟اکثرا مجوز ندارن .درضمن انواع خلاف مرتکب میشوند کارشان
به جایی رسیده که مزاحم ناموس مردمم میشن .لطفا یکی راهنماییم کنه تا بتونم یه گزارش کامل از اعمالی که اینا انجام میدن بدم تا شاید محله یه نفس راحت از دست اینا بکشه ضمنا در حومه ی شهر تهران هستیم جایی که هیچ نظارتی بر اینا نمیشه و هر کاری که دلشون میخواد انجام میدن.تورو خدا رسیدگی کنید.درضمن همین الان که دارم اینو مینویسم اگه شکایتم ازشون بکنم واقعتش میترسم که بهم آسیب برسونن.
مدیر پایگاه باسلام شما هم می توانید با اتحادیه املاک تماس بگیرید وهم با پلیس امنیت
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۳۷ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۳
شما بااين جواب دادن هات .مشروعيت ميدهيد به اين اتحاديه كلاهبرداران.
حمید
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۵۴ - ۱۳۹۵/۰۵/۳۰
0
0
با سلام خسته نباشید.
میخوام گزارش چنتا از مشاورین املاک متخلف در حومه ی تهران که علاوه براینکه مجوز ندارند مزاحم نوامیس همسایه هم میشوند و چون یجوایی قدرت دادرن هیچکس ازشون شکایت نمیکنه
آدرس
تهران-شهرستان بهارستان-شهر گلستان-...-مشاور املاک... و مشاور املاک .... دوبرادر که علاوه بر زورگویی .ببخشید عیاشی هم میکنند.لطفا سریعا اقدام کنید.این تیری بود در تاریکی .ولی امید وارم یه ذره همونطور که به فکر خانواده ی خود هستید به فکر خانواده های ما هم باشید.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۳۷ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۲
جناب حميدخان .به نظرشما اين حرفها براي اتحاديه توهين تلقي ميشود؟....
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۳۱ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۳
شنيديد.ميگن حقيقت تلخ است.اگرتلخ نبود بقيه مطلب چاپ مي شد.
اسماعيل
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۴۴ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۵
0
0
با سلام،
آيا مشاوران املاك موظف هستند براي قرارداد هاي اجاره اي كه منعقد ميكنند كد رهگيري بگيرند؟؟
درواقع مي خواستم بدونم الزام قانوني وجود دارد يا خير؟
و اگر اين كد را دريافت نكنند تخلف محسوب ميشود؟
مدیر پایگاه باسلام  بله موظف هستند  وباید کد رهگیری بگیرند
اسماعيل
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۲۹ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۵
0
0
ممنون از پاسخ شما،
بنده قبلا خانه اي را اجاره كرده بودم و مشاور املاك مربوطه براي بنده كد رهگيري نميزند، و دليلي كه مي آورد اين است كه صاحب ملك بعلت فرار از ماليات تن به اينكار نمي دهد.
به نظر شما بنده كه نياز به اين كدرهگيري براي احراز سكونت پلاك دارم چه كاري بايد انجام دهم. و الان ٢ هفته هست كه ماشين گرفتم و بعلت نقص احراز سكونت نمي توانم پلاك كنم.
مدیر پایگاه باسلام
شما می توانید به اتحادیه املاک شهرتان مراجعه نمایید
زهرا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۰۸ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۶
0
0
باسلام بنده در سال 91 در املاک .. واقع در کیلومتر...جاده امل به چمستان ملکی را پیش خرید نمودم واقع در روستای ورکاده شهرک ...ولی دو سال بعد در سال 93 صاحب شهرک اعلام کرد 11 میلیون دیگر باید پرداخت کنم بابت کنتور برق و گاز و پروانه ساخت ولی موقع خرید به من گفته بودن همه این موارد را دارد الان که املاک مراجعه میکنم به من میگوید باهم به تفاهم برسید خواهش میکنم مرا راهنمایی فرمایید من الان باید چی کار کنم
مدیر پایگاه باسلام
شما ابتدا باید به مفاد قراردادتان بادقت نگاه کنید وسپس طبق آن عمل کنید
ضمن اینکه ازمشورت یک وکیل باتجربه نیزاستفاده کنید
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۵۳ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۸
0
0
من خیلی از این مطالب رو خوندم, به نظرم یا اتحادیه باید
نظارت بهتری داشته باشه, یا سازمان قوی تری این وظیفه رو انجام بده, املاکی , یعنی ....
علی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۴۹ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۸
0
0
با سلام اینجانب یک ایرانی مقیم خارج از کشور هستم که بیش از 25 سال از ایران دور بوده و از قوانین ایران اطلاعات زیادی ندارم و حدود دو سالی است در تهران زندگی می کنم و توسط آگهی های مکرری که در تهران پخش می شد به آمل رفته و توسط یک مشاور املاک زمینی در نزدیکی سرخرود خریداری نمودم که دوران بازنشستگیم را در آنجا بگذرانم ولی متاسفانه با اعتماد بیش از حدم زمینی را در یک شهرک به من فروختند که می گویند بخشی از یک زمین 140 هزار متری است و هر زمان که از آنها خواستم سند زمین را به من نشان دهند طفره رفته اند و گفته اند که زمین سند وکالتی دارد از دفترخانه محمود آباد پرسیدم گفتند که زمین مشکل دارد و تا مشکل آن حل نشود زمین قابل انتقال نیست و با توجه به این موارد متوجه شدم که خود مشاور املاک پروانه کار ندارد در خواست فسخ قرارداد نمودم اما گفتند که شما تمام مبلغ مندرج در قرارداد را بپردازید که نزدیک به 100 میلیون تومان است و نیمی از آن را پرداخت کردم و بعد ما زمین را برای شما می فروشیم و من هیچگونه سندی بجز یک مبایعه نامه در دست ندارم خواهش می کنم مرا راهنمایی فرمایید چگونه می توانم مبالغ پرداختی را پس بگیرم
مدیر پایگاه باسلام شما حتما باید با یک وکیل خبره مشورت نمایید تاراهنمایی لازم صورت گیرد
کژال
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۶:۴۶ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۰
0
0
سلام من موندم واقعاکسی هست صداماهاروبشنوه خونه ای به مبلغ۷۱ملیون تومن فروختم واملاک ازمن درخواست ۳ملیون کرده ۲ملیون ازپولم کم کرده ۱ملیونم درخواست کرده چکارکنم؟؟؟۴تابچه دارم همسرم اعتیادداره من فقط حقمومخوام نه بیشتر شده ۱۰۰هزارتومن برامامهمه تورو خدا جواب بدین؟؟؟؟
مدیر پایگاه باسلام شما به اتحادیه املاک یا شورای حل اختلاف مراجعه نمایید
محمد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۳۴ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۰
0
0
سلام من ملکی را فروختم وکل کارهای ثبت وانتقال را انجام داده ام ولی مستاجری که در آن داشتم فعلا آنجا ساکن میباشدموعد تخلیش شده ولی خریدار خانه پول پیش آن را ندارد بدهد در آن زمان املاک هم به ما نگفت که من باید اجاره نامه رافسخ کرده و اجاره نامه جدید به نام خریدار ثبت کنم . حال تکلیف من چیست چون مستاجر قبلی چون با من اجاره نامه را نتظیم کرده میخواهد از من شکایت کند تکلیف من چیست چون من خانه را فروخته ام . آیا مشاور املاک در این خصوص کوتاهی کرده است . لطفا راهنمایی فرمائید . ممنون
شهناز
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۱۹ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۱
0
0
شما چقده خوبید ... به همه گفتید برن مشاوره دفتر املاک .. میگم چطوره به جای حضرتعالی ، همون مشاوران رو بیارید جواب بدهند .. ملت چندین خط می نویسند و شما فقط ارجاع می کنید .. واقعا که ، خدا قوووووت !!!!
پاسخ ها
منصور
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۵۹ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۵
خدا قوت خيلي زحمت ميكشي مردم راهنمايي مي كني.به اتحاديه ... .مشكل همه اين مردم حل شد.مشكل شما را به كي بگيم آقاي ...؟
حسن اولیایی طبایی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۲۴ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۴
0
0
مشاوره املاکی کد رهگیری نداره و براب ثبت قرارداد من از یه کدرهگیری مشاوراملاک همکار استفاده میکند و بنده هم ناراضی هسم بخاطر زیاده خاهی باید چیکار کنم.بعد ایشو یه قاب هم گذاشتن میگن این جواز من هست.
منصور
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۰۴ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۵
0
0
خيلي رو داريد .بس كنيدآقا. هي نگيد به اتحاديه شكايت كنيد.اين همه مردم مسخره خودت كردي؟
صادق
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۳۴ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۶
0
0
بنده در یک املاک مبایعه نامه خرید و فروش تنظیم کردم متاسفانه خریداری بعلت کسری پول از بنگاه دار پول نزول کرد و بعلت نداشتن چک جهت ضمانت اصل سند مالکیت که به رسم امانت نزد املاک بود گرو نگه داشته شد. حالا با گذشت یکماه از گرفتن کد رهگیری هروقت من فروشنده به املاک مراجعه میکنم سند را برای انجام امورروز دفترخانه تحویل بگیرم املاکی می گوید خریدار به من 7 میلیون بدهکار است. روز محضر هم 3 روز دیگر است . میترسم بعلت عدم تکمیل مدارک انتقال سند عدم حضور بخورم و بنگاه بخاطر پول طرف خریدار را بگیرد. شاید خریدار حاضر نشود ولی چون من مدارکم تکمیل نیست دفترخانه برای من برگه عدم حضور خریدار را صادر نکند . لازم بذکر است خریدار بیش از 50% مبلغ را قرار بوده وام بانک مسکن بگیرد و همین هم مشکل دیگری شده زیرا خریدار می تواند بگوید وام مسکن من بتاخیر افتاده است بعلت نداشتن سند ملک که دست املاک است. همچنین واحد در حال حاضر در اجاره مستاجر است که اجاره نامه آن بین خردار و مستار در همان املاک تنظیم شده . لطفا مرا راهنمایی فرمایید. باید به املاک شکایت کنم یا شورای حل اختلاف و آیا می شود در صورت عدم حضور خریدار در دفترخانه و گرفتن برگه عدم حضور ؛ مستاجر را بیرون کرد ؟؟ با تشکر از شما
مدیر پایگاه باسلام
حتما سعی کنید ابتدا باهم به توافق برسید اما درصورت عدم موفقیت به اتحادیه املاک مراجعه نمایید
رسول
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۳۲ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۷
0
0
با سلام و خسته نباشید
اینجانب شکایتی از مشاور املاکی در اصفهان داشتم برای اجاره خانه نزد مشاور املاک رفتیم و یک آدرس روی برگه نوشت که برویم خانه را ببینیم ما دیده و پسندیدیم با صاحب خانه قرار گذاشتیم در بنگاه قرار شد صبح دو ملیون به صاحب خانه پرداخت کنیم چون مسیر صاحب خانه طولانی بود گفتند به حساب بریزید ما صبح پول را بنگاه بردیم گفت بریزید به حساب بنگاه تا ما به حساب صاحب خانه بریزم اما صاحب خانه بعد از 13 روز تماس گرفت و گفت پولی به حساب من نیامده من با کلی بحث پول را گرفتم و به صاحب خانه دادم اما بعد از دادن کلید هر چقدر به بنگاه می گویم بیایید لااقل خانه را به ما تحویل دهید و پشت قول نامه کسری ها را بنویسید می گوید ربطی به بنگاه ندارد در صورتی که 200000 تومان از ما حق مشاوره گرفته اما زیر بار تحویل خانه نمی رود می خواستم کمکم کنید
مدیر پایگاه باسلام
شما با اتحادیه املاک تماس بگیرید
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۱۱ - ۱۳۹۵/۰۶/۳۰
0
0
سلام
بنده خانه ای را خریدم که سازنده خودش بنگاه دار است و به تعهدات ساخت خود عمل نمی کند قبلا هم از ایشان شکایت شده ، بنده با یک زن باردار و وسایل پخش در خانه های مردم چطور می توانم از ایشان شکایت کنم جالب این است ایشان پروانه ساخت ملک جدیدی را هم گرفته و عملا پول های مارا در ان ساختمان برده ....

لطفا راهنمایی فرمایید
مدیر پایگاه باسلام
اگر شما قرارداد رسمی دارید می توانید با ارسال اظهارنامه که زمان بسیار کوتاهی می برد ایشان رامجاب به انجام تعهداتش کنید وگرنه باید دردادسرا طرح شکایت کنید
مجيد چهاردهي
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۱۰ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۳
0
0
با عرض سلام
٢ سال پيش اقدام به رهن و اجاره يك ملك در مشهد به مدت ٧ سال نمودم وقرارداد ان را در اتحاديه و هولوگرام دار به ثبت رساندم و هزينه سنگين در ان ملك كردم حالا موجر با توجه به بند ٦-١٤ ان قرارداد كه چاپي خود اتحاديه است اقدام به فسخ قرارداد گرفته و راي ان را از شوراي حل اختلاف مبني بر تخليه ملك گرفته و بعد كه به اتحاديه مراجعه نمودم
گفتند ما از اين بند اطلاعي نداشتم و هيچ مسئوليتى را به عهده نميگيريم
لطفا راهنمايي كنيد
مدیر پایگاه باسلام بهتراست به یک وکیل یا مشاورحقوقی مراجعه نماییدتا پس ازبررسی مفاد قرارداد راهنمایی لازم صورت گیرد
گودرزي
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۳۷ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۱
0
0
با سلام
احتراماً به استحضار ميرسانم اينجانب گودرزي مالك واحدي در نياوران هستم، چند مدت پيش از املاك.... تماسي داشتم مبني بر بازديد ملك كه دو خانم از طرف املاك امدن با ظاهري كه حتي تو مراسمات عروسي هم اين چنين آرايشي انجام نميدهند و بعد مشكلاتي پيش اوردن و بعد از مراجعه به املاكشان متوجه شدم مسئول املاك از اين طريق كسب روزي مينمايد و با ارسال نيروهاي اموزش ديده خودشان باعث ترويج و بدحجابي در املاك را به مردم نشان ميدهند.
باتوجه به اينكه جزء قانون املاك نميباشد كه مشاور خانم در املاك فعاليت داشته باشند. از شما تقاضا ميشود براي بازديد املاك اقدام نماييد تا بيش از اين مردم رو مورد آزار و افكار پليد خود قرار ندهند
محمد همایون نژاد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۲۱ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۲
0
0
جناب آقاي مهندس عقبائي
رئيس محترم اتحاديه مشاورين املاك تهران
با سلام
احتراماً به استحضار مي رساند اينجانب در تاريخ 10/07/95 در املاك ا...به آدرس صادقیه ستارخان سازمان آب غربی ... اقدام به تنظيم مبايعه نامه جهت فروش يكدستگاه آپارتمان 73 متري واقع در خيابان میدان پونک به ارزش تقريبي 2.700.000.000 ريال نموده ام كه دفتر املاك فوق ، درخواست یک در صد ( بصورت جداگانه) از هر يك از طرفين قرارداد به عنوان كميسيون در خواست نمود كه عليرغم اعتراض شفاهي ، ابراز داشتند كه میبایست از هر يك از طرفين قرارداد يك درصد اخذ گردد.
که پس از پیکیری از سوی چندین مشاورين املاك و همچنين كسب اطلاعات از مشاورين املاك منطقه در خصوص ميزان كميسيون اخذ شده مشخص گرديد مبلغ در خواست شده تقريباً دو برابر مبلغ تعرفه اتحاديه مي باشد. که پس از اعتراض به در خواست مشاوردفتر فوق آقای ... متاسفانه نامبرده با الفاظ ركيك و نامناسب كه شايسته شان و شخصيت ايشان مي باشد پاسخ بنده را داده و مدارک و مبلغی که از سوی خریدار نزد ایشان به امانت بود به بنده نداده و دو روز اینجانب را به دفتر خود کشانیده و جوابگو نبودند که چنين افرادي به نظر مي رسد ، صلاحيت حضور در جمع مشاورين املاك را نداشته چرا که اعتبار و شايستگي اتحاديه را خدشه دار مي سازند .
علي ايحال ، خواهشمند است دستور فرماييد موضوع مورد بررسي واقع و در خصوص جلوگيري از تضييع حق مردم ، اقدام لازم صورت پذيرد .
مدیر پایگاه باسلام به شما مخاطب گرامی
مزید اطلاع به استحضارمیرساند شما برای پیگیری موضوع باید به اتحادیه املاک شکایت کنید
فرج مرادی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۳۱ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۳
0
0
باعرض سلام
اینجانب فرج مرادی مدت یکسال مستاجربودم بعدازاتمام اجاره یکسال ازطرف موجرهیچ گونه برای تمدید صحبتی نشدواینجانب خیال کردم بااین مبلغ اجاره باید تمدیدکنیم ولی ایشان بعداز ده روزگفتند روی کرایه 300تومان بایداضافه کنید که من 100هزارتومان میدادم که گفتند 400بدهیدبخاطرهمین من مجبورشدم تمدید کنم ولی فردای انروز ازبنگاه پرسیدم چقدرروی اجاره بایدبزارم گفتند 120تومان ومن امدم گفتم نمیخوام مهلت بده بلندمیشوم الا جایی خانه پیداکردم ایشان میگند برای یکماه ودهروز500هزارتومان وبرای فسخ قراردادهم 500هزارتومان باید بدم نمی دانم چیکارکنم ازشمادرخواست راهنمایی میکنم که به من کمک کنید الان بلاتکلیفم توخدا جواب بدهید
شماره. 09126109318
ممنون میشم زودترجواب منوبدهیدباتشکرفراوان
مدیر پایگاه باسلام
بدلیل اینکه شما توافق نکرده بودید پس هم موجر وهم مستاجر باید با توافق موضوع را حل کنید
اینکه این اختلاف ارزش چندانی برای پیگیری قضایی وحقوقی ندارد پس بهتراست با هم توافق کنید 
ناشناس
|
United States
|
۱۷:۴۸ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۸
0
0
با سلام وعرض خسته نباشید
اینجانب طی قراردادی خونه ای رو رهن و اجاره کردم به مدت یکسال
پس از یک سال خونه رو دوباره قراردادش رو تمدید کردم و پول بنگاه رو پرداخت کردم اما صاحب خونه نیومد امضا کنه و من هم پشیمون شدم و اون حونه رو خالی کردم...الان ده روزه کلید رو دادم به بنگاه ولی بنگاه و صاحب خونه از دادن پول پیش و چکم و همینطور مبلغی معادل 380 هزار تومن که دادم به بنگاه برای تمدید قرارداد رو بهم برنمیگردونن و جوابگو هم نیستن..میخواستم ببینم بنگاه حق داره اون پول تمدید اجاره رو پیش خودش نگه داره یا نه؟ چ.ن طرف دوم امضا نکرده و قرارداد اصن بی اعتباره و از همه مهمتر پول پیش رو هم نمیدن نمیدونم باید از بنگاه شکایت کنم یا از صاحبخونه لطفا کمکم کنید...
مدیر پایگاه باسلام توصیه اول ما اینستکه با کدخدامنشی موضوع را حل کنید اما اگرنشد بایدبه اتحادیه املاک مراجعه نمایید
درادامه می توانید چنانچه مشکل حل نشد واگرمبلغ رهن خانه زیر5 میلیون تومان بود به شورای حل اختلاف مراجعه نمایید
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۲۸ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۸
0
0
با سلام خسته نباشید
اینجانب یک مغازه ای را اجاره کردم با پول پیش ۱۰۰میلیون و ماهی ۱۲ میلیون من پنجاه میلیون بیعانه دادم تا به مستاجر قبلی بدن خالی کنه بعد تحویل پنجاه بعدی رو بعدم و اون پنجاه میلیونی که دادم رسید گرفتم و الان یه کارشناس بنگاهی که اون مغازه رو واسه من پیدا کرده بود میگه من تو قولنامه رسمی نمی نویسم بخاطر دارایی و مالیات ودستی بین خودمون مینویسم و پول کمسیون رو طبق طرفعه هم میگیریم منم گفتم نمیدم با صاحب مغازه یکی کردن میگه ندی از پنجاه میلیون کم میکنم حالا چیکار کنم؟
مدیر پایگاه باسلام
شما باید بدانید که عقد قرارداد اجاره شرایط خاصی دارد ازجمله اینکه هرطرف دستکم باید دوشاهد دارای شرایط قانونی داشته باشند که باید ذیل قراردادرا نیزامضا کنند واثرانگشت هم بزنند
ضمن اینکه توصیه می کنیم شما حتما قبل ازعقد قرارداد بایک وکیل یا مشاورحقوقی مشورت نمایید تا راهنمایی لازم وحقوقی صورت گیرد
ضمن اینکه قرارداد اجاره شرایط خاصی دارد که باید حتما به آنها توجه نمایید تا درآینده گرفتارنشوید 
علی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۳۳ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۰
0
0
با عرض سلام و خسته نباشید اینجانب در منطقه حصارک رباط کریم خانه ایی را به مبلغ 5 میلیون 315 هزار تومان اجاره دادم و بنگاه از طرفین 200 هزار تومان کمیسیون گرفته و با وجود اعتراض اینجانب مبنی بر کمیسیون زیاد -بنگاه پول اضافی گرفته شده را بر نمیگرداند لطفا مرا راهنمایی کنید
مدیر پایگاه باسلام
شما بایدبه اتحادیه املاک مراجعه نمایید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۰۸ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۷
آن بيچاره كل سرمايه وزندگيش 5ميليون تومان است شما آن راتشويق ميكنيد مبلغي راهم به حساب اتحاديه .. بريزد تاآخرش چي بش؟ خيلي آدم بيوجداني هستي ؟ به فكر آخرت هم باش هميشه اينطور هم نيست مطمئن باش برادر
علی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۲۱ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۸
0
0
با عرض سلام اینجانب در شهرک فردوس واقع در یافت آباد خانه ای به مدت یکسال رهن کرده ام که سه ماه از موعد قرارداد میگذرد اما متأسفانه صاحب خانه با بهانه های مختلف از تحویل دادن مبلغ رهن خانه در قبال تخلیه منزل خودداری می نماید و بنگاه هم از محل خود به منطقه ی نامعلوم نقل مکان کرده است.لطفأ مرا راهنمای کنید
مدیر پایگاه باسلام
اگرشما اجاره نامه معتبر دارید می توانید به شورای حل اختلاف یا دادسرای محل مراجعه نمایید وبرای صاحبخانه تان اظهارنامه بفرستید تا مجاب به تعیین تکلیف شود
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۲۵ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۲
0
0
با سلام اگر املاکی متخلف خود رییس اتحادیه املاک همان شهرستان باشد باید به کجا شکایت کنیم؟
مدیر پایگاه باسلام
به دادسرای محل شکایت کنید
هادی شمس ابادی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۴۰ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۶
0
0
مبلغ 3ملیون به بنگاهی ... حصارک اسلامشهر ومبلغ250اجاره پیش دادم و 150 کمسیون حالا 7روزه رد شده جواب سربالا میده تو را خدا کمکم کنید
علی کریمیان
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۲:۱۹ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۹
0
0
سلام علیکم
فردی بنام ...مشاورین املاک .. واقع در مرزداران خیابان.... جنوبی کوچه ... با سوء استفاده از حسن نیت ما واینکه مجار به تنظیم قرارداد خودروئی نیست و با استفاده از فرم قدیمی خریدوفروش خودرو یک قرارداد بدون امضاءفروشنده وشاهدان ,به تعداد 48 دستگاه تهیه کرده است وخودرا نیز شریک خریدار نوشته چندروزی است مراجعه میکنیم ودر محل کارحضور نداردوبا این قرارداد وتبانی با شریک خودمانع از خروج 48دستگاه خودرو متعلق به ما شده است ودر محل کار حاضر نمی شود کما اینکه اگر کنترل کنید از اول آبان ماه تا کنون یک مورد ثبت قرارداد مسکن ننموده است
حال که این مصیبت بسر ما آمده است همسایه یش نیز اعلام میکنند که تخلفات ایشان زیاد است
لذا خواهشمند است ضمن رسیدگی عاجل نتیجه را اعلام فرمائید تا حقی از اینجانب ضایع نشود
علی کریمیان تلفن 0912250325
شهروز شبستری
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۳۸ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۶
0
1
سلام خواهش میکنم راهنمایی کنید
من ملکی فروختم که مشاوران املاک از من خریدند یک باغ با زبان بازی وشیادی دادند که نه روز قرارداد سندی نشان ندادند وتا الان هم چیزی نشان ندادند گرفتم که تازه فهمیدم این باغ ۲۰میلیون ارزش دارد ولی انها ۷۰میلیون داده اند به اتحادیه رفتم ایها تمام قرار داد را یک طرفه به نفع خریدار نوشتند چون املاک خودشان هست .اتحادیه هیچ برخورد بدی نکرد و درست راهنمایی نکردند خواهش میکنم یه راهنمایی کنید
۰۹۳۳۲۰۶۱۰۰۶
مدیر پایگاه باسلام اگرتصور می کنید ازشما کلاهبرداری شده است می توانید به دادسرای محل مراجعه وشکایت کنید
سجاد باغی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۵۶ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۰
0
0
باسلام واحترام
بنده یک واحد مسکن مهر پردیس خریدم وبابت آن مبلغ بالایی پرداخت کردم چون املاکی بنده را پای ملک تکمیل شده برده واعلام کرد واحد ایشان این است ازآنجا که هنوز در اونجا واحدی را سازمان عمران به کسی تحویل نداده است بنده بااعتماد باور کردم اما پس از چند روز الان با پیگیری های بسیار از وضعیت تحویل آن مهندسان پروژه اعلام کردن واحد شما هنوز تکمیل نشده وتازه در مرحله سفت کاری میباشد حال من چه کنم که تمام سرمایه ام توسط این متقلب ها مورد سواستفاده قرار گرفت وبنده را گرفتار کردن شایدیک سال زمان ببرد شاید هم بیشتر تا ملک خریداری شده به مرحله اون واحدی که به من نشان دادند برسد
وحيد و حميد عزيزي
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۷:۰۵ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۶
0
0
جناب آقاي مهندس عقبايي
رييس محترم اتحاديه مشاوران املاك
با سلام
احتراما باستحضار ميرساند كه اينجانب وحيد عزيزي و برادرم حميد عزيزي بواسطه سازنده اي كه به همكاري دعوت شده بوديم در يك بنگاه معاملات ملكي واقع در شهرك غرب اقدام به عقد سه مورد قرارداد مشاركت نموديم كه متاسفانه به بهانه هاي مختلف كليه نسخ قراردادها نزد بنگاه املاك بصورت امانت باقي ماند كه سازنده مذكور نيز اينمورد را امري معمول و كاملا موجه دانستند كه پس از ساخت واتمام كار اولين ملك ، هنوز ملك دوم كه فاقد سند مالكيت بوده و در قرارداد فوق ما يعني سازندگان با دريافت وكالت كاري متعهد به پيگيري و اخذ پايان كار و سند مالكيت فوق از زمين شهري شده بوديم كه فيش هاي واريزي و اقداماتيكه انجام داده بوديم بطور مستند موجود ميباشد ولي متاسفانه چندي پيش متوجه شديم كه ملك مذكور به يك سازنده ديگر واگذار گرديده كه پس از مراجعه به بنگاه فوق ايشان بهانه هاي بي اساس و غير منطقي آورده و اظهار داشتند كه هركاري از دستتان برميايد انجام دهيد كه پس از مراجعه به اتحاديه يكي از همكارانتان با ايشان تماس گرفته و كاملا دوستانه موضوع را مطرح نمودند كه پس از چندروز با مراجعه مجدد جهت پيگيري اظهار داشتند كه بطور حضوري با مشاور فوق صحبت نموده و ايشان منكر عقد چنين قراردادي شده اند كه قانع كننده بوده است ، حال اين سوال مطرح است كه باوجوديكه ما اصل اولين قرارداد مشاركت را در دست داشته و تصوير قرار داد هاي بعدي نيز موجود ميباشد كه هر سه قرار داد بطور متوالي يعني سه شماره سريال پشت سرهم ميباشد كه بسادگي ميتوان از ايشان خواست كه شماره هاي فوق را به اتحاديه تحويل داده تا صحت و سقم موضوع مشخص گردد ، لذا از شما رياست محترم اتحاديه املاك تقاضامنديم دستور پيگيري صادر نموده تا علاوه بر احقاق حقوق ما از تكرار ابنگونه اعمال زشت و ناپسند و نابودي زندگي ديگران جلوگيري بعمل ايد، از خداوند عالم براي شما و همراهانتان ارزوي سلامتي و پايندگي نموده تا جلوي اعمال شنيع افراد ظالم را گرفته و به جامعه اسلاميمان خدمت نماييد.
با تشكر فراوان برادران عزيزي
شهروز شبستری
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۰۷ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۶
0
0
با سلا سوالی داشتم من یه واحد پیش خرید کردم که به ازای هر روز تاخیر مبلغ ۱۰۰هزار تومن ضرر زیان دیر کرد تحویل گذاشته بودیم و از طرفی من هم اون ملکو باز به کسی واگذار کردم و هنوزم اون ملک تمام نشده میخواستم بپرسم من میتومم روی اون ضرر زیان اقدام کنم یا چون باز واگذار کردم نمیتونم ممنون میشم جواب بدید
مدیر پایگاه باسلام
درصورت اثبات ادعایتان ومحکومیت طرف قرارداد صاحب اصلی -خریدار-می تواند درخواست خسارت نماید
حسین صبحی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۲۹ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۶
0
0
باسلام تلفن هایتان را کسی جواب نمیدهدوسرکاری است بنگاه املاک بلوار... در جنت اباد... با همدستی مالک واحد اقای ... واحد58متری رابه جای 68 متری به میزان 68میلیون به بنده رهن داده واحدفوق عمربالای 20سال با نداشتن امکانات روشنایی وشیرالات درب های پوسیده قابل سکونت نبوده که با هزینه خودم رفع و قابل سکونت شده فلذا جهت توضیح بیشتر در خصوص این کلاهبرداری با شماره بنده 09195769622مهندس صبحی تماس بکیرید تا کامل توضیح دهم و بنگاه هم میگوید اتحادیه هم غلطی نمیتواندبکند شماره رهگیری که هنوز به بنده تحویل نشده 2071012477622میباشد و مالک میگوید دوست دارم این قیمت رهن بدهم در صورتی که در جنت اباد جنوبی نوسازترین واحد با همه امکانات جهت رهن از یک میلیون تومان بیشتر نیست و بنگاه و مالک ئاحد 58متری کهنه بالای 20ساله را بدون امکانات اولیه 65 ملیون به بنده رهن داده اند و کلاهبرداری کرده اند تقاضای رسیدگی دارم ضمنا به دادگاه نیز شکایت داده ام .والسلام مهندس صبحی
شهروز شبستری
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۲۲ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۹
0
0
با عرض سلام و معامله ای در. شهرستان کردم که خریدار مشاوان املاک بودند و قرارداد را خارج از دفتر املاک در یه خانه انجام دادند برایم که حسابی از کم اطلاعی من راجع به قوانین و معاملات سو استفاده کردند،اینکه اگه قرار. داد خارج از. دفاتر. تنظیم شود قرارداد فسخ میباشد ایا درست است،من به اتحادیه هم رفتم و شکایت کردم ولی از. گل کمتر به این مشاوران گفته نشد،زندگی منو بالا کشیدن لطفا راهنمایب دقیق کنید ممنونم
مدیر پایگاه باسلام
اگرقرارداد شما با حضورشاهدان محکمه پسند تنظیم وامضاء شده باشد می توانید به دادسرامراجعه وشکایت کنید
سينا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۴۱ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۵
0
0
با عرض سلام بنده در تاريخ ٩٤.١٠.٢٥ يك باب مغازه در مجتمع تجارى كورش به مبلغ پول پيش ٤٠ ميليون و اجاره ماهيانه ٦،٨٠٠،٠٠٠ تومان اجاره كردم كمسيون اين قرار داد دفتر فروش مجتمع از بنده ٤ ميليون تومان گرفتن و يك قرار داد پرينت شده با ٢ امضا خودش و همكارش به بنده دادن كه كد رهگيرى ندارد بنده بعد ١ ماه مستاجر بودن متوجه قيمت خيلى بالاى اجاره شدم كه مناسب اين مغازه نيست و سود ماه بنده نصف مبلغ كرايه هست با اين تفاسير هر وقت مراجعه كردم با تهديد اين كه موجر ميتواند كل مبلغ پيش بنده را بر دارد بابت ضرر زيان مواجهه شدم حتى از ايشان اجاره نامه رسمى با كد رهگيرى خواستم كه بتوانم اتحاديه املاك شكايت كنم اما ايشان گفتن به علت فرار از ماليات ما به هيچ كس اجاره نامه رسمى نميديم اگر هم بخواى زود تر از قرار داد بروى بايد ٣ برج اجاره به همراه ضرر زيان هاى ديگر هم پرداخت كنى الان بنده ١١ ماهه با وام گرفتن و قرض كردن از اقوام مبلغ ٦٠ ميليون ضرر وارد كرده ام به خودم آيا ميتوانم از ايشان و موجر بابت قرار داد غير رسمى و تهديد به برداشتن پول پيش و كميسيون بالا شكايت كنم ؟ با تشكر
مدیر پایگاه باسلام
این موضوع نیازمند بررسی دقیق مفاد قراردادشما ازسوی وکیل یا مشاورحقوقی است
بهتراست قبل ازشکایت به این افراد مراجعه نمایید تا راهنمایی درست شوید
دهقان
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۳۳ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۸
0
0
سلام.از جانبازان شیمیائی دفاع مقدس هستم .خانه ای 75 متری داشتم با دو همسایه اقدام به تجمیع کردیم با اصرار آژانس ..در چهارراه تلفن خانه 3تا ملک را به سازنده ای مشارکت دادیم قرار بود 15ماهه خانه ها را تحویل دهد الان بیش از 30 ماه گذشته و خبری از تحویل نیست متاسفانه آژانس و داور قرارداد که صاحب آژانس پیروز است از دادن اسناد برای شکایت به این جانب خوداداری میکند.خواهش میکنم رسیدگی کنید.زندگیم در حال فرو پاشی است.
مدیر پایگاه باسلام
شما ابتدا به اتحادیه املاک مراجعه نمایید
علی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۵۲ - ۱۳۹۵/۰۹/۲۰
0
0
باسلام
حدودیک ماه قبل آژانس .... درسعادت اباد ملکی راجهت اجاره به مامعرفی کرد وبادروغ وتدلیس مبنی بر محل پارک وانباری مرا فریب داده وبعداز همه حقه بازی ها کمیسیون را چندبرابر ازما اخذ کرده وایادی اژانس با تماسهای مکرر جهت انعام وایجاد مزاحمت برای بنده ناچار به پرداخت شدم وملک مزبور بدهی های مختلف ازجمله شارژ اب برق دارد نه مالک جواب تلفن میدهد نه آژانس خواهشمندم چنانچه قصد برخورد با این نوع کلاهبرداری را دارید تا حضورا خدمت برسم.ضمنا قراردادی که داده اند شماره پیگیری ندارد .بااحترام
فرهاد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۰۲ - ۱۳۹۵/۰۹/۲۱
0
0
اقای عقبایی
همه میدانیم که ازهرکه وهرجا حتی رییس جمهور باید به دادگاه ها مراجعه کنیم ونیازی نیست شما بگویید ما ازشما انتظار داریم درحیطه اختیاراتی که دارید با املاکی های متخلف درحدی که قانون برای شما تعریف کرده برخورد کنید بنده هرچه نظریات وشکایاتمردم را درسایت های مختلف دیدم شما بدون کوچکترین دقتی به نوضوعات داشته باشید دریک جمله یروید دادسرا پس شما چکاری میتواتید انجام دهید ،برادر عزیز درمصاحبه ای که انجام داده بودید دلمان خوش شد که کسی پیداشد که میتواند درقبال مسیولیتی که دارد میخواهد قدمی بردارد اما شماهمه را به داسرا هدایت میکنید حداقل مانند نانوایی ها املاکی دلال اژانس یا هراسمی که دارند را نوظف کنید که نرخ کمیسیونهارا در محل کارشان دردید عموم بگذارند تا مراجعه کننده بداند که چقدرباید بپردازد همین یک کار را بکنید ار املاکی این دستورالملرا نادیده گرفت بدانید دزد است وخدارا گواه میگیرم انها بخوبی از .... اگاهند که بعضی ازانها .....جناب عقبایی یک روز به عنوان مستاجر به یکی ازاملا ی هایی که اینهمه مردم به شما استمداد میطلبند مراجعه کنید ببینید چگونه لختت میکنند شمارابه خون شهدا قسم میدهم به جای حرف زدن پیش بالادستی نشان دهید که مسیولیت پذیرید واقعا مسیولیت پذیر باشید ،پست ومقام امروز هست فردا نیست بیایید یک قدم هم شده بردارید شما قسم دادم به جای حواله دادن به داسرا کاری که به خودت مربوطه انجام بده چون آخرتی هم هست به جای دادن شناره تلفنهایی که هرگز جواب نمیدهد حداقل حداقل با یکی لز متخلفین برخورد صنفی بکنید واگر نمیتوانید مثل یک مرد واقعی استعفا کنید منتظر جواب شما هستم مرد باش واول از مجموعه زیر نظر خودتان شروع کنید ودستور دهید این شناره تلفنهایی که خودتان در مصاحبه اعلام کردید را جمع کنید ویک خط که خودتان جواب بدهید را پیش خودتان نگهدارید برادر عزیز گرفتن پست ومقام برای پز بین فامیل وحقوق ومزایا نیست برای زحمت کشیدن است ولطف کنید تا کاری هرچند کوچک انجام نداده اید دیگر مصاحبه نکنید .باتشکر جانباز شیمیایی فرهاد
وحید
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۱۹ - ۱۳۹۵/۰۹/۲۹
0
0
با سلام ٬ لطفا پاسخ دهید.
در مقابل اضافه خواهی مشاوران املاک بابت حق کمیسیون به کجا و به کدام مرجع مراجعه کنیم که هم احقاق حق شود و هم با متخلف برخورد شود.در ضمن اگر بنگاهی نرخ مصوب کمیسیون را در بنگاه درج نکند چه برخوردی با وی میشود و چه کسی برخورد میکند همینطور نرخ کمیسیون امروز بابت مبایعه نامه وقرارداد تا مبلغ ۴۵۰ میلیون تومان چقدر است؟؟؟؟؟
محمد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۳۷ - ۱۳۹۵/۱۰/۰۱
0
0
آقاي عقبايي
من ازشما خواهش ميكنم بس كنيد.دويست ميليون تومان من ضرركردم به خاطراين حرفهاي شما .واز اين اتحاديه شما .اگر خواستيد حضورا بيام ثابت كنم .جوابت فقط به اتحاديه شكايت كنيد .شكايت كردم محكوم هم كردم .بعداز دوسال هيچ اتفاقي نافتاد بنگاهي ها خوردند وبه ما خنديدند
افشین
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۴۲ - ۱۳۹۵/۱۰/۰۴
0
0
سلام یک منذل دارم که با رفتن به تهران برای کار ان را اجاره دادم حالا من منذل خودم را به رهن 8میلیون تومان واجاره بهای 30 هزار تومان به شخصی در یک بنگاه دادم حالا حق کمیسون بگاه چقدر است با تشکر
مدیر پایگاه باسلام
بین 100 تا 200 هزارتومان
شهروز شبستری
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۲۷ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۴
0
0
با سلام بنده به خاطر کلاه و. تبانی که بسیار. محرض میباشد در قرارداد و قرارداد یه طرفه به نفع خریدار و کلاهی که سرم گذتشتند به اتحادیه شکایت کردم و اتحادیه هم یه گزارش نوشتند و. خطاهای مشاورین را ثبت کردند ولی به بنده ندادند و گفتند. دادگاه باید گزارش از ما بخواهد،ایا نظریه اتحادیه در دادگاه و. رای دادگاه تاثیری دارد برای فسخ با اینکه برای من حق فسخ هم نگذاشتند،وکیلم گفت مورد اتحادبه یه تنبیه براشون ثبت میشه و در دادگاه نمیشه بر. اساس رای اتحادیه حکمی گرغت،من یه مال باخته هستم لطفا به من بگید. کجا شکایت کنم هبچ جایی جواب دذست نمیده با این که کلی از. خطاهای مشاوران را اتحادیه تایید کرده ممنون میشم راهنمایی کنید
مدیر پایگاه باسلام
بهترین جا همان دادگاه است که مراجعه کرده اید پس منتظرنتیجه وحکم باشید
امین
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۳۲ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۵
0
0
با سلام
من مشاور یکی از املاک های تهران هستم دو روز پیش به دلیل خوردن حقم از مسکنی که در ان مشغول کار بودم بیرون امدم و تسویه حساب کردم و به مسکنی دیگر رفتم مدیر مسکن قبلی با این مسکن جدید رابطه خوبی نداشت و من بلافاصله در ان مسکن یک قرارداد نوشتم و به گوش مدیر قبلی رسید که من اونجا مشغول کار شدم از اونجایی که با انها مشکل داشت من رو توی خیابان گیر اورد و کتکم زد جوری که کارم به شکایت و پزشک قانونی رسید البته بگم که این کار رو با مشاورهای دیگه انجام داده ولی اونها شکایت نکردن خواستم بدونم میشه پروانه کسب همچین مسکنی رو باطل کرد یا نه
مدیر پایگاه باسلام
درقانون به طور مستقیم به این نکته اشاره نشده است که چنین مجازاتی برای چنین تخلفی پیش بینی شده باشد
ضمن اینکه مجازات ضرب وشتم درصورت اثبات می تواند با نظرقاضی ،پرداخت دیه ومجازات زندان و...باشد
احسان
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۲۷ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۹
0
0
با سلام
من خانه ای خریدم حدود سه ماه پیش بنگاه دار صاحب ملک نیز می باشد و ایشان محل پارکینگ را از عمد اشتباها نشان داد. الان متوجه شدیم بدترین محل پارکینگ مربوط به این واحد که خریدیم می باشد. که حتی مسیر عبور دیگران را هم مسدود می کند . ایا میشود قرارداد و فسخ کرد؟ یا از بنگاه دار شکایت کرد؟
مدیر پایگاه باسلام
اگردرسند شما محل پارکینگ قید شده باشد می توانید خودرویتان را درهمان محل معین قانونی پارک کنید
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۳۹ - ۱۳۹۵/۱۰/۲۲
0
0
باسلام . دوسال پيش من يك واحد آپارتمان خريدم بنگاهي با صاحب ملك تباني كردنند هم سندش مشكل دارد به نام نمشودهم طبق نظر كارشناس 15متر كمتر ازآن است كه به ما فروخته.به اتحاديه شكايت كردم بنگاهي هم محكوم شد. بنگاهي وصاحب ملك براي ما مي خندد هيچ كاري از طرف اتحاديه انجام نشد .19دي ماه امسال از طرف اتحاديه زنگ زدند 21كه مصادف بارحلت هاشمي هم بود كه تعطيل شد .به نظر شما اگردوباره زنگ بزند من به اتحاديه برم .يا اين دادگاه هم مثل قبل بي فائيد.است ممنون اگرجواب بدهيد
مدیر پایگاه باسلام بهتراست به اتحادیه مراجعه نمایید اما اگربه نتیجه نرسیدید می توانید به شورای حل اختلاف یا دادسرامراجعه نمایید
sadeghi
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۴۰ - ۱۳۹۵/۱۱/۰۴
1
0
با سلام و احترام
احتراماً به استحضار میرساند پیرو درج آگهی بنگاه ......با عنوان«سرمایه گذاری تضمینی با 20 میلیون سند ملک بنام شما شرایط عالی و تضمینی» و تماس برادراینجانب یکی از مشاورین با وعده خرید ملک زیر قیمت منطقه و فروش آن بعد از یک هفته و تقسیم سود ، ملکی با قدمت 23 سال ساخت با متراژ 35 در کوچه بن بست که به گفته کارشناسان 3 برابر گرانتر به ایشان فروختند لازم به ذکر است که برادر اینجانب 12 دچار افسردگی شدید میباشند و پس از در جریان گذاشتن پزشک معالجش ایشان فرمودند که برادر بنده به علت بیماری هرگونه قراردادی را امضا کنند به طور قانونی فسخ میباشد. پس از تماس با فروشنده واعتراض به این نوع معامله و در جریان گذاشتن ایشان نسبت به بیماری برادرم و نامنصفانه بودن معامله، فروشنده بنگاه را مقصر معرفی کرد و پس از مراجعه به بنگاه و ارائه گواهی بیماری برادرم و اعتراض به این نوع معامله ،بنگاه با وعده و قسم و آیه خوردن قرار بر این شد که پول مارا بزودی پرداخت خواهد کرد ولی متاسفانه هر روز یک بهانه جدید برای پرداخت نکردن می اورند.و در آخر با توهین و رفتار بسیار ناشایست با ما برخورد کردند.سوال بنده این است آیا علاوه بر شکایت در دادگاه حق شکایت از بنگاه در اتحادیه املاک برای ما محفوظ میباشد؟لطفآ بنده را راهنمایی بفرمایید با تشکر
مدیر پایگاه باسلام
بله می توانید به بازرسی مشاوراملاک شهریا استان تان مراجعه نمایید
محمد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۵۷ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۲
0
0
با سلام،
مشاور املاک بابت خرید خانه می خواهد 1 درصد حق کمسیون بگیرد ولی بنده نمی خواهم اینکار رو انجام بدم ولی سند ملک دست ایشون هست و نسبت به دادن کد رهگیری به ما تا پرداخت کمسیون امتناع میورزد، می خواستم راهنمایی بگیرم
مدیر پایگاه باسلام می توانید به اتحادیه املاک مراجعه کنید
سارا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۲۳ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۳
0
0
سلام. بنده مدتیه بخاطر کارم مجبور شدم تو شهر دیگه ای دنبال خونه باشم.متاسفانه چون من خانم هستم یک سری از بنگاهی ها رفتار ناشایستی دارند. آخرین موردی ک برام پیش اومد و ب شدت عصبانیم کرده موردی بود ک پسر بنگاهی من و خواهرمو ب بهانه بازدید از خونه ب ی خونه خالی مجردی برد و خیالات شومی داشت. خوشبختانه ب هدفش نرسید ولی موردی ک ما میخاستیم رو هم از روی عناد و لجبازی کنسل کرد و منوط ب قبول درخواستش.میخاستم بابت این کارش ازش شکایت کنم. لطفا راهنماییم کنین ک این شکایت رو ب کجا ببرم آیا اتحادیه میتونه کمکم کنه یا باید مستقیم ب دادگستری شکایت کنم. ایاقانونی هست ک بشه جلوی کار اینجور بنگاهی های فاسد رو گرفت؟ یا باید حتما اتفاقی بیفته و کار ب قوه قضائیه بکشه؟
مدیر پایگاه باسلام
بهتراست شما هم به اتحادیه مشاوران املاک و هم به دادسرا شکایت کنید چراکه این جرم درصورت اثبات مجازات قابل توجهی دارد
علی اکبری
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۰۱ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۷
0
0
باسلام و عرض ادب
بنده در منزلی آپارتمانی در اصفهان به مدت 2 سال است که مستأجر می باشم
اخیراً پکیج گرمایش از کف دچار خرابی گردیده که اینجانب با هماهنگی موجرمبلغ 6.500.000 ریال بابت تعمیر علی الحساب پرداختم.
آیا هزینه تعمیر به عهده ی مستاجر است یا موجر؟
لطفاً اینجانب را راهنمایی فرمائید.
مدیر پایگاه باسلام
اگردراجاره نامه این قبیل موارد ذکرنشده باشد به طورمعمول چنین هزینه هایی با موجراست
اما می توانید ازمشاوراملاک تان هم کمک بگیرید
خسرو خوش باطن
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۱۵ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۹
0
0
بااهداء سلام واحترام بنده در شهر پرند در مشاور املاک ...یک فقره اپارتمان معامله کردم ومراحل انجام معامله به ترتیب انجام شد وبعد از به ثبت رسیدن اسناد در دفترخانه به علت این که هنوز آپارتمان مورد نظر در تصرف فروشنده بود الباقی پول که باید تحویل فروشنده می دادم به مشاور املاک .... به عنوان امین تحویل دادم تا بعد ازتخلیه آپارتمان ودریافت کلید الباقی پول را به فروشنده تحویل دهد ضمنا به ایشان تاکید کردم طبق عرف مبلغی از پول را تا زمان تسویه ابنومان آب برق گاز وتلفن نزد خود نگه دارد اما متاسفانه بنگاه املاک بدون در نظر گرفتن این موضوع کل پول را به فروشنده تحویل نموده واکنون که مبلغ قابل توجهی از آبنومان درحد قطعی اشتراک مطرح است مشاور املاک پاسخگونیست ضمنا فروشنده در هنگام اساس کشی خسارت قابل توجهی وارد کرده ومتعلقات اپارتمان را با خود برده لذا باتوجه به این که مشاور املاک امین ما بوده وبه ایشان تاکید کرده بودم قبل از تحویل پول فروشنده حتما می بایست اپارتمان به رویت بنده برسد را رعایت نکرده وبه نظر میرسد که مشاوراملاک با فروشنده تبانی کرده است برای رسیدن به حقوق اینجانب بنده را راهنمایی فرمایید با تشکر
مدیر پایگاه باسلام
شما می توانید به اتحادثه مشاوراملاک یا شورای حل اختلاف مراجعه  نمایید
علیرضا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۴۷ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۱
0
0
با سلام حدود 3 ماه پیش از طرف یه مشار املاک به من و همسایگانم پیشنهاد مشارکت در ساخت داده شد و به توافق هم رسیدم اما هر چند وقت یکبار مشاور املاک به ما خبر می داد که مشارکت کنسل شده و مجددا با حرف های جدید می گفت مشارکت برقراره بدون اینکه اقدام به بستن قرار داد کند. تا اینکه بعد 3 ماه بنده از خسته شده و از خیر مشارکت گذشتم. حال مشاور املاک شروع به اذیت کردن من کرده است به گونه ای که همسایه ها را بر علیه من تحریک می کند و ایجاد مزاحمت می کند. آیا من می توانم از ایشان شکایت کنم . اگر می شود این شکایت را به کجا باید اعلام کنم. با تشکر فراوان
مدیر پایگاه باسلام
باید به قرارداد شما مراجعه شود
بهتراست ابتدا با یک مشاورحقوقی با وکیل مشورت نمایید
علی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۵۲ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۲
0
0
باسلام مشاور املاک که قرارداد اجاره بنام خانمی صادر شده بود پس از پایان موقع تمدید انرا بنام همسرش تمدید نمود و فقط مدیر و طرفین انرا امضا کردند و گفتند نیاز به شاهد نیست و کمسیونش را واریز کردم حال پس از چند ماه که مستاجر کرایه نداده متوجه کلاه برداری و تبانی مشاور املاک شده ام تکلیف چیست ممنون
مدیر پایگاه باسلام
می توانید به اتحادیه مشاوران املاک شهرتان یا دادسرامراجعه نمایید
علی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۵۵ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۳
0
1
با سلام و عرض ادب آیا مالک آپارتمان مسکونی به علت نیاز وتخفیف یکماه کرایه قبل از پایان قرار داد میتواند قانونا در خواست تخلیه داشته باشد؟
مدیر پایگاه باسلام
این موضوع نیازمند بررسی مفاد قرارداد شما ودرنهایت توافق طرفین است
امير مولايي
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۰۴ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۴
0
0
سلام روز بخير
براي شكايت از مشاور املاك در نظر آباد مرجع رسيدگي رييس اتحاديه تهران هستن؟
مدیر پایگاه باسلام
خیربه اتحادیه شهرستان خودتان مراجعه نمایید
محمد احمری
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۱۰ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۸
0
0
با سلام و عرض احترام:
به اطلاع می رسانم اینجانب به علت بی اطلاعی از قوانین و مقررات در مورخه 95/04/12 توسط مبایع نامه رسمی متصدی مشاور املاک .... شهر پرند... به شماره پروانه 0413113271 بعلت نیاز مالی شدید اقدام به فروش ملک مسکن مهر نمودم(ضمن اینکه بانک مسکن انتقال وام را قبول نم کرد) که ایشان اعلام نمودند با توجه به سند تعهد نامه غیر مالی که در دفتر اسناد رسمی تکمیل می گردد .برای شما هیچ مشکلی بوجود نم اید . ولیکن الان با توجه به عدم پرداخت وام 6 قسط توسط خریدارسوم که همین مشاور انجام داده بانک اقدام به صدور اخطاریه برای اینجانب نموده ...با مشاور املاک یاد شده به شماره تلفن ... تماس گرفتم(در ضمن نشانی مشاور املاک نیز تغییر کرده) پس از گفتگو اقای ... اعلام نمودند سند تعهد نامه غیر مالی هیچ گونه ارزشی ندارد و ربطی هم به ما ندارد..خواهشمند است دستور فرمایید ضمن رسیدگی به تخلف این مشاور اگر چنین مبایع نامه های خلاف قوانین است برخورد قانونی بعمل آید تا مشکل اینجانب مرتفع گردد. باتشکر فراوان
کیان
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۴۲ - ۱۳۹۵/۱۲/۱۰
0
0
ضمن عرض سلام، آپارتمانی را در محله یوسف آباد به مبلغ یکصد و پنجاه میلیون تومان رهن کامل کردیم، حق کمیسیون مشاور املاک بطور قانونی چقدر است و برای دریافت کد رهگیری آیا بایستی هزینه اضافه ای پرداخت شود، درصورت درخواست مبلغ بیش از تعرفه قانونی چه باید کرد.
با تشکر و احترام
رسول جوکار
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۲۵ - ۱۳۹۵/۱۲/۱۰
0
0
سلام وعرض خسته نباشید..
خواهش میکنم ..خواهش میکنم ...یه نظارتی به اجاره بهاء ورهن منازل در منطقه درکه تهران داشته باشید اصلا هیچ تعرفه ای تعریف نشده وهرجور مالک دوست داشته باشه قیمت میزاره..واقعا قیمتها بالاست لطفا پیگیری کنید..
خانم م موسوی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۳۱ - ۱۳۹۵/۱۲/۱۶
0
0
با سلام خسته نباشید .بنده در تاریخ ۰۳/۱۱/۱۳۹۵در املاکی ... واقع در خرمشهر بابت اجاره یک دستگاه آپارتمان با ودیعه ۲۰/۰۰۰/۰۰۰تومان وماهی ۱/۲۰۰/۰۰۰ اجاره نامه تنظیم کردیم قبل از دیدن آپارتمان از املاکی سوال کردم کد رهگیر میدهین یا نه فرمودن بله .حال بنده قرلداد امضا کردم برایم کد رهگیری نمیدن میگه اگر کد رهگیری بگیری برای صاحب خانه مالیات میاد .کمسیون هم ۴۹۰/۰۰۰تومان پرداخت کردم .الان من باید کجا مراجعه کنم .ممنون ۰۹۱۲۳۵۰۸۹۱۲
مدیر پایگاه باسلام
شما می توانید با اتحادیه املاک تماس بگیرید
محمد توكلي
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۳۹ - ۱۳۹۵/۱۲/۱۸
0
0
به نام خدا
با سلام و احترام؛
بنده خريدار آپارتماني به مبلغ 562ميليون تومان بوده ام. مشاور املاك مربوطه از بنده مبلغ 4 ميليون تومان به عنوان تعرفه بنگاهي دريافت كرده است. آيا اين مبلغ قانوني است؟ و در صورت اضافه بايد از چه طريقي احقاق حق كنم؟ سپاس.
مدیر پایگاه باسلام
شما باید با اتحادیه املاک تماس بگیرید تا راهنمایی لازم صورت گیرد

سعید گودرزی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۲۲ - ۱۳۹۵/۱۲/۱۹
0
0
درود بر شما . احتراماً واحد 43 متری اینجانب توسط بنگاه محل ( برای یکی از اعضای بنگاه ) مبایعه نامه شد بمبلغ 90.000.000 تومان که از این مبلغ 5.000.000 تومان به بنده پرداخت شده و قرارشد مبلغ 85.000.000 الباقی پس از گرفتن وام مسکن توسط خریدار در تاریخ 95/12/15 در دفترخانه به بنده پرداخت شود ولی اولا با توجه به اینکه سند بنده امانت نزد ایشان بوده تا برای تشکیل پرونده وام اقدام نماید فعلا کاری انجام نداده و قرار شد الباقی وجه را از محلی دیگر تأمین نموده و به من پرداخت شود تا بعداً پیگیری کارهای وام انجام شود ، دوماً پس از سه بار حظور در دفترخانه از تاریخ 95/12/15 به بعد به بهانه های مختلف از پرداخت پول سر باززده و تاریخ دفترخانه هم برای آخرین بار به شنبه 95/12/21 موکول شد. لطفا راهنمایی بفرمایید چنانچه روز شنبه هم ایشان تفره رفتند برای شکایت به کجا و با چه مظمونی شکایت کنم و اینکه چقدر پروسه کار و دریافت ضرر و زیان زمان میبرد ؟ ضمناً از طرف بنده هم طی قولنامه ای با شخص سوم جعل امضا کرده تا ایشان با کپی سند و مبایعه نامه جعلی از بانک رفاه وام بگیرند چون نفر سوم کارمند بانک رفاه میباشد . در این صورت چه باید کرد ؟ متشکرم
مدیر پایگاه باسلام
اولا شما می توانید درروز مقررکه فرمودید درصورت عدم حضور خریدار گواهی عدم حضور بگیرید
دوم اینکه درباره جعل امضا هم می توانید به دادسرا شکایت کنید
با کارشناس های حقوقی اتحادیه املاک هم مشورت نمایید
برومند
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۵۷ - ۱۳۹۵/۱۲/۲۱
0
0
با عرض سلام ، بنده در تاریخ هجدهم مهر ماه نسبت به پیش خرید یک آپارتمان از واحدهای نیروی هوائی منطقه 22 در یکی از مشاورین املاک نمودم . مبلغ بیست و هشت میلیون بابت حق امتیاز و یکصد و پنجاه و چهار میلیون به صورت سه عدد چک تا مدت دو ماه به فروشنده تحویل دادم . املاک به بهانه پاس نشدن چکها از دادن موبایعنامه به بنده سر باز زد و گفتند بعد از پاس شدن چکها به شما مبایعنامه را خواهیم داد که البته هیچوقت ندادند . پس از پاس شدن چکها فروشنده به گفته مشاور املاک به علت مشکل خانوادگی و توقیف آپارتمان فوق در محضر حاضر نگردید . بنده را یک ماه امروز و فردا کردند و حتی از دادن قولنامه به بنده خودداری کردند . بعد از یک ماه گفتند که یک واحد بهتر به بنده با اولویت بهتر خواهند داد و یک قرارداد جدید اینبار با خود صاحب بنگاه منعقد و قرار شد ظرف دو هفته کار انجام شود . متاسفانه ظرف این دو هفته نیز کاری انجام نشد . در هفته بعد یک قولنامه دیگر با شخص دیگری برای بنده منعقد نموده و گفتند که این اولویت از همه بالاتر هست . یک هفته گذشت و خبری نشد و در هفته بعد گفتند سریع بیا محضر و یک اولویت به نام شما بشود . ما به تعاونی رفتیم و در آنجا یک دفترچه به ما دادند که بنده بعدا متوجه شدم اولویت ایشان جزو نفرات بسیار پایین است . املاک دار محترم نوزده میلیون به فروشنده پرداخت و دفترچه را به نام اینجانب منتقل کرده بود . بنده که نیز در این مدت حیران و سرگردان و بدون مدرک و فقط با داشتن یک مبایعنامه و رسید چکهای پاس شده ، ناچار به امضا شدم . حالا مانده ام که چه کنم و بسیار از این وضع سرخورده شده ام . پنج ماه با دویست میلیون بنده که با فروش حراجی خانه و ماشینم و هزار بدبختی جور کرده بودم بازی کردند . نه میلیون بخاطر اولویتی از بنده بیشتر گرفتند که اصلا قابل اصلاح نیست . و آخر هم گفتند دستت به هیچ جا بند نیست و برو شکایت کن . من مانده ام با این همه ضرر و دغل بازی چه کنم . بنده را تو رو خدا راهنمائی کنید . ممنون
مدیر پایگاه باسلام
شما درصورت عدم توافق با فروشنده می توانید به دادگاه شکایت کنید
مسعود
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۵۵ - ۱۳۹۵/۱۲/۲۲
0
0
سلام.من منزلی رادرکرج خریداری کردم که زمین ان متعلق بغیربوده پس ازشکایت به دادگاه معلوم شده که فروشنده مال غیرصاحب مشاوراملاک بوده واکنون متواری شده ولی بنگاه هنوزفعال میباشد.میخواستم بدانم چگونه بایدازفعالیت این بنگاه جلوگیری کنم ودوم چگونه متوجه شوم که این بنگاه هنوزبنام خود ش هست چون جوازبنام خودش میباشد....ممنون ازشما
مدیر پایگاه باسلام
شما می توانید به اتحادیه املاک و یا دادسرای محل مراجعه نمایید تا پیگیری های لازم بعمل آید
سید سعید حبیبی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۵۷ - ۱۳۹۵/۱۲/۲۳
0
0
با سلام وادب خدمت شما،
۱، احتراما اینجانب در تاریخ بهمن ماه ۹۵ واحد مسکونی خود را در بنگاه ... معامله و قولنامه نمودم ،به مبلغ ۳۳۰ ملیون تومان تمام ، که از این مبلغ در هفته اول فقط ۴۵ ملیون را انهم با چندین بار رفتن بنگاه دادند
۲، و قرار شد نیمی از وجه مانده را در هفته بعد و بقیه را در محضر در روز مشخص شده ۲۰ بهمن در قولنامه بدهند ،
۳، ایشان هیچ مبلغی ندادند و در روز محضر حاضر نشدند و ما عدم حضور را هم گرفتیم ، سوال ابن است که خریدار می گوید من فسخ نمیکنم و صبر کن هر موقعه پولی دستم امد به شما میدهم و در این زمان هم مشتری های زیادی از دستم رفت ایا طبق قولنامه که ۲۰ درصد برای فسخ در نظر گرفته شده میدهند یا نه و ایا اگر مثلا دو ماه دیگر امد و خواست محضر برویم خسارت ۲۰ درصد ثمن معامله را هم باید بدهد یا خیر ،
۴، مطلب دیگر اینکه متوجه شدیم بنگاه ... اصلا در زمان نوشتن قولنامه و در حال حاضر فاقد مجوز بنگاه میباشد به اتحادیه محل رجوع کردیم بما گفتند مجوز ایشان در حال انجام است و قرار است درست شود ایا این حرف درست است چون در حال انجام است و رسما ابلاغ نشده این بنگاه حق نوشتن فولنامه بدون هولوگرام و بدون مجوز را دارد کلانتری میتواند کاری بکند حتی روی کارت و مهر بنگاه چیزی از اتحادیه و شماره مجوز نیست و ما نگران مدارک کامل شش دانگ منزلمان هستیم که از روی سادگی و اشنا نبودن به ابن موارد به بنگاه دادیم و بما هم پس نمیدهد
استدعا دارد اگر میشود خودتان با بنگاه مورد نظر صحبت کنید و ما را راهنمایی کنید تا این مشکل حل شود با تشکر حبیبی همراه ۰۹۱۲۶۸۳۹۴۹۹
مدیر پایگاه باسلام
شما می بایست به یک وکیل مراجعه نمایید تا ایشان پس ازمطالعه دقیق مفاد قرارداد شما را راهنمایی نماید
محمدی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۳۱ - ۱۳۹۵/۱۲/۲۳
0
0
سلام.املاک محل ما منزلی به زنی اجاره داداه که شوهر دارد با ی مرد دیگر .املاک شناسایی نکرده حویت این افراد رو بعد سند صادر کرده با سند بنگاه تمام وسایل زندگی رو دزدیدن ای‌ن ۲فرد کجا باید رفت
مدیر پایگاه باسلام
برای شکایت ازاملاک به اتحادیه املاک و دادسرا می توانید مراجعه نمایید
برای سرقت هم باید به دادسرا رفت
محمد اعتمادی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۱۲ - ۱۳۹۵/۱۲/۲۶
0
0
با سلام
احتراماً به استحضار مي رساند اينجانب ........ .... در تاريخ 14/12/95 در املاك.... به مديريت .... اقدام به تنظيم مبايعه نامه به شماره رهگيري .... به تاریخ 15/12/95 جهت خريد يك دستگاه آپارتمان 125 متري ... به ارزش 12.400.000.000 ريال نموده ام كه برای حق الزحمه تنظیم این قرار داد ، مشاور من (...) ابراز داشتند كه بايد از هر يك از طرفين قرارداد ده میلیون تومان اخذ گردد. با توجه به اعتراض شفاهي بنده ، مبلغ 50.000.000 طی یک فقره چک به شماره .... 18/12/95 در وجه املاك... ( که مبلغ پنج میلیون تومان در تاریخ فوق از شعبه نقدا طی سند ...ر...دریافت نموده شد ) صادر نمودم که ایشان تقاضا نمودند کم است و با توجه به تحت فشار بودن بنده ، به ناچار اینجانب مجددا یک فقره چک به مبلغ 25.000.000به ... به تاریخ 26/12/95 در وجه املاك .... تحت فشار به ایشان ، تسلیم کردم ( که این چک مورد شکایت اینجانب بوده است.)
پس از كنكاش و پيگيري و مذاكره با واحد حقوقي اتحاديه مشاورين املاك و همچنين كسب اطلاعات از مشاورين املاك منطقه در خصوص ميزان كميسيون اخذ شده ( جمع کل حق کمیسیون با مالیات طبق نظر اتحادیه از هر طرف به ارزش 47.415.000 ریال می باشد ) مشخص گرديد مبلغ اخذ شده تقريباً دو برابر مبلغ تعرفه اتحاديه مي باشد كه پس از بیان موضوع به صورت تلفني با ... مشاور املاك ، متاسفانه ایشان از پرداخت چک دوم خودداری نمودند
در پايان ضمن تشكر از جنابعالي ، در خواست ، دستور مسدود نمودن یک فقره چک به مبلغ 25.000.000به ... به تاریخ 26/12/95 در وجه املاك ... و یا استرداد چک مذکور ( جمع کل حق کمیسیون با مالیات طبق نظر اتحادیه از هر طرف به ارزش 47.415.000 ریال می باشد و در یافت پنجاه میلیون ریال از سوی املاک ) را داشته و هم چنین رسيدگي به محاسبه حق الزحمه طبق تعرفه اتحادیه املاک و استرداد مبلغ اضافی ، مورد استدعاست
مدیر پایگاه باسلام
دوست گرامی
شما باید برای مسدود کردن چک به بانک تان اطلاع بدهید
ضمن اینکه بعید است که بانک شما درصورت وجود موجودی مبلغ چک آنرا پاس نکند
با این حال برای پیگیری موضوع بهتراست با مسئول بنگاه املاک مربوطه مذاکره کنید
نوری
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۲:۰۶ - ۱۳۹۵/۱۲/۲۸
0
0
آقای رئیس یکدفعه بفرمائید که : به اتحادیه یا دادسرا مراجعه کنید و خلاص ، این بیچاره ها اینهمه مینویسند و جوابی ازشما نمیگیرند
مجتبی عسگرزاده
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۵:۱۱ - ۱۳۹۶/۰۱/۰۶
0
0
با سلام بنده در املاک .... برای اجاره یک مغازه مراجعه کردم که ایشان گفتند بیعانه ای بده بنده چون پول نقد همراه نداشتم وفقط ۵۰ هزار تومان همراهم بود ایشان هم این مبلغ را کافی نمیدانستند بیان کردند که مشخصات خود را بگو و پای این قولنامه را امضا کن که ما مطمئن باشیم که شما مغازرو میخواهی و ما اجاره ندهیم من هم ناشی گری کردم واین کار را انجام دادم ولی قرار شد که چیزی در قولنامه ننویسن تا فردا که بنده دسته چکم رو میبرم ولی متاسفانه فردا که رفتم دیدم ایشون بدون حضور من اقدام به نوشتن قولنامه تماما به نفع برادرش که صاحب مغازه هست نموده وحتی برادرش هم امضا نکرده و بنده را به طور غیر مستقیم مجبور کرد که چکهارو بدم بعد از دادن چکها و درخواست قولنامه ایشون گفتن که مگه میشه با ۴ تا چک قولنامه بگیری.بنده هم که ترسیده بودم که نکنه از سر لج هزار تا چیز دیگه تو قولنامه بنویسه مجبوربه سکوت شدم و به دریافت رسید بابت چکها رضایت دادم.از فردا که من بابت اینکه ببینم صاحب مغازه امضا کرده یا نه مراجعه کردم دیدم که باز هم بدون حضور من مفادی بابت ضرر وزیان به قولنامه اضافه کرده.پس ازاعتراض به اینکه چرا قولنامه منو نمیدید گفتن باید اول چک پول پیش مغازه پاس شود بعدا.سپس ایشان مبلغ کمیسیون را نقدا دریافت ورسید را داد.به قرآن شبها خوابم نمیبرد که نکنه باز ایشون چیزی اضافه کنه.چند روز بعد به بهانه اینکه از قولنامه عکسی بگیرم رفتم ودر فرصت مناسب امضا خودم رو پاره کردم و به ایشون گفتم که قرار داد رو از اول با حضور خودم بنویس وبا امضا صاحب مغازه یا اصلا مغارو نمیخوام وچکهامو وپول کمیسیون را بده که برم که ایشون هم درگیر شد.وبنده رابه همراه همکارش زد وگفت برو هر کاری میخوای بکن و الفاظ رکیکی هم گفتند.آقای..... واقع در خیابان هاشمی ....تو رو خدا راهنمائی کنید.
مدیر پایگاه باسلام
شما به طورکلی مسیر را اشتباه رفته اید پس بهتراست خیلی سریع با یک مشاور حقوقی یا وکیل مشورت نمایید تا راهنمایی لازم صورت گیرد  با توجه به اینکه چک ها نیزدردست صاحب املاک است می بایست برای این موضوع نیزچاره ای اندیشیده شود چراکه شما فرمودید قرارداد را پاره کردید اما چک ها دردست بنگاه دار است 
مجتبی عسگرزاده
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۵۹ - ۱۳۹۶/۰۱/۰۷
0
0
با سلام .اینها که شما فرمودید،درست.دومطلب وجود دارد یکی اینکه با وجود داشتن رسید چکها ورسید کمیسیون که در آن قید شده به صورت امانت میباشد تا موقعی که قوانامه توسط صاحب مغازه امضا شود اجازه وصول دارد یا اینکه اگر این کار را انجام دهد بنده میتوانم به عنوان خیانت در امانت و کلاهبرداری از ایشان شکایت کنم ؟ دوم اینکه اگر بنده شکایت کنم و رای محکومیت ایشان را برای شکایت از ایشون به اتحادیه بیاورم شما با ایشان برخورد خواهید کرد که دیگر جرات نکند که با دیگران چنین کاری انجام دهد؟با تشکر از شما
مدیر پایگاه باسلام دوباره
سرورگرامی اینجا یک سایت خبری است و ارتباطی با اتحادیه املاک ندارد به همین خاطرعرض کردیم که با یک مشاورحقوقی یا وکیل مشورت نمایید
مجتبی عسگرزاده
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۰۴ - ۱۳۹۶/۰۱/۰۷
0
0
با سلام مجدد وعرض پوزش.لازم به ذکر است که بنده پس از پاره کردن امضا خود از زیر قولنامه یک عکس هم از قولنامه گرفتم .عکسی که نشان میدهد هنوز صاحب مغازه قولنامه را امضا نکرده و امضا من هم نیست
مدیر پایگاه باسلام
دوست عزیز
شما حتما باید با توجه به اسناد ومدارکی که دارید با یک وکیل یا مشاورحقوقی مشورت نمایید تا ایشان پس از مشاهده مدارک و بررسی جوانب مختلف نظرنهایی را بدهند
مجتبی عسگرزاده
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۲۸ - ۱۳۹۶/۰۱/۰۹
0
0
با سلام .دوست عزیز با تشکر از زحمتی که میکشید، بهتر نبود که اگر شما هیچ ارتباطی با اتحادیه نداشتید عنوان میکردید تا دوستانی که پیغام میگذارند متوجه باشند که شما رافع کلی مشکلاتشون نیستیدو در صورت تمایل بازگو کننده بخشی ویا کل مشکلاتشون با شما باشند ویا حداقل نامه خود را با سر متن دیگری شروع کنن؟ به نظر شما این کار درستی است که نویسنده پاسخگوی متن خود را رئیس اتحادیه متصور باشد؟
رسول
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۱۸ - ۱۳۹۶/۰۱/۱۹
0
0
باسلام بنده توسط بنگاه خونه اجاره دادیم و قول نامه تنظیم کردیم باپول پیش 2میلیون وکرایه 240هزاردرصورتی که مستاجر حضور نداشت در ان لحظه واز ان جایی که بنگاه اشنای خیلی دور بود به ما گفت من امضا ازش میگیرم میرسونم دستت ما گفتیم نه خودش زنگ میزد و میگفت برنمیداره وخلاصه قرارشد برسونه دستتمون ماجرا از وقتی شروع میشه که وقتی زمان کرایه رسید رفتم دریافت کنم مستاجر گفت من به شما را ندیدم میدم به عیوب گفتم اون بنگاهه چرا به به اون گفت من با اون قرارداد بستم 8میلیون ماهی 60هزاربه ما گفت صاحب خانه بامن فامیله مشکلی نیست و..بعد از اشکارشدن کلاه برداری باهم نشستیم برا راه حل پیدا کردن.من گفتم شما پول این مستاجرو بدین قضیه تموم بشه وابروی شما هم نمیره 1ماه وقت خواست ولی دوباره گفت من به شما کرایه میدم ولی تا الان سه برجو نداده هرچی زنگ میزنم بهونه میاره حالا اگه زمان قرارداد تموم بشه راه حل چیه مستاجر میتونه بگه من تا پول پیشو از بنگاه که خودشو صاحب خونه جا زده بود نگیرم درنمیام درصورتی مستاجر فهمیده بودب صاحب خانه بنگاهی نیست وایا من میتونم بگم به من ارتباطی نداره من طبق این قول نامه دارم عمل میکنم
رضا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۲۷ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۶
0
0
سلام
پدر من یک واحد آپارتمان واقع در منطقه نواب فروخته است و پدرم از بنگاه درخواست کد رهگیری کرده اما بنگاه هر دفعه ی بازی دی میاره و در آخر گفته اگه بخوای کدرهگیری بدم باید 400هزار تومن دیگه بدی لازم به ذکر است که پول املاک از قبل پرداخت شده است و زمان پرداخت به ما گفته بود کد رهگیری را فردا میدم.اکنون چاره چیست؟آیا املاک نباید کد رهگیری بدهد؟لطفا راهنمایی بفرمایید
باتشکر
مدیر پایگاه باسلام
املاک موظف است کدرهگیری بدهد
درغیراینصورت به اتحادیه املاک تهران مراجعه نمایید
مجید
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۲:۱۰ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۹
0
0
با سلام . صاحبخانه ای اختیار خانه خود را به املاک مسکن واگذار کرده . املاک مورد نظر خانه را به مستاجر به مبلغ 28 میلیون تومان رهن داده و از طرفی خود به مالک اجاره را پرداخت نموده حال که تاریخ تخلیه رسیده املاک پول رهن را ندارد به مستاجر پرداخت کند و مالک خانه خود را طلب کرده تکلیف مستاجر بنده خدا چه میشود ؟ با تشکر .
مدیر پایگاه باسلام
اگرصاحب خانه به طورقانونی این اختیاررا به املاک داده است پس باید طرف معامله شماکه املاکی است پاسخگو باشد
علی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۳۸ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۹
0
0
من یک واحد زیر همکف دوماه قبل اجاره کردم و بنا به دلایلی نتونستم دیگه اونجا بمونم و تصمیم به تخلیه گرفتم و یک ماه قبل با صاحبخونه توافق کردم بر سر این موضوع. یک نفر جایگزین پیدا کردم. موقع فسخ قرارداد صاحبخونه ادعای مبلغ 800هزارتومن ضرر وزیان ازمن شدند بعلاوه هزینه یک ماه اجاره بهای اضافی و پرداخت هزینه ی قراداد جدید به املاک. که بنگاه هم همه این ادعاها را تایید میکرد. لطفا به من مشاوره بدید که کدامیک از این مبالغ رو قانونا من باید پرداخت کنم
مدیر پایگاه باسلام
شما باید به متن قرارداد مراجعه کنید وببینید آیا درباره این موارد موضوعی درج شده است یانه.
اگردرقرارداد چنین مواردی ذکرنشده بود می توانید به اتحادیه املاک شهرتان مراجعه وشکایت نمایید
جعفر کریمی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۱۴ - ۱۳۹۶/۰۲/۱۵
0
0
باسلام، یک بنگاه دار بنام آقای ر در شهرستان شیراز محله گ از بنده برای یک سند که مالک سند مقیم بوشهر بوده بیعانه گرفت. مدتها از آن تاریخ میگذره اما نه بیعانمو پس میده نه زمین که بابتش بیعانه دادم رو
کارشو ترتیب اثر میده، مالک زمین هم اقرار میکنه که مبلغی از بیعانه رو بنگاهدار بهش داده اما نمیاد سند بنام کنه، از بنگاه هایی که نزدیک بنگاه ... هست پرسیدم ظاهرا پروانه کسب هم نداره، من چکار باید بکنم؟
همراه 09109774529
مدیر پایگاه باسلام
شما می توانید به دادسرا مراجعه نمایید وشکایت کنید.موضوع را به اتحادیه املاک شهر تان هم اعلام کنید تا آنها نیزورود کنند.
قاسم
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۲۲ - ۱۳۹۶/۰۲/۱۶
0
0
سلام من در یکی از مراکز مشاور املاک شروع به کار کردم اول قول ۳۵ %از قولنامه های نوشته شده (که معرف انها من باشم ) داده شد و در وسط کار قول ماهیانه ۱ میلیون تومان حقوق و ۱۰ در صد هر قولنامه . ولی تا کنون که ۴ ماه از کارم میگذرد هیچ وجهی دریافت نکرده و مشتریهایی که معرفی کرده هم نیز را قبول ندارد و میگوید که باید کار انجام دهید . و فقط معرفی و اوردن مشتری مستلزم پرداخت کمیسیون نمیشود . شما بفرمایید وقتی ایشان هیچ وقط مغازه نیست و بنده مشتری را گرفته و شماره انها و نوع درخواست را یادداشت میکنم و چند جا را نشان میدهم . بعد از چند وقت طرف همان جا را انتخاب میکند که من قبلا نشان داده بودم این حق من نیست . یا مشتری که خرید انجام میدهد و من او را معرفی کرده ام
مهری
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۱۰ - ۱۳۹۶/۰۲/۲۰
0
0
با عرض سلام و خسته نباشید. من در یکی از مراکز مشاور املاک منطقه 5 تهران ، در تاریخ 18 اردیبهشت مبادرت به تنظم قولنامه ای برای رهن یک دستگاه آپارتمان با حضور مالک نمودم .در این راستا مبلغ 33 میلیون تومان از مبلغ را هم طی چک به مالک پرداخت نمودم . لکین مشاور املاک از دادن کد رهگیری امتناع نمود و قضیه را به موافقت مالک محول نمود. مالک نیز ادعا می نمایند که در صورت کد رهگیری با مشکلاتی در این رابطه دچار خواهد شد. به ایشان عرض نمودم که من به کد رهگیری نیاز دارم و قرار شد به ایشان فرصت بدهم . دیروز طی تماسی که با ایشان داشتم متاسفانه مرا به مشاور املاک پاس دادند ! شروع قرارداد ما هم از 31 اردیبهشت سالجاری می باشد. بنظر شما اینجانب چگونه می توانم به حق خودم که اخذ کد رهگیری است برسم ؟؟ ضمن اینکه کمیسیون بنگاه را هم پرداخت نمودم. هر چند که ابتدا بنگاه یک سوم مبلغ رهن را طلب کمیسیون نمود ولی بنده با استناد به مواد قانونی در این رابطه از دادن مبلغ اضافی به ایشان امتناع نمودم. سپاسگزار میشوم که راهنمائی ام فرمائید.
مدیر پایگاه باسلام
شما می توانید با دردست داشتن مدارک مربوطه به اتحادیه املاک تهران مراجعه نمایید تا موضوع پیگیری شود.ضمنا سازمان تعزیرات حکومتی نیزدربرخی از این موارد می تواند ورود کند
سامان
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۰۱ - ۱۳۹۶/۰۲/۲۰
0
0
سلام
٥ روز پيش براي رهن منزلي به بنگاه مراجعه كردم پس از پسنديدن منزل بنگاه مبلغ ٥٠٠٠٠٠ تومان بابت بيعانه از كارت اينجانب كشيد تا منزل را براي من نگه داشته و با هماهنگي صاحب خانه قرار قول نامه را تنظيم نمايد
بعد از دو روز و با تماس اينجانب بنگاه اعلام مينمايد كه مالك راضي به انجام معامله نيست
و بنگاه در بازگرداندن مبلغ پانصد هزار تومان اينجانب امروز و فردا ميكند
در صورت عدم عودت وجه چه اقدامي بايد انجام دهم؟
مدیر پایگاه باسلام
بهتراست با صاحب املاک توافق کنید و مبلغ را بگیرید وگرنه باید به شورای حل اختلاف محل مراجعه نمایید
پورغلامی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۱۳ - ۱۳۹۶/۰۲/۲۱
0
0
با سلام و خسته نباشید
یک هفته ی پیش به همراه همسرم به یک آژانس مسکن در محدوده ی مرزداران مراجعه کردم ایشان ساعت 9 شب یک واحدجهت رهن و اجاره به ما نشان داد و پس از تایید و پسند ما بیعانه دریافت نمود. و تاکید نمود فوراً و الساعه به مالک فعلی اطلاع دهید و تخلیه کنید، همان شب بنده به مالک قبلی اطلاع دادم و ایشان نیز از صبح فردا تمام آژانس های منطقه را بسیج کرد، غروب که برای تحویل نهایی کردن قرارداد و دریافت کلید به آژانس مراجعه کردم، به من گفتند که مالک منزل را اجاره داده است. الان تکلیف من چیست؟
مدیر پایگاه باسلام
این موضوع قطعا اخلاقی نیست اما اگرقراردادی منعقد نشده باشد کارچندانی نمی توان کرد .اما می توانید موضوع را به واحد بازرسی اتحادیه املاک تهران اطلاع دهید تا درپرونده تخلفی مشاوراملاک ثبت شود
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۱۱ - ۱۳۹۶/۰۳/۰۲
0
0
با سلام وخسته نباشید.ما در خوشنام تهران خانه ای را با مبلغ ..... برای اجاره قولنامه کردیم وبه مالک و بنگاهی گفتیم یکماهه پول رهن شما را یکجا میدهیم و قبول کردن اما بعد از دو روز مجبورمون کردن سری لحظه زیادی پولا بهشون بدیم ماهم مجبور شدیم قراردادن فسخ کنیم و املاکی با مالک همدست بودن صدا ومن از مبلغ بیعانه ما را بهمون ندادن منم یه کارگر ساده.بنگاهی از دهنش پرید که خونه را به کسه دیگه ای داده.اما اگر شکایتم کنیم احتمال داره که املاکی مثله قرارداده ما رو قرارداده مستأجری که جدید آورده تاریخ نزده باشه تا محکوم نشه.بعد از ما معلوم شد که این املاکی از این شکایات زیاد داشته و داره اما گرد نظم گرفته مملکتم که صاحب نداره تا حقه مظلومیت از ظالم بگیره.لطفا راهنمایی کنید
مدیر پایگاه باسلام
شما به اتحادیه املاک مراجعه کنید تا پیگیری شود
امینی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۲۶ - ۱۳۹۶/۰۳/۰۳
0
0
سلام
در قرارداد مشارکت در ساخت سند را به امانت به بنگاه دادیم . بنگاه اجازه داشت سند را برای کار انجام کار اداری به سازنده بدهد. با توجه به اینکه سازنده 2 سال تاخیر در تحویل ملک دارد . سند را هم به بنگاهی به بهانه های مختلف نمی دهد. اکنون برای گرفتن سند چکار باید بکنیم .
مدیر پایگاه باسلام
درصورت عدم همکاری بنگاه شما می توانید به دادسرا شکایت کنید
سید محمد طاهری
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۲:۵۱ - ۱۳۹۶/۰۳/۰۸
0
0
سلام خدمت شما جناب عقبایی ..
امروز در بنگاه مسکن ... در خاکسفید... برایه کاری مراجعه کردم متوجه شدم دراین بنگاه فروش هرگونه موادمخدر از جمله حشیش تریاک شیره بفروش میرسد .... لطفا پیگیری بفرمایید...
عباس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۳۸ - ۱۳۹۶/۰۳/۰۹
0
0
احتراما بنده یک اپارتمان اجاره کردم پول پیش نداشتم گفتم سه ماه دیگه میدم پولم جورنشد جای پول پیش سه میلیون تومن یک چک بیست میلیونی جهت ضمانت دادم هزینه املاک راهم دادم اجاره منزل راهم دادم جای سه میلیون نود هزارتومان اضافه کرایه میدهم ولی املاک وصاحبخانه اجاره نامه من رانمیدهند باید چیکار کنم به کجا مراحعه کنم
مدیر پایگاه باسلام
شما باید به یک مشاورحقوقی یا شورای حل اختلاف ویا اتحادیه املاک شهرتان مراجعه کنید
شهروز
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۴۴ - ۱۳۹۶/۰۳/۱۰
0
0
با سلام و خسته نباشی بنده دوسال پیش در. یه املاک یه ملک معامله کردم که پس از شکایت به اتحادیه املاک و کلی دوندگی،نظریه شورای حل اختلاف به بنده ابلاغ شد که خود مشاوران املاک توسط فردی که به خود. ایشان نسبت فامیلی دارند یه معامله صوری ترتیب دادند و بنده دوسال از زندگیم رو رو این کلاه برداری گذاشتم،کلی از تخلفات این املاک توسط شورا نوشته شد،سوالم این میباشد. مگر. اتحادیه قدرت اجرایی ندارد چرا اتحادیه هیچ کاری با اون املاک متخلف نکرد. و ایا من با توجه به گزارش شورای حل اختلاف و گرفتن وکیل میتوانم خسارتی که به بنده وارد. شده است را بگیرم،بعد. دو سال دویدن یه گزارش به داده اند. فقط ایا باید. چندین سال دیگر. بنده برای گرفتن حقم و. شیادی که مشخص شده بدوم ممنون میشم راهنمایی بفرماید.سپاس
مدیر پایگاه باسلام
شما می توانید با مشورت قاضی پرونده تان درشورا ،موضوع را درصورت امکان به دادسرا نیزبکشانید
سالمی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۲۰ - ۱۳۹۶/۰۳/۱۰
0
0
با عرض سلام خانه اي دربست ارثي چهار نفر وارث دارد يکي از وراث بدون اجازه ديگران خانه را به خوابگاه دانشجويي دخترانه اجاره داده کل اجاره را خودش ميگيرد.موجر مستاجر بنگاه شاهد هم اطلاع از وجود وراث ديگر داشته و حتي در قولنامه ذکر شده اگر مشخص شود موجر مال غير را اجاره داده بايد به مستاجر خسارت بپردازد حالا ميتوانم از همشان/موجر و مستاجر و بنگاه و شاهد/ شکايت کيفري کنم به چه عنوان باتشکر
مدیر پایگاه باسلام
بله می توانید با مراجعه به دادسرا شکایت کیفری کنیداما بهتراست قبل ازاقدام با یک وکیل مشورت نمایید
میری
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۳۸ - ۱۳۹۶/۰۳/۱۸
0
0
با سلام و وقت بخیر . من تاریخ ۱۵ اسفند سال ۹۵ ملک خودم رو جهت اجاره به شخصی که خود بنگاه به من معرفی کرد که از آشنایان خودشون هست و متاهل هستن قولنامه کردم بنگاه شماره حسابم رو گرفت و گفت من خودم هرماه کرایه رو واست واریز می‌کنم تا با مستاجر کاری نداشته باشی. پول پیش خونه که مبلغ ۱۵ میلیون تومن و اجاره ۱۵۰ هزار تومان قید شد که از پول پیش مبلغ ۲ و دویست کم بود و قول داد ظرف یک هفته واریز کنه به حسابم خلاصه بعد از چند روز از مهلت واریز نکرده که هیچ بعد از یک ماه هم خبری از کرایه نبود تا الان که خلف وعده کردن هم بنگاه و هم مستاجر . بعد از فروردین ماه هم همسایه ها با من تماس گرفتن که خونه ای که اجاره دادی پاتوق افراد معتاد و مشروب خور و لاابالی و در طول شبانه روز تردد زن و دختر و پسر جوان و پیر هستش که من بلافاصله به محل مراجعه و از نزدیک مشاهده کردم که موارد صحت داره و به بنگاه اطلاع دادم و قول داد که قرار داد فسخ بشه و من مبلغی از پول پیش رو جهت بلند شدن مستاجر به بنگاه بدم تا خونه براشون پیدا کنه بنگاه جایی رو دید و از من پول گرفت و گفت تا یکشنبه تاریخ سی و یک اردیبهشت تخلیه میشه و به ازای هر روز تاخیر مبلغ ۱۵۰ هزارتومان هم جریمه دیر بلند شدن مستاجر جهت خسارت از پول پیش که نزد من هست کم بشه با این حال هیچ کاری نکرده بنگاه و پولم رو بالا کشیده و مستاجر هم به فساد و فحشا ادامه می‌دهد به پلیس ۱۱۰ و پلیس امنیت و خدمات قضایی به صورت کتبی از بنگاه و مستاجر شکایت کردم . حتی به اتحادیه املاک و شورای حل اختلاف مراجعه کردم متاسفانه همه میگن که کاری از دستت بر نمیاد تا یکسالشون تموم بشه حتی به اتحادیه مراجعه کردم منشی اتحادیه گفت این املاک خیلی شکایت داره و تنها کاری که کارمنده انجام داد برای سرپوش گذاشتن دعوای من و مشخص بود که این بنگاه رو می‌شناسه و یه جوری تخلفش رو سرهم کنه یه تماس از همون جا که بنده حضور داشتم با ایشون گرفت و گفت که چرا کد رهگیری به من نداده و بند های داخل قولنامه رو پشت نویسی نکرده . بنگاه از من ۳ میلیون گرفته تا مستاجر رو بلند کنه که این کار رو هم نکرده خلاصه با تمام این تخلفات من چکار کنم خواهش می‌کنم راهنمایی کنید . همسایه ها امنیت ندارن و ساختمان رو ترک کردن و مدام با من تماس میگیرن منم هر جا میرم جواب نمی‌گیرم . بنگاه و مستاجر با هم همدست هستن . الآنم بنگاه ادعا داره که من پول کمیسیون رو پرداخت نکردم در صورتی که همراه با شاهد هام پول پرداخت شده و دنبال دسیسه هستن . جدیدا هم بنگاه میگه خونتو بفروش واسش مشتری دارم . دیگه نمیدونم چکار کنم . سپاس از لطفتون
مدیر پایگاه باسلام
شما می توانید با تهیه استشهادیه ازساکنان ساختمان مبنی برایجاد مزاجمت و سایرمسایل مربوطه مطرح شده به دادسرای محل مراجعه نمایید تا بلافاصله دستورقضائی لازم صادرشود
بی نام
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۱۹ - ۱۳۹۶/۰۳/۱۹
0
0
والا ما هرچند به این شماره 7334 زنگ میزنیم کسی جواب نمیده.شکایت این بی توجهی رو به کی باید بگیم نمیدونم
بلاتکلیف
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۵:۱۳ - ۱۳۹۶/۰۳/۲۴
0
0
با عرض سلام و خسته نباشید.
ما یک سال پیش ی خونه اجاره کردیم. الان یک هفته از موعد قرار دادمون گذشته اما صابخونه میگه پارسال بنگاهی پولی به ما نداده و بنگاهی هم میگه ک باید مستأجر بجدید بیارم تا پول شما رو بدم. حال ما بلاتکلیف موندیم. به دلیل قرض و ... ما به این پول پیش نیاز مبرم داریم. لطفا راهنمایی بفرمائید ما الان چطور میتونیم به پولمون برسیم چراکه تا شش ماه دیگ هم اصلا شاید مستأجری جدیدی نیاد واسه این خونه.
سپاس بیکران
مدیر پایگاه باسلام
باید به قرارداد اجاره شما مراجعه شود بهتراست به مشاورحوقی مراجعه نمایید
امیر
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۰۸ - ۱۳۹۶/۰۳/۲۸
0
0
با سلام،
بنده چند روز قبل با بدبختی بسیار زیاد و با فروختن هرچی دار و ندارم بود یه خونه برای اولین بار خریدم. مشاور املاک نامحترم اولن که بیشتر از حقش گرفت که بماند ولی حالا که دست من کاملا خالی شده طلب شیرینی کرده و جالبه که قرارداد رو نگه داشته و میگه چون من گفتم بهشون شیرینی میدم حالا که معامله جوش خورده تا شیرینی شون رو ندم قرارداد رو به من نمیدن.
رفتم نحوه شکایت از بنگاه رو سرچ کردم یه شماره 4 رقمی بود که زنگ زدم دیدم اتحادیه صنفی خودشونه. بخش شکایتش هم که شماره 5 هستش همش میگه با عرض پوزش این خط اشغاله. منه کارمند هم نمیتونم کار و زندگیم رو ول کنم برم دنبال شکایت. بعدشم اتحادیه که نمیاد رفقای خودشون رو ول کنه و طرف منو بگیره.
امیدوارم یه روزی توی عمر خودم ببینم که برخی این مشاوراملاکی های که مثله قارچ همه جا سبز شدن و دارن خون مردم رو میمکن از روی زمین محو شن و همه پولهایی که به حروم از مردم گرفتار گرفتن از حلقومشون بیرون کشیده بشه.
هادی استاجی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۰۴ - ۱۳۹۶/۰۳/۲۸
0
0
سلام بنده به درخواست صاحب خونه بعد از پایان قرارداد برای ابطال قرارداد آیا ضرورتی داره بریم املاک وآیا برای ابطال هزینه ای باید پرداخت کرد؟؟؟
مدیر پایگاه باسلام
درصورت تسویه حساب دوطرف وفسخ قرارداد با حضوردوشاهد وامضا واثرانگشت طرفین مشکلی وجود ندارد.ضمن اینکه بنگاه نیزمی تواند این کار راانجام دهد که هزینه ای هم ندارد
زهره
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۷:۴۳ - ۱۳۹۶/۰۴/۰۲
0
0
با سلام حدود سه روز است ملكي رااجاره كردم يكبار بازديد داشتم كه مستاجر قبلي تلوزيون را روشن گذاشته بود براي تحويل ملك صاحبانه همه فن كوئل ها را روشن گذاشته بود امروز متوجه شدم صداي چيلر دارد در حالي كه وقتي براي بازديد امدم از املاك سوال كردم طبقه اخر است ايشان گفتن طبقه اخر يك خوابه اكنون صداي چيلر ازار دهنده است و نميتوان تحمل كرد از انجا كه مجرد بود صاحب خانه شش ماه كرايه را چك از من گرفته ايا راهي هست كه رهن و چك هاي من را پس دهند به كجا مراجعه كنم
زهره
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۱۴ - ۱۳۹۶/۰۴/۰۲
0
0
با سلام حدود سه روز است ملكي رااجاره كردم يكبار بازديد داشتم كه مستاجر قبلي تلوزيون را روشن گذاشته بود براي تحويل ملك صاحبانه همه فن كوئل ها را روشن گذاشته بود امروز متوجه شدم صداي چيلر دارد در حالي كه وقتي براي بازديد امدم از املاك سوال كردم طبقه اخر است ايشان گفتن طبقه اخر يك خوابه اكنون صداي چيلر ازار دهنده است و نميتوان تحمل كرد از انجا كه مجرد بود صاحب خانه شش ماه كرايه را چك از من گرفته ايا راهي هست كه رهن و چك هاي من را پس دهند به كجا مراجعه كنم
مدیر پایگاه باسلام
شما می توانید به بازرسی اتحادیه املاک مراجعه نمایید
رضا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۵۱ - ۱۳۹۶/۰۴/۰۳
0
0
با سلام
ملک بدون سند ثبتی در حاشیه شهر هست و از طرفی صاحب ملک فوت نموده و یکی از پسرانش با ارایه قبض برق خانه را به مستاجر اجاره داده هست
طرفین توافق کرده اند و قرارداد در مشاور املاک ثبت شده
آیا مشاور املاک از لحاظ اینکه موجر سند ملکی ارایه نداده و اقدام به ثبت اجاره نامه نموده دچار تخلف شده یا نه
احمد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۱۸ - ۱۳۹۶/۰۴/۰۸
0
0
باسلام حدود دوماه است اپارتمانی رابصورت پیش فروش در یکی از املاک تهران قولنامه رسمی نمودهام ازابتدای قولنامه تاکنون به ا بنگاه مراجعه ودرخواست کد رهگیری میکنم اقدام نمیکند راهنمایی فرمایید چه کنم.
مدیر پایگاه باسلام
شما باید موضوع را به اتحادیه املاک اطلاع دهید
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۵۱ - ۱۳۹۶/۰۴/۱۰
0
0
سلام
سازنده ما در عین حال کسی است که بنگاه دار است و پای مبایعه نامه مرا امضا کرده اند تا امروز تمامی اقدام هایی که کمک به ساخت و اتمام ملک را بکند انجام دادم شامل مساعدت مالی جهت اتمام کارهای باقی مانده ملک / تسویه کامل کلید تحویل و صورتمجلس تفکیکی که به امضای ایشان رسیده است و.... ولی متاسفانه و همچنان ملک قابل سکونت نیست.
شب عیدی هم از من 13 میلیون گرفته تا کارهای خانه را انجام بده که کلا رفته که رفته ، بنده هم شکایت از طریق مراجع قضایی کردم

اما سوال این است آیا از طریق صنف می شود جلوی کلاه برداری چنین افرادی را گرفت تا دیگران اسیر چنین افرادی نشوند و نکته اینکه تا به حال دو بار دفتر ایشان به خاطر چنین تخلفاتی بسته شده است و نمی دانم چطور آنها موفق به فک پلمپ شدن؟!

لطفا راهنمایی بفرمایید چطورو کجا شکایت کنم ما منطقه 1 تهران هستیم
با سپاس
عباس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۲۶ - ۱۳۹۶/۰۴/۱۱
0
0
باسلا.
خدمت رییس املاک کشور جناب اقای عقبایی
اینجانب به مدت شش ماه مغازه ای دریکی از پاساژهای تهران اجاره کردم چون یک ساله بوده ولی به علت خرابی بازار کلی بده ای دارم میارم می خواستم بدانم ایا میتوانم به راحتی و خوبی مغازه رو پس بدم ممنون میشم راهنمایی بفرمایید
پریسا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۰۲ - ۱۳۹۶/۰۴/۱۳
0
1
سلام, ما چهار پیش یک خانه معامله کردیم که هنوز سند نخورده, الان وکیل گرفتیم که شکایت کنیم, اما یه مشکل هست که توی قرار دادهای چهار سال پیش به صورت چاپی نوشته شده املاک حق داوری دارد, وکیلمون گفته چون این جمله چاپ شده قاضی که ببینه رای میده املاک داوری رو کرده یا نه و هزینه هایی که به دادگاه میریزیم از بین میره, حالا این آقای املاکی امضا نمیکنه دو ماهه داره ما رو میچرخونه رفتیم اتحادیه شهرمون پیگیری نمیکنه, چی کار باید یکنیم؟؟؟؟
اسعد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۲۱ - ۱۳۹۶/۰۴/۱۹
0
0
با سلام بنده بمدت دو سال، سال اول 55 ميليون و75 هزار اجاره وسال دوم 65 ميلوين و5 هزار اجاره خانهاي 75 متري واقع در در نارمك -دردشت اجاره كردم ولي بعد با ارسال عواض شهرداري متوجه شدم كه خانه 68 متر مي باشد وصاحب ملك چون خانه جديدجهت اجاره قولنامه كرده بودم وچون نمي خواستم ان را از دست بدم مجبور شدم با كلي مشكلات خانه را تخليه كنم ولي بعد از تسويه نه تنها رسيد املاك كلاهبردار كه با صاحب ملك آشنايي دارند هزينه قبوض مصرفي را به من ندادند بلكه قولنامه را نيزكه پشت آن تسويه شده بود به من ندادند، البته كپي رنگي قبل از تسويه از ان گرفته ام وحتي برگه عوارض شهرداري را نيز دارم لازم بذكر است قولنامه نيز فاقد كد رهگيري مي باشد البته بنده تمايل به كد رهگيري داشتم ولي مالك چون مي گفت با ثبت كد رهگيري ماليات به ان تعلق مي گيرد وبنده بدليل عدم سنخيت در متراژ خانه قصد شكايت از مالك واملاك را دارم لطفا راهنميي بفرمائيد
زارع
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۱۱ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۰
0
0
باسلام .دختر عمه من که خانمی کارمند و شوهر دار است برای تهیه محلی برای اجاره به من مراجعه کرد و من با آشنایی کوچکی که با یکی از کارمندان بنگاه بزرگی داشتم ایشان را به آنجا معرفی کردم وبعد از چند روز ایشان با گله مندی بمن گفت که پسر بنگاه دار با بیان اینکه چرا با راننده اداره اومدی ...ماشین خودم کولر داره و از این مزخرفات در صدد تور انداختن من بر آمد راستش خواستم برم در بنگاه وبا طرف درگیری فیزیکی کنم اما با مراجعه به این سایت گفتم مطلبم را بیان کنم و بگویم آیا نظارتی بر اعمال این جور افراد نیست آیا آیا کسی که ناموس خود را برای مشاوره به این جور مکانها که قانونی هم هستند وجود ندارد ؟ از شما مسئول محترم میخواهم یک بازرس بطور محسوس و یا نامحسوس به این جور جاها بفرستید تااینها بخود اجازه بیان و مطرح کردن چنین غلط های زیادی نکنند . خانواده من سالهاپلیس و حقوق دان بوده اند و میگویند که اغلب قتلها و در گیزی های دیگر که منجر به بازداشت افراد میشود ناشی از همین گونه رفتار هاست .
محمدرضا قلمبر
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۴۲ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۲
0
0
با سلام
اینجانب ساکن شهرک اکباتان هستم متاسفانه اکثریت قریب به اتفاق املاک شهرک اکباتان ساکنین را تحریک به افزایش اجاره بها و قیمت ملک می نمایند از هفته گذشته تا الان قیمت سه خوابه فاز یک از 750میلیون به یک میلیارد و 50 میلیون رسانده اند و از مالک می خواهند که مستاجر را بیرون کند تا با خیال راحت مستاجر بیاورند اجاره سه خوابه از 40 میلیون ماهی 2500 به 8- میلیون ماهی 3500 رسانده اند فقط در کمتر از 10 روز بسیاری از مستاجرین این روزها از نگرانی مریض شده اند / خواهشمند م رسیدگی بفرمایید.
مهدی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۴۶ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۴
0
0
با سلام خدمت کارشناسان محترم. بنده سال پیش خانه ایاجاره نمودم که اگهی دهنده خود مالک بوده. ولی ما در مشاور املاک قرارداد منعقد کردیم و مشاور املاک کل مبلغ پورسانت گرفت از ما در صورتی که ننصف مبلغ باید میگرفت تازه هزینه کد رهگیری هم گرفتن ولی تا الان که 1 سال گذشته به ماکد ندادن و فرار مالیاتی میکنن میخواستم ببینم چجوری بپیگیری کنم یا اصصلا جای پیگیری داره ممنون میشم جواب بدین
saeid
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۱۹ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۴
0
0
با سلام و خدا قوت از مطالعه این همه سؤال و راهنمایی های لازم توسط شما یزرگوار .
با مشقات زیاد ملک کوچکی را خریداری کرده و پس از سالها قصد فروش آنرا کردم ، دیماه سال 95 بنگاه محل توسط کارمندش این ملک رابه بهانه سرمایه گذاریشان با بنده قولنامه کردند و سند ملک را به بهانه پیگیری وام و انتقال آن به این ملک از بنده گرفتند ( تا من در زمان محضر نتوانم گواهی عدم حضور بگیرم و پیگیر استعلامات لازم باشم ) و از بی اطلاعی من در مورد انجام معامله سوء استفاده کرده و در قولنامه هم قید شد خریدار قصد رهن و اجاره منزل را دارد و فروشنده موظف به همکاری میباشد . اسفند ماه که موعد محضر من با فروشنده ملک جدیدم رسیده بود و هنوز الباقی پول خود را ( 46 م ) از بنگاه نگرفته بودم به من وعده دادند تا اجازه دهم با ورود مستأجر پول دریافتی از ایشان را ( 26 م ) بابت قسمتی از بدهی خود به من بدهند و الباقی مانده را هم بعد از یکماه پرداخت کنند . متأسفانه من هم اشتباه کردم و اجازه ورود مستأجر را دادم و آنها نه تنها پول مستأجر را به من ندادند بلکه بهای باقیمانده را هم ندادند . تا اینکه با مذاکرات متعدد قرار 16 خرداد 96 برای محضر گذاشته شد ولی حاظر نشدند و بر این اساس بنده توانستم گواهی عدم حضورشان را بگیرم . حال با توجه به اینکه سند ملک به نام و در دست بنده میباشد اما ملکم در تصرف آنهاست ( اجاره نامه هم بین کارمند بنگاه با مستأجر است و بنده دخالتی در آن نداشتم ) و مدام مرا آزار میدهند ، بنگاه میگوید ما واسطه بودیم و خریدار شخص دیگری است ( کارمند خودشان است ) و شما قانونی پیگیری کن و چون میدانند متأسفانه این پیگیری زمانبر خواهد بود کلا جواب سربالا میدهند .لطفاً راهنمایی بفرمایید اولاً برای حصول سریعتر نتیجه چه کار باید بکنم و دوماً شما را به خدا اجازه فعالیت به چنین املاکی ندهید که مردم را اذیت کنند . همین بنگاه توی محل کلی شاکی دارد که مثل من ظلم دیده اند .از توجه و راهنمایهای شما سپاسگزارم و امیدوارم خداوند اجر این راهنماییها را به شما عطا کند . با تشکر و احترام .
اکسیر
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۲۶ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۴
0
0
با سلام و عرض ادب
ایا بیعانه ای که مشاور املاک در ابتدای کار از مستاجر میگیرد مشمول ضرر و زیان میشود؟ ما یک واحد رو دیدیم و مقداری بیعانه دادیم فردای ان روز بعلت عدم تحویل ودیعه توسط صاحبخانه قبلی نتوانستیم پیش پول رو جور کنیم و مجبور به پس گرفتن بیعانه شدیم .متاسفانه مشاور املاک که با مالک دوست هست اقدام به برداشت از بیعانه نموده است در صورتیکه ما هنور معامله ای انجام نداده ایم
مدیر پایگاه باسلام
اگرمعامله ای انجام نشده باید پول را پس بگیرید
سعیدگراوند
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۴:۳۰ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۵
0
0
با سلام
اینجانب روز ۳۱ تیر برای تمدید قولنامه به املاک... در خیابان اقبال....مراجعه نمودم از آنجایی که سال گذشته در تاریخ ۹۵/۰۵/۱۶ با اینکه من و صاحب خونه بدون دخالت هیچ املاکی توافق کردیم و فقط برای ثبت به املاک فوق مراجعه نمودیم با اینکه اصرار داشتم کد رهگیری نیاز دارم ولی صاحب املاک گفت همین دستی کافیه و کد رهگیری برای صاحب خونه و ما مالیات میاد که گذشت و اما امسال که در تاریخ ۹۶/۰۴/۳۱ برای تمدید قرار داد و نیاز مبرم به کد رهگیری برای تعویض پلاک ماشین همراه صاحب خونه رفتیم اول یه قولنامه عادی دستنویس نوشت و صدهزار گرفت گفتم من که نیازی به این دستی ندارم گفت این واسه صاحب خونه است و شما باید علاوه بر این مبلغ چهارصد هزار برای قولنامه کد رهگیری بدهی چون این واسه شماست و صاحب خانه نیازی به این ندارد گفتم هر اولا شما حق دخالت در معامله ما را نداری و فقط وظیفه نوشتن یه قولنامه را داری نه فضولی . دوما چرا برای یک واحد باید دو هزینه بگیری اینجا املاک است یا مرکز کلاهبرداری .
جالب اینکه بالای سرش تابلویی هست که نوشته لطفا در معامله دیگران دخالت نکنید.
خلاصه اینکه گفتم صدهزار و بده نمیخوام این دستی به درد من نمیخوره و شما هم حق گرفتن پول اضافه چه عادی دستی و چه با کد را نداری که گفت این ثبت شده . و قیمت کد رهگیری بیشتره و جداست حتی در حالی که قرارداد من تا ۱۶ مرداد ۹۵ بود و باید تا ۱۶ مرداد ۹۷ میزد از یکم مرداد ۹۶ تا یکم مرداد ۹۷ زد یعنی ۱۵ روز به ضرر و از تاریخ قرارداد قانونی من کم کرد که روز بعد با اعتراض و پشت نویسی قولنامه تاریخ ۱۶ مرداد ۹۷ صحیح است را مهر و امضا کرد ولی برای گرفتن کد رهگیری به املاک دیگه رفتم و ده دقیقه ای با دویست هزار قولنامه با کد رهگیری گرفتم
جالب اینکه روز قبل املاک .... گفت باید فردا بیایی کد رهگیری بگیری تا استعلام از ثبت احوال بیاد و هزار حرف مفت و الکی.
حال بابت گرفتن صدهزار بیخودی بابت قولنامه عادی دستی و دخالت در معامله که به صاحب خونه تاکید کردن شما نباید پول کد رهگیری بدهید که دیگه هم ندادن از املاک .... شکایت دارم و خواستار رسیدگی هستم
با اینکه بنده حقیر وصاحب خانه برای تمدید قرارداد فقط باید ۱۵۰ هزار تومان یعنی هر کدام ۷۵ هزار تومان میدادیم ولی صاحب خونه فقط ۵۰ هزار داد و قولنامه دوم با کد رهگیری کل دویست هزار خودم پرداخت نمودم چون ناچار بودم و عجله داشتم برای تعویض پلاک. وگرنه اکثر املاکی ها حتی برای یه قولنامه سوری ۱۵۰ هزار تومان میگیرند
و اینکه دو بار تا شهریار رفتم تعویض پلاک که قبول نکردن اونم املاک .... گفت این دستی را قبول میکنند که بیش از صد هزار کرایه رفت و برگشتم شد
فراموش کردم که وقتی به .... گفتم شماره اقای عقبایی ریس محترم املاک کشور را دارم و این موضوع را به ایشان میگویم میشناسیدش گفت اتفاقا ایشان پسر خاله ام هستن؟
که گفتم اینجوریه پس هر خلافی هم انجام بدهی آزادی برای خودت ؟
یعنی صاحب املاک .... با اقای عقبایی پسرخاله هستن .
امیدوارم با جدیت برخورد شود
سعید گراوند 09192003264
09303914131
مدیر پایگاه باسلام
اگرایشان تخلف کرده اند می توانید به اتحادیه املاک یا شورای حل اختلاف مراجعه نمایید
ضمن اینکه هیچکس نمی تواند بالاتر ازقانون باشد.برای اطلاع ازرابطه فامیلی احتمالی و یاسوء استفاده ازنام رئیس اتحادیه بهتراست با دفتر ایشان تماس بگیرید وموضوع را اطلاع دهید
saeid
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۵۰ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۹
0
0
با سلام و خسته نباشید . بتاریخ 96/4/24 ساعت 17:19 از حضرتعالی راهنمایی خواسته شد ولی متأسفانه پاسخی دریافت نکردم با توجه به اینکه سؤالات بعد از من پاسخ داده شده . ممنون میشم راهنمایی و کمکی عنایت بفرمایید . با تشکر
مجید اسحقی گرجی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۰۲ - ۱۳۹۶/۰۵/۱۱
0
0
با سلام و احترام


نرخ خدمات کارمزد دریافتی به زودی در سایت درج خواهد شد

این جمله چند وقته تو سایت اتحادیه املاک برای نرخ کارمزد مشاوران املاک زده شده. ولی متاسفانه وقتی کلیک میکنیم چیزی نمیاد!!!!!؟؟؟؟؟؟!!!!! خواهشمندیم اگه میخواهید ادعا کنیید همه چیز روی سایته لطفا سایت رو کامل کنید که یه وقت خدای نکرده ما بدبین نشیم.

با تششکر
سام صالحی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۰۹ - ۱۳۹۶/۰۵/۱۲
0
0
سلام
بنده در دفتر املاکی مبایعنامه خرید ملک نوشتم.پرداختی اول را انجام دادم . زمان پرداخت کمیسیون املاک و دریافت مبایعنامه و کد رهگیری مشاور پورسانت جدای مبلغ کمیسیون درخواست کرد که بنده مخالفت کردم . باتوجه به مخالفت بنده املاک مبایعنامه و کد رهگیری را به من تحویل نداد. و گفت کد رهگیری را باطل می کند..چه اقدامی انجام دهم؟؟؟
مدیر پایگاه باسلام
این کاراملاک به طورقطع تخلف است ومی توانید به اتحادیه املاک یا شورای حل اختلاف مراجعه نمایید
اميد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۵:۰۱ - ۱۳۹۶/۰۵/۱۹
0
0
باسلام بنده چند روز پيش براي تمديد قرار داد به بنگاهي كه ٥ ساله ميشناسمش رفتم تا تمديد كنم اما چون عجله داشتم قراداد رو سفيد امضا زدم تا مؤجر هم از راه برسه و امضا بزنه ولي الان يه هفته است نه مؤجر مياد امضا كنه و نه بنگاه امضاي من رو بهم پس ميده بايد چيكار كنم
مدیر پایگاه باسلام
به نطرمی رسد شما اشتباه کرده اید اما با این حال  بهتر است مشکل را با کدخدامشی حل کنید وگرنه باید به اتحادیه املاک یا شورای حل اختلاف مراجعه نمایید
saeid
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۱۲ - ۱۳۹۶/۰۵/۱۹
0
0
با سلام و خدا قوت از مطالعه این همه سؤال و راهنمایی های لازم توسط شما یزرگوار .
با مشقات زیاد ملک کوچکی را خریداری کرده و پس از سالها قصد فروش آنرا کردم ، دیماه سال 95 بنگاه محل توسط کارمندش این ملک رابه بهانه سرمایه گذاریشان با بنده قولنامه کردند و سند ملک را به بهانه پیگیری وام و انتقال آن به این ملک از بنده گرفتند ( تا من در زمان محضر نتوانم گواهی عدم حضور بگیرم و پیگیر استعلامات لازم باشم ) و از بی اطلاعی من در مورد انجام معامله سوء استفاده کرده و در قولنامه هم قید شد خریدار قصد رهن و اجاره منزل را دارد و فروشنده موظف به همکاری میباشد . اسفند ماه که موعد محضر من با فروشنده ملک جدیدم رسیده بود و هنوز الباقی پول خود را ( 46 م ) از بنگاه نگرفته بودم به من وعده دادند تا اجازه دهم با ورود مستأجر پول دریافتی از ایشان را ( 26 م ) بابت قسمتی از بدهی خود به من بدهند و الباقی مانده را هم بعد از یکماه پرداخت کنند . متأسفانه من هم اشتباه کردم و اجازه ورود مستأجر را دادم و آنها نه تنها پول مستأجر را به من ندادند بلکه بهای باقیمانده را هم ندادند . تا اینکه با مذاکرات متعدد قرار 16 خرداد 96 برای محضر گذاشته شد ولی حاظر نشدند و بر این اساس بنده توانستم گواهی عدم حضورشان را بگیرم . حال با توجه به اینکه سند ملک به نام و در دست بنده میباشد اما ملکم در تصرف آنهاست ( اجاره نامه هم بین کارمند بنگاه با مستأجر است و بنده دخالتی در آن نداشتم ) و مدام مرا آزار میدهند ، بنگاه میگوید ما واسطه بودیم و خریدار شخص دیگری است ( کارمند خودشان است ) و شما قانونی پیگیری کن و چون میدانند متأسفانه این پیگیری زمانبر خواهد بود کلا جواب سربالا میدهند .لطفاً راهنمایی بفرمایید اولاً برای حصول سریعتر نتیجه چه کار باید بکنم و دوماً شما را به خدا اجازه فعالیت به چنین املاکی ندهید که مردم را اذیت کنند . همین بنگاه توی محل کلی شاکی دارد که مثل من ظلم دیده اند .از توجه و راهنمایهای شما سپاسگزارم و امیدوارم خداوند اجر این راهنماییها را به شما عطا کند . با تشکر و احترام .
بینام
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۵۶ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۰
0
0
اینجانب درتاریخ 1391 یک دانگ از شش دانگ ملکی را درپردس بومهن خرداری نمودم درهنگام خرید صا حب بنگاه هیچ مدرکی را دال صاحب ملک بودن فروشنده به انجانب ارایه ننمودن بعد از حدود دوسال شخص فرشنده ملک مورد نظر را بصو رت ششدانگ به شخص دیگری واگزار نموده است ایا بنگاه مورد نظر در این مورد مقصر است وبنده میتوانم ازایشان شکایت کنم
مدیر پایگاه باسلام
بله می توانید به اتحادیه املاک مراجعه ویا به شورای حل اختلاف بروید
saeid
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۵۰ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۱
0
0
با سلام و خدا قوت از مطالعه این همه سؤال و راهنمایی های لازم توسط شما یزرگوار .
با مشقات زیاد ملک کوچکی را خریداری کرده و پس از سالها قصد فروش آنرا کردم ، دیماه سال 95 بنگاه محل توسط کارمندش این ملک رابه بهانه سرمایه گذاریشان با بنده قولنامه کردند و سند ملک را به بهانه پیگیری وام و انتقال آن به این ملک از بنده گرفتند ( تا من در زمان محضر نتوانم گواهی عدم حضور بگیرم و پیگیر استعلامات لازم باشم ) و از بی اطلاعی من در مورد انجام معامله سوء استفاده کرده و در قولنامه هم قید شد خریدار قصد رهن و اجاره منزل را دارد و فروشنده موظف به همکاری میباشد . اسفند ماه که موعد محضر من با فروشنده ملک جدیدم رسیده بود و هنوز الباقی پول خود را ( 46 م ) از بنگاه نگرفته بودم به من وعده دادند تا اجازه دهم با ورود مستأجر پول دریافتی از ایشان را ( 26 م ) بابت قسمتی از بدهی خود به من بدهند و الباقی مانده را هم بعد از یکماه پرداخت کنند . متأسفانه من هم اشتباه کردم و اجازه ورود مستأجر را دادم و آنها نه تنها پول مستأجر را به من ندادند بلکه بهای باقیمانده را هم ندادند . تا اینکه با مذاکرات متعدد قرار 16 خرداد 96 برای محضر گذاشته شد ولی حاظر نشدند و بر این اساس بنده توانستم گواهی عدم حضورشان را بگیرم . حال با توجه به اینکه سند ملک به نام و در دست بنده میباشد اما ملکم در تصرف آنهاست ( اجاره نامه هم بین کارمند بنگاه با مستأجر است و بنده دخالتی در آن نداشتم ) و مدام مرا آزار میدهند ، بنگاه میگوید ما واسطه بودیم و خریدار شخص دیگری است ( کارمند خودشان است ) و شما قانونی پیگیری کن و چون میدانند متأسفانه این پیگیری زمانبر خواهد بود کلا جواب سربالا میدهند .لطفاً راهنمایی بفرمایید اولاً برای حصول سریعتر نتیجه چه کار باید بکنم و دوماً شما را به خدا اجازه فعالیت به چنین املاکی ندهید که مردم را اذیت کنند . همین بنگاه توی محل کلی شاکی دارد که مثل من ظلم دیده اند .از توجه و راهنمایهای شما سپاسگزارم و امیدوارم خداوند اجر این راهنماییها را به شما عطا کند . با تشکر و احترام .
علی اکبر محمدقاسمی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۶:۱۰ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۳
0
0
باسلام خدمت برادر عزیز و بزرگوارم جناب آقای حسام عقبایی
احتراما اینجانب امام جماعت و امین موقوفه مسجدی هستم که توسط یکی از بنگاهان املاک به دلیل اعتماد فریب خوردم خواهش میکنم به خاطر خدا و کمک به مسجد ترتیبی اتخاذ کنیدحضوری خدمت برسم و توضیح بدم متأسفانه با عمل بنگاهی ابروی حقیردر معرض خطر بعداز عمری مجاهدت . شماره همراه0935-5718752قاسمی
قلی وند
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۴۳ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۴
0
0
با عرض سلام و خسته نباشید من جدا از همه ابدارچی هستم تو را به خدا من امدم یه لقمه به استلاح حلال در بیاورم قبل عید 96 در ... در گیشا مشغول کار شدم 20 .12. 95 پلم شد 3 .2. 96 باز شد و مدیریت ان را خانم ... که منشی املاک ... بود به نام جدید املاک ... در همان واحد ادامه به کار دادند که مشارکت در ساخت هستش از 8 ماه کار من فقط 3 ماه حقوق گرفتم و سر برج یعنی 1. 6 .96 دوباره پلم میکنند و این خانم که مدیر جدید است ایا میتوانم با پرداخت نکردن حق بنده با این شرکت که ریشه در کلاه برداری همان املاک ... دارد از تریق اتحادیه پیگیر باشم خدا خیرتان دهد
قلی وند
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۵۷ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۴
0
0
با عرض سلام مجدد من ابدار چی همان صورتی که حالا اسکان ابنیه نصر شده در صورت بزرگواری کمک کنید ممنون میشم 09308896667
الهام ناصراني پور
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۴۸ - ۱۳۹۶/۰۶/۰۲
0
0
ايا امضا و مهر بنگاهي زير قرداد مهم است اگر بنگاهدار مهر الكي زير قرارداد زده باشد تكليف چيست ويك سوال ديگه اگر بنگاه دار كد رهگيري داده باشد با يك كدپستي ولي در متمم ادرس يك ملك ديگه باشه
مدیر پایگاه باسلام
مهر وامضاء مسئولیت های قانونی خود را دارد
درمورد سوال دوم با اتحادیه املاک تماس بگیرید
الهام ناصراني پور
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۴۹ - ۱۳۹۶/۰۶/۰۲
0
0
ايا امضا و مهر بنگاهي زير قرداد مهم است اگر بنگاهدار مهر الكي زير قرارداد زده باشد تكليف چيست ويك سوال ديگه اگر بنگاه دار كد رهگيري داده باشد با يك كدپستي ولي در متمم ادرس يك ملك ديگه باشه
الهام ناصراني پور
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۴۹ - ۱۳۹۶/۰۶/۰۲
0
0
ايا امضا و مهر بنگاهي زير قرداد مهم است اگر بنگاهدار مهر الكي زير قرارداد زده باشد تكليف چيست ويك سوال ديگه اگر بنگاه دار كد رهگيري داده باشد با يك كدپستي ولي در متمم ادرس يك ملك ديگه باشه
احمد یوسفی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۰۷ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۰
0
0
سلا خدمت دوستان محترم من در ۱۵/۲/۹۶یک واحد مسکونی خریداری کردم در غرب تهران در هنگام قرار داد ۲۰۰میلیون پرداخت کردم ۹۶/۴/۱۵مبلغ۱۰۰میلیون پرداخت کردم که سند رو بزنن ۱۰روز بعد زدن وقرار بود ۹۶/۴/۱۵منزل رو قرار بود بدن وتصویه همه چیز رو بگیرن ۲روز بعد تحویل دادن
احمد یوسفی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۱۲ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۰
0
0
سلا خدمت دوستان محترم من در ۱۵/۲/۹۶یک واحد مسکونی خریداری کردم در غرب تهران در هنگام قرار داد ۲۰۰میلیون پرداخت کردم ۹۶/۴/۱۵مبلغ۱۰۰میلیون پرداخت کردم که سند رو بزنن ۱۰روز بعد زدن وقرار بود ۹۶/۴/۱۵منزل رو قرار بود بدن وتسویه همه چیز رو بگیرن ۲روز بعد تحویل دادن وتسویه نگرفتن وهنوز هزینه قبضها رو به بنگاه دادن که بنگاه به من نمیدهد و هزینه های اب وفاضلاب وعوارض شهرداری رو پرداخت نمیکند وتلفن رو به نام نزدن وبنگاه هم هیچ مسولیتی نسبت به هیچی قبول نمیکنه میگه من فقط قرار داد نوشتم قبضها رو هم خودشون تسویه کنن و ادرس منزل فروشنده رو به بنده نمیدن چون منزلی که خریداری کردن از همون بنگاه است
احمد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۱۳ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۱
0
0
با عرض سلام
ملكي را ازشخصي خريداري كردم وبه شخص ديگري واكذارنمودم اين ملك تعاوني است اكنون ١١ روز از معامله گذشته ولي املاك اورق پرينتي كه در ان كد ره گيري قيد شده ودو طرف امضاء كرديم را با امروز وفردا كردن تحويل نميدهد البته تنش هايي بين من ونويسنده قرار داد بخاطرطرف داري هاي يكجانبه از خريدار توسط كسي كه قرار داد مينويسد هم پيش امده ضمن اينكه بابت ملك ٣٠٠ ميليوني كميسيون ٢ ميليوني درجا هم ازمن گرفته ولي اوراق معامله را تحويل نميدهد تقاضا دارم پاسخ بفرمائيد فروشنده اي كه ظرف نيم ساعت بيش از ٥ ميليون تومان به جيب املاكي ريخته وهمان لحظه هم پول شان را پرداخت كرده بايد بخاطرگرفتن حداقل حق خودچندبار مراجعه كند وتماس بگيرد تا قرارداد به دستش برسد!!!؟؟؟؟؟؟
بابائی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۱۷ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۴
0
0
با سلام؛ ملکی در محله شهرک 13 آبان تهران، در تاریخ 18 مرداد 95، توسط مشاور املاک شماره .. (بنگاه ...) به شماره سریال برگه اجاره نامه 035753 بین خانم ب (موجر) و آقای ر به شماره شناسنامه .. صادره از شهر ری با کد ملی ... و شماره تماس.. (مستاجر) مورد قرارداد اجاره واقع شده است. مدت قرارداد از 1 شهریور 95 تا 1 شهریور 96 ذکر شده است. در اسفندماه 1395، مالکیت ملک فوق تغییر یافته است و بنا به سند رسمی مالکیت شماره 902185 الف/95 به تاریخ ثبت 24 اسفند 1395، خانم ... مالک قانونی ملک (واحد آپارتمانی مستقل) شده است و البته با توجه به اعلام مالک قبلی مبنی بر تنظیم قرارداد اجاره نامه تا 1 شهریور 1396، نسبت به حضور مستاجر تا پایان مدت قرارداد مخالفتی نداشته است. لکن هم اکنون (14 شهریور 1396)، 14 روز از موعد قرارداد می گذرد و هنگامی که به مشاور املاک .... مراجعه نموده، متوجه شده که مشاور املاک... قرارداد اجاره نامه را بین خود و مالک قبلی تنظیم نموده است و سپس مورد اجاره را بدون اذن مالک، به شخص دیگری (با مبلغ متفاوت و گویا بیشتر) اجاره داده است. اکنون نیز از تخلیه ملک استنکاف می نمایند و ضمن توهین به مالک جدید، وی را به مراجع قانونی ارجاع داده اند. گفتنی است که آقای... (مشاور املاک ...)، سه برگ اجاره نامه سفید (خالی از سایر اطلاعات) نیز با امضای ساکن واحد تنظیم نموده است تا عندالزوم وی را تحت فشار قرار دهد. مبلغ قرارداد اولیه بین مالک اول (خانم ب و آقای ر (بنگاه.... که خود را به عنوان مستاجر معرفی نموده است)، اجاره ماهیانه 2,000,000 ریال و ودیعه 250,000,000 ریال بوده که تا این تاریخ (14 شهریور 96)، نه یک ریال از اجاره را پرداخت نموده اند و هم 140,000,000 ریال از مبلغ ودیعه به ایشان مسترد شده است. لکن همچنان با قلدری و بهانه های واهی از تخلیه ملک خودداری می نمایند. لطفا ضمن برخورد با واحد صنفی متخلف، اینجانب را راهنمایی بفرمایید. 09192181990
احمد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۱۳ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۴
0
0
با سلام
ملكي را اخيرافروختم وظرف چند ثانيه از نوشتن پيش نويس معامله ،املاك درخواست حق كميسيون خود نمود كه بيش از انچه قانوني باشد درجا به حساب بنگاه ريختم اكنون بيش ١٥ روز است كه با حق كشي هاي پي در پي وجانب دارانه از خريدار قرار داد في مابين را به من نميدهد چندين بار هم تماس تلفني داشتم وپيامك زدم وجوابم را نميدهد واقعا من بايد چيكار كنم لطفا پاسخم را بدهيد تا از نگراني نجات پيدا كنم !!!؟؟؟؟؟
مدیر پایگاه باسلام
شما مبایعه نامه را دراختیاردارید؟
saeid
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۰۵ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۶
0
0
با سلام و خسته نباشید . با توجه به اینکه مطلبی را در دو مرحله خدمت شما ارسال نمودم ولی متأسفانه هر دو بار بدون پاسخ ماند ، خواهشمندم بفرمائید :چنانچه مجوز بنگاه املاک به نام صاحب املاک باشد اما در معاملات اسم و امضاء و اثری از ایشان نباشد و جای ایشان فرزندشان که ظاهراً خدمت سربازی هم نرفته و باعث بروز مشکل شده مهر و امضاء کرده باشد ، آیا اشکال دارد یا خیر و اگر دارد چگونه میتوان پیگیری نمود ؟
و مطلب بعدی اینکه در این املاک از طرف بنده قولنامه ای را جعل امضاء کرده و جهت استعلام بانکی به یکی از شعب بانکها ارسال شده و در این مورد فایل صوتی گواه بر این موضوع موجود میباشد ، این مورد را چگونه میتوان پیگیری کرد ؟ با سپاس فراوان از همکاری شما .
امیر عابدی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۴۴ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۰
0
0
سلام عرض احترام من بعنوان مشاور املاک از اتحادیه مردمی مشاور املاک که بجای اینکه در درجه اول مسائل وگرفتاریهای هم صنفهای خودشان را پیگیری کنند بیشتر به فکر مردمند البته خوبه همونقدر بفکر مشاورین هم باشند که بودن اونهاست که به اتحادیه هویت میدهد وگرنه اسمشو میتونستن بزارن اتحادیه مردم در راه رضایت مردم پس مشاور کجاست کدوم مشاور وقتی دور میخوره میتونه حقشو بگیره کدوم مشاور بیمه شده کدوم مشاور مزایا داره یا بعد از ۳۰سال بازنشسته میشه هر بی سوادی هم که همکار ما میتونه بشه کمیسیون حداقلی طبق مصوبه حدااقل کمیسیون تعریف شده طبق قانون کمیسیونر کمیسیون توافقی هستش نمیخواد نگیره آیه نازل نشده با تعرفه توافقی کار انجام بده که بعد از گذشتن خر از پل مردم برن شکایت کنن کسی که یک میلیارد برای یک معامله که توسط زحمت مشاور به سرانجام رسیده تو سرما گرما وحدود ۶۰ درصدش هم مالیات و صاحب املاک و ارزش افزوده وحدود ۶ماه تو این بازار خراب بده کار عالم وادم هم شده شما قضاوت کنید حق نداره نتیجه زحمتهاشو بگیره که اگر حساب کنید در طول سال درامدش به ماهی یک میلیون بزور میرسه قضاوت با شما مردم عزیز اتحادیه ما که برای شما ست مشاوران هم ایرانی هستند بچه های همیت مردمند.
زهرا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۰۲ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۱
0
0
دروغ محضه من خودم یه این اتحادیه مراجعه کریدم وااز امیلاکی میخواستم شکایت کنم ولی همین اتحادیه نزاشت وگفت یه تومن ارزش نداره
ye badbakht
|
France
|
۲۲:۰۱ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۵
0
0
اتحادیه الکیه هیچ کاری برای ارباب رجوع انجام نمیدن.من 2بار مراجعه کردم گفتن ولش کن ارزش نداره.فقط نشسستن حقوق میخورن....
سلیمانی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۵۸ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۹
0
0
با سلام. دوماه پیش خانه ای را به صورت مجردی اجاره کردم و تعداد ساکنین را 4 نفر اعلام کردم. در قولنامه بنگاهی، 4نفر خانواده (نه مجرد) ذکر شد و چون ما خانم هستیم، گفت مشکلی ندارد. من هم پذیرفتم.
وقتی نسخه کد رهگیری دار را تحویل گرفتم، دیدم که تعداد ساکنین 2 نفر (مشخص نشده خانواده یا مجرد) ذکر شده. الآن که تعداد ما 4 نفر است، مالک مخالفت کرده است و می.گوید به من گفته شده دو نفر!
تکلیف مغایرت این دو نسخه قولنامه چیست و کدام یک ملاک است؟ قولنامه ای که در کاغذ بنگاه نوشته شده، فسخ نشده و همینطور مانده است ممنونم
محسن
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۱۵ - ۱۳۹۶/۰۶/۳۰
0
0
سلام
یک آپارتمان در غرب تهران خریداری کردیم چون موقع تحویل حضور نداشتم پول را به حساب املاک ریختم تا بابت بدهی مبلغی را نگه دارد
فروشنده حدود ۱۵۰۰۰۰۰تومان بدهی ساختمان را پرداخت نکرده و املاک هم هیچ اقدامی ننموده. حلا راه حل چیست؟ از طریق شورای حل اختلاف از املاگ شکایت کنیم یا اتحادیه؟
محسن
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۲۷ - ۱۳۹۶/۰۶/۳۱
0
0
سلام
یک آپارتمان در غرب تهران خریداری کردیم چون موقع تحویل حضور نداشتم پول را به حساب املاک ریختم تا بابت بدهی مبلغی را نگه دارد
فروشنده حدود ۱۵۰۰۰۰۰تومان بدهی ساختمان را پرداخت نکرده و املاک هم هیچ اقدامی ننموده. حلا راه حل چیست؟ از طریق شورای حل اختلاف از املاگ شکایت کنیم یا اتحادیه؟
مدیر پایگاه باسلام
ازهردوطریق می توانید موضوع را پیگیری کنید
علیرضا
|
United States
|
۱۳:۳۵ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۱
0
0
باسلام،
اینجانب یک واحد آپارتمان که سند بنام همسر صاحب یک مشاور املاکی بوده خریداری کردم 30 میلیون از پولش برای سند مانده که وام می باشد مالک برای تشکیل پرونده در بانک حاضر شده ولی برای کارهای محضر حضور پیدا نمی کند. چیکار باید بکنم. در واقع مالک بنگاه املاک امروز فردا می کند. چون دسترسی به همسرش برای ما ممکن نیست.
سهراب
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۰۲ - ۱۳۹۶/۰۸/۰۳
0
0
سلام
ببخشید من 20 میلیون برای رهن یک واحد آپارتمان در تهران به مشاور املاک دادم و قرار شده یک ماه بعد منزل مورد نظررو تحویل بدن و باقی مبلغ رهن رو دریافت کنن.
الان حدود 3 ماه از قرارمون گذشته و همینطور امروز و فردا و پس فردا و آخر هفته و هفته ی دیگه و ... میکنن !
خواهش میکنم بفرمایید چیکار بکنم بهتر هست ؟
با شکایت راه به جایی میبرم ؟
برای شکایت به کجا مراجعه کنم ؟
ممنون میشم نظرتون رو بفرمایید
مدیر پایگاه باسلام
اول بهتراست با یک مشاورحقوقی درباره قراردادتان مشورت نمایید تا بعد ازآن اقدام های لازم را انجام دهید
Jalal
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۴۴ - ۱۳۹۶/۰۸/۰۴
0
0
باسلام..بنده درتهران یک واحدآپارتمان اجاره کردم وباپرداخت رهن کامل قرارشددرتاریخ ۹۶.۰۶.۱۲کلیدم راتحویل بگیرم اما به گفته بنگاه خانه خالی نشد وبعدازچندروز یک چک به من دادند که رهنم را پس بگیرم اما چک هم پاس نشد الان هم که فقط یک سوم پولم راپس داده اندومابقی را پس نمیدهند لطفا راهنمایی کنید
میترا سادات
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۲۴ - ۱۳۹۶/۰۸/۰۴
0
0
با سلام خدمت شما.برای فروش اپارتمان به یکی از دفاتر املاک تهران مراجعه کردم در قولنامه دستی پیش نویس روزی 500 هزار تومان شرط تاخیر در انجام تعهدات طرفین قید شد ولی چن روز بعد در قولنامه کد رهگیری دار متوجه شدیم مشاور املاک با خریدار تبانی کرده و روزی 50 تومان را قید کرده به ایشان مراجعه کردیم و متذکر شدیم ولی پاسخگو نیستن.وخریدار با توجه به روزی 50 تومن الباقی ثمن معامله را پرداخت نمیکند و در دفتر خانه حاضر نمیشود.و مارا دچار دردسر کرده .خواهشمندم راهنمایی بفرمایید .با سپاس فراوان از شما بزرگوار
کریمی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۴۶ - ۱۳۹۶/۰۸/۰۸
0
0
با سلام . دفاتر املاک شهر پردیس حق المشاوره خود را یک درصد (از هریک از طرفین که جمعا دو درصد از کل معامله میشود) اعلام می کنند و علت آن را کم بودن رقم معاملات نسب به مناطق دیگرتهران بیان می کنند. آیا این استدلال قانونی است ؟
مهدی کریمی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۴۲ - ۱۳۹۶/۰۸/۱۶
0
0
با سلام
احتراما اینجانب اقدام به تنظیم مبایعه نامه برای خرید اپارتمان در دفتر املاک نموده ام ، وقتی برای اخذ وام به بانک مراجعه کردم مشخص شد با توجه به اینکه قصد اخذ ۲ وام را دارم باید اسم همسرم نیز بعنوان خریدار در مبایعه نامه اورده شود ، به بنگاه مراجعه کردم میگوید باید مبایعه نامه باطل و دوباره تنظیم شود و کمیسیون کامل دوباره پرداخت شود ، به اتحادیه مراجعه کردم ایشان هم همین نظر را دارند ، لطفا راهنمایی فرمائید ، تشکر ، از شهر کرج
مهناز
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۳۴ - ۱۳۹۶/۰۸/۱۷
0
0
باعرض سلام و خسته نباشید...در تاریخ 5مرداد 96 بنده خونه ای رو به مبلغ 250.000.000میلیون ریال ودیعه و ماهی 250.000هزار ریال اجاره ، رهن کردم..همچنین شب قبل از تنظیم قرارداد به مشاوراملاک گفتم من دسته چک ندارم که چک تنظیم تخلیه بدم و گفت ایرادی ندارد اگر صابخانه اصرار کرد خودم میدهم و همچنین مشاور املاک قبل از تنطیم قرداد گفت صابخونه ساکن یک شهر دور است ولی روز تنظیم قرداد میاید و ما قرداد را تنظیم کردیم ولی در روز قرارداد صابخانه نیامد و بعد از 1 ماه امروز فردا کردن شماره تلفن صابخونه را به من داد و پس از برقراری تماس فرد سالخورده ای بود که با خوش برخوردی گفت به زودی می اید و کارها با مشاور املاک است و ایرادی ندارد ولی 3 ماه گذشت و صابخانه نیامد و مشاور املاک بیان کرد که تمام کارهای خانه رو خودش انجام میدهد و صابخانه فرد پیری است که نمی تواند بیایدوخلاصه مشاور املاک گفت بیا من از طرف صابخانه امضا میکنم و بیان کرد اجاره خانه را به من بدهید ...لازم به ذکر است که او وکالت محزری از طرف صابخانه نداردو قرارداد سه برگه ای را امضا کردو به من داد،به او گفتم چرا کد رهگیری نمیدهی گفت چون مالیات داردفرقی نمیکندلازم به ذکر است مبلغ 2.900.000هزار ریال بابت اجاره 3 ماه و +حق کمیسیون گرفت...در صورتی حق کمیسیون 2.100.000هزار تومان بود و به زور پولی بابت شیرینی از کارت من کشید ..حالا از شما خواهش دارم بگید ایا این قرداد که کد رهگیری نداده است و صابخانه امضا نکرده ایرادی ندارد؟؟؟انقدر این چندوقت نگران بودم که تپش قلب گرفتم..کمکم کنید
مدیر پایگاه باسلام
اگرمشاوراملاک وکالت نامه رسمی ازطرف صاحبخانه نداشته باشد نمی توانسته به جای ایشان قرارداد امضاء کند وحتما موضوع را پیگیری کنید.ضمن اینکه کدرهگیری نیزموضوعی اطمینان بخش درزمینه قرارداد است.
نکته دیگراینکه قرارداد شما باید با حضوردوشاهد بالغ ودارای شرایط لازم شهادت امضاءشود
مجتبی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۱۵ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۷
0
0
سلام و عرض ادب خدمت جناب آقای مهندس عقبایی رییس محترم اتحادیه مشاورین املاک تهران
خواهشمندم رسیدگی و مشاوره به اینجانب را در اولویت قرار داده وبا دقت این مطلب را بخوانید که شاید از زندان رفتن یک خانم 50ساله که از دیابت رنج میبرد جلوگیری کنید
ایشان مادرم هستند
یک آپارتمان دو طبقه مسکونی واقع در جاده ورامین شهرک طالب آباد فروختند
که این معامله در یک بنگاه مشاور املاک دارای کد رهگیری واقع در همان محل با همان قیمت عرفی که خودشان قرار گذاشتند انجام شد
مبلغ معامله 70 میلیون تومان
مساحت 45 متر
خریدار به دادگاه مراجعه کرده شکایتی مبنی بر خیار غبن فاحش تنظیم کرده در صورتیکه در مبایعه نامه ماده 6 بند 6قید شده که کلیه خیارات به غیر از خیار تدرلیس اسقاط گردیده است
پدر ومادر من بیسواد هستند و ماهم آگاهی لازم را نداشتیم
مادر بخاطر کهولت سن و بیسوادی چند باری به دادگاه کهریزک مراجعه نکرد
ولی از آنجاییکه حکم جلبش را گرفتند مرتبا به دادگاه رفت الان هم به قید ضمانت آزاد بود
اعتراض و در خواست تجدید نظر و اعصار کردیم اما قبول نکردند
ماده 477 و خلاف شرع بین زدیم آن هم قبول نکردند
قرار فسخ گذاشتیم 3 میلیون روزی 50 هزار تومان
قاضی شایسته هم حکم فسخ معامله را داده که ما پولش را برگردانیم از او پرسیدم خسارت ما چی
گفت که به ازایش خریدار ساکن آپارتمان باشد
ما هم بضاعت مالی نداریم که وکیل بگیریم
خواهش میکنم خواهش میکنم یه کمکی به خانواده ما بکنید
والله که زلزله ای بنیان خانواده مارا لرزاند از بم و کرمانشاه بیشتر تلفات داده و احتیاج به کمک فکری و عملیاتی داریم
من شماره ام را میگذارم و منتظر هر نظری در تلگرام از این لحظه هستم
Reza
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۳۷ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۷
0
0
با سلام ، مشاور املاک مبایعه نامه ای تنظیم کرده که فروشنده مالک یک و نیم دانگ آپارتمان بصورت وکالتی بوده و ذینفع یعنی خریدار خود مشاور املاک میباشد و در مبایعه نامه تنظیمی یک و نیم دانگ آز کل یک ملک سه طبقه عنوان شده درصورتی که 18 سال پیش برای قطعه دوم و سوم طبق صورت مجلس تفکیکی از اداره ثبت سند شش دانگ صادر شده ، و فقط قطعه اول بدون سند باقی مانده ، حال ما وارث چهار و نیم دانگ از آپارتمان قطعه اول هستیم ، اما مشاور املاک مدعی است من یک و نیم دانگ کل ملک را خریداری کردم ، ما چگونه میتوانیم به اتحادیه از این مشاور املاک شکایت کنیم ؟ . متشکرم
امیری
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۴۹ - ۱۳۹۶/۰۹/۰۲
0
0
با سلام و احترام ، بنده یک واحد آپارتمان را برای رهن کامل نزد یکی از مشاورین املاک شهرستان آمل استان مازندران سپردم، مشاور املاک ودیعه رهن را کامل از مستاجر دریافت نموده و کلید آپارتمان را به مستاجر تحویل داده ولی تقریبا نصف مبلغ را به مالک که بنده باشم تحویل داده و مابقی ودیعه را خرج شخصی کرده ، ممنون میشم راهنمایی بفرمایید چطور اقدام قانونی کنم ؟
مدیر پایگاه باسلام
توصیه اول حل مشکل با مسالمت ومصالحه است اما درغیراین صورت می توانید به دادسرا و اتحادیه املاک نیزشکایت کنید
حمید
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۲۸ - ۱۳۹۶/۰۹/۰۷
0
0
با سلام
کارمند بنگاه بابت خرید اوراق تسهیلات مسکن برای یکی از مشتریان بنگاه از کارگزاری و عدم تسویه با کارگزاری رسید دستی مبنی بر بدهی به کارمند کارگزاری بابت اوراق تسهیلات داده و امضا و مهر بنگاه را زیر آن زده و در حال حاضر از پرداخت آن استنکاف می ورزد آیا می توان برای اعتراض و عدم پرداخت به اتحادیه مراجعه کرد.
محتشمی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۴۷ - ۱۳۹۶/۰۹/۰۹
0
0
با سلام
در قرارداد اجاره مسکونی ، چه میزان از مبلغ رهن و تا چه مدت قبل از سررسید قرارداد میبایست به مستاجر عودت گردد به منظور یافتن آپارتمان دیگر؟
لطفا راهنمایی فرمایید
امیر
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۳۲ - ۱۳۹۶/۰۹/۰۹
0
0
ایا مغازه ای را که در هوا میباشد و در زیر ان زیرزمین موجود است وبالای ان ملک مسکونی وجود دارد را میتوان به صورت ملکیت معامله کرد و همان زیر زمین صاحب ملک میباشد یا ملکی که رو مغازه موجود است... با تشکر
علی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۰۵ - ۱۳۹۶/۰۹/۱۲
0
0
درصورتی که صاحبخانه بعد از اتمام مدت اجاره به بهانه اینکه پول ندارم از دادن پول مستاجر خودداری کند تکلیف چیست؟وایا این مسئله در بنگاهی که خانه رااجاره داده باید بصورت کتبی نوشته وصورتجلسه شود یا نیازی نیست؟واگربنگاه از اینکار امتناع کرد تکلیف چیست؟
علی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۴۱ - ۱۳۹۶/۰۹/۱۳
0
0
درصورتی که صاحبخانه بعد از اتمام مدت اجاره به بهانه اینکه پول ندارم از دادن پول مستاجر خودداری کند تکلیف چیست؟وایا این مسئله در بنگاهی که خانه رااجاره داده باید بصورت کتبی نوشته وصورتجلسه شود یا نیازی نیست؟واگربنگاه از اینکار امتناع کرد تکلیف چیست؟
ارش
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۰۲ - ۱۳۹۶/۰۹/۱۴
0
0
با سلام. بنده دو هفته قبل ملکی را در منطقه جنت آباد جنوبی خریداری کردم. امروز متوجه شدم ملکی که خریده ام، یک متر بیشتر از متراژ واقعی در مبایعه نامه ثبت شده است. از آنجائیکه بنده به ازای هر متر مبلغ 6 میلیون تومان پرداخت کرده ام از اینرو مبلغ 6 میلیون تومان متضرر شده ام. آیا امکان شکایت از بنگاه املاک وجود دارد؟ با تشکر
حسن مسجدی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۴۹ - ۱۳۹۶/۰۹/۱۴
0
0
لطفا بفرمایید مبلغ کمیسیون بابت اجاره :
10 میلیون ودیعه و 2100000 تومن اجاره از هر طر چقدر است؟
منوچهر موسوی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۱۴ - ۱۳۹۶/۰۹/۱۶
0
0
باسلام و خسته نباشید . احتراما به عرض میرساند که این جانب منوچهر موسوی یه ملک در فولادشهر اصفهان در یه بنگاه گذاشتم رهن و بنگاه دار مبلغ چهار میلیون تومان از پول رهن خونه رو گرفته و نداده و هروقت مراجعه میکنم میگوید ندارم و خرجش کردم و طرف عضو شورای شهر.... هم است و الان مدت ۷ ماه از این قضیه میگذرد . لطف کنید ما رو راهنمایی کنید که چکار باید بکنم . با تشکر . ۰۹۱۶۱۱۱۶۲۳۲
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۳۵ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۰
0
0
واقعا کارگر رفته گر شهر داری از شب تا صبح توی سرما خیابون ها رو جارو میزنه دستمزدش چهل هزار تومان هست پس چه ظلمیه به بشر ایران که باید برای ی برگ کاغذ که ی بنگاه دار اسم خریدارو فروشنده را روش نوشته و تازه کلی هم تو این وسط .... و اکثر معامله کنندگان از بنگاه دار ها شاکی هستند باید میلیونها تومان پول اخذ کنهاگه قانون این درصدی را که به عنوان دستمزد برای بنگاه داران معاملات ملکی حلال قرار داده خدا حلال نمی دونه و عین حرامه چون عرف جامعه میگه وقتی ی مرد شریف از شب تا صبح توی سرمای زیر صفر درجه خیابونها رو جارو میزنه چهل هزار تومان دستمزدشه و طبق همین قانون باید دستمزد یک برگ کاغذ که بنگاه دار اسم خریدارو فروشنده را در اون درج کرده واکثا هم کد رهگیری ندارند باید کمتر از مبلغ دریافتی یک شبانه روز کار مرد شریف زحمت کش شهر داری که خیابون جارو میزنه باشه در غیر این صورت قانون اگر بخواهد به زور و برای حمایت از بنگاه دار صدها برابر این پول را از مردمی که به همان سختی رفتگر شهر داری پول به دست میارن بگیره کارش زورگیری است وخدا ظلم و زور را حرام اعلام کرده و جزای ظالم راهم خیلی زود میده پس مجلس محترم لطفا قانون را اصلاح کنند تا خشم خدا را موجب نشوند و شاید زلزه هم کمتر بشه همین که خدا از بندهاش خشم بگیره تمام عذابهای الهیشو به مردم بد نشون میده
جواد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۳۴ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۵
0
0
سلام خدمت زحمت کشان
بند چند روز پیش به درخواست. املاک 200 هزار تومان بیانه دادم بابت اینکه مغازه اجاره کنم. گفت فردا بیا پای قرارداد که رفتم کسی نیومدبعد سه روز امد . که من پشیمان شدم حالا املاکی پول من نمیده باید چیکار کنم
موسی لشگری
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۵۹ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۳
0
0
با سلام
اینجانب 96/7/26 مبایعه نامه ای دراملاک... انجام دادم که کلی دروغ و در مورد ملک اعلام نموده بودند پس از گرفتن هزینه به هیچکدام از گفته های خود پایبند نبوده که سئوال نمودم چرا اضافه هزینه دریافت نمودید گفتند ما دپارتمان هستیم و پیگیری از اتحادیه اعلام داشتند نزدیک به هشتصد هزار تومان اضافه دریافت شده است لطفا رسیدگی فرمایید. با تشکر
نورزاده
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۶:۵۸ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۸
0
0
باسلام.
خدمت شماعرض کنم که مادارای مشاور املاک بامجوزقانونی طبق اتحادیه مشاورین املاک دراستان البرز.شهرستان ساوجبلاغ. شهرچهرباغ‌.شهرک علوی هستیم.ولی متاسفانه تعدادزیادی مشاورین املاک بدون مجوزنیز درمحدوده ما دارندفعالیت غیرقانونی انجام میدهند( نه پول مالیات .نه عوارضی و...) ومااین موضوع رایکبار به اتحادیه مربوطه زنگ زدیم وگزارش دادیم.ولی متاسفانه طرف مقابل برگشته وبه مااعلام کرده که ازاون مشاورین املاک بدون مجوز گزارش وفیلم تهیه کنیم ببریم اتحادیه تاآنها تصمیم بگیرند.میخواهم بدون وظیفه ماست که این گزارشات رو بگیریم یابازرسی اتحادیه یاحتی خود اماکن این وظیفه رو برعهده دارند.درضمن خیلی ازمردم بدون آگاهی ازاین مغازهایی که مجوزندارندبه آنها به امید آنکه مجوز قانونی دارند اعتمادمیکنند.خواهشمندیم به این مشکل منطقه مادرصورت امکان حتما رسیدگی کامل شود.باتشکر فراوان ازشما.
مسعود فراهانی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۲۷ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۰
0
0
اینجانب یه واحد آپارتمان رو برای رهن بازدید و مبلغ یک میلیون تومان بیعانه از بنده گرفته شد.در کمتر از ۲۴ ساعت از اجاره آن واحد پشیمان شده .ولی مشاور املاک از باز پس دادن آن خودداری کرده و به یک ماه بعد موکول کرد.با حضور در کمیسیون اتحادیه و پس ازطرف مشکل به ۱۵ روز بعد موکول شد.در حالی که بنده به آن پول نیاز شدید دارم.خواهشا راهنمایی کنید
مهسا ذوالفقاری
|
United States
|
۲۲:۵۵ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۱
0
0
با سلام بنده اپارتمانی خریداری کردم بعد از امضا قول نامه متوجه شدم متراژ خانه ۱۵ متر کمتر است و مشاور املاکی قول نامه و نخوانده بود ایا امکان شکایت است؟ با تشکر
مدیر پایگاه باسلام
شمامی بایست براساس متراژ وقیمت توافقی مبلغ را بپردازید.اما بهتراست ابتدا با یک وکیل مشورت نمایید و ایشان قرارداد را ببنند ونظرکارشناسی بدهند وبعداقدام کنید
علی ظریفی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۳۶ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۲
0
0
با سلام
احتراما بنده دو هفته پیش ملکی رو خریداری کردم اما بنگاه از کد ره گیری امتناح میکرد بعد از کلی دعوا کد ره گیری گرفتن اماامضا و مهر نمیکن.
بنده میتونم ازشون شکایت بکنم ؟
و اگر بکنم چقدر طول میکشه تا به سر انجام برسه؟
ممنون میشم راهنماییم کنید
مدیر پایگاه باسلام بله می توانید شکایت کنید
ناشناس
|
United States
|
۰۹:۳۰ - ۱۳۹۶/۱۰/۳۰
0
0
باسلام
احتراما ضمن تشکر یکی از املاک بلوارمرزداران مبلغ پنج میلیون تومن از مبلغ وعامله رو نزد خود نگه داشته وبه بهانه های واهی به من فروشنده نمی دهد وچون با خریدار که یکی از سازندگان است ارتباط دوستی داردهماهنگ شدن که این پول دو به من ندهند وبهانه ان است که سیستم گرمایشی مشکل دارد درحالی که من واحد رو با وضعیت موجودکه اصطلاحا درقوانین بین المللی به ان as isمیگویند فروخته وواحد رو تحویل دادم وبعد از یک ماه این موضوع مطرح میگردد خواهشمند است دستور بررسی سادر فرمایید تا به ابروواعتبار سایر مشاورین شریف لطمه وارد نشود
زهرا نوری
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۳۶ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۳
0
0
سلام
من از صبح دارم 7334 میگیرم ولی جواب میدن قطع میکنن.
این چه اتحادیه ای هست؟
همتی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۱۴ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۴
0
0
سلام
املاک خ در برق آلستوم آپارتمانی که سن ساختمان 7 ساله را بعنوان 3 تا 4 ساله معرفی می کند و حق الزحمه بنگاه در هنگام عقد قرارداد برای آپارتمان 340 میلیونی در حدود 8/5 میلیون تومان می باشد
آیا قانونی جهت این گونه تخلفات وجود ندارد و بازرسان نظارتی ندارند بر نحوه برخورد اینگونه مشاوران املاک
علیرضابلون
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۰۳ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۷
0
0
سلام وقتشمابخیرمن مدت ۷ماه پیش درشهرک منظریه کرج واحدمسکونی اجاره کردم بعدازامضاودادن مدارک دیگربرای دریافت قولنامه واحدنرفتم وکمیسیون بنگاهم ندادم الان که رفتم قولنامه روبگیرم وکمیسیون روپرداخت کنم ایشون قولنامه معمولی دوبرگی نوشته بدون کدرهگیری وهزینه قولنامه اصلی کدرهگیرداروداره ازمن میگیردجناب چیکارکنم
ایرانی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۵۱ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۲
0
0
اصناف نظارت براملاکی های پردیس کاملا باندبازی میباشدمن ملکیخریدم حدودا۳۰۰ میلیون تومان ازمن ۶میلیون تومان حق کمیسیون گرفتن املاک فوق بنام املاک ع وم میباشد رسیدبه من ندادن وضمناکلی تخلف تومبایعه نامه داشتن مراجعه کردم اصناف پردیس جناب معاون صنف آقای ... بانامبردگان روبوسی وخوش وبش راه انداخت وبامن مثل یک جانی برخوردکرد واقعامتاسف شدم.
حامد عزیزی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۰۲ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۶
0
0
با عرض سلام و خسته نباشید بنده از یکی از مشاوران املاک در تاریخ10/10/96 ملکی خریدم و املاکی خونه رو خودش وکالتی خریده بود و بنده به ایشان گفتم که چون خودم مستاجر هستم و تاریخ تحویل خانه بنده نزدیک است میخواهم در خانه خریداری شده خودم زندگی کنم. ایشان گفتند که ملک مورد نظر سه ماه است که اجاره داده شده است و بنده به ایشان گفتم که آیا پس از سه ماه خانه را خالی میکند و ایشان گفتند که اگر خالی نکند گوشش را میگیرم و پرتش میکنم بیرون. با این شرایط بنده قبول کردم و با توجه به اینکه ایشان همشهری ما هستند بدون اینکه قولنامه را مطالعه کنم امضا کردم و الان بعد از 45 روز که مستاجر خانه را خالی نکرده متوجه شده ام که ایشان زمان تخلیه ملک را خالی گذاشته و چیزی ننوشته اند و وقتی می گویم چرا اینجا را خالی گذاشته اید میگوید من نمیدانستم که ملک چه زمانی تخلیه می شود و تو به من کلاهبردار میگویی و شروع به فحاشی میکند. با این شرایط که زمان تخلیه ملک نوشته نشده بنده میتوانم کاری کنم؟ آیا بنگاه میتواند تاریخی برای زمان تحویل ملک نزند؟
درضمن ایشان روز نوشتن یک سوم پول را گرفتند و بقیه پول را برای روز محضر و قبل از اینکه خانه را به بنده تحویل دهند میخواستند بگیرند که بنده روز محضرفقط 12 میلیون را به ایشان ندادم و گفتم هر وقت خانه تخلیه شد 12 میلیون را میدهم و پشت قولنامه از من امضا گرفت که روز تخلیه 12 میلیون را به ایشان بدهم. الان که میروم با ایشان صحبت کنم همش میگوید که تو زیر حرفت زدی و برگه ای که امضا کردی را عملی نکردی و 12 میلیون پیش خودت نگه داشتی. با توجه به اینکه بنده مسکن یکمی هستم و تجربه ندارم آیا مبلغی نباید پیش بنده بماند جهت پرداخت قبوض و چک کردن کولر و در و دیوار؟ در ضمن یکی از دیوارها نم دارد و دیوار دستشویی روی کانال کولر گچش ریخته که ایشان گفته اند تعمیر میکنند با این وضعیت باید پول را کامل به ایشان بدهم؟
امیر صفاییان
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۵۴ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۷
0
0
با سلام واحترام،
خریدار وفروشنده بدون استفاده از مشاوران بنگاه وبا توافق کامل معامله را انجام داده وسپس برای تنظیم قرارداد و صدور کد رهگیری به بنگاه مراجعه کردیم و بنگاه فقط اقدام به تحریر مبایعه نامه نمود. در حال حاضر بنگاه درخواست مبلغ نیم درصد از قیمت کل معامله را از ما مینماید. با عنایت به شرح داده شده خواهشمند است پاسخ سوالات دیل را بیان فرمایید.
1- حق التحریر مبایعه نامه وصدور کد رهگیری چقدر است؟
2- در صورت عدم توافق با بنگاه آیا میتوانم نسبت به ابطال مبایعه نامه وتحریر آن در جای دیگری اقدام کنم؟
3- برای شکایت وحل وفصل مشکل به کجا باید مراجعه کنم؟
احمدرضا
|
Bulgaria
|
۱۰:۴۱ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۲
0
0
سلام
بنده منزلی رو اجاره کردم و بنگاه دار اظهار کرد که صاحب خانه یکی از آشنایانشان ایشان است و در شهر تبریز ساکن است. بنگاه دار یکطرفه قولنامه را تنظیم کرد و 5 میلیون تومان علی الحساب از بنده دریافت نمود و به مستاجر قبلی داد تا ایشان در روز بعد تخلیه و منزل را تحویا ما دهند. در قبال چک دریافتی نیز بنگاه به من رسید داد که بابت قولنامه شماره فلام این چک دریافت شده و گفت چند روز دیگه صاحب خانه خواهد آمد و امضا میکنه سپس نسخه قولنامه را بمن خواهد داد. پس از ده روز با من تماس گرفت و گفت صاحب خانه آمده و برای تحویل خانه و نسخه قولنامخ مراجعه کنم. زمانی که مراجعه کردم از صاحب خانه خبری نبود و یک چک دیگر معادل مبلغ بیعانه بمن داد و گفت صاحب خانه منزل را به شخص دیگری فروخته و معامله فسخ شده. مبلغی رو هم که به عنوان حق بنگاه از من گرفته بود جداگانه بمن پس داد. حالا بنده باید جابجا بشم و موندم رو هوا و جایی ندارم وسایلم رو ببرم. بفرمایید چیکار کنم. در ضمن با شماره 77639912 هم تماس گرفتم و موضوع رو شرح دادم. ایشان هم گفتند اگه بنگاه بهت قولنامه داد بیا اینجا شکایت کن اگه ندادا کاری نمیتونی بکنی؟ یعنی واقعا قانون بابت شکایت من هیچ اقدامی نمیتونه بکنه؟ لطف میکنید اگه منو راهنمایی بفرمایید
سهراب
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۳۸ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۹
0
0
برای هر چیزی باید دور خودمون هی بگردیم.زنگ میزنیم اتحادیه میگه به جز پنجشنبه هر روزی 8-12 بیا.خوب اگه دو نفر که تخلف مثل کد رهگیری و غیره دارن رو پلمپ کنی دیگه این املاکی ها حساب کار دستشون میاد...جون پدرتون یکم قانون را محکم اجرا کنید که ملت اینقدر اسیر ... نشن.
مسعود حیاتی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۵۴ - ۱۳۹۷/۰۱/۰۸
0
0
بسمه تعالی
با سلام و احترام
به استحضار میرساند اینجانب در آذرماه 96 اقدام به خرید یک واحد آپارتمان نوساز کرده و بدلیل برخی تخلفات سازنده و رعایت نکردن برخی اصول و مقررات ساختمانی این آپارتمان فاقد برق3فاز و همچنین آسانسور بوده درحالی که در قرارداد ذکر شده ساختمان دارای برق مشاع و آسانسور میباشد.
بنابر قول و وعده وعیدهای سازنده تا روز تحویل و قرارداد واحد مسکونی به اینجانب تمام مشکلات و کسری ها علی الخصوص برق 3فاز حل میشود و آسانسور بطور کامل راه اندازی میگردد. نه تنها روز عقد قرار داد(5آذر) بلکه تا 3 ماه پس از آن هم آسانسور راه اندازی نگردید و با توجه به اینکه واحد ما طبقه 5 بود خانواده اینجانب بدلیل مشکلات قلبی و سختی های پیش رو مبلغی را (50 میلیون تومان)از مبلغ کل معامله با توافق طرفین کم کردند و قرار براین شد که چکی بدون تاریخ به این مبلغ نوشته شود و به امانت نزد بنگاه گذاشته شود و زمانی که آسانسور راه اندازی شود، با حضور ما در بنگاه چک تحویل فروشنده گردد. از طرفی سازنده متعهد گردید ازتاریخ عقد قرارداد روزانه مبلغ 90 هزار تومان تا روز راه اندازی آسانسور به ما بپردازد. الان بعد از 3 ماه آسانسور ما بالاخره(23 اسفند) با کلی دعوا و مرافه با سازنده آماده شده ولی چون سازنده از دادن جریمه ک تا امروز حدود 8 میلیون شده خودداری کرده ما جهت دادن چک به فروشنده در بنگاه حاضر نشدیم و بنگاه سرخود چک را به فروشنده واگذار کرده و ما صاحب بنگاه رو که در طول این معامله تاکنون خیلی بی حقی و کذب درحق ما کرده محکوم میکنیم و خواستار شکایت از این واحد املاک هستیم...ممنون میشم راهنمایی بفرمایید.
زهراساکی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۱۸ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۴
0
0
باسلام
خدمتتون عرض میکنم همسرم اول خردادسال96با100میلیون وجه نقد که داشت تصمیم به کرفتن خونه گرفت .بعدازکلی گشت وگزارکه ملک موردنظروپیدانکرد.به شهر فومن رفت واونجایک واحدویلایی روپسندیدبعدازمراجعه به بنگاه همسرم عنوان کردکه 100تومن پول دارم ومسولین بنگاه گفتندملک روباتخفیف از165 تومن به135 رسوندیم ومیتونیم 35 بقیه شوبامستاجربرات حل کنیم.این شدکه یه قولنامه ویامبایعه نامه بین خودشون تتظیم کردند وقرارشدتاخردادسال97هردوطرف خریداروفروشنده برای مستاجروتنظیم سندصبرکنند.خلاصه همسرم کل100میلیونوواریزکردومنتظرمستاجرشدولی تاماههاهرکس مراجعه میکرد 10یا15 پول داشته طبق گفته مسولین بنگاه.تااینکه برج11بالاخره مستاجری با25تومن پیداشد.ووقتی ماازتهران به فومن رفتیم حدود20روزبودملک رواجاره داده بودند.که21تومن پول روبه صاحب ملک دادندو4تومنشم خودمسولین بنگاه برایخودشون برداشتند درصورتی که اول کار2میلیون ازهمسرم کمیسیون دریافت کرده بودند.که 3میلیون دیگه هم بزورگرفتندویه فاکتوراراعه کردندو1میلیون روبرای خرج خونه برداشتند.
ماکه اعتراض کردیم گفتندحق ماست خیلی براتون تخفیف گرفتیم.چندروزپیش دوباره تماس گرفتندکه کمیسیون مستاجروبقیه پول فاکتورکه حدود279هزارتومنه روندادید.ولی همسرم اعتراض کردکه بایدازاون 3 میلیونی که به زوربرداشتیدتسویه کنیدزیربارنرفتند.وچون قرارمابرایدادن 14میلیون الباقی برای تنظیم سند30 شهریورماهه.من استرس دارم که کیسه گشادتری برای ماندوخته باشند وماروبرای تنظیم سنددچارمشکل نکنند .لطفا بفرماییدچه کنیم؟متشکرم.
مدیر پایگاه باسلام
بهتراست به اتحادیه املاک شهرستان فومن یا رشت مراجعه کنید وموضوع را با واحد بازرسی درمیان بگذارید
ناشناس
|
United States
|
۱۳:۳۲ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۰
0
0
بسمه تعالی
با سلام و احترام
به استحضار میرساند اینجانب در آذرماه 96 اقدام به خرید یک واحد آپارتمان نوساز کرده و بدلیل برخی تخلفات سازنده و رعایت نکردن برخی اصول و مقررات ساختمانی این آپارتمان فاقد برق3فاز و همچنین آسانسور بوده درحالی که در قرارداد ذکر شده ساختمان دارای برق مشاع و آسانسور میباشد.
بنابر قول و وعده وعیدهای سازنده تا روز تحویل و قرارداد واحد مسکونی به اینجانب تمام مشکلات و کسری ها علی الخصوص برق 3فاز حل میشود و آسانسور بطور کامل راه اندازی میگردد. نه تنها روز عقد قرار داد(5آذر) بلکه تا 3 ماه پس از آن هم آسانسور راه اندازی نگردید و با توجه به اینکه واحد ما طبقه 5 بود خانواده اینجانب بدلیل مشکلات قلبی و سختی های پیش رو مبلغی را (50 میلیون تومان)از مبلغ کل معامله با توافق طرفین کم کردند و قرار براین شد که چکی بدون تاریخ به این مبلغ نوشته شود و به امانت نزد بنگاه گذاشته شود و زمانی که آسانسور راه اندازی شود، با حضور ما در بنگاه چک تحویل فروشنده گردد. از طرفی سازنده متعهد گردید ازتاریخ عقد قرارداد روزانه مبلغ 90 هزار تومان تا روز راه اندازی آسانسور به ما بپردازد. الان بعد از 3 ماه آسانسور ما بالاخره(23 اسفند) با کلی دعوا و مرافه با سازنده آماده شده ولی چون سازنده از دادن جریمه ک تا امروز حدود 8 میلیون شده خودداری کرده ما جهت دادن چک به فروشنده در بنگاه حاضر نشدیم و بنگاه سرخود چک را به فروشنده واگذار کرده و ما صاحب بنگاه رو که در طول این معامله تاکنون خیلی بی حقی و کذب درحق ما کرده محکوم میکنیم و خواستار شکایت از این واحد املاک هستیم...ممنون میشم راهنمایی بفرمایید.
احسان غلامرضایی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۴۵ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۸
0
0
باسلام وخسته نباشید
بنده در تاریخ96/9/18بیانه به مبلغ 5تومان بابت اجاره مغازه در خ ولیعصرپرداخت نمودم به مشاور املاک وقرارشد25اذر مغازه تخلیه بشه این قرار به دلیل گرفتن جوازموبایل به یک ماه بعد موکول شد و قرار شدکه صاحب مغازه بیان ایران و اقدام کنن واسه جوازموبایل و در تاریخ 96/10/30 تحویل من بدهند دراین مدت من نه ارتباطی با صاحب مغازه داشتم ونه میشناختمش تا به الان نه دیدمش نه میشناسم فقط اسمشو میدونم همین،در تاریخ ذکرشده به دلیل بدقولی مجددا به یک هفته بعد موکول شد دوباره به دلیل بهانه چندروز افتاد عقب در این مدت مغازه هم تعطیل بود.تا اینکه در تاریخ96/11/15 با مشاوراملاکی که یک خانم مسن هم هست واین مغازه رو واسه من پیدا کرده بود طی صحبتی قرار شد من پول کامل پیش به مبلغ 60میلیون تومان بدم و فرداش کلید بگیرم و با اجاره ی به مبلغ 10میلیون تومان,در تاریخ 16بهمن در ساعت مشخص زمانی که رفتم کلید مغازه رو بگیرم با کمال تعجب نه صاحب مغازه اومده بود سر قرار نه مغازه ی در کار بود مغازه رو کسی دیگه گرفته بود و داشت جنس میچید،با خانم مشاوراملاک که تماس گرفتم و داستان توضیح دادم و اظهار بی اطلاعی کرد و گفت من نیستم چندروز دیگه بیاببینم تکلیف چیه!! بعداز گذشت چند روز هیچ اتفاقی نیافتاد و هر بار به بهانه های مختلف عقب افتاد و پول مارو نداد وگفت دست مالک و مالک به مشکل برخورده و از ایران رفته،حالا باگذشته نزدیک به 4ماه و هربار و با دروغ و وعده های الکی تا شب عیددست مارو تو حنا گذشتن حالا از تاریخ 96/11/15 تا96/12/15بیست میلیون تومان بابت ضررزیانذمن از مالک گرفته طبق گفته مشاوراملاک و از اون روز به بعدروزی 500هزارتومان جریمه نوشته و هر روزی که دیرتر مغازه رو تحویل بدن باید جریمه بدن واینو برادرو مادر مالک هم وخود مالک هم امضا کرده و من کپی اینو دارم حالا باگذشت چندین ماه مشاوراملاک میگه تو منو بشناس اگه تا96/12/20 ندادن من ضرر زیانتو میدم الان باگذشت چندماه و جریمه روزی 500هزارتومان تا به امروز که 41میلیون تومان شده قرار شده در تاریخ 97/1/29 یا کلید مغازرو بده یا ضر زیان منو ،من تمامی مکالمه هاشون ضیط کردم تا به امروز حالا میخوام ببینم چیکار باید بکنم فردا اخرین قرار ما بعداز 20 قراری که کنسل کرده و شک کردم به اینکه اصلا نکنه مالک مغازه ی در کار باشه و...به نظرشما من چیکار کنم از تمامی پولهای که دادم رسیدگرفتم و حق کمیسیون بنگاه هم 4میلیون دادم
باتشکر09128453357
حسین
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۵۸ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۹
0
0
سلام و عرض ادب خدمت همه دوستان

از آنجایی که نمیشود در مورد همه یک جور فکر ولی کن در مورد املاکیها موضوع خیلی فرق می‌کنه چرا که کسی که سرمایه یک عمر خود را برای خرید ملکی سرمایه گذاری میکنه و معمولا مبلغ مورد معامله مبلغی سنگین میباشد و جبرانش امکان ناپذیراست. لذا اتفاقی تلخی که برای بنده افتاد دوست ندارم برای کسی بیفتد تحت هیچ عنوان به املاکیها اعتماد تکنید حتما برای خرید یا فروش ملکتان با یک وکیل مجرب یا کسی که به امور ملکی تسلط کامل دارد بروید حتماً دونفر به عنوان شاهد همراه خود داشته باشید در همه مراحل دریافت و پرداخت تحت هیچ عنوان از اینکه ملک در رهن مالک به مدت چند ماه یا چند روز بماند قبول نکنید زیرا به مشکل اساسی میخورید هر چقدر هم املاک تضمین نمود قبول نکنید چرا که شما از پشت پرده بی خبر هستید مغنولا تعداد مدیدی از مشاوران املاک با ترفندهای مختلتف سعی در منحرف کردن افراد هستند و مبالغ هنگفتی از این طریق به جیب می‌زنند در ضمن اتحادیه املاک هم کسانی نیستند جز خود املاکیعا که بصورت نوبتی برای حل اختلاف حضور دارند که متاسفانه تمام رای ها که میدهند به نفع املاکیها میباشد ... برای امتحان یک روز به اتحادیه املاک بروید از نوع قضاوتشان آنها را بسنجید واقعا متاسفم که چرا باید اینچنین باشد.
سمیرا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۳۰ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۲
0
0
سلام وخسته نباشید مامدت 3ماه که ی منزل رودرفلاح رهن کردیم بعدازاینکه ساکن شدیم متوجه شدیم که این ساختمان 2ساله که ساخته شدومالک سازنده باهم مشکل دارن وی منزل به صورت قلنامه به کسی فروخته که ماایشون قلنامه نوشتیم مالک قبلی به هربهانه به ساختمان میان وادعامیکنن که همه ساختمان برای ایشون هست وهرروزتوساختمان یک دعواهست به نظرشما دراین موردبنگاه مقصراست که این خونه که میدونستنه چندسری دعواشده سرش اجاره داده
محسن
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۴۱ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۴
0
0
قربون حقوقهاي كه ميگيريد وهيچ كاري براي مردم نميكني فقط خوب شعار ميدي لطفا به مشاور املاك ها سر كشي كنيد كه به افغاني و١تومن كميسيون ٣تومن ميگيرن بزور
sadeghi
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۴۲ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۸
0
0
با عرض سلام و احترام
اینجانب که ساکن تهران میباشم مدتی پیش اقدام به انجام معامله زمین در بابلسر نمودم.که مشاور مربوطه بیش از ۱۰ تخلف مرتکب شده بود .که مراتب را به اتحادیه مشاوران املاک بابلسر طی یک شکایت نامه تقدیم نمودم.که هیچ ترتیب اثری داده نشد.املاک مذبور حتی کپی مبایعه بامه را هم به اینجانب تحویل نداده است.ایا شما به تخلفات اتحادیه های املاک شهرستانها هم رسیدگی میکنید یا صرفا اتلاف وقت است و باید به دادسرا مراجعه کرد. با تشکر.صادقی
حق گو
|
United Arab Emirates
|
۰۴:۲۰ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۵
0
0
سلام خدمت همه مردم عزیز , عزیزان توجه کنید هر وقت خواستید معامله ای انجام بدید اول بدقت تمام حرفهای که در قلنامه نوشته میشه توجه کنید نه به حرفهای که زده میشه هر پولی ردووبدل میشه نوشته بشه و هر حرف مهمی بود فقط کتبی نوشته و مهر املاک بخوره و به هیچ وجه پولی که بابت هر چی که پرداخت میکنید( خرید, بیانه, کمسیون,و...)تا رسید یا قلنامه نگرفتید قبول نکنید چون با داشتن مدرک به زور حقتون میرسید وای که مدرک نباشه, دوم همه مشاورها حرفه ای نیستن زیاد روحرفهاشون حساب نکنید متاسفانه خیلی از مردم با حرفهای مشاورهای بیتجربه که اصلا نه اطلاعات و نه دانش این حرفه رو دارنند گرفتار مشگلات میشن,به نظرم دفتر املاک بخاطر حساس بودن کارش ,اتحادیه در دادن جواز شرایط سختتری روبکار بگیره و همچنین دفتر امللاک هم برای بکار گیری مشاور شرایط و اموزش رولحاظ کنه , چرا که سرنوشت زندگی و سرمایه یک عمر خانوادها در همین دفتر املاک ها تصمیم گیری میشه ، پس مشاور باید حرفه ای باشه که بتونه معامله خوب و بدون مشگل برای مشتری که بهش رجوع کرده مشاوره بده و صاحب دفتر املاک هم باید ناظر کارهای مشاوراش و معاملات باشه چون مشتری بخاطر جوازی که داره بهش اعتمادکرده، پس این اعتماد به جواز نباید برای مشتری مشگلی ایجاد بکنه ، پس صاحب جوازباید از مشگلی که برای مشتریش درست میشه هم جوابگو و هم ترسی داشته باشه ، پس اینجا تدبیر اتحادیه خودش رو نشون میده که چطور وچگونه جواز رو به دست این افراد میده ،در ضمن مردم اینجا سوال کردن و درخواستت راهنمایی کردن ما فقط فقط ادرس اتحادیه رو دیدیدم در بیشتر پاسخ ها ، ممنون
لیلا مشکوتی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۰۲ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۹
0
0
با عرض سلام و خسته نباشید .
درخواست من این بود که لطفا به مشاورین املاک شهر اندیشه شهریارسرکشی کنید. خانه های مسکونی را دلبخواهی قیمت گذاری میکنند طوریه که با قیمت خانه در جاهای خوب شهر تهران نزدیک میباشد . لطفا نظارت داشته باشید
محمد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۵۶ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۹
0
0
با سلام من مدتی قبل یک واحد اپارتمان در مجیدیه دیدم و پس از تماس بنگاه ما قرار شد بریم پای قرارداد در شب قرارداد منشی بنگاه چندبار متن کاغذ را اشتباه نوشت و در اخر هنگام مطالعه قرارداد منوجه شدیم به جای مالک و فروشنده نام دختر ایشان را به اشتباه نوشته است وقتی اعتراض کردیم هم بنگاه و هم مالکین گفتند اشتباه شده و مالک گفت فردا میارم بنگاه از ما یک میلیون گرفت و گفت به عنوان بیعانه تا فردا . فردا شب که رفتیم فروشنده گفت پشیمان شده . ما پس از کلی صحبت بالاخره از ملک گذشتیم و گفتیم پس پول ما را بدهید که بنگاه گفت نه باید خسارت بدهید ما گفتیم که مگه ما کنسل کردیم که خسارت بدیم . لطفا یا پول را نقد بدهید به به حساب ما واریز کنید . منشی بنگاه گفت بعدا واریز میشه. مجدد پس فردا اون روز به ما زنگ زد که بیایید قولنامه بنویسید ما گفتیم وقتی یک نفر در روز اول قرارداد بارها دروغ بگه و قرار را هم بهم بزنه دیگه نمبشه بهش اعتماد کرد و ما ترس داریم در مراحل بعد هم پول ما را ندهد . حالا منشی بنگاه میگه شما که سر قرار نمی ایید پس ما پول شما را نمیدهبم .و ما مرتب بایدتماس بگیریم. لطفا راهنمایی کنید.
هاشمی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۳۶ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۲
0
0
سلام
اینجانب از مسکن ... شکایت دارم
مسکن... یک هفته پیش مبلغی را به عنوان بیعانه یک واخد اجاره ای دریافت ورسید داده ومورد اجاره ای بعلت به توافق نرسیدن انجام نشد
وحال باگذشت یک هفته مسکن ..مبلغ ودیعه را پرداخت نمی کند وباادعای اینکه هرکجا می خواهی شکایت کن پرداخت نمی کنم

نام مشاور منصور ...
لطفا به شکایت اینجانب رسیدگی گردد
محمد طاهر بهادری
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۴۵ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۳
0
0
من حدود ۲۰ روز پیش معامله ای انجام دادم وقتی برای دریافت وام از طرف باک برای استعلام رفتم در پایان کار مشخص شد اپارتمان عقب نشینی دارد ومعامله فسخ شد وفروشنده پول دریافتی را باز گرداند ولیکن املاک که چند بار فرمودنند پول مشاوره را بر میگردانند چند وقت است ما را دستانداخته وامروز وفردا میکنند وبعد از گذشت ده روز هنوز مبلغ دو میلیون وچهارصد هزار تومان مارا بر نمیگردانند وهر بار میگویند خرج کردن وچند روز دیگر میریزند ول هنوز واریز نکردنند .املاک .. خیابان
مهران
|
United States
|
۰۵:۲۸ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۵
0
0
با سلام
بنده جوانی تازه متاهل شده هستم
میخوام اندیشه (شهریار) خانه اجاره کنم متاسفانه قیمت اجاره بشدت و بطور فضایی بالا رفته است.لطفا رسیدگی کنید
سپهر
|
United States
|
۰۹:۱۹ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۷
0
0
سلام.خسته نباشید.
من در تاریخ 1397/02/12 در املاکی واقع در مهرآباد جنوبی مبایعه نامه ای امضا کردم که املاک امضای فروشنده را نگرفت و مبلغ 11 میلیون به عنوان پیش پرداخت از من دریافت کرد. سرانجام پس از پیگیری مکرر در تاریخ 1397/02/15 در جلسه ای امضای فروشنده هم زده شد.مبلغ کل قرارداد 305 میلیون تومان میباشد که مبلغ 137 میلیون نقدا به فروشنده و 1 میلیون تومان هم به بنگاه پرداخت کردم.ما بقی مبلغ معامله هم طبق توافق در تاریخ تنظیم سند و تحویل ملک قرار شده پرداخت شه. املاک مدعی شد کمیسونش از جانب من 1600 هزار تومان میباشد. من 1 میلیون تومان که از قبل پرداخت کردم و توافق کردیم که مبلغ 600 هزار تومان باقیمانده را دو روز بعد که املاک کد رهگیری داد، پرداخت کنم. متاسفانه تا امروز که مورخ 1397/02/27 میباشد هیچ کدی دریافت نکردم و املک همش بهانه می آورد و میگوید فردا و پس فردا و ... میخوام بدونم چطور میتونم ازش کد رهگیری بگیرم؟الآن میتونم ازش شکایت کنم؟ حق به من داده میشه؟ راه حلی پیشنهاد بدید لطفا. در طول روند کار خیلی سوتی داده. مثلا همون اولش من خودم با خودم قرارداد امضا کردم، بدون امضای فروشنده. مشاور نتونست از مستاجر بازدید بگیره، خودم رفتم و باهاش صحبت کردم و تونستم بازدید بگیرم.چندین بار من رو کشوند املاک و قرار گذاشت که فروشنده بیاد و امضا کنه اما همش سر کار بودم و نمیومد. کلا املاکش خیلی کم کاری کرد
مدیر پایگاه باسلام
شما می توانید به ایشان بگویید که به اتحادیه املاک مراجعه وشکایت می کنید.اگرمجوزداشته باشد حتما روش برخوردش با شما تغییرخواهد کرد
آذری
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۳۳ - ۱۳۹۷/۰۲/۳۰
0
0
سلام.یک واحد از اپارتمان 10 واحدی
طبقه همکف رو خریداری کردیم در قولنامه قید شده بود که انشعاب گاز مجزا می باشد. و وکالت هک به نام خودم زده شد.بعد رفتم پیشخوان و قبض گاز رو به نام خودم زدم و چنذ دوره هم بنام خودم اومد پ بدون مشکل.تا اینکه طبقه زیر زمین که در قولنامه اش قید شده بود گاز مشترک رفتن شکایت کردن که گاز میخوان رفتن شرکت گاز و مشخص که گاز مربوط به طبقه پایین بوده و بدون اعلام به شرکت گاز و اصلاح نقشه غیر قانونی به واحد بالا کشیده شده .در حال حاضر بعد از 1ماه کشمکش و وعده صاحب خونه و املاکی گاز طبقه زیرزمین وصل شد بصورت مجزا.و ما در حال حاضر انشعاب گازی نداریم.حال چه کنیم شکایت کنیم؟ .چه مدت و چقدر هزینه دارد؟از چه کسی شکایت کنم؟کجا شکایت کنم؟برم اداره اماکن از املاکی شکایت کنم یا از هردو نفر برم دادگاه شکایت کنم؟در ضمن در جریان باشید که صاحب خونه اصلی و املاکی هم جوابگو هستند اما جواب درست و زمان مشخصی نمیدهند.لطفا راهنمایی کنید چه کنم.من دختر مجردی هستم که با پدر و مادر زندگی میکنم و واقعا خسته شدم.
nilo
|
Canada
|
۱۵:۵۸ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۶
0
0
سلام. میخواستم سوال کنم علت گرانی بی رویه مسکن در کرج گرمدره سعادتیه چیست الان منزلی که من ساکنش هستم سال قبل ۲۵ میلیون رهن کردم و امسال مشاور املاک به صاحبخانه گفته امسال باید ۶۰ میلیون رهن بدهید ایا این افزایش قیمت طبیعی است؟محل ما کوچیکه و ی مشاور املا ک داره و تقریبا همه خونه هارو گرون اجاره میده هر سال وضع همینه من به کجا باید اعتراض و شکایت کنم؟
eshagh
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۱۷ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۸
0
0
• باسلام صاحب ملکی به مبلغ 93000000 تومان هستم حق کمسیون بنگاه طبق قانون چقدر می باشد ؟ مبایعه نامه در 20اسفند 96 تنظیم گردیدکه مراحل کاری آن جهت فروش تا اردیبهشت سال 97 ادامه یافت در ابتدا بصورت شفاهی بنگاه پانصد هزارتومان حق کمسیون خود بعلاوه دویست هزار تومان بابت حق الزحمه یکنفرجهت پیگیری کار سند در خواست نموده جمعا 700هزارتومان شد پس ار اتمام کار بجای پانصد هزار تومان درخواست یک درصد مبلغ ملک را نموده لطفا بفرمایید دستمزد بنگاه جهت انجام کارهای سند طبق قانون کلا چقدر می باشد . باتشکر
علی خداداده
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۳۹ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۳
0
0
باسلام
بنده خانه ای رو اجاره کردیم15میلیون پیش اجاره600بعد ازگذشتن یک سال اجاره 50اضاافه شدوبنگاه مبلغ 12میلیون خودش برداشت والباقی روبه صابخانه دادند وبه من یک سفته 15میلیون دادبعد از تمدید قرارداد بنگاه شبانه وسایل حود راجمع کردحالا من چطوری از بنگاه شکایت کنم؟
hsajadi
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۳۳ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۳
0
0
با سلام
ملکی را از طریق بنگاهی اجاره داده ام ولی کد رهگیری نمیدهند. چه باید بکنم؟
با تشکر
سجادی
میلاد رضایی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۱۳ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۷
0
0
با سلام
عرضم به حضورتان اینجانب میلاد رضایی یک سال پیش یک باب مغازه 11متری اجاره نموده.برای اجاره این مغازه بنده مبلغ 12,500,000تومان به بنگاه داده و 5,000,000تومان به صاحب مغازه .قرار شده که بنگاه بابت دریافت این مبلغ ماهانه کرایه پرداخت کند.بعد از یک سال که قرارداد تمام شد است .بعد از سه ماه مبلغی از پول پس داده شده ولی الباقی دست بنگاه مانده و پرداخت نمیشود .و در صورتی که نام اتحادیه را میآورم. با جملاتی رکیک نیز میگوید من اتحادیه را روی انگشت میچرخانم. من جوان 19ساله هستم واین پول تنها سرمایه بنده میباشد از شما خاهش میکنم که کمکم کنید تا بتونم مابقی پول را دریافت کنم.خاهش میکنم کمکم کنید
سيده صدر
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۲۸ - ۱۳۹۷/۰۳/۲۰
0
0
با سلام واحدي را در شهريور سال ۹۶ فروختم و بابت انتقال تلفن و هزينه هاي احتمالي مبلغ ۵۰۰ هزارتومان به حساب املاک مورد معامله واريز کردم از آن زمان تا کنون خريدار جهت انتقال طفره ميرود و مراجعه نميکند املاک نيز نه پول را عودت ميدهد و نه اقدامي ميکند . لازم به توضيح است که هزينه هاي شارژ، آب، گاز، برق و تلفن موجود در واحد نيز توسط اينجانب پرداخت و تسويه شده است .
لطفا" راهنمايي بفرماييد که چگونه ميتوانم مبلغ امانتيم را که به مدت يکسال دست املاک مانده است دريافت نمايم. با سپاس
علی
|
United Kingdom
|
۲۳:۵۰ - ۱۳۹۷/۰۳/۲۰
0
0
با عرض سلام خدمت شما
من یک واحد آپارتمان 85 متری با سند وکالتی داشتم که به بنگاه گفتم بفروشش و بعد از یک روز پیداشدن مشتری رفتم پای قولنامه من به قیمت 110 میلیون گفته بودم بفروشه که با هزار حرف و حدیث که خریدار آدم کم توانیه و پول نداره من رو رازی کرد که 100 میلیون بگیر خیرشو ببینی من هم قبول کردم ووکالت رو زدم. روز بعدش من یه کسی که خونه رو اجاره داده بودم از قبل فهمیدم که بنگاه خونه رو 120 میلیون فروخته....میخواستم ببینم میشه کاری کرد که ازش شکایت کنم....
مهدی آشتی جو
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۷:۴۹ - ۱۳۹۷/۰۳/۲۳
0
0
با عرض سلام واحترام
خواهشمندست نسبت به تخلفات مالی املاک ...در کیانمهر رسیدگی نمایید مال مردم رو از طرق مختلف غش در معامله وغیره دارن میکشن بالا وجوابگو هیچکس نیستن هرکاری دلشون می خواد سر مردم بد بخت دارن میارن خواهشمندست رسیدگی فرمایید.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۳۸ - ۱۳۹۷/۰۳/۲۳
0
0
عزیزان و سروران گرامی
مشکلات فوق فقط مربوط به صنف املاک نیست.در همه صنوف این کشور امثال این جنایتها وجود دارد. ....
ناهید
|
France
|
۰۹:۵۸ - ۱۳۹۷/۰۳/۲۴
0
0
سلام چرا مشاورین املاک کدرهگیری صادر نمیکنند و اگر صادر نکردند به کجا باید شکایت کرد ؟؟
eshagh
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۰۹ - ۱۳۹۷/۰۳/۲۶
0
0
باسلام چرا به خبرشماره 29774 مورخه ۱۴:۱۷ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۸ پاسخی داده نمی شود
حسن
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۱۳ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۹
0
0
سلام
من خونه ای را از طریق بنگاه .. اجاره کردم وبیعانه دادم. ولی بنگاه به بهانه اینکه هنه پول را ندادی نمیتونم یه نسخه از قرار داد بدم بعد از چند روز اعلام کرد مابقی پول صد میلیون تومنی را بیارید. تا قرارداد تکمیل شود مبلغ 90 میلیدن تومن اوردم ودادم به بنگاه وبنگاه هم به مالک جدید که هنوز خونه به نامش نشده پرداخت کرد از اون تاریخ یکهفتته گذشته وهنوز خونه به نام مالک نشده. قرارداد هم چون کد رهگیری نداره به من نمی دهند ومن بلا تکلیفم. چکار باید بکنم
مولاوردی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۲۳ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۲
0
0
با سلام و احترام
بنده منزلی را یکساله تا پایان بهمن سال ۹۷ با معرفی بنگاه با کد عضویت...و با مهر ایشان با مبلغ ۱۰۰ میلیون ریال ک به ایشان تحویل دادم به رهن خود درآوردم. دو ماه سکونت داشتم و پس از آن بمدت حدود یکماه به منزلم نرفتم بعد از بازگشت متوجه شدم شخص دیگری خانه را اجاره کرده که دو طرف تعجب کرده بودیم چون طرف دوم در همان بنگاه قرارداد تنظیم کرده بود. همراه مستاجر دوم به بنگاه مراجعه کردیم ایشان دلیل اینکار را خالی کردن خانه توسط اینجانب مطرح کردند که کذب محض است و همچنین قرارداد ما نیز فسخ نشده است. همچنین وسایل مختصر بنده هم نبود. بنگاه بابت برگرداندن پول رهنم چندین بار فرمودند برای گرفتن هزینه رهن با من طرف حسابید (صداهای ضبط شده تلفنی ایشان موجود میباشد) و ناچارا قبول کردیم و برای گرفتن پول رهن و اثاثیه، بنگاه زمان را به تاخیر می انداخت. (گویا بنگاه ملک را خریده البته بنام شخص دیگری و هنوز قرارداد من به اتمام نرسیده به شخص دیگری رهن داده) لازم به ذکر است به اتحادیه شهر قدس هم مراجعه کردم ولی همکاری از آنها ندیدم.
لذا خواهشمند است در رابطه با عملکرد بنگاه فوق الذکر پیگیری های لازم انجام شود که این مشکلات گریبانگیر افراد دیگر نشود و نیز پاسخ دهد که بر چه اساسی خانه را به دو شخص همزمان اجاره داده و پول پیش ما را با توجه به اینکه قرارداد فسخ نشده و مستاجر دیگه گرفته نمیدهد
علي
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۳۱ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۲
0
0
اينجانب از مسكن ...در تهران شكايت دارم. چون دو برابر ميزان كميسيون را با وعده وعيدهاي واهي از من گرفتند و هيچكدام را نيز عملي نكردند.بابت ملك يك ميايارد تومان از هر طرف هشت ميليون تومان كميسيون گرفتند.لطفا منعكس كنيد .
میری
|
United Kingdom
|
۲۳:۰۸ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۴
0
0
باسلام
اینجانب جهت اجاره یک واحد مسکونی به املاکی در شهریار استان گلستان,شهرستان گرگان, با مدیریت اقای م. م مراجعه کردم نامبرده مجوز هم دارد ایشان خانه ای را به ما نشان دادند و قول نامه نوشته و مبلغ 25 میلیون تومان از ما دریافت کرده ولی با گذشت یک ماه نه خبری از خانه و نه پول است و از برگرداندن پول به ما نیز خودداری کرده و خیانت در امانت نموده است نه خانه ای می دهد و نه پول را بر می گرداند,تکلیف ما چیست؟به خدا مستاجریم و تمام سرمایه زندگیمان این 25 ملیون است که این اقا کلاهبرداری کرده,لطفا راهنمایی کنید. این اقا مجوز نیز دارد.
با تشکر از راهنمایی شما
مدیر پایگاه
باسلام
شما می توانید با دردست داشتن مدارک به دادسرا مراجعه و شکایت کنید
رضا تالاری
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۰۳ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۹
0
0
با سلام خانه ای فروختم که بنگاهی قبل از تنظیم سند و اخذ کامل وجه خانه اقدام به تحویل خانه به خریدار کرده و خریدار در حال تخریب داخل خانه میباشد لطفا راهنمایی کنید کجا از دست بنگاهی شکایت کنم
مدیر پایگاه
باسلام
دراین باره باید ابتدا با یک مشاور حقوقی یا وکیل مشورت کنید تا قراردادتان را ببیند و بعد درصورت نیاز شکایت کنید
پرویز حمزه ای
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۰۲ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۰
0
0
ضمن سلام وخسته نباشید،جناب آقای عقبایی جنابعالی خوددانش آموحته حقوق هستید،لطفا به من حقیراین عبارات زیررا که از سوی مشاوراملاک تنظیم شده از منظر حقوقی بیان فرمائید:
1-کافه خیارات راطرفین به جز خیارتدلیس ساقط کردند.
درهمان مبایعه نامه ودرجای دیگری نوشته اند:
درصورت بلمحل بودن هریک از چکها این مبایعه نامه منفسخ وبرای فروشنده حق فسخ یک طرفه ایجاد می گرددودرصورت وصول چکها قراردادقابل فسخ نمی باشد.
سپاس از راهنمایی که درحق این جانب دانش آموز اقدام می کنید
رحیمی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۴۹ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۶
0
0
با سلام و احترام
بنده در خرداد ماه 97 یک واحد اپارتمان به متراژ 68 متر که در مرحله اسکلت بود را از یک بنگاه املاک که خود سازنده بودن را پیش خرید کردم به قیمت هر متر مربع4،500،000 تومان طبق اطلاعاتی که از مشاوران املاک گرفتم می بایست در مرحله اول یک سوم کل مبلغ قرارداد را پرداخت می کردم ولی با این حال دو سوم کل مبلغ را پرداخت کردم و مابقی مبلغ طبق قرار داد باید یک مرحله در زمان تحویل که دی ماه 97 می باشد باید پرداخت کنم و 40،000،000 میلیون تومان در زمان تفکیک در دفتر خانه زمان سند
در یک بند از قرارداد ذکر گردیده که قیمت هر متر مربع 4،500،000 تومان می باشد که در صورت کم یا زیاد شدن متراژ ساختمان در زمان تفکیک محاسبه می گردد
حال که ساختمان در مرحله نما کاری است سازنده اسرار دارند که متراژ واحد شما 75 متر می باشد و باید 7 متری که اضافه گردیده باید به قیمت روز که متری 6،500،000 تومان می باشد را همین الان پرداخت نمایید
خواهشمند است اینجانب را راهنمایی فرمایید که ایا این ادعا از لحاظ قانونی درست است و اگر نیست راهکار چی می باشد

با کمال تشکر
قنبرعلی رمضانی
|
United Arab Emirates
|
۱۷:۱۹ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۸
0
0
باسلام برای اینکه بتوانیم بحق وحقوقاتمان برسیم دررابطه باتخلف دفاتراملاک که مشاورجذب میکنندومن خودم ۱۵قراردادتنظیم کردم اخرسرنه حق الزحمه رادادن کلی بی حرمتی هم شنیدم،تراخدانظارت کنیدچرایک نفرازسه جاومکان حقوق بگیردوپروانه حق خوری مسکن هم داشته باشدواین جاست که امثال من اینگونه متضره میشودخواهشاراهنمائی کنیدمشهدم چگونه ازحقم دفاع. کرده باشم دردهم زیاده اگرمسولی باشدکه قاطع برخوردشودلااقل .....
رسیدگی بامورددارم یافرارازپرداخت مالیات وعدم اعلام درثبت قراردادهاوبعضامبالغ دریافتی باکارت خانواده ومکان دیگر،،امیدوارم ومنتظرجواب وحضوری درخدمتم
ابوالفضل دربانی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۰۷ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۵
0
0
با سلام
دیروز در یک مشاور املاک در قیطریه یک ملک را رهن کردم و علی الرغم اصرار بنده ولی کد رهگیری ندادند چه اقدامی باید انجام دهم؟
مدیر پایگاه
باسلام
ابتدا سعی کنید امروز یا درطول هفته آینده کد را بگیرید
اما اگرموفق نشدیدمی توانید به اتحادیه املاک مراجعه کنید
شاهرخ
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۳۸ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۵
0
0
باسلام
من از شهر تهران بارها شماره قید شده را گرفته ام ولی کسی پاسخگو نیست
اسماعیل
|
Canada
|
۰۴:۴۸ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۶
0
0
سلام بنده یک ماه و 15روز هستش ک در اسلامشهر مهدیه جنوبی یک واحد رو اجاره کردم و الان ب دلیل مشکلاتی میخوام بلند شم چون بچه شهرستانم رفتم املاک اقدام کردم ک میخوام بلند شم مشاور املاک اصلا رفتار مناسب با من نداره و پول منو نمیده هیچ راهی و هیچ قانونی وجود نداره ک بخواد پول منو از ایشون بگیره باید یه قانونی وجود داشته باشه لطفا راهنمایی کنید تشکر
بهزاد مرسلی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۵۹ - ۱۳۹۷/۰۵/۳۱
0
0
سلام
ملکی که جواز نداشته باشه
اجازه فروش یا پیش فروش داره یا نه
ملک مورد نظر تجاری ومسکونی ۲۰ طبقه است
حسین
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۴۱ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۴
0
0
سلام علیکم جناب آقای رئیس کم در این سایت در آن سایت ژست بگیرین کمی به مشکلات مردم رسیدگی کنید شماره میزارید در سایت بعد همکاران از خود راضی حضرتعالی میگن حضوری باید بیان این املاکهای متخلف هرکاری که میخوان میکنن باشه ؟ توکل بخدا ان شاءالله همه چی درست میشه. شب خوش راحت بخواب
بهداد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۴۲ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۵
0
0
سلام
مسئولین محترم اتحادیه مشاوران املاک
وقتی اتحادیه املاک حتی یک بازرس هم نداره و سرکشی به مشاوران املاک نمی کنه معلومه هرشخصی برای خودش یک مکانی رو اجاره کرده خیلی خوشگل پول درمیاره یعنی(کلاهبرداری)میکنه و مشتری بیچاره شکایت می کنه فقط هم میگه مشاوراملاک بدونه جوازکسب پول منو خورده آقا یا خانم محترم چرا اول کار رو انجام می دهی بعدکه ضرر کردی شروع به پرسوجو و شکایت میکنی اینجاخودت مقصری اتحادیه فقط به خاطر اینکه بازرس نداره مقصره
man
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۱۴ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۵
0
0
سلام
ملکی خریداری کردیم که بعدا متوجه شدیم فروشنده نسبت فامیلی نزدیک با خریدار داشته
در ابتدا که کد رهگیری جعلی به ما داد و چند روز بعد وقتی تهدید کردیم که جعل کد رهگیری به اتحادیه گزارش میکنیم قرارداد جدیدی با کد رهگیری صحیح به ما داد و قبلی رو گرفت
بدون اطلاع ما و مخفیانه به صورت خودسرانه چند بند غیر عقلانی به مبایعه نامه قبلی ما اضافه کرده و بعد کد رهگیری به ما داد و ما از روی سادگی که این همان مبایعه نامه قبلی است و بندها تغییر نکرده امضا کردیم
بعد دو روزمتوجه شدیم در یکی از بندها حق گرفتن عدم حضور در دفترخانه را از خریدار سلب کرده و در یکی از بندها کلیه پول باقی مانده را هنگام تحویل خانه و قبل از سند زدن باید به فروشنده پرداخت کنیم
بند دیگری که اضافه کرده خسارت 100 میلیون تومانی برای ما و خسارت یک میلیون تومانی برای فروشنده است
بند دیگر تمام اختیارات خریدار را برای فسخ معامله از ما ساقط کرده
و بعد که به بنگاه رفتیم برای تصحیح بنگاه و فروشنده اعلام کردند که دوست داریم کلاهبرداری کنیم میتونیم اینکار را بکنیم و گفتن اگر چک اخر پاس نکنیم 100 میلیون تومان هم خسارت میگیرن
و گفتن سند هم نمیزنیم و شما هم هیچ غلطی نمیتوانید بکنید
ظاهرا به صورت قانونی بنگاه کلاه مارو برداشت و ما هم دستمان به هیچ جا بند نیست
سوالم این است که اتحادیه می تواند برای ما کاری کند یا اتحادیه هم ....
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۳۹ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۹
0
0
با سلام.چه‌////

خیل راحت حقتو‌میخورن دستتم به هیچ‌جا بند نیست.من اهل‌اصفهانم ،به خاطر شرایط شغلیم مجبور شدم یک سال شوشتر خونه کرایه کنم.خونه رو‌تخلیه کردم و‌برگشتم اصفهان.بنگاه ۵میلیون پیش خودش نگه داشت تا بعد از تسویه حساب بده،الان همکارام تسویه حساب آب و‌برق و‌گاز رو‌انجام دادن ولی بنگاه با توهین و‌قلدیری میگه پول رو‌پس نمیدم.بدون هیچ‌دلیل منطقی ای.همکارانم توی شوشتر به اتحادیه مشاوران املاکم مراجعه کردن ولی گویا چون‌ افرادی که توی اتحادیه کار میکنن هم از خود مشاوران املاکن هوای همدیگه رو‌دارن و‌خلاصه این آقا بدون هیچ‌دلیلی پول ما رو‌پس نمیده،و‌الان گفته بگین خودش بیاد شوشتر تا پس بدم.به همین راحتی حق خوری و‌اذبت میکنن.متاسفم واقعا
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۰۳ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۱
0
0
اگه ..... یه سازوکاری پیاده کنید که چهارتا بنگاه دلال هر روز قیمت مسکن رو با ثبت غیر واقعی ملک بالا نبرن اگرم خودتون جزو این ادما هستید که دیگه هیچ. یخورده برای این مردم دلسوزی کنید
علیرضا فرخ مهر
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۴۸ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۳
1
0
جناب آقای مهندس عقبایی بنده کلید واحد مسکونی ام رو برای رهن اجاره تحویل بنگاه واقع در بزرگراه نواب خ خرمشهر خ ...مشاور املاک ... به مالکیت آقای .... دادم ایشان بدون تنظیم قرارداد کلید واحد رو به یک خانواده دادن وسایل ریختن تو خونه مستقر شدن و اون خانواده هم مدعی هستند که ما 10میلیون پول رهن به آقالی ....مالک بنگاه پرداخت کردیم و برای ما قولنامه تنظیم کرده .الان متاسفانه حدود یک هفته من به این املاکی مراجعه میکنم ولی نه از آقای .... خبری هست نه از پول و نه قولنامه فقط یک جوان بیکار اونجا نشسته و میگه زنگ زدم الان آقای ...خودش میاد ولی خبری از این آقا نیست . لطفا برای جلوگیری از کلاهبرداری های بعدی این آقا هرچه سریعتر دستور رسیدگی صادر بفرمایید.
مراد شهبازی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۴۹ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۳
0
0
سلام الان حدود یکهفته است که مبایعه نامه تنظیم کردیم برای خرید آپارتمان بصورت اشتراکی (سه دانگ من وسه دانگ همسرم )ولی تاکنون sms کد رهگیری رو دریافت نکردیم ۰
سيد سعيد سادات پور
|
Germany
|
۱۵:۳۳ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۸
0
0
جناب مهندس اقبايي با سلام اينجانب نشست خريد يك داحد آپارتمان در شهرك غرب بنگاه مسكن د.... داشتم كه بعداز توافقات اوليه و تحويل دو فقره چك و امضا اينجانب فروشنده به دليل داشتن شريك امضا ننمود و موكول نمود به بغداز امضا شريكشان / علي الحال بعد از دو روز عدم مراجعه اينجانب نيز به بنگاه اعلام انصراف نمودم ولي وقتي جهت دريافت چكها مراجعه نمودم جندين مرتبه به دلايل مختلف ندادند و در اخر نيز اعلام نمودند بايد كميسون بدهم كه باعتراض اينجانب كه قرارداد امضا نشده و درنتيجه معامله اي صورت نگرفته با وقاهت تمام اعلام كردند برو هرجا ميخواهي شكايت كن برو اتحاديه به هركي ميخواهي بگو آيا اين خيانت در امانت نيست
البته به 110 زنگ زدم و الان هم در حال پيگيري ميباشم
لطفآ كمي نسبت به املاكها كه به اين راحتي كارهاي خلاف ميكنن سخت بگيريد كه اصلا از اتحاديه حساب نمبرن و جهت ترساندن مردم از تهمتهاي دروغ استفاده مينمايند ضمنآ اينجانب را هم راهنمايي نماييد مشكلم حل شود ممنون
محمد اسدی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۲۹ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۲
0
0
بنده در یک واحد مستجر هستم صاحب خانه مجبور به فروش خانه شد من هم همکاری کردم خریدار در زمان جابجایی قرداد اجاره بدون حظور داشتن و فقط با تلفن مدیریت املاک .... واقع در شهرزیبا را وکیل خود قرار داد و گفتن که خریدار قصد فروش دارد و خود املاک با پرسنل شروع به مزاحمت کردند یک بار اجازه دادم برای بازدید بیان و گفتم که همین یکبار و کمکتون میکنم ولی مزاحمت هاشون ادامه دار شد تا جایی که دیگر طلب کار شدند و تحدید کردند و همچنین شماره تلفن همراه من را به افراد مختلف دادن و ایجاد مزاحمت کردند از زیر مجموعه های خود املاک شون تا مشتری های خونه برای من ایجاد مزاحمت کردند من در رابطه با مزاحمت های املاک و در اختیار گذاشتن شماره شخصی خودم به کجا میتونم شکایت کنم ؟؟؟
گلشنی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۵۲ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۵
0
0
باسلام
خانه ایی را توسط املاک تهیه مسکن ....واقع در خیابان بهبودی به شماره 14566 ؛ به اجاره در اورده ام . برای ثبت نام فرزندم نیاز به قول نامه با کد رهگیری دارم . چندین بار به املاک مراجعه نمودم ولی این املاک کد ره گیری را به من نداده است ضمن اینکه هزینه ان را گرفته است.
با مراجعه چند باره به این املاک متوجه شده ام که با بقیه مشتریانش اینگونه رفتار می کند من مشکل ثبت نام فرزندم را به سختی انجام دادم ولی از این املاک شکایت دارم و نیاز به کد ره گیری دارم و می بایست به تخلفش رسیدگی گردد.
ظاهرا این املاک به جهت فرار از مالیات خود و صاحبخانه ها مبادرت به عدم صدور کد ره گیری مینماید.
مهران
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۲۵ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۷
0
0
سلام. مشاور املاک قیمت ملک را با صحنه سازی (آوردن یک شخص ثالث در حین معامله) بالا برده است و در حالیکه خریدار ملک بنده) چک بخشی از ثمن معامله، را در حین نگارش مبایعه نامه، به فروشنده داده، مشاور املاک چند روز بعد با تهدید مبلغ بالا بود، را از فروشنده گرفته باشد (29 میلیون تومان) حال چگونه میشود از مشاور املاک به خاطر عدم صداقت و شفافیت شکایت نمود و مبلغ را پس گرفت؟
از طرفی او با زرنگی نه تنها مبلغ کمسیون را نیز از پیش گرفته مبلغی را نیز پیش خودش به بهانه اینکه وکالت بنده جهت اخذ سند را به عهده میگیرد گرفته است. از گرفتن کد رهگیری نیز خودداری میکند.
علیرضا مختاری
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۳۹ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۳
0
0
با سلام برای تمدید سالانه به مشاور بایستی چقدر پرداخت شود ؟
حاتمی
|
United Arab Emirates
|
۱۸:۴۷ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۱
0
0
سلام خونه ای که فروخته شده وفسخ شده ومجدد فروخته شده حق بنگاه چی میشه
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۱۴ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۶
0
0
سلام خسته نباشید من یه خانه خریدم گفتن 122متر هست وقتی مدارک تحویل دادن دیدیم 110مترهست این باید چکار کرد به کجاشکایت کرد متشکرم
الهام ذاکری
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۱۱ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۹
0
0
سلام .مادرمارلیک کرج خونه خریدیم ولی انباری روجداحساب کردن.بنظرشمااین کاردرسته
مریم اشوری
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۱۲ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۴
0
0
همه دوستان عزیزی که از املاک شکایت دارن منم املاک 1 میلیون زیاد گرفت به سایت تعزیرات شکایت کردم و قولنامه خونه رو اسکن کردم تو سایت تعزیرات فرستادم بدون هیچ هزینه ای و در عرض دو هفته تعزیارت پیگیری کرد بهم زنگ زد و از توی همون املاک شماره کارت گرفتن عین مبلغ و واریز کردن . واقعا از تعزیرات حکومتی ممنون هستم لطفا کسانی که مبلغ زیادی ازشون گرفته شده به تعزیرات شکایت کنید زود نتیجه میگیرید انشاله پایدار باشن که حقمون رو میگیرن بدون چشمداشتی
علی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۵۶ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۴
0
0
ساعت و روزهای کاری اتحادیه کیه
غنی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۳۷ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۴
0
0
سلام یه بنگاه املاکی خونه ای به من به مبلغ ۵۵۰ میلیون فروختهبه شرط اینکه سه سال ساخت است اما وقتی من داشتم اسباب کشی میکردم همسایه ها گفتند که این خونه بالای ۳۵ سال ساخت است من خونه را پس دادم ولی ۲ماهه بنگاهی پولهای را پس نمیدهد امروز میگه نمیدم هر کاری نکردی برو بکن قولنامه دست خودشه من فقط رسید فیشهای واریزی را دارم خواهش میکنم راهنمایی کنید که چه کار بکنم
حسین زاده
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۴۳ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۵
0
0
با سلام .
من اپارتمانی در سال 95 قولنامه کردم.الان بعد 2سال یکنفر پیدا شده که می گوید این واحد مال من است و قولنامه دارم .می خواستم راهنماییم کنین من چیکار کنم .
بانشکر
احمد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۲۶ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۸
0
0
سلام
لطفا بفرمایید شرایط اخذ مجوز دفتر مشاور املاک چیست
اسماعیل اشرف نیا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۰۶ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۱
0
0
سلام
بیعانه ی که برای اجاره نامه نزد مشاور املاک گذاشته شده اگر قبل از بیست و چهار ساعت مورد، پسند نشده باشه مشاور املاک حق گرفتن خسارت دارد یا نه؟
با تشکر
مدیر پایگاه
باسلام
دراغلب موارد بله مگراینکه عقد وعقود دیگری درمیان باشد
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۳۴ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۵
0
0
سلام کی اتحادیه میگه به من ربطی نداره خواهشنارسیدگی کنیدحق کمیسیون دوبله میگیره واحدی که میفروشیم پولش رانمیدن بایدبکجابگیم مشکل مون روخواهشنابه حل مشکلات مردم رسیدگی کنید
احمد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۰۲ - ۱۳۹۸/۰۱/۰۶
0
0
با سلام بنده ساکن شهرستان ابهر از استان زنجان در تاریخ 15/9/95از بنگاه معاملاتی س.. یک ساختمان ویلایی خریدم خود بنگاهی وکالت از صاحب ملک داشتند با روئیت سند ملک ووکالتنامه ساختمان را خریداری کردم ومبایعه نامه نوشته شد قرار شد بعد از تسویه در تاریخ 10/12/95 سند شش دانگ بنام خریدار انتقال یابد بنده تمام مبلغ را تسویه نمودم ولی در تاریخ فوق نتوانستند سند را انتقال دهند بعد معلوم شد سند بنام دیگری زده شده است ملک در اختیار بنده است صاحب سند هم خلع ید گرفته است در حال حاضر کسی جواب گوی بنده نیست بنده را راهنمایی نماید چگونه حق وحقوق خودراازبنگاه س بگیرم با تشکر شماره همرا 09127581064
احمد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۷:۴۷ - ۱۳۹۸/۰۱/۱۱
0
0
باسلام سوال بنده جواب داده نشد لطفا منتظر جواب جنابعالی هستم
رضا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۵۱ - ۱۳۹۸/۰۱/۱۹
0
0
باسلام وخسته نباشید:
آقاجون بیایید وببینید این مشاورین املاک تو کرج وفردیس چه جولانی میدن سرمبلغ اجاره خونه.
واقعا کی باید به داد این مردمی که از نعمت داشتن یه سرپناه مستقل محرومن برسه.؟خواهشن اگه کسی کاری از دستش بر میاد برای این مردم بدبخت انجام بده.خدا خیرتون بده
خلج
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۲۲ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۹
0
0
سلام
واحد آپارتمان در غرب تهران با قرار 15میلیون و 1500کرایه دادم که مستأجر 10 میلیون دادم و 5 میلیون و گفت تا25اسفند میپردازد.ولی پرداخت نکرد.خودش قبول کرد که از اونجا بلند شه و حق کمیسیون رو هم قبول کرد ،ولی حالا
که بنگاه اجاره داده،میگه پول نمیدم.چکار کنم؟









1500کرایه و1500کرایه
وهاب
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۲۳ - ۱۳۹۸/۰۱/۳۱
0
0
شماره تلفن 7334 اصلا جواب نمیده
سعید
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۵۷ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۳
0
0
جناب آقای مهندس عقبائی با سلام و عرض ادب خدمت شما خواهشمندم نسبت به تقاضای بنده توجه فرمایید بنده مستاجر آپارتمانی 60 متری در خیابان ستار خان خیابان علمدار هفتم بودم از تاریخ مهر ماه 97 تا تاریخ 28 اسفند 97 بمدت 5 ماه. که به دلیل کوچک بودن و دور بودن محل آن به محل کار و درس خواندن فرزند دانشجویم در هفته اول بهمن ماه به صاحبخانه اطلاع دادم که قصد بلند شدن از خانه اش دارم که پس از گذشتن یکماه از تاریخ یاد شده و بی تفاوتی ایشان مجبور شدم اظهار نامه برای ایشان تهیه کنم و در آن اعلام کرده بودم که توانایی پرداخت کرایه یک میلیون تومانی شان را ندارم که در واقع پس از انجام این کار به فکر آوردن مستاجر جدید افتادند وخوشبختانه اولین مستاجری که آمد توافق کردند وبه بنگاهی که آپارتمان را از آن اجاره کرده بودیم مراجعه کردیم وبا دفع الوقتی که توسط ایشان صورت گرفت در نهایت روز 28 اسفند با دادن چند چک از طرف مستاجر جدید و مبلغی نقد در همان روز با محبت و لطف صاحبخانه جدید که به دلیل شروع تعطیلات عید و باز نبودن بانکها موفق به نقد شدن چکهایش نشد به آپارتمان جدید نقل مکان کردیم و تا قبل از تحویل سال مستقر شدیم . اما بنگاه قبل از شروع اسباب کشی مبلغ 400 هزار تومان برای فیشهای برق و تلفن از ودیعه 90 میلیون تومانی ام کم کرد و نمیدانم چرا مبلغ یک میلیون و سیصد هزار تومان هم به کارشناس بنگاهش از پول بنده کسر کرد و تحویل ایشان داد تا در معیت صاحبخانه به آپارتمان بیایند و پس از اتمام اسباب کشی و تحویل دادن خانه پول رابه من مسترد کنند که متاسفانه در آن شلوغی آقای کارشناس این کار را انجام ندادندو همه اینها در حالی است که شب قبل با صاحبخانه آمده بودند و کم و زیاد آپارتمان را دیده بودند. بعد از تخلیه و تحویل آپارتمان صاحبخانه بخاطر بریدگی 5 سانتی متری که مشخص نیست کی و چه زمانی روی پلاستیک کابینت آشپزخانه به وجود آمده و علیرغم میلم پذیرفتم که هر مبلغی که صاحبخانه میگوید از ودیعه بنده بردارند که در نهایت بنگاه گفتند مبلغ 483 هزار تومان بخاطر فیشها و همین بریدگی از ودیعه شما برمی داریم که من هم رفتم و در بنگاه نوشتم که این را قبول ندارم ولی چون صاحبخانه پیرزنی ضعیف و نالان است می پذیرم اما باز هم افاقه نکرد وحالا میگویند نه باید بیایی بنگاه و با صاحبخانه حضورا توافق کنید بعد بقیه پولتان را می دهیم که چون صاحبخانه از بلند شدن بنده ناراحت است و قصد آزار و اذیت دارد میدانم که هر چی که هم توافق کنیم مثل بار قبل باز همین آش و همین کاسه است.آیا به جز بنگاه املاکی ام که قادر به حل و فصل موضوع نیست و بارها از زبان جوانی بنام ... که مسول و صاحب بنگاه است و وقتی از مشکلات اسباب کشی آنهم در شب سال نو و قبل از تحویل سال برایشان میگفتم و در کمال خونسردی میگفتند به من ربطی ندارد انتظار کمکی در این مورد نیست در اینطور مواقع بایست چکار کرد .ضمن اینکه دختر صاحبخانه که جوانی عصبی و تند خوست و برای این آپارتمان 60 متری که آن را با کاخ نیاوران اشتباه گرفته و به خیال خودش کلاس میگذارد وادای آدمهای پولدار و صاحبخانه دژم به خودش میگیرد و طبق قانون اصلا طرف حساب نیست و خودش را وسط معامله انداخته و زبان مادرش شده چه میتوان کرد متاسفانه بنگاه قادر به حل موضوع نیست چه میتوان کرد به کی باید گفت و به کجا باید مراجعه کرد.واقعا مستاصل شده ام بخاطر خدا جناب مهندس توجه بفرمائید و برای حل مشکل راهنمایی بفرمائید ممنون و سپاس گزارم
ارش
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۱۸ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۴
0
0
با سلام یک غذاخوری یکاله اجاره دادم مسناجر مرا به بنگاهی برد انجا نوشنیم گویا با هم همسایه قدیمی بوده اند مسناجر به بنده چک نخلیه نداد و حدودا 5 ماه اجاره مونده بود که غذاخوری را بسنه منواری شد چون مبلغ پیش ایشان خیلی کم بود بنده بارها به بنگاه مراجعه کردم ایشان گف برو دادسرا من نمینوانم کاری بکنم کلی هزینه وکیل کردم و چند ماه طول کشید نخلیه غیابی گرفنم مسناجر با علم این موضوع اومد و با بنگاهدار هر روز به من زنگ میزدند که ما حاضریم نخلیه بکنیم مننها زیر بار اجاره و مالیانهای غذاخوری نمیرفنند بنده زیر فشار بنگاهدار حاضر شدم غذا خوری را نحویل بگیرم ایشان با دور و وکلک 28 اسفند شب وسایل را نحویل داد که بنده ننوانسنم کارشناسی بیارم به بنگاهدار گفنم اجاره ها و مالیانها چه میشود گف اونها ربطی به من نداره و من وسایل و مغازه رو مینویسم برای اونها بعدا اقدام کن درحالیکه پشن قولنماه با نیرنگ مطلبی نوش که بنده نمینوانم اجاره ها و ملیانهای خودمو بگیرم بنده دو شاهد هم دارم و حاضرم کار به قم به قران هم بکشه ادرس بنگاهی اذربایجانشرقی شهرسنان سراب میدان ...بنگاه املاک ...
خ باقري
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۰۹ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۲
0
0
با عرض سلام وخسته نباشيد ،اينجانب در تاريخ ٩٧/١١/٢٠ معامله اي انجام دادم وملكي فروختم املاكي پنج ميليون از خريدار به حساب خودش واريز كرد ما رو انسان دوستانه چيزي نگفتيم ولي بعد ٣ماه پولمون از ايشون درخواست كرديم ٣تومان به زور برگردوندومابقي رو نداد در صورتيكه حق كمسيون ايشون ٩٥٠هزار تومان مي شد اتحاديه هم شكايت كرديم ولي متاسفانه جوابي نمي دهندخواهشمندم رسيدگي كنيد تا حقي پايمال نشه
علی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۱۳ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۲
0
0
با سلام
بنده ملکی را در مشاور املاکی واقع در... اجاره دادم و مستاجر بخشی از مبلغ پیش خانه را که در کارت بانکی داشت در پوز مشاور املاک کشید. مشاور املاک قرار بود که این مبلغ را صبح آن روز به حساب بنده واریز نماید ولی کماکان بهانه های مختلفی میاورد و واریزی صورت نگرفته. لطفا راهنمایی کنید.
مدیر پایگاه
باسلام
درگام اول باید بگوییم که به نظرمی رسد شما می بایست کاری می کردید که پول به حساب تان واریزشود.اما دراین شرایط بهتراست به همراه مستاجرتان به بنگاه مراجعه و پول را مطالبه کنید.اگربنگاهدارازپرداخت خودداری کرد می توانید با توجه به اسناد واریزی پول ،ازاوشکایت کنید
عباسعلی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۳۹ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۵
0
0
باسلام احتراما اینجانب عباسعلی م دربهمن ماه 98جهت خرید اپارتمان به املاک بزرگ ر در خیابان پیروزی مراجعه نموده وملکی رابازدید کرده ومقررگردید با مبلغ سیصدوسی ملیون معامله شود وقبل از ان بنده به بنگاه گفته بودم که من یکصدملیون وام جانبازی دارم وملک باید زیر بیست سال ودارای پایان کار معتبر باشد با این اوصاف مبایی نامه نوشت ویک ملیون تومان بحساب موجرریخته ومقرر گردید تا یک هفته بعدمه یکصدوپنجاه ملیون به صاحبخانه پرداخت وکدرهگیری گرفته شود قابل ذکر است که بنگاه گفته بودم که ما پانده روز جهت دریافت وام فرصت نداریم که بعدن متوجه شدیم که ملک مورد نظربدلیل انکه پاکیگ رامسکونی کرده بود کرفتن پایانکار زمان بر است که این موصوع را بنگاه ازقبل باخبر بود وحالا بعدازبهمخورن معامله بنگاه پول از صاحبخانه گرفته ومگوید حق الزحمه ماست خواشمند دراین خصوص بنده را راهنمایی فرماید
زینب مردی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۵:۵۸ - ۱۳۹۸/۰۲/۳۰
0
0
با سلام در تاریخ ۳فروردین املاک ....در اتوبان باقری ملک مارا با کلاهبرداری۳ میلیون زیر قیمت فروخت الان آیا راهی برای برگرداندن آن هست
مدیر پایگاه
باسلام
به اتحادیه املاک تهران و دادسرا می توانید مراجعه نمایید
سعيد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۰۳ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۱
0
0
آقايي كه اسم خودت رو گذاشتي رييس اتحاديهء ......
همين صفحه رو يه نگاه بندازي ميبيني كه مشاورين املاك تا چه حد تخلف دارن؟
ببين چقدر مردم دارن آزار ميبينن از اين ...
شما دقيقا نقشت چي هست؟
اگه مدير بودي و اگر وجودت با گلدون روي ميز تفاوتي داشت شاهد اينهمه تخلف از صنف تحت مديريتت نبوديم
ميشه يه كلمه بگي دقيقا شغلت چيه؟ و چه فايده اي براي جامعه داري؟
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۱۵ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۲
0
0
املاک یه مستأجر آورد که تو زرد در اومد و بعد از 2 ماه بلند شد،یه مستأجر جدید آورد و دوباره نصف کمیسیون رو گرفته.آیا ق
حسینی پور
|
Greece
|
۱۷:۰۱ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۳
0
0
با سلام.چرا هیچ کس هیچ نظارتی روی مشاور املاک های شهر جدید پرند نداره.چرا منطقه ای که ارزش چندانی نداره با این رهن و اجاره های بالا معامله می شه
سيما جعفري
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۴۹ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۴
0
1
باسلام
احتراما به استحضار ميرساند اينجانب در تاريخ 98/02/31 در املاك ... مستقر در تهران سعادت آباد ، چهارراه سرو ( بعداز بلوار پاك نژاد)، ... به مديريت آقاي ...و كارشناس تنظيم مبابعه نامه آقاي افشين ... اقدام به تنظيم مبايعه نامه و اخذ كد رهگيري جهت يكدستگاه مبايعه آپارتمان به قيمت دوميليارد و هفت ميليون تومان نموده ام كه دفتر املاك فوق مبلغ بيست ميليون تومان از اينجانب به عنوان كميسيون اخذ نموده و بنا به اظهار يكي از فروشندگان مبلغي بيش از مبلغي كه از اينجانب دريافت نمودند از فروشنده گان اين ملك بعنوان كميسيون دريافت نمودند با توجه به اعتراض شفاهي كه ابراز داشته ام كه فايل صوتي آن موجود است اين مبلغ را از بنده گرفتند و چك هاي قيمت آپارتمان را از بنده دريافت نمودند و هنوز مداركي به بنده تحويل ندادند. بنده به ناچار مبلغ فوق را طي دستگاه پوز در وجه املاك بابت حق الزحمه پرداخت نموده ام . پس از كنكاش و پيگيري و مذاكره محلي و همچنين كسب اطلاعات از مشاورين املاك منطقه در خصوص ميزان كميسيون اخذ شده مشخص گرديد مبلغ اخذ شده تقريبا دو برابر مبلغ تعرفه اتحاديه مي باشد كه كارشناس عقد قرارداد اعلام كرد كه من اتحاديه املاك را قبول ندارم و فايل صوتي صحبت هاي ايشان موجود است علي ايحال خواهشمند است دستور فرماييد موضوع مورد بررسي واقع و درخصوص جلوگيري از تضييع حق اينجانب نسبت به استرداد مازاد دريافتي توسط املاك ..... اقدام لازم صورت پذيرد.
مهدی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۱۲ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۷
0
0
بنده ساکن فاز یک شهر جدید اندیشه شهریار هستم، متاسفانه فاز یک اندیشه بالای ۱۵۰۰ تا دفتر املاک هستش که بیشتر اونا جواز ندارن و خیلی راحت به مامور اتحادیه پول میدن، در‌ضمن بعضی هاشون مراجعه میکنن برای جواز ازشون ی‌مبلغی رو میگیرن و میگن برو یک سال کار کن، تو این مدت هم هیچ نظارتی روی کار دفاتر املاک از طرف اتحادیه املاک وجود نداره و هر طور که دلشون میخواد از مردم کمیسیون میگیرن، رئیس اتحادیه املاک شهریار به قدری جواز داده به فاز یک اندیشه که حساب نداره، در ضمن هیچ نظارتی هم روی این دفاتر ندارن، و اکثر دفاتر هم‌کد رهگیری نمیدن و هزینه اضافه میخوان برا کد رهگیری، جناب آقای عقبایی، ی لطفی کن به وضعیت اتحادیه ... شهریار رسیدگی کن و این گروه ... کاری کردن که قیمت مسکن تو این منطقه از همه جای ایران بیشترگرون شده، تو رو خدا رسیدگی کنید، این دفاتر بدون جواز کار رو بدجور خراب کردن،
اربابی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۲۲ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۰
0
0
سلام خسته نباشید ما واسه تهیه یه آپارتمان به املاک پ واقعه در باغ آزری مراجعه فرمودیم این اقای املاکی به طرز خیلی بدی با ما رفتار کردن تا جای که از جاشون بلند شدن و به طرز.....بدرقه کردن لطفا مارو راهنمای کنید ما کجا از این املاکی شکایت کنیم که با مردم اینجوری رفتار نکن لطفا راهنمای کنید با تشکر.
مدیر پایگاه
باسلام
به اتحادیه املاک تهران مراجعه نمایید
دهقان
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۳۱ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۰
0
0
شکایت از املاک پ واقع در باغ آذری کوچه ز
شهریاری
|
United States
|
۰۰:۲۲ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۹
0
0
با سلام مستاجرهستیم و 3ساله در یک خانه سکونت داریم...سال اول قرارداد دستی نوشتیم و 2سال بعد ب صورت لفظی کرایه را اضافه و قرارداد را تمدید کردند...قرارداد 25اسفند بود ک برای افزودن کرایه نیامدن و بعد 2.5ماه امدند و گفتند یا خانه را خالی کنید یا کرایه را %50 افزایش دهید ک ما قبول نکرده و تخلیه کردیم.
حالا کرایه 3ماه بعد از موعد قرارداد را با 50%کرایه اضافه شده از ما میخواهند ایا میتوانند چنین کاری انجام دهند؟؟
از طرفی از واژه ی ب ازای هر میلیون پول پیش باید چهل هزارتومان ب بنده بدید رو استفاده کردند.حقیقتا متوجه منظورشون نشدم.ایا چنین قانون یا تبصره ای وجود دارد؟؟؟
ممنون میشم راهنمایی بفرمایید...چجوری و از طریق چ ارگانی باید پیگیری کنم؟؟
سپ
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۲۰ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۹
0
0
باسلام
ازشما تقاضا دارم لطفا به شهرک شریعتی نیز یک بار تشریف بیاورید املاکی هارا ببینید قیمت خانه ها خیلی بالاست و اینکه ما مستجر هستیم و حتی درامد بالایی هم نداریم هرجا میخواهیم خونه اجاره کنیم پیش و کرایه خیلی بالاست ماهم بودجمون نمیرسه لطفا رسیدگی کنید.
جواد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۵۶ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۹
0
0
معامله ای در مشاور املاک شهرستان گناباد انجام دادم
پس از توافق و گرفتن ۱ میلیون تومان و پرداخت هزینه کمیسیون بنگاه، مشاور املاک برگه مبایعه نامه را تحویل نمیدهد و میگوید میخواهد فسخ کند و خریدار راضی نیست و پشیمان شده
من چطور برگه مبایعه نامه خودم رو از ایشون بگیرم تا با خریدار بتونم تعیین تکلیف کنم
مدیر پایگاه
باسلام
می توانید ازطریق اتحادیه املاک هم اقدام کنید
سعيد صادقي
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۳۵ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۴
0
0
سلام
اقاي محترم ناظر و رييس اتحاديه املاك
شما فقط نشستيد و بدون هيچ حد و مرزي فقط داريد جواز املاك صادر ميكنيد و هيچ فكري به عواقب اين كار نداريد چون مشكلي براي زندگي نداريد يه تايمي بزاريد و با مردم صحبت كنيد و بفهميد كه اين همه املاك تو شهر اصلا لازم نيست املاكي هايي كه از مشاوران كاملا نابلد و ناوارد نسبت به كار املاك دارن تو املاكي ها كار ميكنند و بيشترين تاثير رو افزايش قيمت و اجاره ي ملك دارن
مردم بيچاره اين وسط چه گناهي دارن
اخه يه خيابون ٥٠٠ متري مگه به چنتا املاك احتياج داره
تو به خيابون ٥٠٠ متري ١٥ تا املاك هست كه تو هر كدومشون حداقل ٣-٤ نفر دارن كار ميكنن و كارشون بدبخت كردن مردمه
اقايون لطفا و خواهشا اين پيام رو برسونيد به اقاي به ظاهر رييس كه فقط به فكر خودشو و اتحاديه اش هست
محسن ابراهیمی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۴۱ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۶
0
0
سلام املاکی در شرق تهران خ نبرد شمالی بنام س برای نوشتن یک قرارداد از من صد هزار تومن گرفته به حساب ایشان واریز کردم و هیچ قرار دادی نوشته نشد و کنسل شد حالا بعد از یکسال پول را به من نمیدهد و مرا اذیت میکند و میگوید برو اتحادیه چگونه پولم را بگیرم ممنون
فاطمه سادات حسینی
|
United Kingdom
|
۰۰:۱۲ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۱
0
0
سلام وقتتون بخیر
من برای مهد قرآن به اجاره ی یک ملک نیاز داشتم که توسط املاکی در شرق تهران خیابان کریم یک ملک ۳طبقه در بلوار ابوذر به من پیشنهاد شد و برای درخواست حضور مالک از من مبلغ یک میلیون تومن گرفت و با مالک برای ساعت ۹ شب قرار گذاشت و برای عقد قرارداد در ساعت مشخص شده به املاک مراجعه کردیم و جلسه تا ساعت ۱۲ونیم شب به طول انجامید و املاکی مورد نظر بنا به درخواست مالک که من در همه ی قراردادها فقط پول پیش را مینویسم والبته با موافقت ما فقط مبلغ ۱۵۰ میلیون تومان ودیعه را در مبایعه نامه قید کرد و تمامی ۱۲فقره چک های ۵۵۰۰میلیونی کرایه ها در این سند مکتوب نشد و در اتمام کار از ما دوباره مبلغ ۵ میلیون تومان دیگر پول گرفتند برای حق بنگاه و از مالک نه تنها سند گرفته نشد(چون پول پیش را چک داده بودیم قرارداد نزد بنگاه مانده) حتی پولی هم نگرفتندد ما دو روز بعد با مالک به مشکل خوردیم چون ایشون میگفتند اجازه ندارید ملکم را حتی یک میخ بزنید و باید دقیقا مثل روز اول به من تحویل دهید وچون حرفه ی ما مهد کودک و کار با کودک است و این عملا امکان پذیر نیست از بنگاه با توجه به صحبت های جدید مالک تقاضای فسخ قرار دادکردیم‌ولی مشاور املاک نمیتواند مالک را ملزم به حضور برای فسخ قرار داد کند چون نه سند ملک را تحویل گرفته نه هزینه ای جهت قرار داد و مالک چک های ما را پس نمیدهدو در بنگاه حاضر نمیشود خواهشمندم برای حل مشکل پیش آمده راهنمایی بفرمایید
حسین معمم
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۰۳ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۲
0
0
سلام، من درتاریخ1/3/98دربنگاه.... واقع دراتوبان نواب اول پل کمیل قرارداداجاره به مبلغ85ملیون رهن و500تومن کرایه ماهانه نوشتم مبلغ8ملیون به حساب بنگاه ریختم تازمان تحویل 15روزبعدمن درخواست فسخ قردادراکردم ازان زمان هرروزبرای گرفتن پولم به بنگاه میرم ولی جواب من رونمیدن، تازه متوجه شدم مالک خانه ای که اجاره کردم خانه راخریده بوده وبایدمبلغ260ملیون به صاحبخانه میداده که نتوانسته ومالک بذای گرفتن خانه خوداقدام کرده، ازشماخواهش میکنم کمکم کنین به پولم برسم بابدبختی وزحمت جمع کردم لطفابگین چه کارکنم به هیچ عنوان هم قولنامه نمیدن من چیکاربایدبکنم ممنون
علی مرتضایی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۶:۰۳ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۷
0
0
با عرض سلام
بنده در مورخ 98/01/20 یک آپارتمان اجاره کردم با پیش پرداخت 20م ماهی 1/120هزار یک ساله که زمان قرارداد بنده به املاکی وصاحب خانه گفتم من کد رهگیری می‌خوام برای ترخیص خودرو اول گفتن مشکلی نیست الان بد از سه ماه که بنده سرکار گذاشتن میگن کدرهگیری نمیدم اگر کد بگیرین برای صاحب خانه مالیات میاد .به بنده میگه 300هزار جداگانه بدم یه کد رهگیری سوری بده .
من زمان قرارداد 450هزار پول کمیسیون دادم الان چرا باید 300هزاربدم کد رهگیری سوری بگیرم لطفا راهنمایی بفرمایید چکار باید کنم تعویض پلاک کدرهکیری میخواد اسیر این وسیله هستم
املاک .... منطقه 18شماره دو خلیج
شماره همراه من
09354409196
09035677138
خسته نباشید
علی مرتضایی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۶:۲۷ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۷
0
0
سلام
یه سوال دیگه
دادن کد رهگیری از سوی بنگاه املاک الزامی هست یا دلبخواهی
آیا برای صاحب خانه مالیات ثبت میشود یا نه چون این صاحب خانه ما خدا بهش نده انشالله
هشت واحد اجاره داده با توانی فقط یک املاکی
که کد رهگیری ندن .آیا کد رهگیری سوری هم میشه از سوی بنگاه صادر بشود چون املاکی میگه اگر میخوایی کد رهگیری سوری بدم با مبلغ غیره کمیسیون که گرفته .عملی
درضمن این صاحب خانه ما خدا بهش نده انشالله هشت واحد فقط تو ساختمان ما اجاره داده با توانی املاکی که کد رهگیری ندن
ممنون میشم رسیدگی فرمایید بخدا اسیر تعویض پلاک هستم برای یه برگه کد رهگیری
ممنون
09354409196مرتضایی
رحیم نوعی
|
United States
|
۱۵:۴۸ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۳
0
0
سلام
من ۸ ماه پیش یه خونه اجاره کردم بنا به دلایلی نتونستم اثاث کشی کنم بعد از مدتی رفتم خونه دیدم بنگاهی بر داشته به یکی دیگه اجاره داده واز دادن پول پیشی من خود داری میکنه اگر راهنماییم کنید ممنون میشوم .به کجا باید شکایت کنم
اشکان سهرابی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۰۱ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۴
0
0
سلام چند ماه پیش من یک مغازه در کرمانشاه الهیه خیابان کاشانی فروختم.بنگاه داره مغازه رو نصف قیمت برام فروخت و ۵۰ میلیون تومان ازم بنگاه داری گرفت.راهنمایی کنید ممنون میشم آدرس اتحادیه کرمانشاه رو بهم بدید.09181550050
مدیر پایگاه
باسلام
از118 می توانید شماره و آدرس بگیرید
مجتبی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۴۷ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۹
0
0
سلام واقعا براتون متاسفم هر .... بهش مجوز املاک و ... میدید....
مهدی راستگو
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۵۲ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۷
0
0
من به همراه پسر ۱۲ ساله ام زندگی میکنم منزلی را برای رهن واجاره سپرده بودم.به تمام بنگاه های اطرافبه مبلغ ۴۰ پیش ماهی ۲۰۰ اجاره .با صحبتی که با بنگاه دار کردم ، که به من زنگ زد من به بنگاه رفتم منتهی گفتند ۴۵ رهن کامل .که من تاکید کردم ۵ میلیون رو نمیتونم جور کنم همون ۲۰۰ اجاره.بنگاه دار گفتند خدا بزرگه .با غیر حرفه ای گری گفتند فردا اسباب بیار ومن اسباب کشی کردم وکلید بمن دادن.ومن ۴۰ میلیون رو به بنگاه پرداخت کردم.ویکساعت بعد برای عقد قرارداد به بنگاه رفتم باکمال تعجب قرارداد ۴۵ رهن کامل جلوی من گذاشتند وگفتند صاحبخانه قبول نکرده.ومن هم قولنامه رو امضا نکردم.وگفتند اگه جور نکنی باید بلند شی.چون من واقعا نداشتم، نتونستم جور کنم.فردای اونروز اسبابکشی مجدد کردم .منتهی بنگاه مبلغ ۳۰۰ هزار تومان از من کم کرده در صورتیکه من نه با مبلغ قولنامه موافق بودم ونه امضا کردم.ضرروزیان دو بار باربری وخراب شدن وسایل وهزینه قولنامه ای که اصلا به امضا من نرسیده رو چه جور میتوانم طلب کنم
محمد صالح
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۴۸ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۱
0
0
سلام
مبلغی رو بابت بیعانه ملک برای اجاره نزد بنگاه به امانت گذاشتم که صاحبخانه از اجاره دادن ملک پشیمان شد
مبلغ بیعانه دست املاک مونده و پس نمیده
البته رسید و فیش واریز هم دارم
برای رسیدگی و جریمه این املاک متخلف چه کار باید کرد؟
زینب
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۰۸ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۴
0
0
سلام. این جانب ساکن بریانک منطقه 10 هستم . 4 ماه پیش آپارتمانی اجاره کردم به دلیل نبود امنیت قصد تخلیه کردم و صاحب خانه هم موافقت کرد. و ازمن خواست خودم پی گیر باشم. اما املاکی که من آپارتمان را در آنجا قرداد بستم مشتری با رهن 70 تومن فرستاد در حالی که صاحب خانه 65 اعلام کرده. بود. و من به بازدید کننده گفتم کهاشتباهی شده. املاک نامبرده فردای آن روز که بازدید کننده ازشون شاکی شده بود شروع کرد به اس مس های توهین آمیز به من و خانوادم . و تهدید کرد که قردادم را فسخ نخواهد کرد . و اینکه املاک دیگر حق ندارند روی ملک کار کنند. و هی تماس میگرند و اذیتم میکنند.
من با یه بچه 2 ساله توی آپارتمان نا امن که در 4 ماه دزد 3 بار دزد آمده چی کار کنم.
خواهش میکنم کمکم کنید.
حسین سبزواری
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۴۲ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۸
0
0
سلام بنده یه چک دست کسی داشتم که اونو نزد املاک به صورت امانت گذاشته و رسید امانت گرفته ازش که به من تحویل بده حالا املاک چک رو نمیده و میخواد اجرا بزاره و منو تهدید میکنه ایا اتحادیه رسیدگی میکنه ازش رسید داریم
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: