کد خبر: ۲۹۶۰۷
تاریخ انتشار: ۲۳:۰۶ - ۰۷ مرداد ۱۳۹۳ - 2014July 29
شفا آنلاین:محققان آکسفورد معتقدند بیشترین بخش DNA بدن عملکرد مفیدی در بدن ندارند و تنها فضایی را در اشغال خود درآورده‌اند.
به گزارش شفا آنلاین ، بیش از یک دهه است که دانشمندان در حال تکمیل پروژه ژنوم انسان هستند، مطالعات ارزشمند که منجر به اکتشافات ژنتیکی گسترده‌ای شده است.
 
اگرچه در مطالعات پیشین محققان نشان داده‌ بودند که درحدود ۸۰ درصد از DNA انسان کاربردی است، اما محققان دانشگاه آکسفورد براساس نتایج به‌دست آمده خود می‌گویند انسان تنها ۸.۲ درصد از DNA خود را برای بزرگترین مسئولیت‌های بدن استفاده می کند، یعنی در حدود ۲۵۰ میلیون واحد سازنده DNA در بدن کاربردی هستند و بیش از ۲ میلیارد واحد از آن هیچ کاربردی ندارند.



مابقی DNA جانک یا بی‌استفاده نامیده می‌شود. این بخش درحقیقت کار ویژه‌ای انجام نمی‌دهد و مشخص نیست چه فعالیتی را به عهده دارد،‌ درست مانند آپاندیس که کاربرد ویژه‌ای در بدن ندارد و آسیبی نیز به انسان وارد نمی‌آورد.

محققان آکسفورد معتقدند بیشترین بخش DNA بدن عملکرد مفیدی در بدن ندارند و تنها فضایی را در اشغال خود درآورده‌اند.

توانایی در تفکیک  DNA های مفید و بی‌استفاده از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است زیرا می‌تواند در تحلیل و بررسی نقش تنوع ژنتیکی انسان در ابتلا به بیماری‌های مختلف و همچنین کمک به تسریع تحقیقات علم ژنتیک و درمان‌های ژنتیکی تاثیرگذار باشد.



انتهای پیام/
برچسب ها: DNA ، آکسفورد ، ژنوم
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: