کد خبر: ۲۹۳۹۰
تاریخ انتشار: ۱۵:۵۰ - ۰۵ مرداد ۱۳۹۳ - 2014July 27
شفاآنلاین-هشتمین همایش بیماری های پانکراس و مجاری صفراوی در بیمارستان طالقانی از مراکز وابسته به دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی از 16 تا 18 مهر ماه برگزار می شود.
به گزارش شفاآنلاین،از دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، دبیر علمی این همایش با اعلام این خبر گفت: برگزاری این کنگره در ایران و کشورهای منطقه می تواند پایه مهمی را برای آینده آندوسکوپی تهاجمی فراهم کند و این هدف مهم با هم اندیشی متخصصان ایرانی علوم گاستروانترولوژیست ها، جراحان، رادیولوژیست ها، انکولوژیست ها و رادیوتراپیست ها امکان پذیر خواهد بود.

دکتر «امیر هوشنگ محمدعلیزاده» نقش سیتوپاتولوژی در تشخیص سرطان پانکراس ، نقش «ای ان اف - اس یو ای»(EUS-FNA) در تشخیص و درمان بیماری های خوش خیم و بدخیم پانکراس، نقش «اس ان اق - اس یو ای»(EUS-FNS) در تشخیص و درمان بیماری های مجاری صفراوی، نقش «ای آر سی پی»(ERCP) در تشخیص و درمان بیماری های مجاری صفراوی و پانکراس را از جمله موضوعات مورد بحث در این همایش عنوان کرد.

وی نقش کولانجیوسکوپی(Cholangioscopy) در تشخیص تنگی های صفراوی و خارج نمودن سنگ های صفراوی، نقش «ام آر سی پی»(MRCP) در تشخیص سنگ ها و تنگی های مجاری صفراوی و پانکراس، نقش «پی تی سی»(PTC) در تخلیه صفراوی از طریق پوست، پانکراتیت های حاد و مزمن، سنگ های مجاری صفراوی، روش های تشخیصی و مقایسه روش های متداول و نقش جراحی و کموتراپی در تومورهای نورواندوکرین پانکراس را از دیگر محورهای این کنگره ذکر کرد.

دبیر علمی همایش یاد شده آخرین مهلت ارسال مقالات به دبیرخانه همایش را دهم شهریور عنوان کرد و ادامه داد : علاقه مندان می توانند مقالات خود را از طریق پست الکترونیک به نشانی Congress@sbmu.ac.ir ارسال و بمنظور کسب اطلاعات بیشتر با تلفن 22432526 تماس حاصل کنند.

وی افزود: علاقه مندان همچنین می توانند به سایت http://gldrc.sbmu.ac.irمراجعه کنند.
ایرنا
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: