کد خبر: ۲۹۳۷۰
تاریخ انتشار: ۱۳:۰۷ - ۰۵ مرداد ۱۳۹۳ - 2014July 27
شفاآنلاین-رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی البرز گفت: امکانات درمانی به ویژه تخت‌های بیمارستانی در این استان جوابگوی نیاز بیماران و مردم نیست.
به گزارش شفا آنلاین،حمید درفشی در کرج اظهار داشت: در حال حاضر بیش از 3 میلیون نفر جمعیت استان البرز برآورد شده که براساس استانداردهای جهانی ما باید بیمارستان، درمانگاه، مراکز درمانی و تخت‌های بیمارستانی را برای این میزان جمعیت فراهم کنیم.

وی افزود: در حال حاضر استان البرز 940 تخت بیمارستانی دارد که این تعداد به هیچ عنوان پاسخگوی تعداد جمعیت 3 میلیون نفری استان نیست و باید با تامین اعتبارات مورد نیاز، برای رفع این کمبودها اقدامات فوری انجام دهیم.

این مسئول افزود: تلاش‌ها و برنامه‌ریزی‌هایی در این زمینه انجام شده و بر اساس هدف‌گذاری‌هایی که داریم باید تا پایان سال 94 تعداد تخت‌های بیمارستانی را در استان البرز به بیش از 3 هزار و پانصد تخت برسانیم.

درفشی ادامه داد: برای رسیدن به این هدف نیازمند حمایت دستگاه‌های مسئول و تخصیص اعتبارات مالی هستیم که در صورت تامین این اعتبارات می‌توانیم بخش مهمی از اهداف پیش‌بینی شده را محقق کنیم.

وی یکی از مهمترین نیازهای استان البرز را خدمات‌رسانی به مادران و تامین تجهیزات پزشکی زایمان توصیف کرد و گفت: در حال حاضر امکانات درمانی و پزشکی در این بخش جوابگوی نیاز شهروندان نیست.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی البرز تاکید کرد: با توجه به هدف‌گذاری‌های انجام شده در سطح استان البرز نیازمند بیش از 8 هزار متر مربع فضا و احداث بیمارستان‌های تخصصی زنان و زایمان هستیم.

درفشی گفت: برای اجرای صحیح طرح‌های پیش‌بینی شده باید اعتباراتی بالغ بر 100 میلیارد ریال تامین گردد که امیدواریم با توجه به تلاشی که دستگاه‌های اجرایی مرتبط و نگاه ویژه‌ای که مدیریت ارشد استان البرز دارد، این اعتبارات تامین گردد.
فارس
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: