کد خبر: ۲۹۱۰۴
تاریخ انتشار: ۰۸:۱۴ - ۰۳ مرداد ۱۳۹۳ - 2014July 25
جامعه شناس اجتماعی در گفتگو با شفا آنلاین هشدارداد:
شفا آنلاین- جامعه شناس اجتماعی هشدار داد: جلوه نمایی با زیر پا گذاشتن ارزش های فرهنگی جامعه ایرانی، منجر به نوعی تهاجم و ناتوی فرهنگی، بد آموزی و الگوبرداری نوجوانان از آنان می شود.

دکتر امان الله قرایی مقدم در گفتگوی اختصاصی با شفا آنلاین ضمن اعلام این خبر اظهار داشت: به زیبایی رسیدن و شیک بودن خوب است اما متأسفانه برخی از زنان و دختران از ارزش ها و هنجارهای جامعه غافل و یکسری هم تسلیم خودنمایی و آرایش و تیپ های آنچنانی و عجیب و غریب شده اند.

وی ادامه داد: متأسفانه برخی دختران لباس های بسیار نا مناسبی می پوشند و از طرفی پسرها موهایشان را هدهدی درست می کنند و خالکوپی روی بدن و تمیز کردن زیر ابروها و.... می کنند.حال آنکه به نظر می رسد امکان حذف چنین مسایلی در سطح جامعه وجود ندارد.

استاد دانشگاه خوارزمی تصریح کرد:درچنین شرایطی  مادران در افزایش اعتقادات مذهبی بکوشند زیرا این امر منجر به افزایش خود کنترلی در آنها می شود و از طرفی دیگر در نوع پوشش؛ آرایش و رفتار با مردان غریبه دقت کافی داشته باشند.

وی خاطرنشان کرد: والدین در صورت عدم رعایت این نکات به طور قطع شاهد شکل های بدتری توسط فرزندان خود هستند.

قرایی مقدم هشدار داد: خودنمایی و فخر فروشی به دیگران سرنوشت دختران و پسران را به سوی فساد و تباهی می کشاند.

به گفته وی نیاز به خودنمایی و جلوه نمایی میان دختران نسبت به پسران شیوع بیشتری دارد حال آن که در افراد اصیل چنین خصوصیاتی دیده نمی شود بلکه بیشتر تازه به دوران رسیده ها با پوشش لباس و آرایش های عجیب درسطح جامعه ظاهر می شوند.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: