کد خبر: ۲۸۱۰۴
تاریخ انتشار: ۲۱:۳۹ - ۲۳ تير ۱۳۹۳ - 2014July 14
شفا آنلاین:آب بدلیل نداشتن کالری، گاهی اوقات افراد را برای گرفتن رژیمی به نام آب درمانی فریب می‌دهد این در حالی است که کالری آب صفر است اما افراد نباید با گرفتن این رژیم خطرناک جان خود را از دست دهند.
به گزارش شفا آنلاین،سید مرتضی صفوی متخصص تغذیه گفت: درون خون، املاح متفاوتی وجود دارد که سدیم و پتاسیم از مهم ترین آنها محسوب می‌شود.

وی ادامه داد: سدیم یکی از املاحی است که در خون و درون سلول‌های بدن وجود دارد و عامل برقراری ارتباط الکتریکی بین خون و بدن است. زمانی که به واسطه گرما بدن عرق می‌کند، علاوه بر آب، نمک که به طور عمده سدیم است، از دست می‌رود.

به گفته این متخصص تغذیه: معمولا اگر برای جبران تعریق به جای آب و نمک از آب به تنهایی استفاده شود، سدیم خون پایین می‌آید. تعدادی از افراد، رژیم آب درمانی را برای کاهش وزن، بهبود قوای ذهنی و پاکسازی بدن از مواد مضر شروع می‌کنند. آب زمانی که به میزان زیاد مصرف شود، خون را رقیق می‌کند و سدیم خون و دیگر املاح را کاهش می‌دهد.

وی در پایان افزود: به طور کامل این روش رژیم درمانی برای همه ی افراد جامعه ممنوعیت دارد، آب کالری ندارد و برخی افراد به همین دلیل فریب نداشتن کالری در آب را می‌خورند و به همین عنوان افراد را با خطرات جدی تری رو به رو می‌سازد.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: