کد خبر: ۲۹۰۱۸
تاریخ انتشار: ۰۰:۱۴ - ۰۲ مرداد ۱۳۹۳ - 2014July 24
شفا آنلاین:معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد از کاهش 50 درصدی شمار مبتلایان به بیماری ˈهپاتیت بیˈ در استان خراسان رضوی خبر داد.
به گزارش شفا آنلاین، دکتر ˈحمیدرضا بهرامیˈ روز چهارشنبه در آستانه ˈروز جهانی هپاتیتˈ در جمع خبرنگاران گفت: در طول سالهای 1389 تا 1392 تعداد مبتلایان به بیماری هپاتیت بی در خراسان رضوی از 18.2 به 9.5 در هر 100 هزار نفر جمعیت کاهش یافته است.

وی افزود: کاهش چشمگیر شمار مبتلایان به هپاتیت بی به دلیل آگاه سازی عمومی در زمینه مراقبت های فردی و واکسیناسیون نوزادان حاصل شده است.

او گفت: از میان هر 100 نفر که ویروس بیماری هپاتیت بی وارد بدن آنان می شود 90 نفر دوره بیماری را به سلامتی سپری می کنند و تنها 10 درصد ناقل می شوند.

معاون دانشگاه علوم پزشکی مشهد افزود: 10 درصد ناقلین دچار دوره مزمن بیماری شده و 10 درصد از مبتلایان به هپاتیت مزمن دچار سرطان کبد می شوند.

وی با اشاره به شعار امسال روز جهانی هپاتیت با عنوان ˈاز کبد خود مراقبت کن و به فکر هپاتیت باشˈ گفت: مردم باید بدانند تمام ترشحات یک انسان آلوده به هپاتیت بی حامل این ویروس است.

مدیر پیشگیری و مبارزه با بیماری های معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد نیز گفت: سالانه 300 هزار دوز واکسن هپاتیت بی در خراسان رضوی تزریق می شود که هزینه هر واکسن 200 تا 300 هزار ریال است.

دکتر ˈمحمدرضا جویاˈ با بیان اینکه مقابله با هر بیماری با پیشگیری میسر است افزود: پیشگیری اولیه در بیماری هپاتیت شامل خودداری از مصرف مشترک هر گونه ابزار تیز و آلوده در مواردی از قبیل سوراخ کردن گوش، حجامت و عملیات دندانپزشکی است.

وی گفت: در پیشگیری ثانویه در صورت ابتلا به هپاتیت باید درمان به موقع انجام شود و در پیشگیری بعدی نیز باید به دنبال اقدامات درمانی کامل، از ابتلا به سرطان کبد جلوگیری شود.

28 ژولای مصادف با ششم مرداد ماه ˈروز جهانی هپاتیتˈ نامگذاری شده است.
برچسب ها: دانشگاه ، هپاتیت
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: