کد خبر: ۲۸۲۴۹
تاریخ انتشار: ۰۹:۴۲ - ۲۵ تير ۱۳۹۳ - 2014July 16
شفاآنلاین-سمپوزیوم عفونت تنفسی کروناویروس 14مردادماه سال جاری به همت مرکز تحقیقات بیماری های عفونی و گرمسیری و با همکاری مرکز مدیریت بیماری های وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و معاونت امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در محل این دانشگاه برگزار می شود.
به گزارش شفاآنلاین،عضو هیات موسس مرکز تحقیقات بیماری های عفونی و گرمسیری ضمن اعلام این خبر در مورد عفونت ویروسی دستگاه تنفسی گفت: عفونت ویروسی دستگاه تنفسی از گذشته تاکنون به عنوان یکی از عوامل مهم بیماری زا برای انسان شناخته شده و با مرگ و میر و زیان های اقتصادی و اجتماعی قابل توجهی همراه بوده است.

دکتر مسعود مردانی افزود: در سال 2003 شروع اپیدمی سارس در دنیا به علت عفونت کروناویروس گزارش شد اما با استفاده از تمهیدات پیشگیری و اطلاع­رسانی به موقع این اپیدمی کنترل شد.

وی ادامه داد: در سپتامبر 2012 نیز سازمان بهداشت جهانی، دو بیمار مبتلا به عفونت ریوی در اثر کروناویروس در خاورمیانه را گزارش کرد. این عفونت منجر به پنومونی در بیمارانی در کشورهای عربستان سعودی، قطر، اردن، انگلیس، آلمان، فرانسه، تونس و ایتالیا شد.

مردانی گفت: به علت تفاوت های ویروس جدید با عفونت های کروناویروس معمولی و سارس، تعداد زیادی بیش از 322 نفر (39 درصد) از مبتلایان به این ویروس جدید جان خود را از دست دادند. سازمان بهداشت جهانی این ویروس جدید با عنوان MERS-CoV (Middle East (Respiratory Syndrome Corona Virus نامگذاری کرد.

عضو هیات موسس مرکز تحقیقات بیماری های عفونی و گرمسیری اظهار کرد: با توجه به مسافرت های مکرر مردم به کشورهای خاورمیانه از جمله عربستان و نیز بروز موارد جدیدی از عفونت های کروناویروس در کشور، بالا بردن آگاهی ­های پزشکان و کادر پزشکی بیمارستان ها در مورد این مشکل بهداشتی درمانی الزامی است.

مردانی در مورد سمپوزیوم عفونت تنفسی توضیح داد: این سمپوزیوم دارای شش امتیاز بازآموزی برای مشمولان قانون آموزش مداوم است.

وی با بیان اینکه ثبت نام در این سمپوزیوم رایگان است، افزود: پیش­ نیاز ثبت نام در این سمپوزیوم، ثبت نام اولیه در سایت آموزش مداوم به آدرس www.ircme.ir است و ثبت نام نهایی در محل برگزاری سمپوزیوم صورت می گیرد.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: