کد خبر: ۲۸۵۱۰
تاریخ انتشار: ۱۰:۲۲ - ۲۸ تير ۱۳۹۳ - 2014July 19
شفا آنلاين-یک متخصص پوست گفت:در روش PRP پلاکت خون بیمار به منطقه مورد نظر از بدن وی تزریق می‌شود اما تاکنون مستندات علمی مبنی بر کارایی این روش برای جوان سازی پوست نداریم.
به گزارش شفا آنلاين،امیرهوشنگ احسانی، متخصص پوست در تشریح PRP یا پلاکت درمانی تصریح کرد: پی‌آرپی، PRP گرفتن خون از بیمار، جدا کردن پلاکت‌ها از خون گرفته شده و تزریق آن به بخش مورد نظر بیمار است که گاهی این کار برای درمان ریزش مو و گاهی برای جوان سازی پوست و موارد دیگر صورت می‌گیرد.

وی افزود: در پلاکت درمانی یا PRP از پلاکت موجود در خون بیمار استفاده می‌شود و همان پلاکت اخذ شده از این خون برای هدف درمانی مورد نظر درمان‌گر به زیر پوست تزریق می‌شود و چند سالی است که در دنیا در حال انجام است.

احسانی درباره برخی تبلیغات و تصورات مبنی بر پلاکت درمانی PRP به عنوان معجزه‌ای در عرصه پیشگیری از ریزش مو نیز تأکید کرد: هنوز مدارک و مستندات کافی وجود ندارد که نشان از کارایی این روش باشد و هنوز کارهای بالینی زیادی می‌خواهد و هنوز دنیا این روش را تأیید نمی‌کند تا بتوان از این روش بر روی انسان استفاده کرد.

وی درباره تأثیر پلاکت درمانی PRP بر روی فرد خاطرنشان کرد: در صورت استفاده از PRP نهایت کاری که این روش بتواند انجام دهد این است که پس از 3 یا 4 ماه ضخامت مو را افزایش دهد یعنی شمار موها را افزایش نمی‌دهد و سؤالاتی از جمله، تعداد دفعات مورد نیاز PRP برای درمان مشخص نشده است بنابراین به عنوان یک درمان اصلی توصیه نمی‌شود ولی متأسفانه به صورت فزاینده‌ای در ایران با روش‌های علمی در حال انجام است.

فارس
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: