کد خبر: ۲۹۵۶۴
تاریخ انتشار: ۱۲:۴۵ - ۰۷ مرداد ۱۳۹۳ - 2014July 29
‌شفاآنلاین-رییس بخش تحقیق و تولید واکسن‌های بی‌هوازی دامی موسسه سرم‌سازی رازی ازافزایش 30 درصدی میزان تولید واکسن‌های بی‌هوازی دامی خبر داد.

به گزارش شفاآنلاین، رضا پیله‌چیان لنگرودی، اظهارکرد: در بخش واکسن‌های بی‌هوازی دامی این موسسه واکسن سه‌ظرفیتی آنتروتوکسمی، واکسن قانقاریای عفونی کبد گوسفند و واکسن شاربن علامتی گاو تولید می‌شود.

وی خاطر نشان کرد: هر یک از این سه واکسن ،از واکسن‌های دامی مهم و استراتژیک کشور هستند و در صورت عدم تولید ، صدمات و خسارات فراوانی به صنعت دام کشور وارد خواهد شد.

پیله‌چیان افزود: بخش بی‌هوازی تا پایان سال 93 در کل به میزان 5. 152 میلیون دوز از این سه نوع واکسن تولید خواهد کرد که در نتیجه با این مقدار تولید از خروج 75 میلیون دلار ارز از کشور جلوگیری می‌شود.

رئیس بخش بی‌هوازی ادامه داد: این بخش در تا پایان سال جاری به میزان 120میلیون دوز واکسن سه‌ظرفیتی آنتروتوکسمی، 30 میلیون دوز واکسن قانقاریای عفونی کبد گوسفند و 2.5 میلیون دوز واکسن شاربن علامتی گاو را تولید خواهد کرد که این میزان تولید در مقایسه با سال گذشته به میزان 30 درصد افزایش خواهد داشت .

این عضو هیئت علمی موسسه رازی در پایان گفت: ساخت این واکسن‌ها فرآیند حساس و پیچیده‌ای دارد و حدود دو ماه طول می‌کشد تا این واکسن‌ها تولید و به بازار عرضه شود.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: