کد خبر: ۲۸۳۴۳۷
تاریخ انتشار: ۱۸:۱۰ - ۳۰ خرداد ۱۴۰۰ - 2021June 20
نوشین یمانی گفت:سردرد به خصوص میگرن در خانم‌ها به تغییرات سطح هورمون‌های زنانه استروژن و پروژسترون مربوط می‌شود.
شفاآنلاین>سلامت جنسی>متخصص مغز و اعصاب و فلوشیپ سردرد گفت: میگرن در خانم‌ها با تغییرات سطح هورمون‌های زنانه و چرخه قاعدگی آنان ارتباط دارد.

به گزارش شفاآنلاین:نوشین یمانی در رابطه با میگرن قاعدگی، اظهار کرد: با توجه به اینکه حدود ۷۰ درصد مبتلایان به میگرن را بانوان تشکیل می‌دهند؛ در ۶۰ تا ۷۰ درصد آنان سردردهای میگرن با چرخه قاعدگی آن‌ها در ارتباط بوده به همین دلیل به این نوع میگرن، میگرن‌های قاعدگی گفته می‌شود.

وی در رابطه با اینکه چه ارتباطی بین هورمون‌ها و سردرد وجود دارد، افزود: سردرد به خصوص میگرن در خانم‌ها به تغییرات سطح هورمون‌های زنانه استروژن و پروژسترون مربوط می‌شود.

این پزشک در رابطه با علت شروع میگرن قاعدگی، تصریح کرد: قبل از شروع خونریزی قاعدگی، سطح استروژن افت می‌کند و میگرن‌های قاعدگی به طور منظم در هنگامی که سطح هورمون‌های استروژن و پروژسترون به کم‌ترین سطح ممکن خود می‌رسد و یا بعد از آن شروع می‌شود.

متخصص مغز و اعصاب با بیان اینکه معمولاً حملات میگرن در دوره بارداری ناپدید می‌شود، گفت: حدود ۷۰ درصد خانم‌هایی که به سردردهای میگرن مبتلا هستند در زمان بارداری سردرد آن‌ها دیگر بروز نمی‌کند؛ با این حال برخی از زنان در سه ماه اول بارداری نیز به سردردهای میگرنی دچار می‌شوند.

یمانی در رابطه با علت شروع میگرن‌های هورمونی، اظهار کرد: قرص‌های ضدبارداری می‌تواند سبب بروز میگرن شود، بنابراین میگرن در خانم‌هایی که از این قرص استفاده می‌کنند و به ویژه آن‌هایی که دُز بالای استروژن دارند، شدیدتر است.

وی با بیان اینکه تعداد دفعات بروز سردرد در زنانی که قرص‌های ضدبارداری با دُز پایین‌تر استروژن مصرف می‌کنند، کمتر است، خاطرنشان کرد: گفتنی است این سردردها در زنانی که قرص‌های ضدبارداری حاوی پروژسترون مصرف می‌کنند، رخ نمی‌دهد.ایسنا

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: